Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nederwierie

Snachts wakker worden met een benauwd gevoel na wiet

Recommended Posts

Ik heb af en toe,gelukkig niet vaak dat als ik een blow voor t slapen rook(wat ik al jaren doe)dat

ik snachts ineens benauwd wakker word en het lijkt of ik mn adem ''zelf''moet regelen.....

Het is echt een benauwd gevoel,en dan ga ik wel eens de tuin in voor frisse lucht,maar vaak helpt dat niet.

 

Eenmaal weer binnen komt hetzelfde enge gevoel weer dat ik mn eigen adem moet regelen ipv dat dit automatisch gebeurt.

Net een soort hyperventilatie in een zeer lichte vorm zeg maar.

 

heeft iemand van jullie dit ook wel eens meegemaakt?

het gebeurt soms 2 of 3 nachten achter elkaar,en dan heb ik er weer 4 maanden ofzo geen last van.

 

Wat zou het kunnen zijn?

Misschien toevallig foute wiet of juist te sterke wiet?

Ik heb het vreemd genoeg als ik sterke wiet gerookt heb.

Nogmaals,gelukkig niet te vaak want ik vind het een heel eng gevoel.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nederwierie,

Ik ken het gevoel, het is erg beklemmend, als ik me concentreer op ademen vanuit de buik is het zo weer over en pit ik heerlijk verder.

Zelf dacht ik dat het met mijn medicijnen te maken had (Paroxetine), mijn huisarts (weet dat dat ik blow/damp en vind het geen probleem) wist niet of deze combi de oorzaak was.

Heb het nog nooit gehad als ik niet blow/damp......

Groetjes,

Micro :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog nooit echt iets naars meegemaakt maar 1 keer wel dat het zo straf was dat ik veel sneller moest gaan ademen..

Niet dat ik het zelf moest regelen ofzo.

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx micro grower!

Ik heb het inderdaad ook als ik me op mn adem concentreer dat het wel weer grotendeels weg is.

Vanuit de buik heb ik nog niet geprobeerd maar zal het zeker onthouden,goede tip!

en idd alleen als ik stoned ben.gelukkig overkomt me dit niet vaak,het kan 3 dagen elke nacht zijn en daarna ineens 4 of 6 maanden niet.

 

In het begin raakte ik in paniek,toen heeft het zelfs een keer 12 uur lang aangehouden(de halve dag erna).

Toen ik in het begin in paniek raakte was het erger.

Zo erg dat ik gewoon om 4 uur snachts ofzo echt even een rondje door de wijk moest lopen voor frisse lucht,

of even buiten zitten.Op dat moment gaat het wel,en dan ga ik weer in bed leggen en komt het weer.

 

Vorige week had ik t weer,dan stap ik effe uit mn bed,ga een uurtje achter de pc en als ik dan weer slaap krijg dan kan ik wel weer slapen.

Vooral die dag erna kom ik altijd gaar uit mn bed.

 

Wat het kan zijn is mij een raadsel.......

Ik hoop niet dat het door de blow komt voor t slapen gaan,want die rook ik echt graag.

Een blow voor t slapen gaan,dan overdenk ik de dag en rook de blow en val echt vredig in slaap.

 

Thnx voor de tips mensen!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen last van slaap apneu ( als je het zo schrijft ) kort stondig stoppen met ademhalen tijdens de slaap

Als ik erg gespannen ben dan heb ik daar last van , volgens mijn vrouw dan , s'morgens wakker worden met het gevoel dat je moeier bent dan dat je er in ging

 

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk idd dat het af en toe wel met een stress factor heeft te maken.....

Slaap apneu?ik heb het eens opgezocht op google en kwam bij deze uit:

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapapneu

en

http://www.slaapklachten.nl/slaapapneu

 

op de laatste site zeggen ze als je 2 of 3 symptonen hebt van onderstaand,dat de kans groot is op slaap apneu:

 

* Ademstilstanden. Bij slaapapneu kan je 's nachts opeens stoppen met ademen. Als je dit hebt, dan heb je een grote kans dat je aan slaapapneu lijdt.

* Ochtendhoofdpijn. Dit kan komen door zuurstofgebrek tijdens de REM-slaap.

* Heel hard snurken. Het snurken door slaapapneu is veel harder dan 'normaal' snurken. Het kan zelfs zo hard zijn dat het overal in huis te horen is of zelfs door de buren. 90 procent van de mensen met slaapapneu snurken, maar minder dan de helft van snurkers heeft slaapapneu. Dus snurken is wel een belangrijk, maar geen specifiek kenmerk.

* Droge mond. Als je slaapapneu hebt, adem je 's nachts een lange tijd door je mond, daardoor wordt je wakker met een droge mond.

