Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

PP onder 4 x 400w met LPG verwarming

Recommended Posts

Morges....

 

ga er vanuit dat ze 8 weken echte bloei (dikke 9 12/12) nodig hebben, ff ongeveer zou dat dan eerste week van van februari moeten zijn! Maar ben niet te beroerd om ze gewoon lekker lang te laten afbloeien als ik de LV maar laag kan houden en rot kan voorkomen, liefst krijg ik bruin-rode bladeren als de herfst echt begint toe te slaan in mn hokkie!!!

 

Half januari begin ik met de PK 13/14 met een max EC van 1.9 / 2.0.

 

Ga zo nog ff voeden......

 

latersss...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben geen ongeduldige vent die ze na een paar weken verplicht omhakt! Vorige x was 9,5 week ruim voldoende, blijf naar mn dames gluren en dan komt het zeker goed!

 

Ga er vanuit dat je 10 weken 12/12 bedoeld trouwens!?!?

 

Laterrrssss...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey shepperdje.....

zien er goed uit man!!

Ik zeg...uitdunnen die hap!!! Alle takken die niet door het bladerdek heen gaan weghalen!!!Daar ben je dadelijk enorm veel tijd mee kwijt met knippen en levert ook nog eens weinig op!!!Zo krijgen de andere ook meer aandacht!!

Nahja is mijn mening he??!!

 

bevalt het zo zonder die cooltubes???

 

Blijf je volgen hombre!!

 

Enne PP bloeid max 70 dagen op 12/12!! Dus idd 8 weken op zichtbare bloei....ter info!!!(tenminste als je max afbloeid uiteraard!!) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
PP heeft 10 weken nodig.

 

Als je 2weken voorgroeit ja pp is 8 tot9wkn wel oogstklaar. met 10wkn heb je het al kurkdroog :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net de bloemen erop staan maar ben al tevreden als je het vergelijkt met de tubes in de vorige rondes.....

 

Hoop dat die goedkope kapjes die ik er nu op heb staan ook een beetje werken, als ik meer als 1K eraf haal dan ben ik al bijzonder tevreden. Die diamonds komen er ook bij mij als ik eindelijk mn nieuwe locatie heb, daar hoef je mij niet meer van te overtuigen hoor!!!!

 

En de bloeitijd is mij om het even, weet wanneer ik ongeveer ga oogsten en blijf goed naar mn dames kijken dus ben nooit te vroeg of te laat!!!!

 

Laterssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel inderdaad vanaf 12/12

 

en kijk maar eens wat het verschil zal maken met eentje van 9 weken en eentje van 10 weken

 

met 8 weken kan je m ook kappen en heb je mss 22 gram per plant

wacht je nog 2 weken heb je 30 gram per plant

dus ja

met 8 weken kan je al gaan knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke oke...

kga ff bot doen want we moeten wel juiste info hier verspreiden geloof ik!!!

 

@Mania.....

De voorgroei heeft "bijna"geen invloed op de bloei tijd!!! Ongeacht welke soort!!!! De mate van voorgroei bepaald de groote van de plant!! De soort ....de opbouw en vorm van de plant!!! Hoe meer voorgroei des te potenter de plant....maar hij zeker niet langer bloeien!!!

 

@Chriet....

Kheb al 9 rondes gehad met PP...dus....

alle rondes waren klaar en gespoeld en max afgebloeid na 67 dagen op 12/12!!! Miss handig om wat verslagen te checken !!

30gr per plant??? Pfff de mijne zijn gemiddeld 37gr per plant en sommige zelfs 70gr!!!

No hard feelings mate........PP gaat echt dood na 70 dagen als je goed afbloeid en spoeld!

Maar miss heb je verslagen die mij van mening doen veranderen??!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen verslagen maar wel ervaring

heb zelfs pp een kleine 12 weken laten staan

gaf me 1 op 1 en waren verre van dood

 

hoeveel het verschil tussen de jouwe en de mijne is is verder niet zo belangrijk

bedoel alleen te zeggen dat PP langer kan staan dan 8 of 9 weken

 

en ik heb er geen 8 rondes gedraaid

iets meer wel

maar op mn eigen manier

mss dat dat de zaak anders maakt

 

succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites
geen verslagen maar wel ervaring

heb zelfs pp een kleine 12 weken laten staan

gaf me 1 op 1 en waren verre van dood

 

hoeveel het verschil tussen de jouwe en de mijne is is verder niet zo belangrijk

bedoel alleen te zeggen dat PP langer kan staan dan 8 of 9 weken

 

en ik heb er geen 8 rondes gedraaid

iets meer wel

maar op mn eigen manier

mss dat dat de zaak anders maakt

 

succes verder!

