Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nectarine

27xCritical Fem. DR120

Recommended Posts

Hello WF-ers!

 

Dit is mijn eerste Grow Report op het forum.

Hoop net als iedere grower dat het een super ronde mag worden.

want ik heb er echt zin in !!!

 

Zijn jullie er klaar voor?

 

Ik hoor jullie niet !! ... Oh ja eerste post ;)

 

Wat extra info:

 

Het soortje is "Critical" van Royal Queen Seeds.

 

Genetica: indica & sativa mix

Hoogte: 45 - 50 cm

Bloeitijd: 7 tot 8 weken

Effect: stoned lichamelijk en geestelijk

THC gehalte: tussen 12-16 %

oogsten buiten: September

Opbrengst: +/- 500-600 gram gram per m2

 

Hardware:

 

DR-120

B.A.L. EVSA + 600 Watt Adjust-A-Wing

1500 M3 Afzuiger

1800M3 (Phat)Filter

Davin fancontroller Min/Max

Davin Relaiskast 4 x 600 Watt

Seconde klok pomp

Rayjets

27 x 7 Liter potten

Atami KiloMix

Dutch Pro Voedingslijn + Aptus mycormix

Dab Nova pomp 4000L/uur

 

Het loopt al een tijdje maar het staat pas in de bloei.

Even een Flashback. FSJEWWW

 

Terug naar de start, 20 augustus.

 

-Ontkiemen

Lightmix ingewaterd met enzymen, wortelstimulator en een kwartgram Mycormix per potje.

Ph 5,9. De zaden zijn ongeveer 1 cm de aarde in gedrukt. Belicht door 72 Watt TL.

Als alles of het meeste ontkiemd is staan beide armaturen aan.

Er staat een fan aan die het op Maximaal 25 graden houdt. Binnen 48 uur was alles boven en

de zaden zijn niet voorgeweekt. Bij het ontkiemen wordt er over de potjes een laag vershoudfolie of

geperforeerde boterhamzakjes gebruikt (knip ze zo dat er maar een laag plastic over het potje zit).

Ik heb het nog niet meegemaakt dat er ooit een zaadje niet bovengekomen was op deze manier.

Als grond heb ik deze keer alleen Atami Lightmix gebruikt. Normaal gebruik ik een mix 50/50 zaai- en stekgrond/Lightmix.

Er zijn geen duidelijke verschillen door de andere samenstelling van het medium.

Temp: min/max 21/26

%LV: min/max 54/99

 

24-08

-Voorgroeien

De zaden zijn ontkiemd en beginnen zich te ontwikkelen. We houden de grond licht vochtig zodat er vocht in de grond zit

maar dat de plant wel door blijft wortelen op zoek naar meer. Er wordt nu nog om de dag water gegeven met een 10cc

injectiespuit per potje en dagelijks meerdere malen beneveld. Ik haal dagelijks minstens een keer het folie eraf, laat

de luchtvochtigheid flink dalen en laat het zo een tijdje staan. Zo droogt alles op en moeten de planten steeds meer de

wortels gaan gebruiken i.p.v. het blad middels de hoge luchtvochtigheid om niet uit te drogen.

Temp: min/max 21/28

%LV: min/max 35/99

 

gallery_27955_10872_2091584.jpg

 

gallery_27955_10872_248592.jpg

 

31-08

Vanaf vandaag staan de planten onder de hps 600 Watt om alles wat te versnellen.

Lamp staat op ongeveer 90 cm van de planten af, zo kunnen ze even wennen aan de andere en sterkere lichtintensiteit.

Het plan is om ze een dag of 3 zo te laten staan. Daarna overpotten en 3 dagen daarna de klok om.

27 zaailingen op 1,20 x 1,20 mag niet te lang in de groei staan!

 

06 - 09

Gisteren zijn de 27 x 7 Liter potten met Atami Kilomix ingewaterd met:

Enzymen 2ml/Liter, Wortel stimulator 1ml/Liter, Keep it clean 0.5ml/Liter en Ph- Grow afgesteld op een waarde van 5.9Ph.

