Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Trickystyle

2e Kweek Santa Maria

Recommended Posts

TIP! gebruik volgende keer een goed micorhyza zoals, piranha (zie advanced test) en gebruik deze zoals twindaddy het aanbeveelt, een klein mes puntje in het pootgaatje. 2 a 3 dagen later hebben je kleintjes voldoende wortels aangemaakt en zou de lv ze een worst zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja ben eigenlijk niet zo'n fan van al die toevoegingen, wil volgende keer proberen op mijn pH te gaan letten en heb me opgegeven voor de Canna-test, omdat ik hoop daar iets meer over voeding te leren. Maar wil het eigenlijk zo natuurlijk mogelijk houden, vandaar dat we dus ook voor deze BIO-lijn hebben gekozen.

 

Mochten we worden gekozen voor de Canna-test, dan lijkt me dat hartstikke leuk om te gaan doen, omdat men het erover had dat er veel begeleiding bij was. En anders gaan we dus kijken dat we de pH laag gaan houden en evt. de EC meten, misschien dat we rondes daarna wel iets als piranha gaan toevoegen, maar vorige ronde zat de pot vol wortels, dus weet niet of we dit ook echt nodig gaan hebben. Is altijd lastig iets bij te gaan voegen. Heb er zelfs over zitten denken om eens een plant alleen maar rhizo mee te geven tijdens de groei en verder alleen maar water. Verder geen toevoegingen, lijkt me ook wel eens interessant om dat verschil te gaan bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de piranha en andere rhizo poedertjes zijn volledig organisch en passen daarmee mooi in je manier van kweken. Gewoon een mooi hulpmiddel om door die kritieke fase van aanslaan te komen.

Gewoon lekker je gang gaan veel liefde en aandacht geven en plezier hebben, is meer waard dan welke voeding dan ook. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat denk ik ook babylon, hebben ook wel 2x erg mooie stekkies gehad hoor, alleen het beste, anders wachten we wel op een betere lading! Ben ik erg makkelijk in. Nu was die in ieder geval spintvrij, 1e ronde was die dat helaas niet, maar als leek ben je dan eigenlijk te laat he. Nu als amateur let je daar op he. Dus leer elke keer weer bij. Lees ook jullie verslagen over de AN-testen. Maar zou aan het eind graag de foto zijn, als de kluit uit de pot wordt getrokken. Misschien wel een leuke test voor AN zelf om dat na een week te doen met "normaal" rhizo en met hun piranha, wat dan het verschil is. Maargoed misschien zitten wij over een paar maanden ook wel aan de piranha, wie weet!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn ze weer, het gaat goed met de dames kan ik u allen vertellen, krijgen natuurlijk ook optimale zorg van de vrouw!

 

Bloei (12/12) Dag 22:

 

gallery_26741_10876_1387356.jpg

 

gallery_26741_10876_1309729.jpg

 

Hier dan ook even het volgtopje, rechtsvoor:

 

gallery_26741_10876_550213.jpg

 

gallery_26741_10876_207510.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezus trickstyle die gaan hard .

 

mooi die dames ze hebben het vast naar hun zin bij jou .

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dat ik zo laat reageer... <_<

Maar ik vroeg dat ivm je krullende blad randen,

Want heb gemerkt dat ze dat doen als ze moeite hebben met verdampen,

bijvoorbeeld door een hoog zout gehalte (voeding) of een extreem droge lucht of door de (stralings) warmte...

 

Maarja dat is maar wat ik er van denk via jou foto's jij ziet dat natuurlijk beter..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het misschien wel komt omdat we nog geen rekening houden met de pH. Dus niet alle voedingsstoffen zullen helemaal lekker opgenomen worden, dit willen we volgende ronde er wel bij gaan doen. Temp en LV zijn goed, dus denk niet dat het daar aan ligt. Maar natuurlijk wel bedankt voor de tip we gaan het zowiezo in de gaten houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

 

ik schuif ook lekker aan bij je heilige show hehe :whip:

Dames zijn geen onbekende voor je dus je weet hoe je ze moet verwennen

 

keep ´m green :lol:

 

 

salu2

Pierre Paf

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Bloei (12/12) Dag 29:

 

Daar zijn we dan weer even, zitten ondertussen op 31 dagen bloei (12/12), de foto's zijn van de 28e dag!

