Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tsjerk

4x Killing Fields 600w cocos in scrog 0,81m2

Recommended Posts

Dat ziet er tot nu toe een probleemloos plantje uit!

En het is makkelijker om water bij te geven dan het weg te halen.. :D

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Als ik knijp komen er iets meer dan een paar druppeltjes uit.... Maar goed, het is niet extreem nat en tot nu toe groeien ze goed. Ik zal een paar dagen wachten met nieuw water en dan maar een klein beetje. De 600w hangt er sinds vanmiddag 3 uur boven en ze lijken het nog steeds prima naar hun zin te hebben.

 

De dames doen het goed!

 

De mooiste van het stel:

 

gallery_28888_11293_137958.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de cocos op een paar centimeter hoogte afgedekt met radiatorfolie omdat de cocos erg warm werd onder de 600w. Nu wordt het maximaal 25 graden onder de folie, met de lamp uit zakt de temperatuur tot ongeveer 20 graden. Drie van de vier plantjes zien er erg goed uit. Echter eentje heeft een beetje vlekjes op haar blaadjes.

 

 

De mooiste van het stel:

gallery_28888_11293_179174.jpg

 

Het plantje met vlekjes:

gallery_28888_11293_68611.jpg

 

Wat vinden jullie ervan? Wat zou dit kunnen zijn?

 

Edit: Lostchild; Ik had inderdaad gister en eergisteren dat het eerste blad na de kiemblaadjes wat gelig was aan de kant van het steeltje, ook had een van de plantjes zijn blaadjes krom naar de beneden staan, misschien dat ze toch wat te nat stonden. Het is nu echter goed bij getrokken, ik heb ze sinds 15 december geen water meer gegeven en als ik nu in de cocos knijp komen er maar een paar druppeltjes uit. Morgen geef ik ze weer een klein beetje water nadat ik heb gecheckt of de pH en EC van mijn voedingsvat nog goed zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eén van mijn dames zit een beetje in de stress!

 

gallery_28888_11293_93701.jpg

 

Ik heb een 1:1,5 extractie van de kokos gedaan zoals beschreven door canna, daaruit kwam een EC van 1.0 en ph 6,2. De EC zou het niet aan moeten liggen. Is een pH van 6,2 al te hoog? Ik heb mijn voedingswater aangezuurd tot pH 5,5.

 

Ze staan niet te nat of te droog. Als ik in de cocos knijp komt er een klein beetje vocht uit. De temperatuur schommelt tussen 25/18 licht/donker.

 

Of zou dit kunnen komen door licht stress? Ze staan nog steeds op 18/6 maar ik ben behalve vandaag nogal vaak binnengelopen tijdens de donker periode.

 

De andere dames zien er goed uit.

 

gallery_28888_11293_56021.jpg

 

gallery_28888_11293_61773.jpg

 

Ps. Ik heb ze net alle vier een liter water gegeven EC 1.0 en pH 5,5. Dit om de cocos een keer goed door te spoelen. Ik heb namelijk al sinds voorspoelen van de cocos geen drain meer gehad. Nu had ik ongeveer 1,5 liter drain op 4 liter voeding. Morgen ga alle potten ongeveer 125 milliliter geven in de hoop op 100ml (20%) drain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal die folie maar van je potten :verrygood

 

Je kweekt niet op aarde, droger trekkende pot vanaf boven is juist goed met kokos, gaan de wortels meteen naar beneden en kun je ook veel beter je waqtergeven afstemmen.

 

Vd rest niets veranderen, gewoon zo doorgaan, wel beetje op je ph letten.. wat je meet id drain wil nog niet zeggen dat de ph ook idd 6.2 is :wOOt methode is niet zo betrouwbaar maar meer een indicatie.

 

Als je water geeft met een ph tussen de 5.5 en 6.2 zit je wel goed, daar een beetje mee spelen en niet perse strak op 1 waarde houden mag best als het maar niet te extreme wijzigingen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die folie zat daar omdat de afzuiging in het begin niet goed genoeg was, en daardoor de temperatuur te hoog werd. Ik dacht deze wat lager te kunnen krijgen door licht af te schermen van de cocos. En het werkte ook wel aardig, de temperatuur bleef een paar graden lager. Nu heb ik betere afzuiging en heb ik de folie er ook afgehaald.

 

Ik denk toch dat de rode steeltjes door een voedingstekort kwamen. Ze hebben sinds de grote voeding eergister nergens last meer van. Ik heb ze toen het licht vanavond aanging alle vier 250ml voeding gegeven en ik had een drain van ongeveer 200ml. Dus dat is mooi. Ik ga ze morgen weer 250ml geven.

 

De grootste van het stel heb ik gefimmed, dus we zullen over een paar dagen zien hoe dat gaat uitpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

250ml en dan 200ml drain is wel erg veel, 20% was het toch als je met drain werkt en geen 80% zoals nu?

 

Geef dan 100ml en dan zou je een drain van 30ml moeten hebben ofzo.

 

Rode steeltjes kan te maken hebben met voedingstekort maar meestal is het een temperatuursprobleem (of genetica), helemaal met erg jonge plantjes. Volgens mij heb je het ook mede opgelost door folie vd potten te halen zodat de pot wel voldoende opwarmd en je goede wortelontwikkeling krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was 4 keer 250ml. Dus in totaal 1 liter.

 

De cocos werd voordat ik er folie overheen deed ruim 30 graden. Met folie werd het 25 graden. Maar nu met extra ventilatie is het zonder folie ongeveer 24.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De grootste.

gallery_28888_11293_109736.jpg

 

gallery_28888_11293_80700.jpg

 

Dit is de kleinste van het stel, ook het plantjes met de vreemde blaadjes van de laatste foto.

gallery_28888_11293_166485.jpg

 

Overzichtje.

gallery_28888_11293_91404.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die groeien lekker :verrygood

 

Nog wel beetje licht van kleur, welke EC zit je nu en wat is aandeel N in je NPK verhouding van de voeding?

