Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

PP onder 4 x 400w met LPG verwarming

Recommended Posts

Hahaha tropisch......kun je nagaan hoeveel gas je had moeten verstoken met je kacheltje om een beetje warmte in je hok te krijgen met die cooltube's??!! Zijn ze zo groot dan dat je moet knakken??? Valt toch wel mee??

De bloei zit er lekker in bij mij......kan alleen nog geen scherpe foto's makken met m'n camera :D

Maarre zal morgen weer een foto-update maken!!!

Mooie dikke stammen hebben ze he??!!

Ik zou je veldje echt lekker uitdunnen door wat bladeren weg te halen....de kleine bladeren dan he??!!

 

Gaat een mooie ronde worden gozer!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bracht vorige x mn lucht door mn tubes buitenlangs weer van onder tussen mn potten binnen, stook nu dus niet meer of minder gelukkig.

 

Ga vanaaf ff kijken of ik wat met de bladeren ga doen, vooralsnog alleen maar de toppen boven het bladerdek krijgen vol in het zonnetje. Heb wel veel bloemen van onder weggedieft maar laat blad staan, zolang ze niet voor mn toppen hangen of verkleuren ga ik er van uit dat ze goed doen voor mn plantjes, moet dan wel beter ventileren om geen stilstaande lucht te krijgen tussen mn dames.

 

Had een paar uitschietende toppen boven mn veld en heb die geknakt omdat anders mn lampen omhoog moesten en de rest dan minder lumen zou krijgen!

 

Zit vandaag precies op 3 weken 12/12, nog 7 maximaal te gaan!!!!!

 

Latersss...

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden....

 

23 dagen 12/12, 12 dagen bloei...!!!

 

Gister de dames een goede voedings beurt gegeven...... De potten waren echt te droog voor de goede orde, dus heb ze eenn dag eerder gegeven en in volume ook wat meer.

 

waardes waren als volgt:

 

EC: 1.7

Ph: 6.3

Temp: 21,4 - 29,1

voeding temp: 20,9

LV: 34 - 42

 

 

Picas van zonet, vlak voordat het zonnetje op komt.....

 

Schuin op de bovenkant van het veld.

gallery_19755_11163_1051277.jpg

Recht van boven.

gallery_19755_11163_3348190.jpg

Ze beginnen al aan te dikken, ik houd wel van rubens types!!!!

gallery_19755_11163_2704745.jpg

Dame aan de rand van mn veld.

gallery_19755_11163_4711588.jpg

 

Zal eens kijken wanneer ze weer een voedingsbeurt nodig hebben, vant weekend weer een pica update van de dames in de dop!!

 

Laterrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

He dude....

gaat lekker...enne idd miss wat meer water geven!! Kzie hier en daar toch wat verkleuring wat kan duiden op water te kort!!!

Hoeveel water geef je in liters per 2 dagen?? Doordat je kleinere potten gebruikt is je buffer ook kleiner! En als ze dorst hebben slurpen ze in 1 dag je potjes wel aardig leeg!!! :verrygood

 

Ciao amigo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben sinds gister idd van mening dat ze meer moeten hebben (wat een zuip sletten hebbie me weer mee opgescheept!), op de foto is moeilijk te zien wat ze nu precies voor kleur hebben, zag er idd 1 met een wat geelig blad. Ze krijgen morgen weer wat voeding zodat ze lekker vochtig op de pot blijven.

 

Geef normaal 1 liter per 3 dagen, ga komende week 1 liter per 2 dagen proberen!

 

Ik houd je wel op de hoogte middels een paar kleine updates!

 

 

Hoeveel geef jij per plant nu?

 

 

Laterrrsss.....

 

 

He dude....

gaat lekker...enne idd miss wat meer water geven!! Kzie hier en daar toch wat verkleuring wat kan duiden op water te kort!!!

Hoeveel water geef je in liters per 2 dagen?? Doordat je kleinere potten gebruikt is je buffer ook kleiner! En als ze dorst hebben slurpen ze in 1 dag je potjes wel aardig leeg!!! :verrygood

 

Ciao amigo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hey...

de vorige rondes dronken ze per 2 dagen gemiddeld zo'n 60 ltr!!! week 4 van de bloei ff heel weinig ...daarna tot het einde weer 60ltr per 2 dagen. Maarre dat waren 52 potten van 11 ltr!!!!

