Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

panjaabie

9 x Amnesia Haze onder de 600 watter

Recommended Posts

Goedenavond heren en dames!

 

hierbij heet ik iedeeen welkom om af en toe te komen gluren in dit topic en met een beetje geluk is het nog boeiend ook :lol:

 

ik zal eerst even mijn setup met jullie doornemen daar er nogal wat veranderd is.

 

Verlichting: 600 watt lamp met cheap ass VSA

Afzuiging: prima klima 480m3 buisventilator met een 500m3 rhino filter

Schakelkast: Davin dv12

 

ja heel leuk en aardig maar wat is er dan nieuw?

een cirulatie ventilator, cheap ass natuurlijk :D

2 blumat digitale tensiometers

Ph meter

Ec meter

 

de voeding is ook veranderd, ten eerste omdat ik eigenlijk een beetje klaar was met mijn oude voeding en omdat ik toch wel met voeding wil werken die je moet sturen.

het is namelijk geworden:

 

B.A.C. wortelstimulator

Vismix

GHE biobloom

GHE floranova

GHE pH-

 

mijn aardebak is ook geupdate, hij is 2x zo groot geworden en er zit nu een kleine 300 liter aarde in.

hij is helemaal gevuld met een mix van plagron light mix en cocos.

 

het soortje:

voor deze ronde heb ik 9 amnesia haze stekken kunnen krijgen waar ik toch wel heel blij mee ben ;)

en ook al ben ik gestopt met blowen ik kon het niet laten om deze soort te proeven toen ik een mooie top kado kreeg bij de stekken.

en ik moet zeggen dames en heren, nu snap ik waarom haze zo populair is geworden ;)

 

ik heb even snel wat foto's gemaakt, al is het wel met het licht aan maar dat maak ik van de week wel goed :)

 

komen ze:

 

gallery_18036_11272_1308105.jpg

 

gallery_18036_11272_429492.jpg

 

gallery_18036_11272_1418268.jpg

 

gallery_18036_11272_1101460.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die volle bak zullen ze lekker vinden.

Ik zou er wel goed op letten dat je overal waterd ook langs zij,erg belangrijk bij de eerste run in je bak

 

Hey...aan de voeding zal het niet liggen ;)

 

suc 6 ik volg.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Panjaabie,

 

Leuk dat je weer een ronde gaat draaien.

Lekker soortje ook!

 

Veel succes en kijk zeker weer met je mee ;)

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik kom af en toe even om het houkje kijken :lol:

Misschien als ik later groot ben probeer ik ook eens

een grote aardebak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes!

 

hopelijk heb je het juiste verbeterd

waarom heb je niet gekozen voor een drainageslang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die trechters komt je ook een heel eind chriet ;)

 

Zo geeft tie direkt op het zeil en verspreid het zich veel beter over de bak.

maar de eerste weken zijn belangrijk om goed in te wateren,zodat de wortels meer bereik hebben(ook hoog op),en ze de gehele bak bestrijken en er en mooie/goede capilaire werking van de bak onstaat.(2e run is daar door beter omdat de bak een geheel voormt)

 

Goede zet die coco's er door gemixt :lol:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

't was ook verder geen op of aanmerking maar pure nieuwsgierigheid waarom hij het zo gemaakt heeft

 

ben benieuwd naar zijn conclusies getrokken op wat hij heeft gelezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom geen drainageslang? was wel de planning maar ik zat nogal met tijdsdruk en ik was in de veronderstelling dat je met een drainageslang dus ook een bodemlaag met hydordensa moest hebben en dus ook een drain, wat niet echt handig is in mijn hokkie.

ik heb de aardebak de vorige ronde compleet uit elkaar gehaald en de aarde was de vorige ronde goed geworteld dus dat zou zonder drainage slang etc, ook wel goed komen.

 

verder denk ik dat de nieuwe aanpassingen mij toch wel een heel eind verder zullen helpen, het wachten is alleen nog op mijn kacheltje die besteld is maar waar ik minimaal een week op moet wachten :lol:

 

en die trechters, zijn het er genoeg? :D

 

trouwens ik had nog een vraag, ik heb gisteren 1 van mijn tensiometers geinstalleerd maar ik heb hem geloof ik nu al gesloopt, ik drukte op ON en dacht dat als ik de knop ingedrukt hield hij vanzelf uit zou gaan, in plaats daarvan kwam er een 0 tevoorschijn, nou heb ik net ff snel gekeken en hij geeft nu 4 aan als je hem aanzet en volgens mij klopt dat niet helemaal.

