Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ash

5x Jackberry F3 250W

Recommended Posts

Hij gaat lekkahh en dat zonder de gefrietuurde uitjes en satesaus :whistling

Verplaats je de JB's of verschillen ze zoveel per fotosessie .

Want nu vind ik de JB onder de EM weer de mooiste samen met de JB links ervan.

De E.M. blijft lekker gestaag doorgaan dus je hoeft em nog niet echt terug te jagen.

Nu maar afwachten tot het geslacht getoond gaat worden nadat je de klok om hebt gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het idee dat de aarde welke je in het begin hebt gebruikt wat te rijk aan voeding is geweest als ik die kleintjes zie, toch is het allemaal gelukkig goed gekomen :whistling

Toch zou ik wat meer plant in je tent laten groeien voor je de klok omzet aangezien je niet weet hoeveel dames je overhoud.

Veel succes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow ash,

 

ziet er allemaal goe uit é,kga je blijven volgen en er proberen veel uit te halen voor mezelf,om raad te geven benk de goeie persoon nog nie,mo kzie dat het vlotjes ga :offtopic

 

grtn lil grow :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup Ash,

Vind je plantjes er netjes bijstaan en die EM doet zn naam eer aan, wat een knaap (of knapin natuurlijk :D )

De EM ken ik niet en van de JB ken ik enkel de eerste selectie, heeeeeeeerlijk wietje en mooie toppen kwa kleur en opbouw (van die typische JB torentjes).

In de :) gaat de JB je verassen :lol: :P nog een week of 5 en dan mag ik :) het al vast beleven.......... lang hoor!

 

Ik ga er lekker voor zitten :verrygood

 

Succes, Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schtizo, ze gaan lekker inderdaad! Ik verschuif de kleintjes van plek ja.

Vooral niet teveel staren naar hoezeer ze veranderd zijn in een paar dagen :)

 

@Sannie, dank je voor de tip! Mocht ik twee vrouwen overhouden dan mogen ze idd nog wel een stukje groeien om de ruimte een beetje vol te kijgen.

Zal ze voorlopig nog even op 18/6 laten staan. dankje nogmaals :verrygood

 

In het begin heb ik ze wortelstim meegegeven. Is misschien iets teveel van het goede geweest qua hoeveelheid.

 

@Lil grow, Thanks man! Tips zijn altijd welkom. 4 paar ogen zien altijd meer dan 2 ongeacht de ervaring.

Is trouwens ook mijn eerste kweekje binnen, dus nog genoeg te leren!

 

Hey Microgrower, hehe maak me maar alvast even lekker. Kan niet wachten tot het zover is!

die EM gaat hard ja! mocht dat een knapin zijn dan ga ik daar nog wel wat werk aan overhouden.

 

Update dag 21 Groei

 

Ze beginnen nu duidelijk meer te drinken.

Ik heb tot nu toe van bovenaf steeds water gegeven en dat gaat nu vanaf de volgende waterbeurt van onderaf gebeuren.

Zo af en toe zal ik ze ook nog van bovenaf water geven om ook daar de wortels vochtig te houden.

 

 

gallery_11907_10985_154791.jpg

 

gallery_11907_10985_159177.jpg

 

gallery_11907_10985_16770.jpg

 

gallery_11907_10985_74618.jpg

 

gallery_11907_10985_443215.jpg

 

gallery_11907_10985_110467.jpg

 

gallery_11907_10985_22392.jpg

 

gallery_11907_10985_160516.jpg

 

gallery_11907_10985_344075.jpg

 

 

:D

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar denken dat de plantjes zoveel verschillen per fotoshoot :verrygood

Heb je me weer goed het bos in gestuurd...

Ze zien er verder prachtig uit en zag ik nou 9 vingerig blad op een van de foto's?

