Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
power p

Chocolateberry in scrogg

Recommended Posts

Omdat ik toch weer de kriebels krijg ga ik toch maar weer eens beginnen met een kweekie.

Ik ga dit doen in een silverbox 120/120 en ga dit voor het eerst doen in een scrogg.

 

Nu heb ik alleen een vraagje?

hoeveel planten zet ik neer om er zeker van te zijn dat het net vol komt en hoe groot zal ik mijn potten nemen?

 

zodra de zaden binnen zijn en mijn vragen zijn beantwoord kom ik bij jullie terug.

 

Groeten Power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets uitgebreider vragen is makkelijker

hoeveel licht komt erop en wat is je einddoel

hoelang ga je voorgroeien enz.

 

maar met 1 lukt t al :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Clown

 

Iets duidelijker kan het inderdaad wel :wub:

 

Een doel heb ik niet echt wel zou ik het leuk vinden om het netje dicht te krijgen.

 

Ik las bij sannie op de site dat ze 11 weken nodig hebben om af te bloeien dus is mijn vraag dan ook gelijk hoe lang zal ik ze voor laten groeien?

 

er hangt 2 x 400 watt boven.

 

Ik heb nu 12 liter potten , is dat groot genoeg of moet ik groter?

 

Hoeveel planten zijn er nodig om ze vol te krijgen?

 

Ik kweek normaal altijd in een sogg

scrogg is echt helemaal nieuwe voor mij dua van daar al mijn vragen

 

 

groeten Power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het net vol krijgen ligt aan het aantal planten en je voorgroeitijd.

Ik zou echt wat verslagen over scroggen gaan lezen want al jou vragen kun je pas beantwoorden als je het aantal planten weet.

Want als je er 1 zet dan heb je niet genoeg aan een 12 ltr pot, maar zet je er 10 dan weer wel.

 

mijn eigen scrog

 

scrog van beekaa

 

En zo zijn er nog veel meer.

Ik hoop dat je er wat mee kan en veel succes verder

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt dan mooi uit want ik heb er 10 besteld :wub:

 

Ik wil met die 10 zaden het net vol gaan krijgen.

 

Hoe lang zal ik ze dan voor groeien?

 

Ik wil geen wildgroei krijgen zodat het net TE vol wordt natuulijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chocolateberry is sativa toch? Wat ik me nog kan herrineren is het een heel harde groeier. Ik zou dan de klok op 12/12 zetten als het net voor de helft vol is. En liever net iets eerder.

En dat zal dan ongeveer 2/3 weken 18/6 zijn gok ik, maar dat moet je natuurlijk een beetje bekijken als je bezig bent. Het blijft een beetje koffiedik kijken natuurlijk :wub:

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks!

 

Ik kan niet wachten om te beginnen en ben echt benieuwd wat het scroggen me gaat brengen!

 

De zaden zijn verzonden dus het gaat niet al te lang duren

 

 

Groeten Power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey PP,

Zou op deze afmetingen niet meer dan 5 planten zetten in een scrog en die in minimaal 25 ltr kuipen plaatsen.

Zou met dit soortje ook niet al te lang voorgroeien want deze gaan als een malle als de klok omgaat.

Met 10 planten op 1.2 bij 1.2 mtr in een scrog is gekkenwerk en je komt met dieven nergens meer bij.... Zou t hooguit bij 4 a 5 planten houden :wub:

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik eens met Smokey. Ik heb net ook wat verslagen door gekeken en ze groeien echt extreem.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke !

 

Mooi dan zetten we er 5 neer!

 

Is drie weken groei voldoende dan van uit zaad?

 

Want na 3 weken kan ik mischien pas voor het eerst toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De precieze voorgroei tijd kan ik je niet geven maar zou ze opgeven moment toppen/fimmen en ze dan tegen t gaas aan laten groeien en dan niet véél langer de klok omgooien.

Bij dit soortje zou ik nog geen eens t gaas half vol laten groeien voordat je de klok omzet, denk zelfs wel dat je met dit soortje na t toppen de klok om kan gooien.

Check t topic van Art, die had dan wel niet gescrogt maar je ziet wel hoe hard ze gaat :wub:

groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt niet dat je dat kan vergelijken. Als je scrogt rem je haar ook behoorlijk. Ze gaat dan meer energie steken in de zijscheuten. Daarom scrog je tenslotte ook. En het scheelt ook behoorlijk wat je totale oppervlakte is.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een goede indicatie zou je mijn topic eens moeten bekijken.

Ik heb 5 Chocolate Berry's onder een 400w op 1m2 gezet. Ze zijn direct na ontkiemen in

11 liter potten geplaatst en heb ik ze zo'n 2 dagen op 18 uur laten staan. Toen ik na 2 dagen

zag dat ze er goed bijstonden, heb ik ze in de bloei gezet. De opbrengst was iets meer dan

450 gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De replay naar je topic werkt niet!

Dat wil ik wel even lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El handy

 

Ik heb je verslag gelezen en het zag er mooi uit hoor!

 

Las ik het goed dat je gelijk op 12/12 bent begonnen?

 

Hoe groot is jou tent? heb ik overheen gelezen denk.

 

 

Groeten Power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou mijn verslag eens rustig doorlezen, daar worden je vragen allemaal beantwoord.

Ik heb ze na 2 dagen 18/6 op 12/12 gezet. Ze stonden in een Secret Jardin 1x1x1,8.

 

Je kan ze beter te lang dan te kort laten groeien. Zet pas echt de klok op 12/12 als je

ziet dat ze het goed naar hun zin hebben. Het kan namelijk weleens gebeuren dat bij

het overpotten ze wat stress hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...