Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabizznis

nederland wil geen pasjessysteem coffeeshops

Recommended Posts

AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam is tegen het plan van het nieuwe kabinet voor een pasjessysteem voor coffeeshops. Dat schrijft burgemeester Eberhard van der Laan in een brief die hij vrijdag aan minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) heeft gestuurd. Die liet echter meteen weten dat het nieuwe beleid voor heel Nederland, dus ook voor de hoofdstad, gaat gelden

 

Het kabinet wil dat coffeeshops besloten clubs worden die alleen toegankelijk zijn voor inwoners van Nederland. Zij moeten bij binnenkomst een clubpas tonen. Dit moet onder meer overlast door toeristen tegengaan.

 

Van der Laan wijst erop dat toeristen in Amsterdam, in tegenstelling tot in grensplaatsen, niet voor veel overlast zorgen. Zij blijven vaak langer in de stad en komen niet alleen om wiet te roken. Door een pasjessysteem nemen de straathandel en dus de overlast juist toe, vreest de burgemeester.

 

Amsterdam is ook niet blij met het plan van het kabinet om coffeeshops die binnen 350 meter van scholen liggen te sluiten. Met die maatregel wil de regering drugsgebruik door jongeren tegengaan. De gemeente zegt dat er streng wordt gecontroleerd of er minderjarigen in coffeeshops komen en dat dit daardoor nauwelijks voorkomt.

 

Van der Laan wijst er verder op dat als het afstandscriterium alleen geldt voor middelbare scholen, 116 van de 223 coffeeshops in de stad dicht moeten. Komen basisscholen er nog eens bij, dan blijven er maar 36 coffeeshops over. Ook dan zal de handel op straat toenemen.

 

De burgemeester vindt dat gemeenten vrijheid moeten houden om een eigen softdrugsbeleid te voeren. Zo zouden zij zelf moeten mogen bepalen of ze het pasjessysteem invoeren.

 

Opstelten zei vrijdag geen uitzondering voor Amsterdam te willen maken. Zijn beleid gaat gelden voor heel Nederland. Hij wijst erop dat andere steden ook al bezig zijn coffeeshops voldoende afstand tot scholen te laten houden.

 

Ook in Amsterdam zullen coffeeshops alleen voorbestemd worden voor klanten die in de buurt wonen. Dat door een strikter toegangsbeleid voor de coffeeshops zwarte handel kan ontstaan, noemde hij geen onlogische gedachte, maar die zwarte handel moet dan bestreden worden. „Dat bagatelliseer ik niet. Dat heb je niet een twee drie uitgevoerd, maar je moet het wel doen.”

 

Amsterdam laat verder weten samen met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en steden als Utrecht en Eindhoven binnenkort een nieuwe wiettop te organiseren.

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

sodejoekel toch op met je pasje

alleen handig voor snuivers

 

freedom to smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat veel rokers nu in hun eigen gebied wiet moeten halen, je kan immers niet een stad verder wat meenemen.

dus er is meer wiet onderweg en er word meer inbeslag genomen. wel jammer want ik ga echt niet van elke shop die ik ooit bezoek een pasje halen :wub:

zo zie je maar weer, een wietroker is voor nederland niks waard, alleen zijn centjes wilen ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PF ruikt na invoering van een pasjessysteem .. cannabizznis. :wub:

Lekker dicht bij de Duitse grens .... dus er zal wel een groepje opstaan die onze Oosterburen gaat voorzien!

Overschakelen op Haze .. zijn ze dol op!!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

pasjes systeem is niet goed ze gaan zich zelf gwn omver gooien zonder het zelf te weten 50 % inkomen komt van toeristen maar dat hebben ze nog niet helemaal door

 

maak de criminelen maar rijk houd ze dan weer tegen en je krijgt lekker wat rellen

en schiet partijen

 

het zullen altijd zelf de grootste criminelen blijven hoor .

 

de regering .

Share this post


Link to post
Share on other sites

straks staat heel nederland opstelten en hebje elke hoek van de straat een dealer.

mooi plan :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

of zoals in belgie eerst schieten ze met ak's de boel over hoop

 

en als dat niet helpt komen ze wel met bazooka's

na een tijdje lang leve de criminaliteit

en dag dag rijk landje en hellow begrotings tekort

 

wij leven sowieso al in een politie"K" staat

 

en dat tussen haakjes gedoe moet je zelf maar snappen

binnen kort wordt je opgepakt om een boer te laten .

het gaat er enkel maar erger op worden .

 

als ze egt wat willen doen als ze dan alcohol mee op de lijst zetten van verboden middelen .

maar neen het zijn de natuur producten die je egt kapot maken :wub: .

volgens hun .

 

snel uitgelegd ze kunnen de criminelen niet stoppen

snel opgelost verkoop je haze aan 6a7 euro in de shop

en je hebt geen straat verkoop meer .

