Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Onimusha

5 kweken per jaar door appart voor te groeien

Recommended Posts

Afsplitsing wegen het nogal of topic raken :arrow:

 

Met het juiste gebruik van co2 haal 4.5 of 5 oogste in een jaar.

Dat is toch weer een slok op een borrel.

Gr BART

 

Die draai ik ook zonder co2 :arrow:

Mijn 4e is begin aug in de bloei gegaan :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ff bij de indoor topics van me :arrow: Staat vrijwel alle info

Voorgroeien gebeurt onder tl, meiden zijn ruim 35 bij overgang naar bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb veel soorten geteeld,maar het is bijna altijd het zelfde.

1 tot 2 weken groei,of zeg maar 20cm,dan de bloei.

Je leest en hoord veel over 8 weken, maar dan zijn ze bij mijn noch te groen.

10 weken ben ik er altijd mee bezich,dan zijn ze mooi bruin en vet.

Als ik dan knipt moet ik vaak mn schaar schoon maken,anders plakt hij vast.

Dan heb je snel last van een blaar.

De wiet is bijna altijd van prima bio(wormest guano) kwalitijd.

Maar ik ben er dan toch zo,n 11 tot 12 weken mee bezich.

Door het gebruik van co2 denk ik,nee ik weet het zeker,zal dat meer zijn.

Gr BART

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gebruik van CO2 heeft vrijwel geen effect op de bloeitijd van de plant. Deze zal wel veel meer gaan opleveren.

 

Mijn eigen bloeitijden zijn ook 9 á 10 weken, maar door appart voor te groeien heb ik enkel bij de overgang de natriumlamp 1 á 2 dagen op 18 uur staan. Kan zo dus wel 5 kweekjes draaien per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste 1a2 dagen groei,waar koop je je stekken dan ,die moeten dan zeker 10a15cm zijn.

Of heb jij een aparte kamer of kast,waar je je stekken laat groeien.

Je leest de laaste tijd noch al eens dat er wietboeren zijn die helemaal niet voorgroeien.

Ik snap dat dan niet helemaal,want hoe kan je een zware cola krijgen,als de plant niet echt groot is,zo,n 30 a 40 cm.

Weet jij hoe dat zit.

Gr. BART

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk ff bij de indoor topics van me :arrow: Staat vrijwel alle info

Voorgroeien gebeurt onder tl, meiden zijn ruim 35 bij overgang naar bloei.

 

Plantjes zijn iid 35 tot 40 cm bij overgang naar bloei :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
.....Ik snap dat dan niet helemaal,want hoe kan je een zware cola krijgen,als de plant niet echt groot is,zo,n 30 a 40 cm.

Weet jij hoe dat zit.

Gr. BART

 

Met de methode: "sea of green", kun je VEEL meer plantjes per m2 zetten en die idd. maar 1 of 2 dagen voor laten groeien. Elk afzonderlijk plantje wordt dan 1 grote hoofdtop. Dit heb ik met WW vaak gezien (35 a 40 plantjes per 1m2 is mogelijk). Hoe hoog ze dan worden weet ik echt niet meer precies. Het scheelt je wel een hoop voorgroeien natuurlijk. (wel een VEEL hogere boete bij pech!)

 

Verder heb je een extra voordeel wanneer je je plantjes zelf voorgroeit. Je kunt er nl. een aantal extra voorgroeien en alleen de beste laten afbloeien. Bij mij zaten er (ik heb niet zelf voor gegroeid) nl. een stuk of 6 kneusjes van planten tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die reden is mijn voorgroeisysteem ook voor 15 planten en mijn bloeihok kan er 12 kwijt :arrow:

 

En de andere reden had je ook al, hierdoor kan ik met minder planten bloeien en toch een goede opbrengst halen.

 

ps. de sea of green methode werkt toch iets anders, juist met een minimaal aantal planten en een zeer lange groeiperiode :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
.............

ps. de sea of green

 

Oeps :oops:

En dan toppen zodat ze in de breeddtte gaan of zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Volgens mij is "sea of green" (sog) met heel veel planten per meter, en "screen of green" (scrog) met heel weinig planten per meter, maar kan me vergissen hoor.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi hoi

 

Volgens mij is "sea of green" (sog) met heel veel planten per meter, en "screen of green" (scrog) met heel weinig planten per meter, maar kan me vergissen hoor.

 

Groeten Harry

 

ja zo had ik t ook gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste is natuurlijk je stekken drie weken op voorhand aan te kopen en dan te laten voorgroeien en dan nog 2 dagen groeie onder de lampen en de bloei in

 

Zo kun je zes oogsten doen per jaar!!! We gaan er dan vanuit dat je natuurlijk een 8 wekensoort hebt. En steeds dezelfde sooort teelt of toch voortdurend een 8 wekensoort teelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom draai ik er ook maar 5.

Je zit met soorten van 9/10 weken en nog enkele dagen gewone groei ter overgang.

 

ps. ik zat idd ff in de war met die sea en dat screen, lijkt ook zoveel op elkaar.

 

die sea is iid zoveel mogelijk planten op en meter en meteen bloeien, zonde van je geld naar mijn mening :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sea of green is bijv. handig als je weinig hoogte hebt. Degene die dat deed die had maar 1 meter nog een beetje. Dan lijkt het me wel een goede oplossing. Maar ja.... hij had zijn eigen moeders.... dus dat was niet echt duur :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...