Volgens mij mag je dat wel wat verhogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey tsjerk ziet er goed uit

leuk soortje ook, veel succes man

 

Ik ga dit zeker volgen aangezien ik ook net begonnen ben met 4 KF maar dan op grond

kan zo mooi een beetje bij je afkijken haha

 

groetjes ganjalover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga vandaag mijn EC verhogen. Hij staat nu op 1.2. Ik ga naar 1.3. De NPK verhouding is het zelfde als die van Canna Coco voeding, namelijk 5-4-3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik meet trouwens mijn EC niet meer. Dat heb ik aan het begin gedaan en vanaf nu voeg ik gewoon steeds dezelfde hoeveelheid voeding toe, ik neem aan dat het leidingwater niet van EC veranderd. Als ik de EC wil verhogen doe ik er gewoon 10% extra bij. Ik denk dat ik komende weken iedere keer dat ik 10 liter nieuwe voeding maak 10% extra voeding mee ga geven. Wel ga ik goed blijven kijken of ik geen verbrande blad puntjes krijg.

 

De pH wordt wel strak in de gaten gehouden met een meter die ik iedere keer ijk met nieuwe buffer uit dezelfde fles. Ik heb namelijk 1 liter buffer gemaakt, dus kan ik steeds een klein beetje pakken. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik iedere keer goede ijkbuffer heb.

 

De 3 grootste krijgen nu 550ml voeding per dag. Het kleintje die een beetje achterstand heeft krijgt 350ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier weer een kleine update. Het verschil tussen de grootste en de kleinste begint nu toch wel erg groot te worden. Ik heb ze dezelfde voeding gegeven, de kleine alleen iets minder. De grotere zijn wat groener geworden omdat ik voorzichtig ben begonnen met het toevoegen van NPK 2-0-0. Het kleintje blijft echter gelig en tenger. Misschien dat het kleintje eerder te nat heeft gestaan en daardoor iets aan de wortels heeft?

 

Wat me vandaag ook opviel was dat er groen achtig iets op de cocos groeide, alleen bij het kleintje, niet bij de rest. Zou dit kunnen door een te zuur medium? Ik heb dit plantje vandaag 3 liter kraanwater gegeven, om een eventuele te hoge EC of te lage/hoge pH weg te spoelen. Dan ga ik weer beginnen met voeden als de cocos weer droog begint te worden.

 

Foto's:

gallery_28888_11293_162682.jpg

 

Middelmaatje:

gallery_28888_11293_108537.jpg

 

Het kleintje:

gallery_28888_11293_13928.jpg

 

Groen achtig spul in de pot:

gallery_28888_11293_169006.jpg

 

De grootste, hij is getopt na het 4e echte bladpaar. Je kunt het hier niet zo goed zien door de wirwar van blaadjes, maar er zitten een stuk of 6 groeitoppen in de bovenkant. Vanaf het 2e bladpaar groeien inmiddels ook dikke uitlopers naar boven toe.

gallery_28888_11293_148133.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een update:

 

Ik heb onderste uitlopers van de grootste plant een beetje naar beneden getrokken zodat er bovenin het plantje wat meer ruimte is voor de nieuwe uitlopers en in de hoop dat de uitlopers wat breder in mijn scrognet terecht zullen komen.

 

Ik heb nu 8 groeitoppen geteld en 1 twijfel gevalletje. Ik heb een poging tot fimmen gedaan en nu is er bovenin dus een derde uitlopertje bezig, maar hij ziet er een beetje misvormt uit, dus we zullen wel zien.

 

gallery_28888_11293_116985.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik toch de Ph én Ec gaan meten want ergens gaat

er iets niet helemaal lekker.

Vind ze wel héél licht van kleur namelijk :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De EC is goed zo, deze heb ik nadat ik wat puntjes zag verbranden 10% omlaag gegooid en ze doen het nu goed.

 

De pH echter blijkt omhoog te lopen wanneer je de voeding een dagje laat staan. Ik zat steeds keurig op de 5.5 vlak nadat deze afgezuurd was, maar toen ik hem net meette was hij 6.8. Ik heb hem net weer goed gesteld en ga morgen weer meten voordat ik water geef.

 

De lichte kleur op de vorige foto's was voornamelijk door het licht. In het echt zijn ze donkerder. Al is Truus rechtsvoor op het overzicht wel erg geel, ze heeft ook een beetje een misvormde groeitop. Bianca rechtsachter doet het goed.

 

Overzicht:

gallery_28888_11293_165673.jpg

 

Truus:

gallery_28888_11293_98975.jpg

 

Bianca:

gallery_28888_11293_135627.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien lekker!

 

Alleen kwam ik net iets geks tegen.... Ik heb ze nog steeds op 18/6 staan, maar nu zag ik dit:

 

gallery_28888_11293_4963.jpg

 

Dit is toch een bloeiverschijnsel? De vrouwelijke wel te verstaan? Zijn er mensen die dit ook wel eens hebben gehad? Het is inmiddels dag 31 vanaf het moment dat ze in de grond zijn gestopt als zaadje. Dus ongeveer dag 29 als je het ontkiemen niet meerekent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorbloei heet dat, kan niks verkeerkds zijn :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een tijdje geleden, maar hierbij toch weer een update:

 

gallery_28888_11293_114660.jpg

 

gallery_28888_11293_54907.jpg

 

gallery_28888_11293_105610.jpg

 

gallery_28888_11293_166772.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...