Ik voel altijd 3 potten en schat in of ze meer of minder nodig hebben!!!! Je kan ze beter te veel als te weinig geven he!!?? Als je ze te veel geeft wacht je gewoon een dag langer met water geven....te weinig geeft weer stress enzo!!!

Nogmaals dit is mijn ervaring he met PP!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne krijgen 60 liter voor 45 dames per 3 dagen (om het even hoe groot de potten zijn) dat is dus daadwerkelijk minder als dat jij ze geeft.

 

was van plan het op te voeren, weet nu zeker dat het moet!

 

Thanx man,

 

laterrss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey shepperd ziet er goed uit dat gaan grote toppen worden zo te zien en krijgen ze van mij ook 1 liter water per 3 dagen.

Sla alvast een gasfles in voor het geval de pomp dicht is met de kerst :verrygood

Groet,M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey shepperd ziet er goed uit dat gaan grote toppen worden zo te zien en krijgen ze van mij ook 1 liter water per 3 dagen.

Sla alvast een gasfles in voor het geval de pomp dicht is met de kerst :verrygood

Groet,M

 

Zeker, rij er morgen ff langs en dan kijk ik ff bij de pomp!

 

Net toch ff weer wat voeding gegeven, zou ze goed moeten doen! Net ff wat terug kerende bloemen onder de gordel weg gedieft, wat een geur aan mn handen zeg..... begint dat gestink nu alweer!!!!

 

laterrsss...

Share this post


Link to post
Share on other sites

high...

 

net ff de dames gecheckt!

 

temp en LV nog steeds perfect, als ik het zo mag zeggen!

 

extra voeding heeft ze goed gedaan! Morgen ff de lpg verwisselen want mn lpg boer is de hele dag open met kerst! gelukkig kan ik zeggen....

 

sommige toppen waren weer redelijk overeind gekomen dus die heb ik weer tegen het dek geknakt!

 

weinig bijzonderheden gelukkig!!!

 

picas volgen morgen of overmorgen weer vrinden....

 

Laterrrssss.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden...

 

net weer ff de dames een voedingsbeurt van 40liter gegeven, normaal doe ik 2 keer in de week 60 liter maar ga nu over op 3 keer in de week 50. Moeten de potten wat natter van worden want ze staan nu echt te droog!

 

de temperaturen waren iets terug gelopen maar gelukkig wel nog binnen het aanvaardbare!

 

Temp: 19.9 -29.1

LV: 38 - 48

Ph: 6.3

 

Ook nog ff de kachel bijgevuld zodat hij weer 4 dage blijft branden en mn dames van warme lucht blijft voorzien.

 

Morgen zal ik nog ff snel een paar picas van de dames klikken en een kleine foto update erop knallen....

 

 

Laterrrssss.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

27 Dagen 12/12, 16 Dagen bloei....

High...

 

net de beloofde picas van de dames gemaakt toen ze net te ruste waren!!!

 

Vanavond gaan ze nog lekker wat voeding krijgen zodat de potten goed vochtig blijven, want ondanks dat ze een dag te vroeg hebben gekregen zijn ze nog best droog moet ik zeggen.

 

Ga maar eens kijken hoe ze deze week gaan reageren op de verhoging van de hoeveelheid vocht!

 

gallery_19755_11163_2228176.jpg

 

gallery_19755_11163_974091.jpg

 

gallery_19755_11163_729183.jpg

 

gallery_19755_11163_132470.jpg

 

gallery_19755_11163_3933082.jpg

 

Is moeilijk om mn dames vanuit een goede positie te filmen omdat ze bijne de complete hoogte van mn hok gevuld hebben en omdat ik de nieuwe hardware voor mn grotere nieuwe hok in mn oude heb gepropt. Met de name het filter en de afzuiger vullen de normaal loze ruimte boven in mn hok.

 

Vooralsnog ben ik erg te vreden over de hardware, veel beter als mn vorige opzet. Temp en lv zijn goed onder controle deze keer!!!

 

laterrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey shepperd Waarom hangt je lamp zo scheef op foto3 :wOOt

Ziet er goed uit bij je. Op wat voor hoogte heb je de lamp hangen?

Groet,M :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey shepperd Waarom hangt je lamp zo scheef op foto3 :wOOt

Ziet er goed uit bij je. Op wat voor hoogte heb je de lamp hangen?

