Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zeebodem

Zeebodem`s voorgroei/drooghokje.T-Neon 150watt.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Om dadelijk een aantal weken tijd te besparen op het opstarten van de volgende ronde,ben ik begonnen met het maken van een klein voorgroei/droog kastje.

 

Ik kwam een grappig kastje tegen,waar ik wel wat mee kon.

Een oud kantoor kastje met schuifdeurtjes erin.Deze heb ik eruit verwijderd,en maak hier zelf deurtjes in.

 

De afmetingen van het kastje zijn: L 76cm-H 70cm-B 40cm.

Hier kan ik dan mooi de volgende ronde vanauit zaad in laten ontkiemen,en 3 a 4 weken op laten opgroeien,voordat ze het bloeihok in gaan onder de 600watt HPS.

 

Als verlichting is mijn keus gevallen een T-Neon armatuurtje van 2x75 watt.

De afzuiging zal simpel zijn,gewoon via een grote pc fan.De praktijk zal uitwijzen of dit voldoende zal zijn.Als de kleintjes dan het bloeihok in gaan,en de oogst uit het bloeihok moet drogen,kan dat mooi in dit kastje.

Hiervoor wil ik dan een flensaansluiting maken,die ik dan kan aansluiten op een aanzuig van het bloeihok :D

 

Verder gewoon een passieve inlaat,want er zit een mooie ruimte onder het kastje :verrygood

 

76x70x40

gallery_27684_11361_292159.jpg

 

Schuifdeurtjes eruit gehaald,en de gleuven dicht gekit.

gallery_27684_11361_1676202.jpg

 

Gatenbodem,gaten van 30mm.

gallery_27684_11361_1565834.jpg

 

Roosters aan de voor en achterzijde.

aan de zijkanten maak ik nog 2x40 mm aanzuiging dmv PVC bochtjes en pijp.

gallery_27684_11361_571743.jpg

 

gallery_27684_11361_941731.jpg

 

gallery_27684_11361_1409978.jpg

 

Deur scharnieren.

gallery_27684_11361_1076326.jpg

 

gallery_27684_11361_93972.jpg

 

gallery_27684_11361_854445.jpg

 

gallery_27684_11361_826449.jpg

 

Dit is even wat ik tot nu toe heb gedaan.

dan nog een To-do list:

 

-Afzuiging realiseren.

-T-Neon bestellen en monteren.

-Schilderen en kitten.

-Sloten op de deurtjes + handgreepjes.

-Aanzuig aan onder zijkanten realiseren dmv PVC bochtjes en pijpjes.

-Schakelbordje maken.

 

Dat was hem voorlopig even mensen,stay tuned for more update`s :wOOt

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

die afzuiger is denk ik niet genoeg in de zomer,

maar dan kan je hem net als met het drogen door het bloei hok extra lagen afzuigen...

En als je een appart soortje er in wil zetten voor een moeder ofzo moet je maar een gil geven...

 

Succes met het afbouwen..!!

Mvg stikkie

 

PS: Ik heb ook nog een enviro light van 200 watt (geeft 13.000 lumen)

Als je wil kan je die er ook in hangen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Stikkie.

Ik had de fan even aangesloten op een 12V lader,en ik stond er van te kijken hoe hard dat ding blies.

Ik zal even kijken hoe het gaat,anders haal ik een simpel 100M3 buisafzuigertje van de Gamma :wOOt

Ook bedankt voor je aanbod van dat lampje.. :verrygood maar ik ben wel benieuwd naar zo,n T-Neon lampje :D

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooooooo je bent er maar drukmee zeebodem ziet er nu al goed uit suc6 maar dat zal wel goed komen :verrygood

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhahaha,thnx Mena.

Hij is bijna klaar.

 

Ben er vandaag weer even mee bezig geweest,en zoals gezegd,hij is dus bijna klaar.

 

Vandaag heb ik de gaten aan de zij onderkanten gemaakt,en met PVC buisjes de naar de middelste gaten van de vloer toe gebracht.

Verder de naden en randen afgekit en het ventilatortje gemaakt.Ook heb ik het schakelbord zover mogelijk afgemaakt.

Alleen kwam ik tot de ontdekking dat ik een wand contact doos tekort kwam...althans het binnenwerk dan :wacko:

Die moet ik morgen dus nog even ophalen.

