Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beagle

How to make een: Wiet Tosti!

Recommended Posts

How To Make Een Wiet Tosti!

 

Ingrediënten:

2h6etz9.jpg

0,5-1 gram wiet.

2 boterhammetjes.

1 plakje kaas.

1 plakje ham.

Klein beetje boter/roomboter.

Tosti apparaat/grill.

Curry/Ketchup.

 

Hoe maak ik een Tosti:

Voor de mensen die nog nooit een tosti hebben gemaakt (jullie missen wat) hier wat foto's van hoe je het nou moet aanpakken.

Wij nemen een boterham en leggen daar een stukje kaas op...

2ik7in8.jpg

 

Nadat dit gedaan is smeren we een kleine lagje boter over de kaas zodat de wiet iets vettigs heeft om mee te binden...

140m62g.jpg

 

Nu kan de wiet erop, grind dit met handen/grinder en strooi het zo gelijk mogelijk over de kaas/boter...

2rcy8g7.jpg

 

Nu dit gefixt is gooi je de ham erop...

4goiok.jpg

 

Boterhammetje erop....

25g88kn.jpg

 

De hele meuk het tosti apparaat in....

2dqv7ly.jpg

 

Nu wacht je 5 á 10 minuten tot dat de tosti een mooi goud/bruin kleurtje heeft....

551bau.jpg

 

Het resultaat:

Een heerlijke tosti word natuurlijk nog lekkerder door wat curry/kethcup erbij te doen, door dit proef je ook de wietsmaak niet zo goed meer (ik vind de wietsmaak namelijk niet zo super lekker ofzo).

2w3vwbl.jpg

En nu lekker smullen!!!!!! ;) ;) ;)

 

Tips:

Als je in je schuur en of tuin een stopcontact hebt raad ik het aan om je tosti buiten te ''bakken'' aangezien je een soort van wietgeur uit je tostiapparaat krijgt.

Ketchup/Curry erbij om in te dippen is een goed idee, de naar mijn mening vieze wiet smaak word dan overgenomen door je curry/ketchup.

Gooi er niet al teveel in aangezien je dan misschien out gaat.

Ga dit niet maken als je ziek bent ofzo :wub: .

 

Ik hoop dat jullie mijn recept mooi vinden, ik kon niet echt een uitgebreid recept vinden voor de wiettosti dus ik dacht laat ik er maar een maken ;).

Veel succes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel goed. :wub:

 

Vooral de tip om ergens anders te bakken. Hihi.

 

Mijn aanvulling:

- Maak wietboter en besmeer je beide bammetjes aan de binnenkant met een dun laagje

- EN (maar dat geldt voor elke tosti) aan beide kanten van de ham hoort kaas. ;)

 

Eet en zweef smakelijk!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heel goed. :wub:

 

Vooral de tip om ergens anders te bakken. Hihi.

 

Mijn aanvulling:

- Maak wietboter en besmeer je beide bammetjes aan de binnenkant met een dun laagje

- EN (maar dat geldt voor elke tosti) aan beide kanten van de ham hoort kaas. ;)

 

Eet en zweef smakelijk!

 

EmTee

Wietboter maken duurt toch al weer gouw een hele dag aangezien je het moet laten weken en daarna nog laten afkoelen enzo, deze manier werkt goed en het duurt maar een minuutje of 10-15 ;).

Kaas aan bijde kanten doe ik nooit ;) ben niet de grootste kaas fan...

 

Toch bedankt voor de aanvulling!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wietboter maken duurt toch al weer gouw een hele dag

Daarom heb je dat ook standaard in de koelkast liggen :wub:

 

1 keer leuk wietboter maken zijn heeeuuul veeeuuuuulll tosti's

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dit lijkt me hardstikke lekker zown wiet tosti!!

 

Maar ik heb een paar vraagjes; is het niet zo dat de thc al bij een bepaalde tempratuur begint te verdampen.. (ik dacht de thc al lichtjes vanaf 39 graden, cbd,cbg,cbc enz.. komen volges mij pas vrij bij verbranding). Dus is het dan niet zo dat je alleen een beetje duff loom effect hebt in plaats van een lekker high effect?

 

Ik weet niet of ik dit goed zeg, mensen die hier meer over weten graag aanvullen.

Dit verhaal lijkt me het zelfde als bij wietboter en space cake en dergelijke.

 

???

 

greetz Bonethugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had honger, dus heb ik ook een wiettosti gemaakt. Heb alleen kaas en geen boter gebruikt, dus vraag me af of hij zal inslaan en wanneer. Heb hem op lege maag opgegeten, dus ik ben benieuwd.

 

Voel ik nou wat of is dat placebo? :lol: heb wel maar een klein beetje cannabis gebruikt. Ik wilde niet helemaal spacen terwijl ik bij m'n huisgenootje aan het eten ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, een uitleg voor het maken van een tostie.

 

kom op zeg, is dat nou echt zo moeilijk? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommigen mensen kunnen geen eens hun reet afvegen laatstaan om een tosti te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En sommige mensen moet de regeltjes eerst toch maar eens nalezen. :huh:

Ik heb het hier saillante gedeelte even vet gezet en wat groter gemaakt en wil je gelijk ook maar even op de laatste regel wijzen....gozer. :huh:

 

De regels waar je mee accoord bent gegaan tijdens de registratie zijn:

 

Let op! Als je je niet aan deze regels houdt kun je tijdelijk of permanent verwijderd worden van het forum!

 

* De minimum leeftijd voor nieuwe leden is met ingang van 1 November 2008 18 jaar.

* Spammen (met commercieel oogmerk reclame maken voor een site, product of dienst) is niet toegestaan.

* Het gebruik van discriminerende, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of seksueel georiënteerde taal is niet toegestaan.

* Het aanbieden van en/of vragen naar illegale handel is niet toegestaan, ook niet via de pm/email van het forum. Onder illegale handel verstaan we ook (het verkopen, aanbieden of ruilen van) planten of delen van planten zoals stekken.

* Blijf zoveel mogelijk 'On-topic'. Heb je zelf vragen, open dan een eigen topic.

* Plaats geen onzinnige berichten, enkel om topics open te houden. Reageer ook niet meer op "dode" topics waar al maanden geen activiteit meer in is.

* Als je een nieuwe topic opent, gebruik dan een duidelijke titel die gelijk het probleem aangeeft.

* Plaats je nieuwe topic in het juiste forum.

* Geen 'BrEzAaH'-taal of rare MSN afkortingen gebruiken. Praat gewoon Nederlands. Dit leest veel prettiger en daardoor kunnen we je beter helpen.

* Houdt het gewoon gezellig op het forum, zodat wij niet hoeven in te grijpen.

* Accounts, geplaatste berichten en profielen worden achteraf niet verwijderd (tenzij ze in strijd zijn met onze regels).

* Respect en fatsoen onderling is erg belangrijk. Lijkt een open deur, maar realiseer je dat geschreven teksten soms harder aankomen en soms anders opgevat worden dan de bedoeling was!

 

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...