Groet,M :verrygood

 

 

Klopt, dit gedeelte van mn veld, bij mn derde lamp geloof ik heb ik hem scheef gehangen omdat er precies op deze plek een paar achter bleven en er een paar doorschoten.

 

Heb hem schuin gehangen om op elke plek toch een afstand van 30 tot 40 cm te krijgen boven de topppen.

 

Vanavond de dames weer met de voetjes in het water zetten!

 

Verder doen ze het best okay, zou bijna saai gaan worden!

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slim van je die lamp zo :verrygood hoop dat het werkt, ziet er inderdaad netjes uit .

let wel op de bladpuntjes zie ze een klein beetje geel worden

voor de rest keep up the good work

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slim van je die lamp zo :verrygood hoop dat het werkt, ziet er inderdaad netjes uit .

let wel op de bladpuntjes zie ze een klein beetje geel worden

voor de rest keep up the good work

 

Probeer ze zo goed mogelijk in de gaten te houden zodat ze niet overvoed worden, voorals nog gaat het best redelijk met de voeding. Krijgen vanavond nog eens voeding om het vocht peil niet te laag te laten worden.

 

Net nog ff gekeken of alle voeding opgeslurpt was door de dames......

 

Zag er goed uit, in de naden van de bodem zat nog wat water. dat zal de komende tijd rustig verdampen, na het water geven komt de LV vaak niet boven de 50 en zakt daarna weer af naar net boven de 30. zal ook wel komen doordat de kachel warme droge lucht inblaast.

Heb de ventilatoren alletwee een standje hoger gezet om de luchtstroom intact te houden nu de dames er zo'n jungle van gemaakt hebben.

Overal lekkere dikke witte dotten die mn veld nu wel erg dicht beginnen te maken.

 

Zit nu op 29 dagen 12/12 en kan merken dat ze nu aan beginnen te zwellen, kan niet wachten tot ze hun 2e bloei gaan doormaken en echt echte zware knoppen gaan produceren.

Zal de PK 13/14 maar eens vooraan in de kast gaan zetten ...... gna gna gna !!!!

 

Picas....

 

Aan de rand van het veld.

gallery_19755_11163_246912.jpg

 

Het begint echt een ondoordringbare jungle te worden.

gallery_19755_11163_4540080.jpg

 

Duidelijk onder elke hoge top een pot, dicht veld toppen eronder.

gallery_19755_11163_1769936.jpg

 

De helft van het veld is van een mooie gelijke hoogte.

gallery_19755_11163_624650.jpg

 

Hoop deze week de dames goed in hun vocht komen te zitten dan hoor je mij vooralsnog ff niet klagen!!!!

 

Laterrrssss.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw mooie knuppels gaan dat worden! Lekker groen, erg gaaf! Go go go!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx man!

 

Is eigelijk wel een beetje saai zo, maargoed mij hoor je voorlopig niet klagen hoor!!! Zitten ook nu pas halverwege dus je weet nooit he?????

 

Gister de extra voedingsbeurt gegeven en de linkerkant had het vanochtend nog een beetje nat staan in de bak en de rechter was op de naden na droog!

 

ga er van uit dat ik nu op hun maximale vullingscapaciteit zit en dus pas morgen weer een normale dosis ga geven.

 

Moet ook zeggen dat ik nog geen echte structurele bladproblemen heb kunnen ontdekken, ja wel een enkele die een stukkie geel heeft of eentje die een paar gaatjes in zn blad heeft, gelukkig geen vlekken en bladpunt bijzonderheden.

 

Deze week ga ik beginnen met de EC te verhogen naar 1.8 en aan het eind van de week ga ik starten met 2 giften waar een halve dosis PK 13/14 inzit en dan de week erop ga ik normaal PK 13/14 geven.

 

Maarrrr..... zo laat is het helaas nog niet, eerst nog maar een krappe week doorgaan op 1.8 met alleen maar Cannazym erbij, ze doen het er per slot van rekening best okay op om het zo maar te zeggen....

 

 

Laterrrssss.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

De dames net een goede beurt gegeven met voeding, de bodems een goed gevuld voor de laatste keer dit jaar!

 

Voor het eerst ff tussen de bossen in het midden gegeken door de dames een beetje uitelkaar te trekken, tering wat een dikke kletsers zitten daar in het midden van het veld! De witte bloemen staan daar schouder aan schouder en beginnen nu ook van die lange smalle beetje vettige was achtige top bladeren aan te maken en beginnen aaneengesloten te raken....