* Verstikkend gevoel. Een verstikkend gevoel kan ontstaan door maagzuurdat tot de keel omhoog komt. Ook irriteert het maagzuur de gesloten luchtweg, waardoor ze open kunnen gaan en hier krijg je ook een verstikkend gevoel van.

* Vaak plassen 's nachts. Als je meer dan twee keer wakker wordt omdat je moet plassen kan je aan slaapapneu lijden. Doordat je zo vaak wakker wordt, blijft je lichaam actief. Hierdoor neemt de urineproductie niet af, wat normaal wel gebeurt.

* Brandend maagzuur 's nachts. Door de pogingen om te ademen tegen een gesloten luchtweg in wordt de druk in de borstholte groter waardoor maagzuur ontstaat. Gevolgen hiervan kunnen hoestbuien en keelkramp zijn.

* Onregelmatige hartslag. Het zuurstofgebrek en de onderdruk in de borstholte kan je hart schaden en tot een onregelmatige hartslag lijden.

* Overmatig slaperigheid overdag. Het kan zijn dat je slaapapneu hebt als je het gevoel hebt dat je niet hebt geslapen als je opstaat. Ook de neiging hebben om te gaan slapen als je even stilzit, is een symptoom van slaapapneu.

* Minder alert overdag. Als je minder alert wordt overdag kan je slaapapneu hebben, zeker als je ook last hebt van andere symptomen.

* Hoge bloeddruk. Normaal gesproken daalt je bloeddruk tijdens het slapen, maar bij mensen met slaapapneu is de bloeddruk bij het opstaan hoger dan bij het naar bed gaan. Dit gepaard met andere symptomen kan beteken dat je slaapapneu hebt.

* Opgezette benen.

* Nachtzweten. Tegen een gesloten luchtweg ademen vergt veel meer van je lichaam dan een gewone ademhaling. Hierdoor kun je flink gaan zweten, vooral rond de schouders en nek.

* Prikkelbaar. Doordat slaapapneu voortdurend slaapgebrek veroorzaakt kan je persoonlijkheid sterk veranderen.

 

Ik kan enkel 1 ding er in herkennen en dat is de eerste''adem stilstanden''.

En met een schok wakker worden wat ze zeggen heb ik ook,en moe wakker worden.

 

Thnx dat je dit zegt,hier had ik nooit aan gedacht en wist niet dat het zelfs bestond.

Het is een gevaarlijke ziekte lees ik op die site.

 

Het rare is dat ik het zo een nachtje,of 2 of 3 kan hebben en dat het dan weer 4 maanden weg is.

Ook heb ik meegemaakt dat het een maand of 8 weg was.

Als het gebeurt ben ik de dagen erna bang dat het weer gebeurt,soms zo bang dat ik niet durf te slapen.

 

Ik denk ook dat het het beste is als ik wat minder tabak ga roken.(mn ergste verslaving ooit)

Ik ga morgen denk ik beter een afspraak maken bij de huisarts,

ik loop er al een jaar of 2 mee nu,gelukkig komt het niet vaak voor maar nu ik dit gelezen heb ...eng.

 

thnx dat je het zegt,het zou idd kunnen dat ik slaapapneu heb,maar ik hoop het niet......

Nu hoop ik wel dat het door slechte of juist sterke wiet komt.....

 

en ik wens je ook veel sterkte en beterschap met die aandoening,het is echt een rottige aandoening lijkt me.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je leert er mee om te gaan , goed ontspannen voor je naar je bed gaat is belangrijk

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx,dat merk ik wel,als ik er banger van word of in paniek er door raak dat het wel erger word.

Ik zal proberen voor ik naar bed ga me te ontspannen.

 

Dus de pc een uur uit voor ik naar bed ga en een filmpie kijk ofzo.

Ik denk dat achter de pc vlak voor het slapen gaan wel een vorm van inspanning is.

 

Thnx voor die tip,en ook die van microgrower dat als het snachts opkomt dat vanuit de buik rustig ademen wel helpt.

 

En ook voor mij een motivatie om minder te roken,soms hoor ik het helemaal schuren en piepen in mn keel als ik ga slapen,lijkt me ook niet echt ok...

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad zat ik ook op bubles lijn,

en die tv, jepz is ook een monitor=dezelfde lichtfrequentie vermoeinis.

 

maar wat anders:

wat rook je voor soortje?

heb je dit ook als je een stufje rookt?

 

psycho actieve stoffen komen na een paar uur slaap soms boven het moede lichaam uit,

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
thnx,dat merk ik wel,als ik er banger van word of in paniek er door raak dat het wel erger word.

Ik zal proberen voor ik naar bed ga me te ontspannen.

 

Dus de pc een uur uit voor ik naar bed ga en een filmpie kijk ofzo.

Ik denk dat achter de pc vlak voor het slapen gaan wel een vorm van inspanning is.

 

Thnx voor die tip,en ook die van microgrower dat als het snachts opkomt dat vanuit de buik rustig ademen wel helpt.