Gewoon nog een tijdje op 18/6 laten staan tot ze echt de lucht in knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ash die staan er echt prachtig bij man, kerngezond zo te zien. Hou ze mooi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow Ash,

 

je plantjes zien er mooi uit. Maar ik heb een klein vraagje.... Meet je eigenlijk de bodemtemperatuur? Deze zou ik niet boven de 24 °C laten komen. Nog warmer, vanaf 30 °C kunnen de wortels zelfs koken. Ik zie dat je nogal een wat hoge temperatuur hebt, dus... (Ik moet dan wel weer hier erbij zeggen dat de temperatuur normaal in de schaduw gemeten wordt. Dus in het licht van je lamp telt niet! ) Voor een paar euro heb je zo'n bodemthermometer. Of misschien je potten afdekken met wat witte folie o i d ??

 

 

Succes nog verder, ik kom af en toe wel eens piepen.

 

groetjes WK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie, ze gaan goed voorlopig. nu begint de volgende fase van de plantjes. ze beginnen echt meer te drinken. hopelijk blijven ze zich goed ontwikkelen!

 

@wietkieke, de temperatuur baart me wel zorgen ja. z/w folie is wel een goed idee inderdaad. ook heb ik een lage lv, des te meer reden om z/w folie te gebruiken.

Dank je voor het meedenken.

Ben nu ook begonnen met meer water te geven. misschien dat ik ze deze dagen iets te droog heb laten staan.

Zal morgen kijken of ik een wat folie kan aanschaffen.

Bedankt nogmaals :verrygood

 

Groetjes,

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z/w folie ligt op de aarde sinds gisteravond. Hopelijk komt dit de wortels ook ten goede, vooral aan de bovenkant, zodat ze niet uitdrogen.

 

Voor de rest wat me 2 dagen geleden opviel is dat de El Monstre witte haartjes laat zien uit de oksels.

Persoonlijk heb ik dit nog nooit gezien aangezien het licht nog steeds op 18/6 staat.

Stiekem een autoflower plantje misschien :verrygood

Weet iemand of dit een "normaal" verschijnsel is?

 

Vanavond weer picture picture

 

Groetjes,

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Growers,

 

Update Dag 26 Groei

 

De plantjes gaan lekker hun gang. Alles lijkt er nog steeds gezond uit te zien.

Er zit wel behoorlijk wat hoogte verschil tussen 2 van de JB´s en de EM + JB

Een van de JB´s is een beetje gestrekt...komt misschien door de warmte, 31.5 graden max

Deze JB is bijna even groot als EM maar die ziet er wel wat mooier en gedrongener uit.

Echt een hele mooie plant om te zien tot nu toe El Monstre!

 

Genoeg typwerk weer, modellenfoto´s

 

 

El Monstre

 

gallery_11907_10985_312551.jpg

 

De langere Jackberry

 

gallery_11907_10985_210306.jpg

 

mama en kind naast elkaar zo lijkt het v.l.n.r starring De kleinste Jackberry en El Monstre

 

gallery_11907_10985_179123.jpg

 

De lamp ging net aan, dus de blaadjes hangen nog wat naar beneden zo op de vroege ochtend

 

gallery_11907_10985_178149.jpg

 

De grootste JB rechtsvoor

 

gallery_11907_10985_218253.jpg

 

gallery_11907_10985_183328.jpg

 

Hier even de pistels van El Monstre zoals aangegeven in het vorige bericht.

Lamp staat dus nog op 18/6 maar er groeit toch al haar uit d´r oksels.

Volbloed Francaise :D

 

gallery_11907_10985_28597.jpg

 

gallery_11907_10985_164155.jpg

 

Morgen zet ik de kleinste planten even op een verhogingkje.

Anders wordt de afstand naar de lamp wel erg groot.

 

twee planten zijn nu behoorlijk gegroeid zoals te zien is op de foto´s.

Daardoor gaat de klok over 2 dagen op 12/12

Ze zullen nog wel eventjes blijven groeien. De HPI blijft er dus nog eventjes in en wanneer het er naar uitziet dat ze niet door de tent heen zullen gaan groeien, dan gaat de HPS erin.

 

Groetjes, Ash

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ook eindelijk weer eens binnen Nederlands bereik!

Ze gaan lekker man!

Mooi ook dat je folie op de potjes hebt gedaan.

Dat zullen ze vast wel op prijs stellen.

 

Dinsdag zal ik weer ff verder reageren.

Ben nu weer op het werk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Schitzo!