Per pot zit tevens 1 gram MycorMix van Aptus. Het water zit in een 65 Liter bak die in een geluidsgeïsoleerde kist zit met

een Pomp (Dab Nova 4000 Liter/uur), circulatie pomp en een vatverwarming.

Temp: min/max 21/28

%LV: min/max 54/90

 

Vandaag zijn er 27 van 33 geslecteerd om overgepot te worden. Ik heb geselecteerd op:

1. Uiterlijk, 2. Ontwikkeling en 3. Wortelstelsel van de plant.

 

gallery_27955_10872_1374762.jpg

 

gallery_27955_10872_2372454.jpg

 

gallery_27955_10872_916006.jpggallery_27955_10872_2036387.jpg

 

Bij het overpotten heb ik geprobeerd ze allemaal op gelijke hoogte over te potten.

Voor het overpotten zat er een maximum verschil in hoogte van 2 cm.

Ook was er weinig verschil in grote en omvang in het wortelstelsel.

Mooie genetica tot dus ver.. We wachten nog even met de klok op 12/12 zetten.

Temp: min/max 19,9/30,1

%LV: min/max 35/90

 

11 – 09

Start bloei. De temperatuur was wat aan de hoge kant. De werkelijke temperatuur zal 2 tot 3 graden lager liggen

omdat de temp/hygro- meter ongedekt direct onder de lamp op top hoogte hangt.

Hierdoor wordt ook de stralingswarmte gemeten waardoor de weergegeven temperatuur wat hoger ligt.

De werkelijke maximum temperatuur bedraagt dan ongeveer 29 tot 30 graden.

Voor de 2e keer water gegeven uit het zelfde vat dat aangemaakt is op 06 – 09:

Enzymen 2ml/Liter, Wortel stimulator 1ml/Liter, Keep it clean 0.5ml/Liter en Ph- Grow afgesteld op een waarde van 5.9Ph

Ec van 0.6. 200 ml/pot. Ik laat de Ph altijd een beetje schommelen tussen de 5.8 en 6.3. Door deze Ph-“Swing”

is er een iets groter bereik in de voedingsopname van de plant.

Temp: min/max 20,2/32,2

%LV: min/max 40/89

 

14 – 09

Dag 3, 12/12. De planten ontwikkelen zich mooi. Er is een extra ventilator bij gekomen voor een betere lucht circulatie.

Laatste keer water gegeven op 11 – 09.

Temp: min/max 22,3/29,3

%LV: min/max 43/79

 

gallery_27955_10872_1274679.jpg

 

gallery_27955_10872_3786892.jpg

 

gallery_27955_10872_2819917.jpg

 

gallery_27955_10872_86648.jpg

 

Tips, opmerkingen en commentaar zijn WELKOM.

Snel weer een update maar dan een wat kortere! :spliff:

Edited by Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sr. Smoke-a-lot & Latin

Thnx voor de reply's!

 

Ik heb een vraag..: Ik gebruik mycorhizza schimmels van aptus en gebruik daarbij wel chemische voeding!

Ik weet dat de schimmels mooi samenwerken met organische voeding omdat deze voeding gericht is op

het bodemleven. Chemische voeding heeft de elementen kant en klaar voor opname van de plant.

 

Ik heb nog geen voeding meegegeven los van enzymen en wortelstimulator en deze zijn niet chemisch.

Kan ik mijn chemische voeding houden of moet ik overgaan op organisch of biologisch?

 

Gr Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kweekie!! vrouwtjes zien er gezond uit man!

Ik ben benieuwd, ben ook van plan om met dutch pro te gaan werken zo te zien heb jij er goede ervaringen mee!??

 

ik blijf je volgen

 

greetz pablo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Pablo 187! Doe m'n best ;)

Dutch Pro is prima voeding doet gewoon wat het moet doen.

Ik denk dat het (een van) de beste voeding is in zijn prijs klasse.

Heb er leuke resultaten mee gehaald. Lekker compact, vol en goed van smaak.

 

Als deze voeding op is wil ik over gaan op hy-pro niet omdat ik niet te vreden ben

maar meer het idee dat het gras groener is aan de andere kant. Wil overstappen

op hydro steenwol of mapito ben ik nog niet uit.