 

voilla

 

maar zo slim zijn ze nog niet eerst de criminelen hun zakken vullen

dan de gevolgen pas onder vinden en dan trg van wetten agan veranderen ;) ;) ;)

 

zou kunnen ze die kinderopvang in den haag wel bezig houden .

of waar de nederlandse regering ook uithangt whahahahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms heb ik echt het idee dat "wij" het gewoon beter snappen dan die wannebe belangrijke klootviolen in de 2e kamer.

dat iemand zo'n pasjessysteem verzint, oke, maar je moet toch meteen door je hersenpan laten gaan dat het absoluut geen kans van slagen heeft en het "probleem" enkel verergerd. zoiezo zie ik geen enkel probleem wbt coffeeshops en de gebruikers van cannabis. het zijn allemaal pesterijen. miljoen blowers waarvan het lot in de handen ligt van iemand die gewoon gefrustreerd is en vroeger altijd zelf gepest is en nu de grote menigte terug wil pakken om er een goed gevoel van te krijgen. wanneer stoppen ze eens met mensen in hokjes flikkeren, ze daarna de volle laag te geven in de media, en zich daarna aftrekken op een nieuwe regel/wet die er daardoor komt. JA we hebben 'n goede infrastructuur, JA we hebben (bijna) allemaal een fatsoenlijk huis, JA we kunnen 2 keer per jaar op vakantie, JA we kunnen goed rondkomen. maar wat een BAGGERLAND is 't toch als het gaat om politiek/media/regelgeving/privacybeleid etc. ik kots op NL wat dat betreft en ik erger me er meer en meer aan omdat je er gewoon niet omheen kunt en er dagelijks mee geconfronteerd word. maargoed in het leven bepaal je zelf wat je wel en niet doet, en de risico's draag je zelf. we zijn niet allemaal studiefreaks die terecht zijn gekomen in een hoge functie bij een goed-betalend bedrijf. (al dan niet zuigend/kontelikkend etc) laat de mensen die een minder politiek-correct leven leiden lekker met rust. als wij "uilskuikens" worden buitengesloten van het Nederland waarin wij graag willen leven (vrijheid blijheid) dan voorzie ik nog een hoop problematiek in dit (oorspronkelijk) mooie land.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het goed, maar dan moet er ook een pasjessysteem voor drank komen.

 

Maximaal 1 bottle per week en alleen in je eigen buurt.

 

Ofnee, laat maar alle pasjes gewoon wegblijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Bob marley al zei; politiek is er enkel om t volk te verdelen en verdeeld te houden. En gelijk heeft ie nog maar eens gekregen; hoe kan deze maatregel er in godsnaam zijn gekomen om de maatschappij te dienen? De wetswijziging betekent voor mij dat ik niet langer 2 kilometer verderop mn wiet kan halen, maar dat ik 10 kilometer verderop, omdat dat wél in mn eigen gemeente is, naar een shop moet die prijs-kwaliteitsgewijs ook nog eens erg tegenvalt. Wanneer deze wet werkelijk in werking treedt, zaai ik elk stukje openbaar groen helemaal vol. Zie het maar als vreedzaam protest, want als ik me écht druk ga maken om dit soort dingen..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze wilen de boel laten escaleren.waardoor alle opgebouwde positieve aspecten van ons ''oud nederlandse'' beleid jegens canabis in het crackhouse hokje te vinden is...deze zo genoemde beleidvoeders zijn er zeker niet voor om een vredig bestaan voor het volk te creeren.volgens mij vinden ze ons te slim worden. ze zijn er op uit om alleen nog machinale belastingbetalertjes te creeren, die denken dat alles democraties onderbouwd is.. it's all about the money.and a bit of localpower......

Ben nog aan het bij komen van het verzet tegen 1 europa met 40% freeloaders.(niks tegen de wekwijze van deze landen. Want niemand overleefd op alleen mazzel en eerlijkheid.. Wordt vanzelf een gatenkaasland. LET US LIVE F#!K HET BELEID VAN NIJVERHEID,in deze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees: Ik denk niet dat wij het beter snappen. De vraag is waarom een redelijk succesvol beleid om zeep geholpen moet worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK ben niet degene die dit beleid om zeep wil helpen, zij wel.. wie is er dan slimmer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg zielig om een denk beeldige lijn te gaan trekken voor wat spul dat in de natuur groeit .

 

de overheid zijn de grootste criminelen in mijn ogen .

 

binnen dit en 10 jaar mag je niets meer buiten pieten pijpen bij de regering

of draai je de bak in omdat je het niet doet .

 

wat heb je eigenlijk nog aan je vrijheid in belgie is het verboden en een 50 km verder heb je gewoon een cafetje in nederland waar

je weed kan kopen waar zit de logica dan ergens

volgens mij willen ze gewoon hun eigen zin doen wat wij denken is niet van toepassing .

Share this post


Link to post
Share on other sites
IK ben niet degene die dit beleid om zeep wil helpen, zij wel.. wie is er dan slimmer?

 

Ik begrijp dat jij geen beleid om zeep wilt helpen. Misschien had ik het wat duidelijker moeten omschrijven. Ik bedoelde te zeggen: Waarom probeert de regering een redelijk succesvol beleid om zeep te helpen?

 

Daar is natuurlijk een reden voor. Stemmen winnen? Voorlopig hebben we toch geen verkiezingen. Hmm, alhoewel met de pvv als regeringsaanhangsel... Politiek onbenul? Kan ook, maar ik kan me niet voorstellen dat kamerleden zover van de maatschappij afstaan. Tenslotte hebben hun ook kinderen die heus weleens een blowtje opsteken. (En er zijn er genoeg die vroeger ook geblowd hebben natuurlijk. :wub: ) Blijft over geld, de enige (af)god van deze tijd, oftewel wie verdient er aan het nieuwe beleid? Het is natuurlijk pas een voorstel. Dikke kans dat je er over een tijdje niks meer van hoort.

 

Of zoeken we er teveel achter en is het gewoon de bedoeling dat we allemaal zelf gaan kweken? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arme buitenlandse studenten die hier komen studeren... Moeten ze hun wiet bij een dealer halen.. hahaha

 

Nee ideaal dat pasjessysteem! Niemand gaat daar blij van worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...