 

Kon alleen goed bij de zijkanten van het veld en kon dus niet echt goed zien hoe de plantjes het in de bovenste 30cm van het veld doen, valt me echt super mee.

 

Hoop dat dit geen potentieel rot probleem gaat worden vandaar dat ik er nog een kleine fan bij gezet heb die van boven op de toppen blaast, morgen er nog een uit de kast halen die het zelfde gaat doen als de lampen uit zijn (zet ik op het kachelcontact).

 

De waarden waren de afgelopen dagen als volgt:

 

EC: 1.7

Ph: 6.4

LV: 34 - 52

Temp: 22.7 - 29.9

Temp voedingswater: 20.8

 

Zal morgenochtend als het zonnetje net onder is gegaan in mijn prive jungle een paar vakantie picas maken, zal dan proberen beetje in de toplaag van mn veld te komen voor de picas....

 

 

Laterrrrsssssss.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

beetje door mn veld heen lopen harken en dat leverde de volgende picas op:

 

gallery_19755_11163_3488145.jpg

 

gallery_19755_11163_687006.jpg

 

gallery_19755_11163_1982710.jpg

 

Licht op de picas geeft niet helemaal de wierkelijke kleur weer! zijn niet zo geel als het lijkt op de picas! Moet wiel goed blijven kijken naar de dames om geen overvoeding te krijgen..... het heeft de aandacht vrinden....

 

 

verder alles z'n gangetje....

 

laterrrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

34 Dagen 12/12, 23 dagen werkelijke bloei.

 

Vanochtend de waardes ff op genomen bij de dames:

 

LV: 36 - 49

Temp: 24,6 - 29.3

 

Vanavond krijgen ze een 60 liter hypro dosis van 1.8 EC met een ph van 6.3 met een lekker behagelijk temperatuurtje van zo'n 22 graden.

 

Gister toch gezien dat er een paar toppen zich weer zichzelf redelijk opgericht hadden en te dicht bij de lampen kwamen. Ff lopen kloten om mn kap omdat hij eigelijk niet hoger kon, uiteindelijk heb ik hem nog 5cm hoger kunnen hangen en de betreffende top weer geknakt zodat ze minder last van verbranding kunnen krijgen....

 

Na het weekend gooi ik er weer een paar picas in.....

 

 

Laterrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

37 Dagen 12/12, 26 dagen zichtbare bloei.

 

High groene vrinden.....

 

net ff bij de dames geweest om ze 50 liter voeding tge geven, heb mn oude pomp in het vat geplaatst en werkte prima. temp van de voeding was aan de lage kant dus ga daar morgen nog ff een kachel voor halen.

 

Heb maar 2 picas kunnen schieten omdat mn batterij leeg was (met dank aan mn dochter die lekker heft lopen schieten maar de batterij niet opgeladen heeft na gebruik!).

 

Zag dat er toch links en rechts een vergeeld / bruin blad aan de dames hangt, mijn vermoeden is dat dit door de water tekorten gedurende de eerste 2 weken van de kweek is gekomen, nu staan ze op voldoende water dus hoop dat het hier bij blijft!

 

waardes als volgt:

 

EC: 1.75

Ph: 6.5

Temp: 21.7 - 29.1

LV: 39 - 51

 

Tem voeding: 18.1

 

Picassss..........

 

gallery_19755_11163_2265806.jpg

 

gallery_19755_11163_3968587.jpg

 

Ook goed te zien dat sommige dames getopt zijn en daarom een paar kleinere topjes hebben ipv 1 hoofdtop. Blijf nog een week voeden op 1.8 EC en dan gaat de PK erin met een EC van 2.0. Nog ff lekker een week geduld en dan gaan we de toppen bruut spekken...!!!!!!

 

 

Laterrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey shepperd...

gaat goed zo te zien!!!

Mooi buds aan het worden!! Word wel een flinke knip amigo!!?? Leuke om dezelfde stekken een week verder te zien!!

We keep in touch dude!!

ciao :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!

 

Ik volg je mee, bekijk mijn verslag ook eens, ik ben nu zelf momenteel met 26 pptjes bezig onder 1200watt B)

 

Succes met de dames,

 

Groeten WietjePietje :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal zo je topic ff checken ! Gaat redelijk tot nu toe maar baal van die verdorde bladeren die je links en rechts in het veld ziet staan, als de toppen maar blijven spekken vind ik het allemaal prima!

 

Laterrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...