Ze gaan idd lekker. Op het moment zijn ze flink aan het groeien.

de folie lijken ze best te waarderen idd. de LV is wat omhoog gegaan in de tent en ook de temperatuur op de toplaag is niet te vergelijken met wat het voor de folie was.

Dit komt hopelijk ook de wortels ten goede die zich meer richting de oppervlakte ontwikkelen.

 

Update Dag 2 Bloei

 

Afgelopen zondag is de klok op 12/12 gezet. Ze begonnen flink met groeien en dat zullen ze nu nog wel meer gaan doen.

Maar ivm de beperkte hoogte, nu toch maar de klok op wintertijd gezet voor ze.

Logischerwijs beginnen ze ook steeds meer te drinken.

 

De HPI blijft er voorlopig nog even in. Even kijken hoe ver ze doorgroeien en wanneer de groeispurt eindigt dan gaat de HPS erin.

Voorlopig nog geen verbrandde punten, dus de hoeveelheid voeding die ze krijgen lijken ze voorlopig goed op te nemen en te verwerken.

Ik geef ze om de dag water met voeding volgens schema...meestal net iets meer verdund dan wat wordt aangegeven.

 

weer wat portretfoto's

 

 

gallery_11907_10985_116082.jpg

 

gallery_11907_10985_175215.jpg

 

El Monstre blad

gallery_11907_10985_161428.jpg

 

gallery_11907_10985_61805.jpg

 

gallery_11907_10985_111032.jpg

 

gallery_11907_10985_124654.jpg

 

gallery_11907_10985_24925.jpg

 

gallery_11907_10985_33633.jpg

 

gallery_11907_10985_66645.jpg

 

 

Groetjes,

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er supermooi uit. Bij mij duurde het een dag of 3, voordat ze goed doorkregen dat de klok om was gegaan. Daarna gaan ze toch echt wel anders groeien, in de donkerpeiode gaan ze dan flink strekken. De tent zal er wel even een transformatie ondergaan de komende dagen,

 

Geniet ervan!

 

Groet Indicaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya Indicaan,

 

Genieten doe ik zeker, thanks! Ik verwacht dat ze de komende dagen flink de lucht in zullen gaan.

Hopelijk blijft het redelijk beperkt.

 

Ze beginnen nu ook behoorlijk te ruiken. Als m'n afzuiger even niet aanstaat dan verspreidt zich een heerlijke aroma door de kamer :verrygood Wanneer de lamp niet aanstaat dan springt de afzuiger een half uurtje aan en dan een uurtje uit etc.

Ik zal dat dalijk even andersom zetten, dus uurtje aan en dan half uurtje uit.

Hopelijk wordt de geur hierdoor wat minder.

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er inderdaad nog steeds prima uit.

Denk wel dat je de komende tijd aandacht aan de lengte moet gaan besteden aangezien je 2 flinke en 2 minder grote planten hebt.

Straks hangt je lamp te hoog voor de kleintjes en gaan ze als een gek strekken.

Ik blijf je in de gaten houden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Maria aanhangers, Update Dag 6 bloei

 

De planten zijn behoorlijk de lucht in gegaan sinds ze in de bloei staan. 2 dagen geleden kon ik de lamp 2x wat hoger zetten.

Het grappige wil dat de 2 grootste planten (1 Jackberry en 1 el Monstre) allebei dames zijn. De kleinste meest gedronge plant bleek een man te zijn.

de andere JB is ook een dame.

Blijven er nu dus 2 JB's en 1 EM over van de vier die er stonden :)

Ze zuipen flink wat water al en de voeding lijken ze ook perfect op te nemen.

Ik heb de man na het te hebben :verrygood onderzocht op beestjes en gelukkig niets gevonden.

 

De lamp hangt op zo´n 20cm van de top van de planten af.

Temp met lamp aan is 31 graden. Lamp uit 19/20 graden.

 

foto´s

 

De man

gallery_11907_10985_154569.jpg

 

gallery_11907_10985_89783.jpg

 

gallery_11907_10985_141546.jpg

 

el Monstre

gallery_11907_10985_138481.jpg

 

gallery_11907_10985_56475.jpg

 

gallery_11907_10985_294044.jpg

 

gallery_11907_10985_233158.jpg

 

gallery_11907_10985_231711.jpg

 

gallery_11907_10985_217205.jpg

 

gallery_11907_10985_167098.jpg

 

 

@Schitzo, Thanks voor je reactie dude!

