Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Clouded

gitaar!

Recommended Posts

Hallo!

Speel sinds 2weken electrische gitaar. Tot nu toe ken ik sweet jane een beetje en het intro van redemption song.

Vroeg me af zijn hier meerdere muziekanten(al weet ik niet of ik hier al bij hoor haha)? Lijkt me leuk om tips te ontvangen of jullie op youtube bezig te zien ofzo?? Misschien een website met tips? Ben er wel serieus mee bezig dus speel veel. Maar kwaliteit is nogal matig omdat ik het dus nog maar 2weken doe..

 

ben benieuwd!

 

groetjes

 

een stonede clouded

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik ben ook begonnen op electrische gitaar vanuit daar op internet gaan zoeken naar flimpjes en tabs tot ik dit tegen kwam ben meteen gestop met electrische gitaar en over gegaan naar akoestisch.

 

 

 

veel plezier met gitaar spelen is erg leuk wel moeilijk in het begin maar als je eerste liedjes er uitrollen raak je verslaafd.

 

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyhey,

 

volgend clipje deed mij ook bijna de elektrische gitaar wegzetten

 

 

En voor de rest veel (en niet te stoned) spelen, lezen en goed opletten op de gitarist(en) tijdens optreden e.d.

 

Good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik speel ook gitaar....acoustisch en electrisch. Veel oefenen met de basis akkoorden, a, c, e,g, d enz.. Als je dat onder de knie hebt kun je veel nummers theoretisch al spelen. Zoek maar eens op youtube...fire water burn van bloodhound gang of about a girl van nirvana. heel makkelijk en grappig om te spelen....succes

..Grtz cannasmoker

 

Ik speel ook gitaar....acoustisch en electrisch. Veel oefenen met de basis akkoorden, a, c, e,g, d enz.. Als je dat onder de knie hebt kun je veel nummers theoretisch al spelen. Zoek maar eens op youtube...fire water burn van bloodhound gang of about a girl van nirvana. heel makkelijk en grappig om te spelen....succes

..Grtz cannasmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik speel ook gitaar,

 

dit is mijn gear

gallery_7458_881_1694316.jpg

 

Ik speel voornamelijk 70's en 80's rock, paar leuke ballads om t meisje te laten glimlachen.

speel nu 3 jaar serieus en t ga al best lekker.

 

In het begin is het moeilijk, en voelt het heel onnatuurlijk.

Voordat je een hoogtepunt bereikt ga je eerst door een diep dal, zo gaat het keer op keer.

Net als je helemaal gek wordt van het geoefen "zonder resultaat", dan lukt het daarna ineens met de helft van de inspanning.

Je gaat een echte liefde/haat verhouding krijgen met je gitaar.

Volhouden is mijn devies.

Het is net als leren praten, je leert het alleen door te doen en te blijven doen.

Uiteindelijk voel je dat het meer en meer vanzelf gaat.

 

Mijn grote Voorbeeld?

 

suc6 dude :verrygood

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik speel belabberd gitaar

ben meer van de blazers.

het meest heb ik geleerd van jam sessies

 

en de blues spelen.

niet te snel tempo, zodat de klemtoon ook op de aanslag en the sound komt te liggen.

speel maar gewoon 1 accoord, en probeer er verschillende "feels"in te leggen

 

wat zomaar een mooi voorbeeldje is

van een uitegklede variant,

maar wel pittig :)

 

 

 

grtz Weetje

en beekaa kan dat effect apaaraat beter aan mij geven :D

is een leuke wah???

 

geheel off topic-

ik heb na een jaar of 8 mijn fostex 4 sporen recorder weer eens tevoorschijn getoverd :verrygood

ik ben meer van de soundscapes

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

vet dat je speelt! Als je het kan veroorloven neem dan les 1x in de week om je houding, positie en coördinatie optimaal te trainen, dan hoef je later geen slechte gewoontes af te leren als je wilt vorderen :)

 

Dan heb je een superprogramma om te leren op je eigen tempo en met interactie Click cleck clackGuiter Pro rulezzzz

 

succes met spelen :)

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijker kan altijd

 

 

:verrygood grtz Weetje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

nieuwe generatie die los gaat op de snaren :verrygood

 

 

salu2

Pierre Paf

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ weetje

is een multieffect en er zitten 3 verschillende wahs op.

heb er alleen nog geen expressie pedaal bij, maar ik denk dat ik gewoon een dunlop of en vox wah ga kopen als ik weer wat geld over heb.

 

Multieffect is leuk om te orienteren, maar losse pedalen hebben echt al snel een betere kwaliteit.

Ik raak ook geregeld verdwaald in de settings van dat ding haha

en om eerlijk te zijn haalt dat ding de geluidkwaliteit omlaag.. mijn versterker is 100% buizen en dat ding is 100% transistor.

Het maakt mn geluid minder warm, wat ik persoonlijk best jammer vind.

 

Maar goed uiteindelijk wordt het dingetje vervangen door wat losse pedaaltjes.

ik weet nu welk precies wat voor pedaaltjes ik wil.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik speel al 10 jaar gitaar, kan geen noot lezen en rag er maar op los. Ik doe alles met tabs. Alleen rock enzo.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik speel toetsen en draaitafels. :verrygood

 

hier net zo;)

wat ligt er op je draaitafels dan??