 

En ook voor mij een motivatie om minder te roken,soms hoor ik het helemaal schuren en piepen in mn keel als ik ga slapen,lijkt me ook niet echt ok...

 

Nw

 

Door computer en tv kan je idd veel minder goed slapen!

Als ik 2 a 3 uur op de pc zit en dan direct daarna ga slapen lig ik min nog een uur wakker, doe ik dit niet lig ik binnen de 10 min in slaap.

Dus het help echt wel om een uurtje voor je gaat slapen een boek te lezen ofzo.

 

Een kennins van me had ook het probleem om snachts snakkend naar adem wakker te worden.

Bij hem zat het probleem in de neus..

Weet niet juist wat het was maar het had te maken (volgens mij) met iets binnenin dat te lang was waardoor er moeilijk kon geademd worden, dit is dat verwijderd en sindsdien slaapt hij weer normaal.

Ook was het heel luide snurken een kernmerk daarbij.

Dit is gevaarlijk want je kan jezelf er bijna mee stikken!

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je kunt doen is dit ff half uurtje voor je gaat slapen ff in een donkere kamer gaan zitten met aleen een kaarsje aan.

gewoon naar t vlammetje gaan kijken je zult zien dat je in gedachten onbewust je hele dag na gaat en t overdenkt en t een plaats geeft.

dat scheelt veel omdat je dan s,nachts als je slaapt het niet alemaal hoeft te catagorieseren in je hersenen.

 

als het met maag stoornis te maken heeft kun je een paar augurken eten voor ge gaat slapen.

tklinkt vreemd mr t stabilaseert je maag zuuren.

als je brandent maag zuur hebt ook eet een augurkje of komkommer in t zuur e je bent er van af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad zat ik ook op bubles lijn,

en die tv, jepz is ook een monitor=dezelfde lichtfrequentie vermoeinis.

 

maar wat anders:

wat rook je voor soortje?

heb je dit ook als je een stufje rookt?

 

psycho actieve stoffen komen na een paar uur slaap soms boven het moede lichaam uit,

 

grtz Weetje

 

ik rook meestal bubblegum,omdat dat nog het meeste schoon is in de shops(kan moeilijk bewerkt worden door de compactheid).

ook wel eens white widow als het er goed uit zie(zelden in de shops).

Daarnaast ook wel eens haze soorten,maar raar genoeg heb ik er dan nooit last van.

Hasj rook ik zelden,en als ik het rook een super polm en toen heb ik er nooit geen last van gehad.

 

dat van de tv had ik eigenlijk kunnen weten...het heeft dezelfde vermoeiende frequenties,

een boek is ontspannender(lang niet gedaan sinds het internet,vroeger wel veel gelezen).

 

het valt me wel op als de wiet echt sterk is dat het dan wel vaker voorkomt,niet altijd maar wel vaker dan met normale wiet die niet al te sterk is.

Ik heb ook deze afgelopen week niets gerookt op 5 haaltjes na,ook geen bier gedronken sinds zondag en ik heb ook geen last gehad van die benauwdheid snachts,maar het kan gewoon ineens 4 maanden weg zijn en dan 1 of 2(of 3 als het niet meezit)nachten achter elkaar voorkomen.

 

Of het nu echt door die sterke wiet komt,of juist van bewerkte wiet zou ik niet met zekerheid durven zeggen.

Wel dat ik het meteen proef als het bewerkt is en dan rook ik het niet meer.

Ik blow ook al 20 jaar maar pas de laatste 2 jaar komt het soms voor die benauwdheid.

 

@ golden power,ik denk dat bij je kennis zijn amandelen in de weg zaten?

Die kunnen te lang zijn en zit bij de ademhaling in de keel.

maar dat is het bij mij niet,dat zit allemaal goed.

 

@ mastersico,dat van die kaars in het donker zit wel wat in,

maar ik kan moeilijk elke avond een half uur in het donker gaan zitten met een kaars,

ik ben ook vaak te ongeduldig voor die dingen.....

De raad die je geeft lijkt me wel goed maar ik ben er te ongeduldig voor :D

 

1 ding weet ik wel,en dat is dat ik hoop dat ik misschien niet (meer)tegen super sterke wiet kan,

en dat dan idd de psychoactieve stoffen wat weetje zegt de oorzaak kunnen zijn,

dat heb ik liever dan de''slaapapneu''.

 

Als het de sterke wiet is,dan ga ik voortaan over op de lichtere wietjes,of op polm.

Sowiezo ga ik ook proberen wat minder te roken,ik rook al vanaf mn 12de dus nu 22 jaar alweer.

Ik weet niet of dat het kan zijn maar minderen met tabak roken is sowiezo nooit een slecht idee.

 

Thnx voor alle tips mensen!

Ik waardeer dat echt ten zeerste!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...