Nu komt wel het moment om op de lengte te gaan letten ja.

Zit er aan te denken om wat vislood te kopen en dat aan zijtakken te hangen om op die manier alle takken zoveel mogelijk licht te geven.

Een soort van kerst maar dan in een tentje. Hopelijk komt komt er over een tijdje een mooie piek tevoorschijn :P

 

Enjoy!

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man 3 vrouwen!

Er zijn mensen die meer pech hebben als ze zo weinig plantjes zetten.

Ik weet niet of je je potten hergebruikt of niet maar je zou bijvoorbeeld ook met punaises of spelden o.i.d. kunnen werken.

Deze prik je dan voorzichtig door je pot heen en hieraan bind je touwtjes die je daarna weer aan de takken die je wilt spreiden bind.

Nog een andere optie is een soort van rekje in elkaar flansen wat je rond de potten plaatst en op die manier de takken er aan bind.

Kan je het frame van je tent niet gebruiken om op een simpele manier iets aan vast te maken waar je dan weer aan gaat binden?

 

Ik noem maar wat en ben op het moment totaal gaar door geen slaap te hebben gehad de laatste 36uur dus misschien praat ik zware onzin :verrygood

 

Je plantjes zien er lekker vol uit en zijn geen dunne sprieten. Ook staan ze er mooi vitaal bij dus als je dit volhoud zullen ze je met een heerlijk rokertje belonen!

 

Keep it up!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey schitzo, haha thanks voor het meedenken man en je praat zeker geen onzin! Vind't wel slim bedacht de punaise oplossing.

Vind ze er zelf ook mooi bijstaan ja. Kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over de Humboldt voeding. de kleur van de planten is mooi groen ook al zie je dat niet echt op de foto's aangezien het licht aanstaat.

Grootste plant is nu 55cm lang.

El Monstre heeft veruit de meest ontwikkelde zijtakken. Bij de JB's zijn die toch beduidend kleiner tot nu toe ondanks de grote verschillen die er tussen beide JB's zitten.

Overigens is er veel 11 vingerig blad te zien bij alle drie de planten :wub:

 

Had ik nou maar niets gezegd over beestjes in m'n vorige bericht...schijnbaar hebben de goden van de beestjes me gehoord want ik heb nu wel wat last van ongedierte.

de grootste JB plant heeft wat last van bladvervorming wat eruit ziet als aangevreten blad. af en toe zit er ook een klein gaatje in 1 van de bladeren.

Het rare is dat dit eigenlijk alleen bij deze plant is. Nu heb ik deze zelfde symptonen al eens in een topic gezien, maar ik kan het topic niet meer vinden met de bijbehorende fotos.

Ik zie een aantal "fruitvliegjes"in de tent in ieder geval.

Onder de blaadjes zelf zijn geen beestjes te zien.

Zal zometeen wel even een apart topic hiervoor openen.

 

Dit is dus even een Update voor dag nummertje 10 Bloei

 

Hierbij de foto's

 

 

gallery_11907_10985_218912.jpg

 

gallery_11907_10985_252201.jpg

 

gallery_11907_10985_130567.jpg

 

gallery_11907_10985_194340.jpg

 

gallery_11907_10985_11072.jpg

 

gallery_11907_10985_47545.jpg

 

gallery_11907_10985_269064.jpg

 

gallery_11907_10985_69011.jpg

 

gallery_11907_10985_215050.jpg

 

gallery_11907_10985_77507.jpg

 

gallery_11907_10985_46753.jpg

 

gallery_11907_10985_248996.jpg

 

gallery_11907_10985_117112.jpg

 

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten heb je staan.

Als je ze wilt buigen om hoogte te winnen is het handig om er een stok naast te zetten en het punt waar je wilt buigen vast zetten aan de stok, hierna je loodje aan de top hangen zodat ze door begint te buigen. Niet te ver anders breekt ze en dmv de plek van het loodje te veranderen kun je het ideale punt vinden.