Ook morgen even in de verf zetten,en dan ben ik bijna ready to go.En dat moet ook haast wel,want in mijn huidige ronde staan de dames momenteel op dag 29 12/12 ;)

 

even wat foto,s van het geklus vandaag...

 

de afgekite randen,en de geplaatste ventilator.

gallery_27684_11361_1296315.jpg

 

De PC fan dus.Ik heb hem via een stuk MDF aan de buitenkant,er van binnenaf tegen aangeschroefd.

In het uitlaat gaat zit een stuk PVC buis van 125mm,waar ik dan een slang op kan zetten.De praktijk zal uitmaken of deze fan voldoet.

gallery_27684_11361_1336584.jpg

 

de zijgaten met de pijpjes.

gallery_27684_11361_845392.jpg

 

gallery_27684_11361_328088.jpg

 

En het schakelgedeelte.Klein en simpel :)

gallery_27684_11361_1524549.jpg

 

gallery_27684_11361_939506.jpg

 

En zoals gezegd,kwam ik een wandcontact doos te kort.Deze komt er morgen in,nog even met de Dymo lettertang stickers maken,en aansluiten op het net en dan is hij klaar.

gallery_27684_11361_448924.jpg

 

Dat was hem weer even mensen.

Morgen dus even in de verf zetten,het schakelbord aansluiten op het net,en volgende week hopelijk in de wietforumshop het T-neon armatuurtje,en dan is het startklaar ;)

 

Dan kunnen deze rakkers erin ter wereld komen :(

gallery_27684_11361_621961.jpg

 

Tot de volgende update B)

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal weer erg netjes uit..!!

Ik zou die pc fan gewoon voor de circulatie gebruiken en dit kleine hokje laten arzuigen door je grote afbloei hok....

Maaarrrreee....... wanneer draait ze..?? want mijn voor groei hokje puilt een beetje uit.. :wacko:

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie hobby he :verrygood

 

Grow ze

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dame en heer,

 

Bedankt voor jullie reactie!

 

Het is zeker een mooie hobby,en ik begin me nu ook af te vragen waarom ik hier niet 10 jaar eerder mee begonnen :verrygood

Jongens jongens jongens wat had ons dat een boel geld gescheeld.Maar goed,we zijn nu op de rit dus.

 

Het kastje is eigenlijk zo goed als af.Hij is keurig netjes geschilderd in de grondverf,schakelbordje is klaar en werkt.

Het enigste wat ik nog nodig ben is het T-Neon armatuurtje inc groei lampjes.Ik hoop dat hij zaterdag weer vooradig is,als we in de wietforumshop zijn ter behoeve van de nieuwjaars meeting/seminair :wave:

 

ik heb mijn zinnen dus gezet op dat 2x75watt armatuurtje.Maar als die er niet is,neem ik denk ik het 2x55watt armatuurtje.

Dat zou toch wel kunnen qua afmetingen van mijn kastje?Ik ben er verder eigenlijk niets mee van plan,behalve dan de kleintjes ontkiemen en 2 a 3 weken voor te groeien.

 

Als hij helemaal klaar is zal ik wat foto,s plaatsen,want tot nu toe is er nog niet veel bij gekomen,behalve dan dat hij van binnen geschilderd is :D

 

Ik had zelf zo,n beetje berekend aan de hand van mijn huidige ronde,dat ik 19 Januarie moet beginnen met ontkiemen.

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Hier weer even een kleine update.Het einde is weer stapje meer in zicht.

Vandaag ben ik bij de wietforumshop geweest,en heb er het T-Neon setje gekocht.

Tevens mooie groei buisjes,en een setje easy rollers.

 

Morgen nog even de puntjes op de I zetten,en dan is hij startklaar :verrygood

Morgen dus de final photoshoot,maar deze even tot dusver :wave:

 

gallery_27684_11361_259323.jpg

 

gallery_27684_11361_1854814.jpg

 

Alleen misschien nog even kortere haakoogjes scoren...scheelt toch zo weer een paar cm :D

gallery_27684_11361_838876.jpg

 

gallery_27684_11361_883795.jpg

 

gallery_27684_11361_1328801.jpg

 

En het schakel gebeuren op een plaatje Promatech.Klein en simpel B)

Ik schroef hem op de zijkant van het kastje.Omdat het kastje straks toch niet fulltime in gebruik is,heb ik de inkomende voeding van het bord via een neopreen kabel 2,5mm met stekker gemaakt.Ik prak hem dadelijk dus gewoon in de wandcontact doos :lol:

gallery_27684_11361_134059.jpg

 

Goed mensen,dat was hem even.Zoals gezegd maak ik hem morgen even helemaal af.

