Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rster

wat hebben deze planten?

Recommended Posts

wat hebben deze planten?

 

het zijn meerdere plantjes die er last van hebben

ze staan alemaal in potten van 25 a 65ltr

er is al 1 pland dood gegaan er aan en die stond in volle grond

 

ik vemoed dat het een schimmel is

 

maar wat denken jullie en wat zou ik er aan doen

 

gallery_27881_10930_930456.jpg

 

gallery_27881_10930_1449373.jpg

 

gallery_27881_10930_1092464.jpg

 

 

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het niet op een calcium tekort lijken de eerste foto wel die is van een kleinere plant

 

maar de 2de en 3de hebben aleen deze vlekken en geen gele bladeren

 

iemand ander iedee ik zoek het namelijk nog steets in de schimmel ook het tempo dat het zig versprijd is namelijk zeer snel

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de planten net mat bayer schimmel behandelt kijken of dit helpt

 

of zou het ercht met voeding temaken hebben op verkeerde ph?

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rster

 

als ik jou was zou ik je trots even opzij zetten

en aan je tekorten iets doen

dan kan je nog iets oogsten

 

door te behandelen wat er niet is verlies je tijd en oogst je lege takken

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry jongens maar begrijp me niet verkeert ik heb wat aan het calcium tekort gedaan

hopen dat het werkt en niet erger word

 

 

ik dagt aan schimmel omdat er een 10tal tomaat planten op het zelfde stuk staan en die allemaal

verrot zijn door de regen van afgelopen tijd

 

bedank voor jullie reactie

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi rster , ik kon gisteren niet reageren want kon mijn ziekte boek niet vinden , maar als het geen calcium tekort is dan kan het de volgende twee schimmels zijn , heb geprobeerd jouw foto's te vergroten maar ben nog steeds niet zeker wat het nou precies is ;

1-sterroetdouw

Op de bovenkant van het blad treffen we ronde grijze tot grijszwarte vlekken aan met dikwijls een stervormige rand.De vlekken zijn talrijk en over het hele blad verdeeld. De onderste bladeren worden als eerste aangetast. Bijeen sterke aantasting worden de bladeren geel en vallen af , zodat de planten kaal worden. Sterroetdouw komt veel voor bij rozen en wordt veroorzaakt door schimmels . dDe bloemen worden niet aan getast.

tip; verwijder aangetast blad direct ..........behandelen met bayer rosacur .

 

2-bladvlekkenziekte

Deze ziekte treed op bij vochtig en warm weer.Typische kenmerken zijn onregelmatige, vaak doorbladnerven begrensde bruine vlekken met een gele of zwarte rand op het blad. de bladeren sterven dikwijls af . Aan de onderzijde van de vlekken bevindt zich olijfgroen tot bruin schimmel pluis. Bladvlekkenziekte komt bij veel soorten planten voor , maar een kleine aantasting hoeft niet dodelijk te zijn.

tip; verwijder aangetast blad. ook het afgevallen blad kan het beste weggehaald worden om verspreiding te voorkomen..............behandelen met bayer finesse .

 

Ik hoop eerlijk gezegt dat het calsium tekort is dan ben je snel klaar , ik ben zelf niet zo'n behandelaar met chemiese goedjes maar soms kom je er niet onderuit .

 

hoop dat alles goed komt en je een dikke oogst mag hebben .

 

gr, pog mo thoin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi rster , ik kon gisteren niet reageren want kon mijn ziekte boek niet vinden , maar als het geen calcium tekort is dan kan het de volgende twee schimmels zijn , heb geprobeerd jouw foto's te vergroten maar ben nog steeds niet zeker wat het nou precies is ;

1-sterroetdouw

Op de bovenkant van het blad treffen we ronde grijze tot grijszwarte vlekken aan met dikwijls een stervormige rand.De vlekken zijn talrijk en over het hele blad verdeeld. De onderste bladeren worden als eerste aangetast. Bijeen sterke aantasting worden de bladeren geel en vallen af , zodat de planten kaal worden. Sterroetdouw komt veel voor bij rozen en wordt veroorzaakt door schimmels . dDe bloemen worden niet aan getast.

tip; verwijder aangetast blad direct ..........behandelen met bayer rosacur .

 

2-bladvlekkenziekte

Deze ziekte treed op bij vochtig en warm weer.Typische kenmerken zijn onregelmatige, vaak doorbladnerven begrensde bruine vlekken met een gele of zwarte rand op het blad. de bladeren sterven dikwijls af . Aan de onderzijde van de vlekken bevindt zich olijfgroen tot bruin schimmel pluis. Bladvlekkenziekte komt bij veel soorten planten voor , maar een kleine aantasting hoeft niet dodelijk te zijn.

tip; verwijder aangetast blad. ook het afgevallen blad kan het beste weggehaald worden om verspreiding te voorkomen..............behandelen met bayer finesse .

 

Ik hoop eerlijk gezegt dat het calsium tekort is dan ben je snel klaar , ik ben zelf niet zo'n behandelaar met chemiese goedjes maar soms kom je er niet onderuit .

 

hoop dat alles goed komt en je een dikke oogst mag hebben .

 

gr, pog mo thoin :lol:

 

pog mo thoin dankje voor je reactie ik ga dit morgen eens nader bekijken morgen met jou beschrijving er bij

 

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...