Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

twindaddy80

Shops met de beste koffie

Recommended Posts

Als vertegenwoordiger kom ik dus overal,en tja koffie is heel belangrijk voor me.Dus hier mijn top 3 met de plekken waar ik ben geweest en de lekkerste koffie hebben.

 

1. Sannie, wie kent um niet <_<

2. Le Plantage in Mijdrecht, nieuw shopje maar heerlijk bakkie leut

3. Suz Trading in Culemborg, Goede machine en een kwaliteitsboontje doen ze werk

 

Hele topic slaat op niks,maar misschien dat ooit eens de oplosdrap verdwijnt.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic: vertegenwoordiger van advanced nutrients of wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dees in groningen heeft wel een lekkere koffie ! <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caffe Vianello in Nootdorp, daar kan je de real deal halen met de juiste bonen!

 

Goede barista kan misschien wel een leaf voor je in het schuim maken <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh wat een leuk topic B)

Ik en knutsel zijn grote liefhebber van goede koffie icm een goeie joint, het is dat ik mijn eigen bonen niet kan telen maar anders <_<

 

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de bonen van Boot koffie. en dan vindt ik de Kenia / java en ethiopïe de lekkerste. Een goed expresso apparaat doet de rest.

Rietsuiker en volle koffie melk (friese vlag) maken het af voor Sannie.

Ja ik weet de echte koffie drinkers drinken zwart maar ik doe ook tabac in mn joints, een junk blijft een junk grinnik

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom moeten ze ook coffeshops gaan openen in Italië. Ik ben normaal al een ontzettende koffie-addict, maar op vakantie in Italië ... man man man.

 

En dan te bedenken dat ik doorgaans senseo extra dark roast drink (vloeken in de kerk, ik weet het) en voor de lekkerdere bakjes een nespresso met zelf hervulbare coffeeduck-cups.

 

Als de financiële situatie ernaar is komt hier zeker een goed espressoapparaat te staan .... hmmm ... koffie .. ik ga gelijk een bakkie maken met de nespresso ...

 

Oh wacht, het ging om shops met goede koffie ... ja sorry, daar kom ik nooit, dus ik ben weer zwaar off-topic aan het zwetsen. Maar ja, what else is new ...

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emtee,

 

heb nog een La Pavoni Bar2 over die je schappelijk mag overnemen! Met waterontharder, de bonentoren/maler heb ik nog nodig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thuis is nog altijd de lekkerste koffie op de bank na het eten met een vers gedraaide joint

Chat aan en hangen maar hehehehe

Ik heb thuis een Jura koffie machine en boot koffie voorziet mij van me bonen <_<

Op de werk vloer hebben we de lekkerste koffie die je maar kan bedenken maar er gaat toch niets boven thuis B)

Voor de rest vind ik de koffie ergens anders eigenlijk nooit echt lekker heheheehe

 

Laters Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De koffie van coffeeshop Dampkring Amsterdam is ook erg lekker, idem de warme chocolade melk met een roerstaafje met echte chocolade!<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

mij maakt de koffie niet zoveel uit zolang het maar niet koud, niet te slap(ook weer niet te sterk natuurlijk, maar te slap is erger) en zonder melk/suiker is

met suiker heb ik nog nooit ge[robeerd maar klinkt gewoon niet lekker, met melk wel geprobeerd maar dan smaakt het net als thee vind ik(oftewel veel te slap, gewone thee vind ik alleen te drinken als het zolang getrokken heeft dat anderen het niet meer te drinken vinden, en zelfs dan is het nog zo slap dat ik dan maar liever rechtstreeks aan het zakje sabbel)

 

maar voor wietkoffie maak ik een uitzondering op dat te koud, om 1 of andere vreemde reden blijft wietkoffie wel lekker als het koud word

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan van die lieurtjes kopen (zonder alcohol) dan heb je overal prima koffie <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben dol op zo'n topic. Persoonlijk vind ik de Mocca d'or moccarabia espresso tot nu toe de lekkerste, maar ik blijf uiteraard open staan voor nieuwe ervaringen. Om 's ochtends ECHT wakker te worden dan zo sterk mogelijk maar dan met room om m'n tong te redden van een smaakoverdosis.

FF de koffie pluggen : www.moccador.com . En als echte KoffieJunk heb ik natuurlijk ook een dealer .... http://www.prinselijkproeven.nl/ .

 

Zo nu weer terug naar m'n andere hobby :whistling

 

Veel leutplezier , of is dat dubbelop?

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik en knutsel zijn grote liefhebber van goede koffie icm een goeie joint, het is dat ik mijn eigen bonen niet kan telen maar anders :P

Het kan wel hoor : koffieplantage Rotterdam. ;)

Maar oke,je hebt wel wat ruimte nodig. :whistling

Ik heb er sinds kort eentje puur voor de lol.

gallery_12078_2848_1459036.jpg

En er gaat niets boven vers(koffie is alleen echt vers tot zo'n twee weekjes na de branding en begint vanaf ongeveer een maand na branding echt heel snel kwaliteit te verliezen,maw koffiebonen uit de schappen zijn standaard altijd te oud),dus ik brand lekker mijn eigen boontjes. :offtopic

Begonnen met een tweedehandse I-roast en vrij snel overgestapt op de gene cafe .

Goede maler is belangrijk en het schoonhouden van de apparatuur word ook helaas vaak onderschat.

Ik ben zelf niet zo'n espressofan,maar ga meer voor een 'gewoon' bakkie uit de Technivorm in de ochtend en 's middags en 's avonds ga ik tegenwoordig ofwel voor de Chemex,dan wel voor een Yama vacuumbakkie(met een cona glass rod uiteraard. :D

De Ethiopische Yrgacheffe is mijn huidige favoriet,maar een Costa Rica Tarrazu of een lekkere Java Arabica(Blawan Estate bv.)gaan er op zijn tijd ook wel in.

 

Meest gebruikte drug ter wereld,i love it!

 

Grtz. Aad

 

ps En ik bederf de koffie uiteraard niet met melk,maar de ruwe rietsuiker kunnen we hier ook echt niet zonder. :P

Psps Voor de liefhebbers,online haal ik het meeste hier : ongebrand(voor de luilakken is er deze :gebrand)

Andere goede ervaringen met onlineshops : Fascino,Fleur de Cafe,CoffeeXperts.Enjoy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...