Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ragnapov

Lemon skunk, organische scrog 400W

Recommended Posts

Fimmen is volgens mij 1/3 van de nieuwe groeischeut laten staan (fim betekent dan ook fuck i missed dacht ik) is toevallig ontdekt ook volgens mij..

nuja je kan het eignlijk op alle nieuwe groeischeuten doen maar ik zou het bij enkele per keer houden want je plantje kan ervan stil gaan staan ..

Ik zou 1 keer fimmen en als het lukt de nieuwe groeischeutjes allemaal toppen dan heb je al enkele hoofdtopjes :wave:

heb ook ergens gelezen dat De hoofdtop een hormoon bevat die alle andere kleiner houd en zichzelf groter...

en wanneer je genoeg hoofdtopjes hebt dit gewoon helemaal losslaat . (Kan iemand dit bevestigen of tegenspreken?)

heb het bekeken op m'n buitenkweekje en het plantje dat veel getopt was gaf ook meerdere dikke toppen af dusja ...

anyway Veel succes met je plantjes ze zien er mooi uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kush heeft gelijk ...

mislukt toppen Fuck I Missed is al dan niet per ongeluk slecht toppen (door niet de gehele scheut maar +- 2/3 weg te knippen) met als resultaat dat de uit de beschadigde hoofdsheut er meerdere gelijkwaardige (3 tot 9 had ik gehoord correct me if i'm wrong) + de 2 scheutjes die eigenlijke hoofdscheuten zouden zijn bij normaal toppen. In de natuur worden plantjes ook getopt door bv verrekte slakken :wacko: of andere dieren die knagen op de lekkere plantjes. De canna plant heeft maar een levenscyclus en moet in die korte tijd groeien,bloeien en zaad geven en er is een zekere overlevingsdrang in de plant waardoor die al haar energie (hormonen / voeding en vele andere zaken ...) in het ontwikkelen van de broodnodige hoofdscheuten.

Effect van het fimmen : zorgen voor een vertraging in de hoogte groei en een explosie in breedte B)

 

NOG 1 voordeel als ie mislukt heb je of getopt of 1 à 2 setjes misvormde blaadjes!

't beste !

DeeP Rootically Meditation

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eens een update :verrygood

 

De eerste vertakkingen vd grootste zijn gescrogged! Het hoogteverschil is wel een klein probleem, maar met geduld raakt dit wel opgelost hoop ik.

Sinds enkele dagen staan ze op 400W HPS, aangezien ik ze daar nu groot genoeg voor acht. Sommige hadden onderaan enkele hangende bladeren maar dat is ondertussen verbeterd. Ze staan niet te vochtig, ik maak de bovenste 1,5 cm van de grond af en toe wat luchtig.

De LV ligt te laag. Ik probeer de techniek met tijl + water + handdoek nu, nog niet echt veel verbetering. Zal een mistmachine moeten kopen zeker? Wordt dit niet meteen weggezogen?

 

(Het scrognet is bovendien de eerdere structuur + daarbovenop extra stevige metalen kabels die gewoven zijn. Sterk genoeg om te houden)

 

_DSP0034.jpg

_DSP0024.jpg

_DSP0025.jpg

_DSP0026.jpg

_DSP0027.jpg

_DSP0028.jpg

_DSP0029.jpg

_DSP0031.jpg

_DSP0032.jpg

_DSP0033.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste post is al even geleden!

Heb wat probleempjes gehad maar die zijn nu achter de rug, scrog is mooi aan het lukken :smoke

 

DSC04235.jpg

DSC04229.jpg

DSC04230.jpg

DSC04231.jpg

DSC04232.jpg

DSC04233.jpg

DSC04234.jpg

 

Wat denken jullie, beginnen bloeien of nog een weekje wachten? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

na lange tijd hier weer een update. Zit momenteel 6 weken ver in bloei.

Alles verliep goed maar heb wat problemen momenteel met verdrogende bladeren. Ik heb gelezen dat vergeling e.d. normaal is maar dit ziet er eerder uit als verbranding.

