Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

renessy

6x Lowrider in eerste eigen kastje.

Recommended Posts

ziet er allemaal heel goed uit :verrygood.

 

ik heb nu 1 lowrydertje in mn pc kast die +- paar weken je verder staat als de jouwe.

maar ik zie bij de jouwe veel meer thc kristallen... op mijn plantje is er nauwelijks thc aanmaak. en de geur is er dus ook niet...

snap het echt niet :wOOt.

 

hoe is de geur bij jou?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is raar, die van mij ruiken als mafkezen op zondag ochtend! Ik ben blij dat ik er een filter aan heb hangen..... Serieus!

 

Misschien ligt het verschil wel aan de set-up.... Hoeveel lampen en hoeveel watt heb je er boven hangen? Hoe lang gaan ze aan? Ook een zaadkweek? Voeding misschien?

 

Ben wel benieuwd wat de verschillen zijn..... Laat maar eens weten......

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn setup:

 

2 x 20watt spaarlamp

filter heb ik niet, en ook niet nodig zo blijkt.

 

voeding: gebruik ik niet echt veel.

ik heb een paar keer groeivoeding gegeven van de aveve.

en 1 keer canna bio bloeivoeding. ben ondertussen volledig gestopt met voeding. de plant is al volledig aan het leegtrekken.

maar er is nog altijd geen geur(zelfs niet als ik met mn neus onder te toppen hang), en de thc is er niet veel.

 

Dit is al het 2de kweekje van mij. en bij het vorige had ik net hetzelfde probleem.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maargoed, Ganja, ik weet niet of er verschil in zit maar ik ben bezig met een zaden kweek.... Misschien zit daar nog wel verschil in..... Heb ook 4 lampen hangen en hoe zit het met de reflectie in je PC kast? Hoeveel water geef je ze nu per dag? Ik zit nu op 50ml per dag..... Aan het eind van deze ronde zal ik ook mijn gevolgde kweekschema vrijgeven. Misschien hebben jij en andere er wat aan.....

 

Ik heb (en nog een week) voeding meegegeven. Heb zelfs bloeivoeding meegegeven maar ik wist niet of zaden maken ook onder bloeien zou vallen dus daar ben ik mee gestopt. Volgende week stop ik pas met de voeding..... Dan nog 2 weken en dan zijn ze hopelijk klaar want de volgende zaden zijn al aan het trappelen in de kast in te gaan.... De dames zijn nu 55 dagen oud vanaf ontkiemen.....

 

Hier gaat het goed.... Langzaam worden er steeds meer (nu nog groene) zaden zichtbaar!

 

De bijgeplaatste El Monstres hebben volgens mij geen zin. Hiervan is er van de 5 nog geen éen opgekomen...... Jammer.....

 

Maar de Green-O-Matics van greenhouseseeds hebben gelukkig wel zin! 2 stuks in de kast moet lukken. Beetje buigen, knakken en dan houdt ik ze wel laag genoeg maar dat is voor het volgende verslag......

 

Tot snel weer.

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man , mooie plantjes

kerstballen heb je ook genoeg zie ik :wOOt

 

 

 

:verrygood

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha!

 

Moet zeggen dat het tot nu toe idd best aardig gaat..... Voor een leek.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat het ook :D

 

Ik bedoelde je mannetjes met d`r (kerst)ballen :verrygood

ballen genoeg :wOOt

 

Wanneer zijn ze klaar denkje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo, ik snapte wel wat je bedoelde met die ballen hoor...

 

We zitten nu op dag 56 na zaden. Denk nog 2 weken of iets langer misschien... Hoop dat er goede zaden uitkomen in ieder geval.

 

Heb ook nog wat vragen over de zaden en misschien kunnen jullie me daarbij helpen.

- de zaden vallen toch gewoon uit de boom als ze rijp zijn?

- kunnen ze daarna meteen weer de grond in?

- als ik ze wil bewaren niet ik ze dan nog behandelen? Drogen oud en hoe kan ik ze het best bewaren?

 

Thanks

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guys,

 

nog even een update!

 

Ik heb gisteren het eerste zaadje gezien! Al netjes bruin van kleur dus dat is weer een mijlpaal dat overwonnen is!

 

Dus; Eerste zaadje zichtbaar na 57 dagen na zaden.....

 

(Telefoon piccies, sorry)

 

gallery_20080_11171_42695.jpg

 

gallery_20080_11171_86242.jpg

 

R.

 

Iemand trouwens nog antwoord op mn vragen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

luister ik heb geen flikker verstand van zaden kweken

maar wel hoe ze bewaren dat is in je koelkast in een potje dat waterdicht is

 

 

en als je zaden gaat oogsten die vallen niet vanzelf kerel

die ga jij ermogen uitvissen

 

 

ik kweek enkel wiet maar ik lees veel en op het forum staan wel 10 manieren om je zaad er uit te halen

zeven en dergelijken sommige prutsen ze er uit .

dus succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 66 na zaden inmiddels en er lijkt geen einde aan te komen..... Nu is het volhouden geblazen.... De meiden doen het nog steeds prima en hebben er wat vriendjes of vriendinnetjes bijgekregen..... Ik kon het niet laten en heb de zaden voor kweek 2 alvast ontkiemd en die gaan ook al lekker. Hiervoor heb ik een apart topic aangemaakt... Kweek 2 Green-O-Matics van greenhouse seeds.... 2 stuks maar..... Wel hoop ik mn kassie een beetje vol te krijgen hiermee.... Dan zijner ook nog 2 zaden bijgekomen van Sannie, de El Monstre freebees.... Gaan in Scrog bij mn broertje maar daar komt ook wel een apart topic van..... Maargoed....