 

GR. Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan er mooi bij :P

Ben benieuwd wat het gaat worden.

 

Succes ermee en tot later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update.

 

Dag 9 12/12

Temp min/max: 20,9/29,1

%LV min/max: 44/71

 

Er zijn 3 planten die wat groter zijn dan de rest. De gemiddelde plant is zo'n 30 cm en de grootste zo'n 40 cm.

Plantjes maken het goed en beginnen een hoop vertakkingen te maken. Ik vind dat sommige planten nog een wat dunne stengel hebben. Er hangen 2 fans in de tent die de plantjes lekker laten bewegen maar toch.. Misschien nog even afwachten.

 

De dames krijgen om de dag 200ml water met daarin enzymen en wortel stimulator Ph 5,8 - 6,3 / Ec 0,6. Nog even geen voeding.

Bij de laatste water gift was me opgevallen dat sommige Rayjets het niet helemaal lekker deden. Er kwam wel water uit maar het stotterde een beetje had ze nog een keer goed vastgezet aan de capilar maar dat maakte geen verschil. toen ik de Pe-leiding na liep zag ik dat het in een koppelstuk lichtjes druppelde. Kan het dat hier door druk wegvalt en ze daarom wat haperen? Maar ze haperen dan weer niet allemaal.. De Pe-leiding is goed doorgespoeld denk niet dat er wat verstopt zit.

 

Foto's

 

gallery_27955_10872_2536846.jpg

 

De Mdf plaat is niet ideaal.. Kan hier wat anders voor gebruikt worden?

Voor de veiligheid uiteraard een rookmelder en in de ruimte een schuimblusser aanwezig.

Ook vroeg ik me af of het wel oke was zo met die stekkerdoos. Iets zegt me dat dat anders moet..

 

gallery_27955_10872_1790074.jpg

 

gallery_27955_10872_3245812.jpg

 

gallery_27955_10872_2015307.jpg

 

gallery_27955_10872_2982648.jpg

 

gallery_27955_10872_3950868.jpg

 

Van de week even een netje spannen op zo een 40 cm boven potten.

 

Gr. Nectarine :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie er mooi uit maar wel een beetje lang nu, ik zou de lamp iets lager gaan hangen.

 

grtzz bob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik zo naar de foto's kijk..

Ik heb nog een B.A.L. EVSA en een adjust-a-wings kap liggen.

1,2 x 1,2 = 1,44m2. 1,44m2 / 2 = 0,72m2 ==> 600Watt per 0,72m2 gaat dat lukken in een tent?

Maak gebruik van een 1500m3 afzuiger zuig wel passief van binnen aan. De aangezogen lucht ligt rond de 20 graden.

Is het mogelijk om met deze temperatuur en 2 x 600 Watt de tent nog rond de 27 graden te houden?

 

Het is hier in de avond super stil buiten en als ik dan het raam een kiertje openzet hoor je wanneer je in de tuinstaat toch heeeeel lichtjes de fans draaien. Het raam kan dus niet open.

 

Gr. Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Handyman

De lamp hangt nu zo een 60 cm boven de dames. Ga vandaag als het licht aan gaat kijken hoever die naar beneden kan en een beetje met de fancontroller spelen om zo een minimale afstand van lamp tot dames met de juiste temperatuur te vinden.

 

Thnx voor de tip :P

 

Gr. Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij lukt het best met 2 in een DR120 .moet wel zeggen dat ik snachts draai en men tent staat op een koele plek.

Heb ook al rondgekeken op het forum maar het blijft blijkbaar een eeuwige discussie tussen wel of niet mogelijk.dus wie niet waag niet wint ik ga kijken hoeveel opbrengst ik heb met 2 .wel leuk zon setup 27 in kleine potten ik kom wel eens kijken heb ongeveer zelfde setup maar haze"monsters "kan wel leren van je voor vlgnde kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x 600 watt moet zeker lukken met een 1500 cub....

Ik draai precies dat alleen dan in een hokje,

en mijn lucht in deze setup is altijd 3 a 4 graden warmer dan de aangezogen lucht....