Mogelijke oorzaken:

-oscillerende ventilator is kapot gegaan, de ventilator dat ik nu heb blaast continu dezelfde richting uit

-te warm? te droog?

-2x 15 minuten UV-B lampen, lijkt mij niet echt de oorzaak

-te veel nutrients? volg nochtans het schema van biocanna

 

bloei_prob3.jpg

bloei_prob3_1.jpg

bloei_prob3_2.jpg

bloei_prob3_3.jpg

bloei_prob3_4.jpg

 

Weet iemand raad? Ik zou ze graag nog tot een goed einde brengen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ragnapov,

 

Welk schema gebruik je precies voor voeding?

Wat en hoeveel en hoe vaak voeding geef je nu?

Ik zou zowiezo niet te veel voeding meer geven omdat deze soort 8 tot 9 weken nodig heeft om af te bloeien.

 

Lekker soortje lijkt me dat trouwens :rolleyes:

 

 

Greetz, Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het biocanna schema van de site zelf, dit:

 

growguide.png

 

Ik besef net dat ik nog steeds 2ml/2L bioboost geef, maar de tijdsnotatie is een beetje verwarrend op dat schema. Ik schakel dus beter over op 1ml/2L zo blijkt. Kan het hieraan liggen?

Ik geef 2L per plant wanneer ik water geef, ik laat de grond nog telkens droog worden. Moet ik nu misschien vochtiger houden of doe ik zo voort?

Er komt ook nog binnenkort een fles organische blackstrap molasse toe, ga ik er zeker wel nog bijdoen.

 

Zou ik nu proberen flushen en dan nog eenmaal flores erbij doen? Flush ik met enkel zuiver afgezuurd water of doe ik daar 1ml boost bij?

 

 

bedankt :rolleyes:

 

ps: de knoppen hebben een heerlijk frisse citroengeur en zijn extréém kleverig! Qua smaak zal het zeker goed zitten, nu hopen dat de knoppen nog een beetje aandikken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ragnapov,

 

Ik moet je zeggen dat ik niet bekend ben met jou voeding en de soort die je kweekt, maar ben bereid met je mee te denken.

1ml. Boost per 2ltr. water lijkt me op dit moment goed.

Je water-geef methode vind ik prima, zodat de planten door droge en vochtige periodes gaat, niet constant (te) nat houden.

Geef je ook nog bio flores? Hoeveel?

Het is ook niet nodig lijkt me om bij elke water-geef beurt voeding mee te geven, ik weet niet of je dat doet namelijk.

1 a 2 x voeding per week is meestal voldoende, ook afhankelijk van de dosering.

Tussendoor gewoon water geven, afzuren en ph heb ik geen verstand van maar is op aarde met bio voeding wel van belang maar minder dan met minerale voeding of hydro.

 

Als je niet hebt over voed dan denk ik dat je een magnesuim tekort hebt.

KLIK

 

Dit probleem is zeker onderop de planten begonnen en nu tot aan boven doorgegaan?

Het is namelijk al wel ver doorgezet, had je beter eerder mee kunnen komen lijkt me, dit is niet zo van de 1 op de andere dag gebeurt lijkt me.

 

Mocht er iemand zijn die een ander idee of mening heeft, verbeter of vul me aan :rolleyes:

 

Ik hoop dat je hier wat mee kan, laat het maar weten wat je antwoord is op me vragen.

 

GreetZ, Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

afgezuurt water gaan geven met met enzyne

dat zou ik doen als ik dit zo zie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de inzichten :P

 

ik heb een topic hier gestart:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...mp;#entry858411

 

Is misschien beter voor mensen die hetzelfde probleem hebben id toekomst?

 

Het probleem is eigenlijk vooral aan de bovenste bladeren, zo goed als nihil bij de onderste. Denk dat het dus deels zeker door hitte komt ook :nerd (ventilator was even kapot)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet het verbanden maar, want anders is je hoofdtopje helemaal bruin/zwart door verbranding en niet de de bladeren daaronder. Volgens mij gewoon overbewaterd/ overvoed. Zou ook water met enzymen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...