 

De zaden vallen er in iedergeval nog niet uit en ik laat ze lekker zo lang mogelijk zitten denk ik..... We zien wel.....

 

So far so good zeg maar! En dan nu foto's!

 

gallery_20080_11171_904801.jpg

 

gallery_20080_11171_123630.jpg

 

gallery_20080_11171_45875.jpg

 

gallery_20080_11171_1546547.jpg

 

Mochten er nog vragen en of verzoekjes zijn dan hoor ik die ook graag......

 

Groeten

 

R.

 

Ps. het water geef systeem dat ik gemaakt had is inmiddels alweer weg. Het werkte wel goed hoor maar door de verhuizingen had ik er meer last van dus ben weer met het handje water gaan geven..... Voor de volgende kweek is een test setje blumats onderweg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topics van de El Monstres en de Green-O-Matics zijn aangemaakt......

 

Het moet niet gekker worden... Goeie discussie gehad en veel geleerd de afgelopen dagen op het forum.....

 

De drie dames moeten nog wel even maar het ziet er voorlopig goed uit!

 

gallery_20080_11171_2453132.jpg

 

gallery_20080_11171_17986.jpg

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor !! lekker de tijd geven en dan zal je mooie zaden krijgen

 

 

succes

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren in een gekke bui een plantje omgehaald. Deze was 79 dagen oud en stond al 3 dagen op een droog dieet. Er komen idd een hoop zaden van zo’n plantje zeg! Ik heb ze nog niet geteld maar 100 heb ik er zeker wel… Sommige zaden zijn nog wat aan de lichte kleur dus de andere twee laat ik nog een paar dagen staan.

 

3 zaden heb ik van de week al ter ontkieming gelegd om te kijken wat ze doen maar nu na 2 dagen nog geen teken van leven…. Vreemd want ik hoop toch wel dat ze het gaan doen…… Methode zoals altijd…. 12/16 uur in glaasje water en daarna tussen de watten…. We zullen zien..

 

Ik laat nog wel weten hoe het afloopt en hoeveel zaden ik er uiteindelijk vanaf heb gehaald.

 

R.

 

gallery_20080_11171_93320.jpg

 

gallery_20080_11171_709648.jpg

 

Wat vinden de kenners ervan????.......................

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zijn zeker wat te vroeg geoogst .

zijn de andere 2 al om of staan die nog.?

 

beter laat je die nog staan als het kan ..

 

ben benieuwd ook of ze kiemen..

 

was leuk om te volgen .. <_<

 

grtz

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo.

Eerste plantje was idd beetje vroeg geoogst. Alziende leert men. Dit was ook m'n eerste zadenkweek. Andere twee zijn ook al om maar heb ik wel langer laten staan. Volledige afronding van dit topic zal ik van de week wel posten.

 

Goed nieuws is wel dat ik van de week 6 zaden te ontkiemen heb gelegd en daarvan komen er 4 omhoog!

 

Toch 800 zaden van die drie plantjes gehaald waarvan er (voorzichtig zeggen) 350 bruikbaar zijn...

 

Thanks voor het volgen in ieder geval.

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou,

 

om het verhaal af te maken.....

 

Allereerst de foto's....

 

gallery_20080_11171_2260111.jpg

zo stond het tweede plantje er op een gegeven moment bij. achteraf denk ik toch fout geweest om op een gegeven moment te stoppen met water geven. Ik had verwacht dat ze beter afbloeide dan dat ze hebben gedaan uiteindelijk.... Volgende keer gewoon tot het einde water geven dus...

 

gallery_20080_11171_1251260.jpg

Hier is de opbrengst van het tweede plantje.... Je ziet zo wel dat er een boel tussen zit dat nog niet rijp genoeg is. Uitendelijk heb ik alle mogelijk bruikbare zaden bij elkaar gedaan en de flut apart gehouden. dit gooi ik van de zomer wel uit op het stukje land achter mn ouders.... Wie weet wat er dan nog opkomt.....

 

Ik heb een schema bijgehouden van de voedingen enzo maar dat heb ik in Excel gedaan. Iemand die weet hoe ik hiervan een afbeelding op het forum afgebeeld krijg? Is misschien handig om eens door te kijken of erbij te gebruiken als je zelf een soortgelijke zadenkweek aan het doen bent....

 

Maargoed ik ben zeer tevreden zo. Alles wat ik er vanaf krijg is meegenomen. Zoals ik hierboven al zei komen er nu 4 van de 6 op....

Maaaaaarrrrrr..... Dat was niet de eerste...... Dat was deze:

gallery_20080_11171_941734.jpg

 

Bedankt voor het meekijken en alle raad en adviezen.... Nu hopen op een goed buiten seizoen.

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...