Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Aelus

buitenkweek early special 2003

Recommended Posts

http://www.dejaeghere.net/wiet.html

 

Mijn eerste groei, early special, begonnen op 1 mei met zaad van nirvana, ze zijn ondertussen allemaal een 2.5 meter hoog, 1 meter breed en ze staan allemaal in bloei.

 

Wel niet echt tevreden over de gelijkvormigheid tussen de planten, volgens mij is early special een soort waar vanalles in terecht komt. Ook bloeien ze niet vroeg, ze vertonen nog maar bloei van deze week.

 

Paar probleempjes gehad met spint (opgelost met masai, kan ik heel erg aanraden, over 1 maand tijd is spint gewoon verdwenen uit heel onze tuin) en met rupsen, maar dat is allemaal verleden tijd.

 

Momenteel krijgen ze een meststof geschikt voor biologische moestuingroenten van het tuincentrum (aveve).

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites
nice ! goed gedaan!

 

t ziet er allemaal zeer mooi uit.. :D nu hopen dat er niet teveel regen gaat vallen de komende maanden :wink:

 

heb je al de mannetjes verwijderd of was t fenimsed zaad..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was uit gewoon zaad, "soort" heet early special, nuja, early was ze niet echt, en speciaal zeker niet. Zeer veel onderlinge verschillen tussen de planten (gewoon allemaal zeer hoog(2.5 meter is de kortste). Op nirvana is sinds kort zelfs de beschrijving verandert, van dominant sativa naar indica...

 

in totaal zijn er 8 van de 15 planten die de adolescentie hebben gehaald, 4 vrouwtjes, en alle mannetjes hebben een ongelukje tegengekomen.

 

Vanavond ga ik wel terug moeten sproeien, want in één dag is het net alsof een top met hagel beschoten is. Blijkbaar ben ik toch nog niet van die rupsen af :D

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziiiet er prachtig uit! :-D ben nog steeds aant wachten todat de mijne in bloei schieten khoop snel :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Was uit gewoon zaad, "soort" heet early special, nuja, early was ze niet echt, en speciaal zeker niet. Zeer veel onderlinge verschillen tussen de planten (gewoon allemaal zeer hoog(2.5 meter is de kortste). Op nirvana is sinds kort zelfs de beschrijving verandert, van dominant sativa naar indica...

 

Ja, ik vraag me soms af hoeveel die beschrijvingen en typologieën nog waard zijn tegenwoordig....

Op de Nirvanasite staat voor "Early Special"inderdaad : korte plant - Indica.

Jouw planten zijn duidelijk niet "kort" en de manier van uitgroeien heeft naar mijn gevoel veel meer Sativa dan Indica-kenmerken (grote planten met lange sierlijke internoden).

Niet erg logisch dus.

Een ander klassiek kenmerk voor indeling :

Smalle bladeren = Sativa.

Brede bladeren = Indica.

Die van jouw planten lijken mij nu "gemiddeld" - dus een mengvorm - hoewel de planten in een jonger stadium meer Indica leken (kwa bladgroei dus).

Ik persoonlijk vind dus dat jouw volwassen planten in 't algemeen voornamelijk een "Sativalook" hebben en begrijp niet goed waarom ze bij Nirvana spreken van "korte Indica's".... :roll:

 

Zijn er andere leden die enig bijkomend licht op deze materie kunnen werpen :?:

 

Het is trouwens niet bij Nirvana alleen dat er soms merkwaardige elementen in de beschrijving zitten....

Deze week zag ik bij de beschrijving van Purple Power op de ene zaadbankwebsite "75 % Sativa - 25 % Indica " staan en op een andere zaadbankwebsite : "75 % Indica - 25 % Sativa"..... 8O

 

 

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.overgrow.com/strainguide/Nirvan.../Early_Special/

 

daar staat de beschrijving die tot voor een maand op nirvana stond, die past dus heel wat meer voor m'n planten. Maar zelfs dan nog, m'n ene plant heeft tanden die ettelijke centimer breed zijn, terwijl een andere plant nauwelijks een centimeter brede tanden heeft.

 

Nuja, dat was eigenlijk wel te verwachten met een soort die "special" heet, zoals bij de restaurants vallen daar blijkbaar alle overschotjes onder.

 

Voor volgend jaar weet ik nog niet wat ik ga doen, eerst had ik geen zin meer in zaad van nirvana, maar nu hun medicinale zaden aan 10€ staan heb ik toch terug zin in wat risico :D . Heeft iemand ervaring met één van hun haze kruisingen of met jock horror?

 

Aelus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...