Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cannaz

Mapito eb&vloed hypro

Recommended Posts

Ik zou toch proberen om een uniform lichtbeeld te krijgen, ga je merken achteraf. hou ook rekening met de fitting, die kant straalt minder ver naar buiten.

 

Je hebt de lampen nu precies evenwijdig hangen, ook dat hoeft niet perse.

 

grR

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_27127_11221_1606.jpg

 

Ziet er niet veel anders uit blijft elkaar overlappen dacht zelf om de middelste lampen anders om te draaien dus de fitting naar de andere kant heb ik ook in me hokkie suc6 Groet,M :D

 

gallery_27127_11221_254137.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rodney

:D

 

@rack

Dan kan ik dus het beste de fittingen richting de wanden richten?

 

@mena

Jij hebt de afbeelding gewoon een slag gedraaid, ik bedoel de reflectiekap richting de lengte van het hok ipv in de breedte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het Cannaz :D B) :D had idd de afbeelding gedraaid :P maar vergeef me bn net wakker

kijk het deze ronde aan en volgende ronde doe je de reflectiekap richting de lengte van het hok ipv in de breedte

kan je gelijk het verschil zien :P

Greetzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rod

Snapte ff niet helemaal wat je bedoelde met voorkant van de kap naar de breedste kant, wat is de voorkant?

 

@mena

Ben nu toch bezig met verbouwen dus probeer alles ff te optimaliseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen even terzijde, ben nu bijna zover dat ik de mapito kan gaan spoelen.

Nou las ik in de essensie dat het erg belangrijk is voor de capilaire werking om de mapito min 24 uur te weken.

Maar moet ik nu eerst 24 uur weken en daarna spoelen en inwateren of moet ik eerst spoelen en dan 24 uur weken met de startwaardes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen en op de waardes die terugkomen de startwaardes aanpassen. Je weet immers niet wat de waardes in de nieuwe mapito zijn.

 

Als je daarna nog eens spoelt met de juiste waardes, kunnen de planten erin. Gewoon met een slang van bovenaf de bakken vol laten lopen en weer terugpompen. De planten hoef je daarna de eerste dagen geen water meer te geven. die 24uur hoeft dan niet meer.

 

Wel in het begin ff in de gaten houden of ze niet gaan hangen, anders even helpen van bovenaf. (je hebt startblokjes he?)

 

grR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké thnx rack, heb geen startblokken wilde eigenlijk net als schenk gelijk stekplug in de mapito zetten.

Of heb je nog goeie argumenten om mij van dat idee af te helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de vloer vandaag zo goed als waterpas gekregen.

Even test gedaan door m'n 200l vat te vullen en erin gepompt, vlakzuig krijgt er bijna alles weer uit.

Alleen kom ik nog niet aan de 5cm aan water dus moet een groter vat kopen.

Denk dat een 600l wel voldoet, hoop alleen datie niet door de vloer zakt :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

800ltr gardena ton! Past door elke deur en brengt een beetje kerstsfeer :D Blokjes heeft alleen zin als je voorgroeit buiten de tent. onder tl ofzo. Dan kun je na de knip meteen doordraaien op 12 uur licht. Scheelt toch weer een oogstje per jaar.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd of het je gaat lukken om de plantjes zonder startblokken aan de praat te krijgen.. ik zie het gewoon als een zekerheid dat de planten eerst goed aanslaan voordat je ze in de mapito zet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K*tzooi stekken zijn al binnen maar ben nog lang niet zover moet alles nog spoelen enzo.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Toch maar startblokken halen en dan in een propagator ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propagator hoeft niet, een kastje of tentje met wat tl erin is genoeg. een wasmachinelekbak is handig om ze in te zetten op blokjes.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee, hoelang moeten die startblokken minimaal ingewaterd worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een vat aanmaken met pH 4,5 ec 1,2 met startbooster, basisvoeding, wellicht extra N, wellicht humic blast(voor groei), evt fulvic blast(groei/bloei) half uurtje de blokken erin laten liggen.

 

dan een blok eruit halen, uitknijpen, kijken wat de waardes zijn, als die tussen de pH 5,0 en 5,5 zit is het goed, ec tussen 1,1 en 1,3.

 

als je afwijkende waardes hebt, alle blokken er uit halen, lichtjes uitknijpen, waardes van het vat aanpassen, blokken opnieuw erin, half uurtje later weer meten wat de waardes van je blokken zijn. met 2 uurtjes werk moet je wel klaar zijn dus. water wat in het vat zit kun je weer gebruiken om je stekpluggen van water te voorzien. dan kun je ze wel een dag of 4/5 op die blokken laten staan zodat je tijd hebt om de mapito te spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt maat, i owe u one!

Helemaal para alle shops af lopen rijden.

Fulvic en N-boost hadden ze niet staan, startboost wel gelukkig.

Startblokken heb ik ook en A en B had ik al staan, die ga ik zo inwateren zoals je zei.

Hou jullie op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik heb startblokken half uur geweekt in ph 4.5 en ec 1.2(a+b en startboost).

Blok uitgeknepen en laatste beetje wat eruit kwam gaf ph 5.1 en ec 1.23.

Stekken erin gezet en in plastic kratjes met doorzichtig zeiltje erover voor de lv en onder 1x 600w op hoogste stand.

Staan nu nog ff op 24, morgen naar 18/6.

Zal morgen ook mn eerste binnenverslag openen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedenk wel dat als de blokken te nat zijn en rv te hoog is, de wortelgroei minder is. :D

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...