 

Zou zeggen blijf volgen en dan ben ik benieuw naar je tips de komende tijd! Mijn richttijd is 9,5 week 12/12 en kijk dan hoe lang ik ze kan laten staan zonder dat ze gaan verdorren.....

 

Hey zie links en rechts wel in dit topic verschijnen!

 

latersss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chriet&Shepperd....

Mooi he...hoe de ervaringen uit elkaar lopen!!! Kijk ik probeer ook wel het een en ander...maar bij mij is de PP na 9 weken op 12/12 echt op......

 

Ey...shepperd merk je veel verschil tot nu toe vergeleken met die cooltubes???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben meer potentie, krijgen gewoon meer licht op de bladeren zonder de tubes!

 

Hoop dat ook tijdens het bloeien de voordelen goed zichtbaar worden (in grammen droge shizzle wel te verstaan).

 

Ben deze x wel aan het toppen geslagen om mn veld zo glad mogelijk te houden, vorige rondes (NL's) had ik teveel schaduw op het veld door de uitschieters.

 

Ben benieuwd hoe nu de topopbouw zal zijn van het hele veld!

 

Bij mij komen ook goeie kappen en zeker met EVSA's en phillips lampen, eerst nog een half jaar verbouwen voordat ik aan mn nieuwe hokje kan beginnen.

 

Net vlak voor lichten aan nog 60 liter voeding in de deense bodems gestort met een EC van 1.72 en ph van 6.2

 

Heb wel door mn verwarming een vrij warme temp bij lichten uit zo tussen 22 en 25 graden, nou hebben ze een temp bij lichten aan van max 30 graden. Kan die hogere lichten uit temp trouwens kwaad.

 

Moet wel zeggen dat bij deze temp max en min ze enorm hard gingen groeien dus heb nog niet ingegrepen!

 

Latersss...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net ff bezig geweest om met het enige knip / ruk / scheur en trek werk de dames te dieven.

 

in mijn optiek is het zinvol om zo veel mogelijk blad te laten zitten en alleen de bloemen te verwijderen die echt niet bijdragen aan een goede opbrengst.

 

Kortom, heb alleen zinloze uitlopers weggehaald en anders alleen de kleine bloemen van de onderste 1/3 van de plant weggehaald. De bladeren die het uiteindelijk niet gaan halen en bruin gaan worden, haal ik eraf als ze makkelijk loslaten.

 

Zie net dat ik in het midden een bloem heb laten zitten, de rest is verdwenen!!!

gallery_19755_11163_2861004.jpg

 

Volgende hok ga ik wel meer ruimte om de dames heen vrij laten om lekker te kunnen werken!

 

Latersss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes amigo!!!

Met zo'n dicht bladerdek zou ik echt tot 20cm alles weghalen!! Alles wat daaronder zit krijgt geen licht!!

Kijk maar......ze voelen er nix van en scheelt echt een hoop aan knippen.....zeker als je kleine potten gebruikt staan ze erg dicht op elkaar en moet je selectief zijn.....Alles wat niet direct belicht wordt gaat bij mij weg!! Beter 5 goede toppen van 5 gram per plant!!!

Trouwens ...kale benen zijn ook beter voor je ventilatie!! Zeker met jouw dicht op elkaar groeiende dames.....

Ciao,

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 graden in de nacht is niet erg

als je maar goed ventileert

 

25 weet ik niet

klinkt minder goed dan 22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb alle bloemen weggehaald en die blijf ik ook verwijderen zodat er geen nieuwe kleine rotzakken terug komen!

 

Natuurlijk blijf ik eronder goed ventileren, heb een rustige luchtstroom tussen de potten onder de rokken van de dames met momenteel 2 staande ventilatoren.

 

Zolang de bladeren groen blijven, zorgen ze voor fotosynthese en dragen ze bij aan een gezonde plant, gaan ze verkleuren komen ze op de lijst om verwijderd te worden zodra ze bruin / geel zijn.

 

Kon overal terug vinden dat de max verschillen binnen de 8 graden moesten blijven en dat de max temp rond de 28 moest liggen. Heb nergens kunnen vinden dat bij lichten uit de temp 22 moest zijn. Mocht iemand dit kunnen verklaren met een goede uitleg ga ik stappen ondernemen in mn hokkie!

 

 

Thanx voor de tips groene vrinden!!!!