Succes ermee

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Sannie!

Klinkt verdomde logisch wat je zegt.

Heb nog wel wat bamboestokken staan om dit uit te voeren.

 

Thanks voor de tip Sannie :wub:

 

Groetjes,

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeidag nummer 14

 

de dames groeien nog steeds door. Morgen wat loodjes halen om ze wat naar beneden te trekken.

Verwacht/hoop dat de komende week de groei er uit is.

Ze zijn nu wel duidelijk begonnen met het ontwikkelen van geurige bloemetjes.

Dat betekent veel kijk en reuk genot de komende weken ;)

 

deze week ga ik beginnen met wat meer voeding te geven dan wat het schema aangeeft.

Heb tot nu toe nog geen sporen van overvoeding gezien en aangezien ze zich nu meer met de top ontwikkeling aan het bezighouden zijn lusten ze wellicht een hapje extra.

 

Hierbij wat foto's. Zijn van gisteren dag 13 bloei

 

 

gallery_11907_10985_14881.jpg

 

gallery_11907_10985_166369.jpg

 

gallery_11907_10985_75912.jpg

 

gallery_11907_10985_115981.jpg

 

gallery_11907_10985_211847.jpg

 

gallery_11907_10985_233123.jpg

 

gallery_11907_10985_70810.jpg

 

 

:wub:

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat nog steeds heel mooi, alle ingredienten voor een dikke kweek zijn aanwezig!

 

Hang ook even zo'n bugscan plakstrip op, dan weet je meteen zeker of het wel fruitvliegjes zijn.

 

Groet,

 

Indicaan :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooo eindelijk weer es internep!

Heel de week in NL gelegen maar heel slecht bereik met me mobiel of te druk om ff wat te kunnen surfen.

Ze gaan nog steeds super en inderdaad even een bug scan strip ophangen.

 

Kan je nu weer mooi in de gaten houden :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Indicaan, thanks man, ja dat hoop ik ook dat alle ingrediënten aanwezig zijn...ze beginnen nu behoorlijk te drinken en te eten :lol:

Ze staan er goed bij behalve dan de langste JB die het TMZ virus te pakken heeft...maar dat blijft vooralsnog binnen beperken.

Morgen schaf ik wat plakstrips aan.

 

@Schitzo, welkom aan wal :D en thanks voor de positive vibes!

We doen ons best om er iets moois van te maken.

Tot nu toe gaan het erg goed. Ben deze kweek zonder verwachtingen ingegaan en die heb ik nog steeds niet.

Ik vind het heel erg leuk om op deze manier te blijven leren en deze ervaring op te doen.

 

Het blijft trouwens ongelooflijk hoe snel deze planten groeien. Het is dat ik hier dit verslag bij houd en foto's plaats, dat maakt het allemaal nog duidelijker.

Ik kan daar echt van verstelt staan en genieten :)

 

Update bloeidag 16

 

De dames zijn in 5 dagen tijd 15 cm gegroeid :lol: De dames met de langste benen zijn nu 70 cm lang

Hoop toch eigenlijk wel dat de groei er een beetje uitgaat. De HPI zit er nog steeds in en blijft er in totdat de groei stagneert.

 

Heb vandaag wat vislood gekocht en de dames voorzien van wat extra gewicht om de toppen wat te buigen.

Eerst hebben ze een massage gekregen op de plek waar nu het lood hangt om de beentjes op te warmen en niet direct het hele gewicht daar te hangen.

Hierdoor bogen ze al wat makkelijker door en was het gewicht vervolgens ook geen probleem meer voor ze.

Dit was de eerste keer dat ik dit deed en zat me te bedenken dat ik dit mooi bij de man die ik eruit gehaald heb had kunnen oefenen ;)

 

Hieronder wat foto's van de yoga oefeningen

 

gallery_11907_10985_127938.jpg

 

gallery_11907_10985_222724.jpg

 

gallery_11907_10985_165357.jpg

 

gallery_11907_10985_48092.jpg

 

gallery_11907_10985_89442.jpg

 

 

Was'm weer.

 

Groetjes,

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...