Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TheMovement

Drogen, hoe, wat en waar

Recommended Posts

goh ONE nog even en wij beheren deze topic, LOL

 

mijn verbinding wil ook even niet zo vlotten, tis sowieso wel tijd om te pitten

 

so

 

see ya wouldn't wanna bee ya ! :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh Tambo, wat zijn we sarcastisch ? Of wat moet dat voorstellen

 

Ik ben van mening dat het droogprocess een van de belangrijkste processen is die het eindresultaat beinvloeden. En als jij een lekker wietje kweekt en et volgens jou verneukt door et 3 dagen te laten drogen, bouw je een mooi drooghok en ga ervoor.

I don't give a fuck! Ik hoef et niet te roken..

Die choppie die post hier "minimaal 6 weken drogen" en "2-3 maanden perfecte droogtijd", terwijl 3 dagen ook goed is! (voor mij dan). Dus dat zou zonde zijn van de tijd van de mensen die er ook zo over dachten.

Ik wacht flames af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben persoonlijk ook een voorstander van het lange drogen. Heb al wat geëxperimenteerd en je smaakt het verschil overduidelijk. En volgens mij is dit de grootste fout van commerciële kwekers. Eigenlijk ben ik zeer kieskeurig... wiet die scherp smaakt of er ongezond uitziet of een uitwerking geeft die mij niet bevalt geef ik gewoon weg of verkoop ik terug als ik het zelf gekocht heb. En dit gebeurd vaak..., veel wietjes die ik van 'onbekenden' koop vindt ik gewoon niet lekker...

 

Het liefste koop of ruil ik toch mijn wiet bij een hobbykweker die er met liefde aan gewerkt heeft... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

K denk dat het geen fout is van commerciele kwekers theosophia maar meer een kwestie van geld, en tweede punt is het het zo'n kweker niet echt interesseerd hoe hun wiet smaakt want die mensen praten over kilo's en het kost gewoon simpel weg te veel geld om dat te lang te laten drogen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat begrijp ik, ik zal er geen oordeel over vellen want wie ben ik om er kritiek op te geven. Ik ken geen commerciële kwekers en weet dus ook niets over die mensen en hun omgeving.

Zelf heb ik ook weleens gedacht wat ik wel zou kunnen verdienen met wat ik kweek maar dan verloochen ik mezelf want dit was niet mijn bedoeling bij aanvang. Net het tegenovergestelde, ik wilde geen 25 euro betalen voor mijn wiet omdat ik dit een onredelijk bedrag vondt en bijgevolg niet wist waar mijn geld naartoe ging. Het kan een vrolijke kweker zijn maar ook een wapenhandelaar.

Nuja, ik zit niet in financiële problemen, daarom vel ik ook geen oordeel.

 

Ik ben helemaal niet gefrusteerd over de gang van zaken, waarom zou ik? Zo gaat het met alle producten de dag van vandaag.

Ik kies voor kwaliteit, en het heeft er niets mee te maken maar toevallig zijn 'de-mensen-die-alles-goed-vinden-om-te-roken-zolang-ze-maar- stoned-zijn' niet mijn vrienden. (ik verwijs dus niet naar de commerciële kwekers)

 

Vriendelijke groet

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die choppie die post hier "minimaal 6 weken drogen" en "2-3 maanden perfecte droogtijd", terwijl 3 dagen ook goed is! (voor mij dan). Dus dat zou zonde zijn van de tijd van de mensen die er ook zo over dachten.

Had je Choppie's tekst aandachtig gelezen dan had je ook gelezen dat er op het einde dit stond: "en natuurlijk zullen er altijd personen zijn die het toch weer anders doen, maar dat mag ook " en was je botte onbeschofte commentaar niet nodig geweest.

Maar ja, met zo'n jarenlange wietervaring als jij kan ik je respectloze aanval wel begrijpen, goh, mss moet je er wel een boek overschrijven hé!

(en dit iss idd sarcasme)

Bon, verder ga ik hier niks meer op zeggen maar 'feel free to comment'... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
I don't give a fuck! Ik hoef et niet te roken..

Die choppie die post hier "minimaal 6 weken drogen" en "2-3 maanden perfecte droogtijd", terwijl 3 dagen ook goed is! (voor mij dan). Dus dat zou zonde zijn van de tijd van de mensen die er ook zo over dachten.

Ik wacht flames af

 

Het blijkt wel dat je het niet hoeft te roken, want dan was je toch echt wel tot een andere mening gekomen.

Of je weet gewoon echt niet waar je over praat :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kost geen geld om wiet te laten drogen.. kost ruimte.

Kost je de 1e keer misschien ff tijd (tijd=geld), maar als je daarna aan de lopende

band wiet opbrengt heb je gewoon een regelmatige interval..;

als je begint met drogen ben je weer met je nieuwe oogst bezig.

 

 

 

 

Achja, rookse he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh btw, excuses voor dat 'botte' gedrag dan, had ik nie goed gelezen, maar ik blijf choppie betweter vinden.. ; denk van mij wat je wilt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens we hebben allemaal wel een beetje gelijk maar Optimus hoeft idd niet zo lomp te zijn, choppie heeft trouwens vaak zijn goed advies en wie ben jij Optimus om iemand zo af te kraken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het oogsten geschied door eerste de mooie toppen uit de plan-

ten te knippen en deze op geur bij elkaar te leggen; elke geur

op een apart stapeltje. De stapeltjes worden ieder apart aan

een draad geregen en op een donkere droge plaats opgehangen.

Ook kunnen de toppen worden ingebonden (zie aldaar).

 

Van het restant van de planten die nog op het veld staan,

worden (als dat nog niet gebeurt is) de grote bladeren wegge-

plukt. Vervolgens worden de topjes afgerist en weer op geur

apart gelegd. Deze leggen we op een krant of droogrek te

drogen op een beschaduwde plaats.

 

 

 

(ook maar uit boekje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh gast, als ik die zooi van me ga oogsten en bij iedere top moet gaan ruiken word ik gek.

Gewoon hangen die wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het ook mogelijk om je weed buiten onder een afdak te laten drogen? ik was van plan om mijn takken aan een wasdraad te hangen en er krantenpapier rrond te hangen, zodat het papier het vocht wat opneemt? kan dit lukken? ik zou wel onderaan ruimte laten voor de lucht om erdoor te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens ik ben hier nieuw maar kweek wel al 2 jaar, bij mij is er ook slechts een goede smaakk wanneer de wiet 3 a 4 weken droogt. Dan is hij echt jamieeee!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

drogen ga naar de groente boer of weet ik veel waar en vraag of ze sinasappel kisten hebben.

span er gaas in en leg er je toppen op volgende kist hetzelfde etc etc.

stapel deze op en zet ze in een hoek of ergens en span daarom heen zwart wit folie maak er een paar kleine gaten in voor de ventilatie en laat het drogen

of je spant een net in je hok legt er je toppen in en zet je afzuiging aan is wel beter eigenlijk voor de geur want het gaat goed ruiken net als tijdens de oogst :twisted:

laat je toppen een week of 4 / 5 drogen en draai ze regelmatig om om rot te voorkomen.

het mooiste is een aparte droogruimte met een eigen afzuiging en filter natuurlijk kan je gewoon met je kweek verder gaan.

zorg in ieder geval dat het niet te snel droogt anders gaat er een hoop kwaliteit verloren en dat is zonde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...