 

leuk soortje wel erg veel dames voor in een dr120....

Ik volg je verslag..

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stikkie

Thnx voor de info. Je bent de tweede die het zegt dus is het goed mogelijk.

Ik ga het gewoon proberen en zien waar het schip strand :P

 

Je hebt gelijk het zijn er wat veel voor een dr120 vandaar de gedachte naar de tweede lamp ;)

Als het klimaat goed onder controle te houden is moet er wel wat leuks afkomen met 27 dames en 1200 watt.

 

Leuke uitdaging! Bij de volgende update hangt de lamp erin.

 

Gr. Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inmiddels 8 dagen verder.. Tijd voor een Update !

 

Dag 17 Bloei.

 

De dames maken het goed. Van onder tot boven geen spint, tmv, vergeling, verbrande bladpuntjes etc. Het gaat lekker, hopen dat 't zo door blijft gaan 't wordt wel een beetje saai overigens maar saai is goed :P Ze hebben een aardige vooruitgang geboekt sinds de vorige update. Vanaf de 3e week bloei ben ik begonnen met voeding te geven toen de dames een tintje lichter werden. Ze krijgen nu: Multi Total 1ml/l, Take Root 1ml/l, Keep it Clean 0.1 ml/l, Original Bloom A/B Ec = 1,25 Ph 5,8 - 6,4 zo'n 250 ml per dag.

 

Ik worstelde een beetje met de rayjets daar er een paar haperde. Dit probleem is opgelost, ik heb bij elke voedingsbeurt gekeken welke ik kon vervangen. Had er nog een heleboel liggen dus de oplossing was snel gevonden. Er was van de week ook een netje gespannen wat voor ondersteuning gaat zorgen. Omdat het wat veel dames waren voor de ruimte heb ik er een lamp bijgehangen, eerder was beter geweest maar te laat was het nog niet. Het licht dringt zichtbaar dieper door het bladerdek heen waardoor de lager gelegen topjes zich beter kunnen ontwikkelen. Ik vind de stand van de bladeren werkelijk prachtig met 1200 watt erboven kan er uren naar blijven kijken zeker na een ;) hehe

 

Klimaat is ook in orde en blijft stabieler met de 2e lamp erbij. Hoe het komt weet ik niet maar ik vind het best zo.

Na een beetje spelen met de fancontroller draait de afzuiger op ongeveer 40 % MAX met 2 lampen aan. Lekker stil zo.

Op het menu staat nog dieven, dit zal van de week gebeuren. De dames zijn gemiddeld ongeveer zo een 55 cm vind dat ze voor zaadplanten mooi kort en gedrongen blijven internodes lekker dicht opelkaar, weinig verschil in hoogte en phenotypes. het lijkt bijna op een stekken kweek EN DAT WIL IK MET ZAAD !! GELIJKE DAMES UIT ZAAD ONDER 1200 WATT

 

Temp: min/max 20,9/28,2

%LV: min/max 42/67

 

Foto's zeggen meer dan ik kan typen.. :lol:

 

Een fototje met het licht aan

 

gallery_27955_10872_2068172.jpg

 

Licht uit...

 

gallery_27955_10872_8916975.jpg

 

gallery_27955_10872_2368297.jpg

 

gallery_27955_10872_1078667.jpg

 

gallery_27955_10872_4457573.jpg

 

gallery_27955_10872_14107188.jpg

 

gallery_27955_10872_465566.jpg

 

gallery_27955_10872_4084917.jpg

 

Vanaf nu begint het wat spannender te worden. De bloei zet lekker door en er komen steeds meer topjes in.

Commentaar, advies, kritiek, alles is welkom !!

 

GR. NECTARINE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zier er echt heel mooi uit....!!!!!

Ben ook erg nieuwschierig naar het rokertje dat er af komt...!!!

Komt wel een mooi rook verslagje toch..?? (beetje vroeg maar oke.... :lol: )

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stikkie: Een mooi rook verslagje komt er zeker. Bij deze ben je alvast genomineerd :lol:

 

Toen ik vanochtend ging kijken stond een van de twee lampen uit.