Net als bij mij van die 45 toeren pannekoekjes,met daarop dikke kneiters?

 

(sorry voor het offtopic)

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het begin is het moeilijk, en voelt het heel onnatuurlijk.

Voordat je een hoogtepunt bereikt ga je eerst door een diep dal, zo gaat het keer op keer.

Net als je helemaal gek wordt van het geoefen "zonder resultaat", dan lukt het daarna ineens met de helft van de inspanning.

Je gaat een echte liefde/haat verhouding krijgen met je gitaar.

Volhouden is mijn devies.

Het is net als leren praten, je leert het alleen door te doen en te blijven doen.

Uiteindelijk voel je dat het meer en meer vanzelf gaat.

 

 

 

Vind dit nog maar een kleine understatement, tering haat/liefde verhouding weet je hoe vaak ik mijn gitaar

van ellende een hoek in heb gesmeten. Vooral F was erg moeilijk om te leren in het begin.

Uit eindelijk gaat het vanzelf ja zit soms nog steeds vol ongeloof te kijken hoe mijn vingers over de snaren

gaan en er nummer na nummer uit rolt.

 

Dit heeft me erg geholpen om het onder de knie te krijgen.

 

http://www.justinguitar.com/en/BC-000-BeginnersCourse.php.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

da´s een virtuoos pur sang mag graag naar hem kijken :smoke

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

welk merk en type gitaar hebben jullie dan eigenlijk? Ik zit al tijden te azen op een larrivee maar tot nu toe

nog niet de mogelijkheid gehad er een te kunnen kopen. Binnenkort hoop ik :verrygood

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben een jonkie, voor gitaar, speel nu een jaartje of twee. Ik leer mezelf spelen, ik heb ooit vioolles genoten (7 laaange jaren) dus vingers en snaren zitten er wel een beetje in. Verder speelde ik toen ik nog bij mn pa woonde vaak op de vleugel. Een beetje proberen, heel het huis leeg en alleen thuis en high als een aap. Toch mooi.

 

Nu heb ik sinds dit voorjaar een Framus Texan, uit 1969 vol slijtage, heerlijk geluid, maar wel heel zwaar om te spelen (jumbo body, en de snaarspanning is behoorlijk, dus dikke snaren, dus na een uurtje voel je het wel in je vingers). Met paddo's op is het nog mooier trouwens, dan hang je met je oor zo dicht mogelijk bij je klankkast en dan heel zachtjes spelen:p) enfin, ik dwaal af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fender stratocaster japan (1982) met floyd rose tremelo :)

 

washburnburn D10S gewoon een warme gitaar voor weinig

 

die larrivee komt er vast wel voor u dr rodney ^_^

 

voor de "heb" wil ik wel een manson m1d1 :verrygood

 

ohja... de beste tip die ik gehad heb is: speel.

nog een hele goede tip van justinguitar: luisteren.

zijn website is inderdaad 1 v/d betere!

 

 

Grtz koekie

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

speel zelf ook gitaar. saampjes met mijn oudste zoon van 14.

heb veel geleerd van youtube [geer en greet]lol] en gitarpro.

rag er nu lekker op los.

mijn favo gitarist ....... divers: OA David Gilmore [pink floyd] Carlos santana,Jimmy Hendrix enz enz

er staan hier 4 gitaren in huis, 2x acoustisch en 2x elec. aangesloten op marshall versterkers.

vrouwtje af en toe helemaal gek [lol]

ben nu aan het kijken voor een leuke ibanezz bv rg350 voor erbij.

ben erg muzikaal want ik speel veeeel meer instrumenten blaas instumenten [trompet,bariton en schuiftrombone] heb ook 2 accordions panfluit [ik lijk wel gek]

zonder muziek voor mij geen leven.

 

Grtn Erazer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik speel ook een aantal jaren gitaar. Er staan wel filmpjes van mij op internet, maar dan komen ook meteen persoonsgegevens naar boven voor degene die dat wil.

 

Ik speel nu nog op een Ibanez GRG170b met een Marshall DSL401 (full-tube), maar de gitaar is ruk en ik wens nog steeds dat ik die niet had gekocht toen ik begon met spelen. In Sneek zit een klein gitarenatelier genaamd Heins. De beste man maakt custom gitaren uit het mooiste hout en ik zou er graag een willen hebben. Een maat van mij heeft net een basgitaar bij hem gekocht (door Heins gemaakt) en ik zit nu al vijf minuten de bedenken wat ik er van moet zeggen, maar ik weet niet hoe.

 

Heb ook nog een Washburn D10S voor erbij. Die gitaar is een keer uitgeroepen tot beste gitaar voor rond de 250 euro en ik geef de jury groot gelijk.

 

Als ik over een tijd genoeg geld heb, koop ik zo'n versterker:

 

 

Beetje onbekender, maar het geluid past precies bij mij. Hij breekt mooi op als je naar hoger volume gaat en met veel gain krijg je een soort AC/DC geluid.

 

skippen naar 4:20 (haha 420) voor gitaar met gain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...