 

Laterrrssss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

de veiligste temperaturen zijn 20 nacht en 28 overdag

hier kun je natuurlijk wel wat mee rommelen

ligt maar net aan wat je wilt

 

het mag ook iets tropischer natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is natuurlijk ook een samenspel van ventilatie, LV, worteltemp enz enz,

 

zag wel toen mn temp aan de ene kant van mn hok (door slechte ventilatie) op boven genoemde temp gingen krijgen ze bijna 2 x zo hard gingen groeien! Hoop dat het ook een positief effect op het bloeien heeft!

 

Bedankt man!

 

Latersss

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden....

 

Net ff wezen checken bij de dames...

 

Temp lag de afgelopen 24uur tussen 21.9 en 29.8, voor de ideale temp onder deze winterse omstandigheden!

 

Ook ff de lampen een beetje afgesteld op de hoogte van de meiden, zal denk ik de laatste keer zijn want de groei moet er de komende dagen wel uit zijn!

 

Zag ook al dat de bladeren van rond de top wat wassig en donker groen beginnen te worden, voor mij een teken dat de bloei er in zit (eindelijk!!!)

 

picas volgen morgen of overmorgen weer, niet vergeten mn kachel morgen bij te vullen trouwens!!!

 

Laterrrrsss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Morge,

 

dames hebben net een liter voeding per plantje gehad vanonder gegeven. Ze moeten het er steeds een dag of 4 mee doen, soms 3. De blad punten zien er nog goed van kleur uit en krullen niet om, dus denk dat ze zich goed voelen zoals het nu verloopt in mn eigen mini klimaatje van het type tropisch!!!!

 

De waardes van het tropische klimaatje zijn de afgelopen dagen als volgt geweest:

 

 

20 Dagen 12/12, 9 dagen bloei.

 

EC: 1.72

LV: 34-44

Ph: 6.3

Temp: 22.7-29.9

Temp voeding: 23.6

 

Picas.....

 

Overzicht van het veld!

gallery_19755_11163_4676204.jpg

 

Zo staan ze er nu bij, lekker begin in de bloei.

gallery_19755_11163_327090.jpg

 

Boven aanzicht van de dames, kleur en opbouw voldoen nog goed!

gallery_19755_11163_5289733.jpg

 

Tips en opmerkingen nog steeds welkom, update met picas volgen halverwege de week weer groene vrinden!!!

 

 

Alvast vette groene kerst en feestdagen toegewenst!!!

 

 

Laterrrssss........

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Net nog ff de temp en de vochtigheid van de potten wezen checken bij mn dames.

 

was goed, lampen waren net 1 minuut aan en de temp was 22.7 en denk dat ik morgen mn dames een halve beurt water zonder voeding ga geven.

 

vond de pot wat droog.

 

Normaal zouden ze woensdag avond weer krijgen met een EC van 1.7

 

Hopelijk is de groei er nu uit postcode vindenant de lampen hangen alweer vrij hoog. Heb bij 2 dames hun hoofdjes al moeten omknakken zodat het veld egaal blijft en de lampen niet al te hoog hoeven te hangen.

 

Morgen nog maar een paar knakken dan gaat het wel goed komen!!!!

 

woensdag weer picas vrinden!!!

 

 

Laterrrssss.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Good sheppard,

 

Heb je topic even doorgelezen vanaf het begin,goed bezig hoor!

Ze zien er keurig uit man :D

Ik heb zelf ook PP staan,en jij bent een week eerder gestart.ik kijk met je mee,

 

Veel succes met je ronde!,

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey amigo....

gaat goed zo te zien...lekker oerwoudje hebbie :D

Je kan evt wat bladeren weghalen die voor onderliggende toppen hangen,uiteraard Fanleaves laten zitten hombre!!

Water geven zonder voeding?? Geen ervaring mee,miss ff je aarde zelf meten dan weet je wat erin zit B)

Keep green!!

 

groene groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

heb alleen water gegeven omdat ik geen zin had in overschotten en de daarbij behorende bladproblemen. had het gevoel dat de potten wat droog waren dus heb ff 200ml per plant extra gegeven.

 

Morgen krijgen ze weer een dosis met EC van 1.7, geef wel een paar liter extra want de temperaturen zijn tropisch in mn hokkie (tegen de 30 graden af en toe) dus ze kunnen wel wat vocht gebruiken!

 

Ga vanavond toch weer een potje knakken en zal dan gelijk de toppen goed bloot leggen en de dames eens goed herschikken!

 

Morgen ook gelijk de lpg fles weer voltanken zodat ze weer lekker warm staan tot aan de kerst.

 

 

Hoestie bij jou nu jappie, willen de bloemen er lekker in knallen ondertussen?

 

Laterrrsss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey goodshepperd

ziet er allemaal mooi en gezond uit

veel suc6 met je ronde

 

mvg weedplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...