 

ik heb al een mailtje gestuurd naar blumat maar dat zal waarschijnlijk wel een dag of 3 duren voordat ik van hun een antwoord krijg dus als iemand weet hoe je het moet fixen zou dat helemaal toppie zijn ;)

 

deze kregen jullie nog van me tegoed.

 

gallery_18036_11272_458825.jpg

 

 

panjaabie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

die middelste, das gekke gerda, die is een beetje verlegen.

 

nee dat stekkie had het de eerste paar dagen erg moeilijk, sterker nog, ze lag helemaal plat, en is de 2 onderste bladeren verloren dus heb ik haar in de schaduw gezet om de verdampingsdruk te verminderen en haar een beetje vertroeteld.

 

uiteindelijk heeft ze het gered, al is het met een flinke achterstand, maarja ik weet niet of dat wel zo slecht is aangezien ze precies onder de lamp staat en ik zo hopelijk de lamp een paar centimeter lager kan zetten tijdens de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 vriend!!

 

ik ga je weer volgen haha :lol:

 

pablooow ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat die nog niet mee kan komen chriet,als zou wat meer vocht om der voetjes het beter doen ;)

 

Heb je de tensio eerst laten zwemmen in water,zonder kop natuurlijk.

En type dr af met gas type(taps),dat doe je met de draad mee,vast is vast.

Ook goed de aarde er omheen aan drukken.

 

Een drain is gewoon een slang met gaatjes,er zit ook cocos omheen en dat haal je weg.

Je plaats dr als een spiraal over de bodum,met 2 punten omhoog voor water gifts.

 

Trechters kan je nooit genoeg hebben :lol:

 

Ze zijn groen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad wat meer vocht rond het plantje zal dr goed doen

meer dan een paraplu denk ik

je toplaag is erg droog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nee die toplaag is inderdaad erg droog en die paraplu in combinatie met wat extra water deed het hem he :D

de tensio heb ik ruim anderhalf uur in een glas water gezet dus dat zit wel goed lijkt me,

en die drain, ik dacht dat het een soort afvoerputje was die je in de bodem van het hok maakt ofzo ;)

 

ik ga nog ff verder prutsen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee zo'n drainslang zie je ook vaak bij jonge boompjes

 

je gooit het water erin en van onderaf zuigt de aarde het water op door de gaten in de slang

Share this post


Link to post
Share on other sites
de tensio heb ik ruim anderhalf uur in een glas water gezet dus dat zit wel goed lijkt me,

Nou ik denk dat je ze ff een dagje onder water moet zetten,zo blijf je prutsen ;)

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de nieuwe voeding is binnen ;) en de groei zit er al lekker in bij de meeste :D

 

het is nu nog wachten tot mijn kacheltje binnen is en misschien fiks ik nog een nieuwe schakelkast met kachelcontact, maar dat is nog een twijfelgevalletje ;)

 

P.S. trouwens, mijn tensiometer is nog steeds verrot, hij geeft nog steeds 0 aan terwijl de andere 110 aangeeft :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai de koppen van de tensio's eens om.

En zet ze niet op de zelfde plek trug.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb het geprobeerd donner, maar het heeft geen effect de ene geft 0mbar aan en de andere 10mbar.

ik begin me een beetje een jostie te voelen want zo moeilijk is het toch niet!? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

blumat tensio's voor beginners

 

leg de cone in water n uur lang

draai de dop er terug op en plaats m .

contoleer m even door erop te drukken

druk erop tot je 3 vierkantjes ziet dan reset ie m

dan 3 uur wachten en je heb je mbar aan zuigspanning in je aarde

 

oja vergeet niet dat er n klein koppie op je cone staat voor je de tensiodig meter erop draait

 

succe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ the clown, dat heb ik geprobeerd, maar nog niks :D

 

 

update ! ! ;)

 

het duurde om een of andere reden echt 3 kwartier voordat de foto's erop stonden maarja het zal wel het is gelukt :lol:

 

ze zijn lekker gegroeid maar er zit nog wel wat hoogteverschil in, dat is dan wel weer jammer.

verder heb ik ze echt een half litertje water gegeven sinds de vorige update, een duidelijk voordeel als je werkt met zo'n grote aardebak.

 

gallery_18036_11272_1489876.jpg

 

gallery_18036_11272_1376756.jpg

 

gallery_18036_11272_1550020.jpg

 

gallery_18036_11272_314036.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de verschillen en je zal er wat moeten buigen straks.

 

Anyway,ze staan er gezond op :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

clown bedankt! :D ik was de tensio vergeten te resetten :lol:

nu doen ze het allebij, de ene geeft 110 aan en de andere 130

 

en over dat buigen, ik zat te denken, ze zijn allemaal ongeveer even groot behalve de middelste, wat als ik die nou niet ga toppen en de rest wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...