 

Eerst maar even het vooraanzicht:

gallery_26741_10876_594185.jpg

 

Dan het bovenaanzicht van de topjes in wording:

gallery_26741_10876_533866.jpg

 

Leuk shot van de voorste?

gallery_26741_10876_449703.jpg

 

Dan eventjes het volgtopje:

gallery_26741_10876_519148.jpg

 

Als laatste de hoofdtop van de voorste:

gallery_26741_10876_375051.jpg

 

Verschil tussen de 2 toppen op de foto is, dat de rechtse (het volgtopje), de haartjes korter heeft dan de voorste, net of ze verbrand zijn. Of komt dit door ontwikkelingsverschil.

 

Zo dat was hem weer even, misschien volgende update foto's zonder licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine topjes maar wel een hele hoop!(voor zo'n laag plantje)

 

als de haartjes bovenop de top "krimpen" zal er teveel stralingswarmte zijn op die plek. je kan het volgens mij ook krijgen als je tegen ongedierte nevelt/spuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn toch 2 verschillende plantjes ?

 

 

Dan heb je ook verschil in topopbouw :offtopic

 

Ze zien er wel gezond uit

en veel topjes erop :whistling

 

 

 

Wat amnees zegt kan ook

maar ik denk toch dat dit plantverschil en

 

Dus verschil in toppen en haartjes is

 

 

Mooi kweekje trouwens

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dongucci: Thx Don!

 

@ Amnees: Dat denk ik zelf ook Amnees, lijkt wel of ze verschroeid zijn, alleen dan had de middelste daar toch meer last van moeten hebben, ipv de hoek. Spuiten hebben we in de groeifase in de 1e week 2x gedaan, maar dat is dus al een tijdje geleden. Maar hoop dat de topjes nog wat gaan aandikken, ze lopen wel een weekje achter op de vorige kweek. We gaan het allemaal wel zien, we laten der gewoon rustig der werk doen en zien wel wanneer ze klaar zijn.

 

@ Elmo: Veronderstelling dat het verschillende plantjes zijn, komt omdat er een beetje verschil inzit qua blad Elmo, alleen verschijnt dat blad ook op andere dames, ene blad is vrij scherp met mooie bladtekening is, terwijl de andere weer ronder en "zachter" zijn.

 

Zal van de week weer even een foto-update plaatsen, helaas alleen geen mogelijkheid gehad om foto's te maken zonder licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update Bloei (12/12) dag 35:

 

gallery_26741_10876_505565.jpg

 

gallery_26741_10876_294017.jpg

 

gallery_26741_10876_252312.jpg

 

gallery_26741_10876_494406.jpg

 

gallery_26741_10876_677904.jpg

 

Nog even een terugblik op de vorige kweek, dit was dag 36 bloei (12/12), dus ik denk zelf dat er ergens iets niet goed gaat. Wat zou dat kunnen zijn!?

 

gallery_26741_10876_80405.jpg

 

gallery_26741_10876_2805127.jpg

 

gallery_26741_10876_43884.jpg

 

gallery_26741_10876_2196885.jpg

 

Misschien iemand een idee wat hier verkeerd zou kunnen gaan!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het worden geen cola flessen maar voor de rest ziet het er aardig uit hoor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan ze niet te droog..??

Ik vind het trouwens wel mee vallen...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 weken bloei, je planten staan er nog lekker fris bij.. Ik heb ze wel minder gezien, en zelf geteeld. Wat bedoel je met je vraag, "weet iemand wat er heier verkeerd gaat?"

 

Succes nog, de laatste 3 - 5 weken.

 

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 1e 5 foto's zijn van de kweek nu op de 35ste dag bloei (12/12), de laatste 4 foto's waren van de vorige kweek, op de 36ste dag bloei (12/12). Ik vind hier nogal veel verschil in zitten, dacht dat iemand misschien een idee had waar dat in zou kunnen zitten, zoals bijvoorbeeld temp. die de vorige ronde erg hoog lag door het warme weer en omdat we toen dus nog overdag draaide. Nu draaien we 's nachts en hebben dus de temp. goed in de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een update van afgelopen weekend;

 

Bloei (12/12) Dag 43:

 

Even een groepsshotje, de luchtbevochtiger staat overigens alleen nog als decoratie, die blijft uit vanaf nu.

 

gallery_26741_10876_357396.jpg

 

De dames in helicopter-vlucht gezien:

 

gallery_26741_10876_274127.jpg

 

De dames zitten goed vol met topjes, zal dus wel weer heerlijke dag knippen gaan worden:

 

gallery_26741_10876_307273.jpg

 

Word wel tijd dat ze gaan zwellen denk ik:

 

gallery_26741_10876_550086.jpg

 

Dat was hem weer voor even.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke toppen trickstyle jammer dat ik niet zo'n dikke toppen heb deze ronde :D

 

en wel cola's dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...