De lamp is beslagen met een blauwe waas.. heel apart dus en zal er zo een fototje van posten.

Ik gebruik B.A.L. Remote EVSA's beiden van het zelfde type. Het enige verschil is dat de Wings kappen een beetje van elkaar afwijken.

De eene heeft een grijze (nieuwer model?) lamphouder en de ander een zwarte (ouder model?) ook lijken de kappen een beetje anders.. zie foto in me vorige post. Als ik de lamphouders open schroef heeft het nieuwere model een kroonsteen ZONDER aarde draad en het oude model wel. kan het hier aan liggen? tweede optie is in de eene lamp zit een lucalox XO lamp van general electronics deze is voor EVSA's gemaakt en in de andere lamp de normale 600 watt hps van philips son-t plus geloof ik. Iemand enig idee waar het door zou kunnen komen?

 

gallery_27955_10872_22171.jpg

 

Gr. Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat t fout is maar had mijn vorige post ook bij de indoor vragen geplaatst heb helaas niet zo een groote aanhang wel een hoop views..

Maar de vraag is beantwoord! conclusie een rotte peer.. helaas. Maar we kunnen weer verder!

 

Gr Nectarine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een snelle update zal er over een dag of 2 nog een plaatsen maar dan wat uitgebreider met wat meer foto's :lol:

 

Dag 24 bloei.

Ik gok er op dat ze eind week 8 of eind week 9 omgaan, uiteraard gaan ze tot de laatste adem is uitgeblazen. Ze hebben nog zo'n 35 dagen te gaan..

 

De groei is er bijna helemaal uit ze zijn gemiddeld zo een 65 cm geworden. De dames krijgen elke dag zo een 300 ml water dit krijgen ze in 3 beurten van 100ml zo te zien vinden ze het lekker want ze drinken alles op. Ec= 1.4 op het moment en de Ph= 6.0. Er is een dame met wat plekjes op het blad dit komt omdat ze een paar dagen in de directe airflow van de fan stond daardoor is de verdamping iets te hard gegaan.. niks ernstigs overigens :lol:

 

Temp: min/max 21,5/28,2

%LV: min/max 42/66

 

Het staat best vol maar de dames maken het goed.

 

Fototjes

gallery_27955_10872_4846837.jpg

 

gallery_27955_10872_8927634.jpg

 

Tot snel.

 

Mvg,

Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er echt super uit...!!!

Lekker vol ook, hou alleen wel goed meeldauw in de gaten, vooral op plekken waar weinig lucht verplaatsing is.....

Vind alleen 300 ml best weinig per dag, zal waarscheinlijk snel meer worden....!?

Dit gaat echt een volle boel worden met een week of 4...!!!

 

Over 2 dagen pas een update.... :lol:

Mvb stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, dit soortje schijnt (bij fatsoenlijk kweken) echt zeer potent te zijn, lekkere wiet, grote opbrengst.. wat wil een mens nog meer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey nectarine, staat er inderdaad lekker vol bij het veldje, dat gaat nog wat worden aan knuppels.

 

Veel succes met je kweek en ik kom af en toe even buurten in je topic.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stikkie

 

Thnx! Ze gaan binnenkort meer water krijgen dit gaat op gevoel nu zijn elke keer de potten leeg maar ze schreeuwen nog niet om meer. Lief vragen doen ze al wel. Ik heb ze een paar dagen geleden gedieft was tot zover niets tegen gekomen van meeldauw wel kwam ik 2 (fruit??)vliegjes tegen. Weet niet hoe serieus ik dat moet nemen.. Hoop ook op een volle boel (TOPPEN) :D

 

@ amnees

 

Klopt! het is een heel mooi soortje. Ben echt te spreken over de genetica een zaadplantje dat zonder al te veel problemen strand op een eindlengte van een centimeter of 70 en best gelijk nog ook! er is wel wat verschil in phenotype maar deze houden wel dezelfde lengte. Ben reuze benieuwd wat hier van af gaat komen.

 

@ Donnie

 

Hoop dat 't knuppels mogen worden en buurten mag altijd, gezellig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...