Foto,s volgen :huh:

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmiddag allemaal!

 

Het kast je is klaar voor de start dames en heren.Nog even wat geklust op de zondag middag,maar nu is hij dan toch gelukkig klaar.

 

Het schakelbordje heb ik op de zijkant van het kastje geschroefd.Plaat promatech is scheef afgezaagd.. :D

Zoals gezegd dus met stekker aansluiting.

gallery_27684_11361_460038.jpg

 

2 contactdozen via het relais,en 2 contactdozen met continu stroom.

gallery_27684_11361_528785.jpg

 

De kabel van het armatuur,en het kabeltje van de fan.Deze heb ik op een 12V adaptor gezet,en met krimpkous de kabel gefikst :verrygood

gallery_27684_11361_690847.jpg

 

Tijdens het voorgroeien van de zaailingen laat ik het kastje gewoon uitblazen in de ruimte..

gallery_27684_11361_211623.jpg

 

En als de voorgegroeide rakkers het bloeihok ingaan,en de geknipte toppen komen te drogen in het kastje,sluit ik de slang aan op 1 van de aanzuigingen van het bloeihok :wave:

Ik moet daar alleen nog even een verloopsok voor halen.

gallery_27684_11361_1384433.jpg

 

gallery_27684_11361_436290.jpg

 

Het totaal plaatje.

gallery_27684_11361_1805958.jpg

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er netjes uit, hier ga je zeker een hoop schik van heben.

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je rarawieowie.

 

Ik denk ook dat het wel leuk gaat worden met dit kastje.Ben nu even opzoek naar geschikte potjes qua afmetingen.

Hij is 76cm lang,en van die 40cm breedte houd ik effectief 34cm over.

Er moeten dadelijk 2 rijtjes van 6 in passen namelijk.Dan kom ik snel gerekend uit op een potje van 12x12...

 

Verder ook nog even met wat latjes en horrengaas een stuk ofwat droognetten makken :lol:

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi voorgroei/drooghokje.

Schakelbordje looks pro!

 

Mooi gedaan Zeebodem, goed werk!

 

gr. ooggetuigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je breng me wel op idee om ook voor groeikast te maken. na de laatste keer met die ... stekken.

Ziet er super tof uit kerel!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ooggetuigen,

Thnx man ;)

 

@Thanatos,

Thnx man :wave:

ik heb er inderdaad wel even een paar keer over moeten nadenken.Alleen bij nader inzien had ik de uitlaat beter aan de rechter kant van het kastje gemaakt...waar nu het schakelbord hangt zeg maar.

Was lekker aan het paffen tijdens het klussen,en voor ik het wist had ik het gat er al ingezaagd :lol:

Als het gat rechts had gezeten inplaats van achter,had het wat meer ruimte bespaard op zolder...hij staat nu haaks op het bloeihok..

Maar goed,dat mag de pret niet drukken.

 

@Collega ouwe ketser,

Thnx man :huh:

Dat armatuur komt uit de wietforumshop ;) Toen we daar waren verleden week heb die meteen meegenomen :P

 

@Pierre000

Jij ook bedankt voor je reactie ;)

Ik heb mijn huidige eerste ronde ook vanuit stekken gedaan.Het waren ook echte ... stekken,maar gelukkig is alles toch goed gekomen,en is mijn eerste ronde bijna op zijn eind.

Ik wou inderdaad ook niet meer met stekken,maar vanuit zaad.Vandaar dit kastje :P

 

EDIT:

Hij is momenteel actief ;)

10x Hercules en 2x herijuana x big wite feminized liggen nu in de spongepot erin te ontkiemen :D

verslag volgt!

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gebracht bouwverslagje en meer dan interessant!

 

Deze verdient een uppertje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...