Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
StixStonez

te hoge temp

Recommended Posts

hoi , heb een tent van 1.20x1.20x2.00

 

met deze erin :

 

600 hps

 

CAN9000 Koolstof filter 63Cm CAN Flens 125mm max 225m3/uur

Buisventilator rvk 125A 225m3/u

 

en inblaas van 150mm max 298m³uur ( brico prulletje ;) )

 

filter in buisvent staan rechts boven met afvoer via een flex pijp rechtstreeks buitenuit

inblaas komt door een voorzien gat links onder

 

hierdoor blijft de temp boven de 30°

 

ook al zet ik de passieve gaten volledig open en zelfs met tent op een kiertje ...

 

 

wat kan ik dan nog doen om de temp degelijk voorde dames te houden ?

 

heb ook al geprobeert de buisvent te gebruiken om te koelen met rechtstreeks koele lucht van buiten maar ook dit helpt niet ..

 

nu heb ik wel de inblaas van 150mm net langs de open kant van de kap gehangen zodat alle lucht de lamp koelt en zo via de afvoer vent naar buiten wodt geleidt..

 

tot nu toe na een nacht 18/6 is de max temp nog steeds 31.4

 

 

is er nog iets dat ik kan doen om toch maar die goede temp te bereiken ( tussen 20-26 ? )

 

heb enkel kleine plantjes ( net weekje ontkiemd ) dus heb schrik dat ze TE warm gaan staan dus ook snel uitdrogen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En alles staat op max of heb je ook wat gedimt?

 

Wat als je die inblaas (298m3) tegenover die afzuiging (225m3 + verlies door je filter) zet moet je tentje nu bol staan toch?..

En die CAN9000 is volgens mij 400m3 ;) ..

 

Probeer die inblaas eens weg te laten en dan de afzuiging op max..

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles staat op max , filter is voor de uitblaas weg gehaald , dus werk momenteel zonder filter omdat er toch nog geen geur is .. )

 

en set is samen gesteld door GS dusja ...en tentje staat helemaal niet bol

 

kan het helpen als ik kleine fan ( 30 cm ) in tent bijzet of voor 1 van de passieve gaten?

 

en de hoge temp krijg ik enkel vant moment dat de zon goed boven het huis staat ( alles staat op zolder ... )

 

dus pas dat de hoge temp er is van 11tot 15 ( aangezien ik van 21-15 draai als 18/6 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe en waar meet je eigenlijk?

 

Zoals technogrower al vroeg..

Heb je die meter direct onder de lamp liggen, of heb je er iets omheen gemaakt..

 

En wat is de ruimtetemp van de zolder zelf op die momenten van de dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

direct onder de lamp ja ;) en temp in de zolder zelf varieert tussen de 15 - 20 graden zo iets ...

 

heb ng een flex buis liggen die ik voo de invoer kan gebruiken , aangezien men tentje helemaal niet bol komt te staan zo ...

 

zou dit enig verschil uitmaken?

 

heb ook gelezen dat planten erin zetten enkele cm's daalt , maar dit is wss met grote planten en niet met mijn miezerige beginnertjes:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen te kleine afzuiging

had het zelfde met me buisventilator 250m3 heb nu een kist 500m3

veel beter en die 250 dient nu voor inblaas

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
direct onder de lamp ja :spliff: en temp in de zolder zelf varieert tussen de 15 - 20 graden zo iets ...

 

heb ng een flex buis liggen die ik voo de invoer kan gebruiken , aangezien men tentje helemaal niet bol komt te staan zo ...

 

zou dit enig verschil uitmaken?

 

heb ook gelezen dat planten erin zetten enkele cm's daalt , maar dit is wss met grote planten en niet met mijn miezerige beginnertjes:D

 

 

temp meten op tophoogte, in de schaduw, dus zelf schaduw rondom je meter creeren met een stuk karton ofzo.

ik zou het toch echt zoeken in die afzuiger, is echt aan de lage kant, kun je niet de inblaas weghalen en die als afzuiger laten fungeren? de temperatuur zal dan geen cm's dalen, wel graden Celsius ;) en nog een tip (maargoed iedereen verteld weer iets anders) gewoon die kleintjes onder een andere lamp zetten, 600 watt op zaailingen is overbodig en creeert alleen maar problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het zoveel verschil maken als ik de inblaas en uitblaas verander van plek?(hiermee bedoel ik de functie veranderen?)

 

want de inblaas nu is zo een sencys ding uit de brico ;)

 

en aangezien ik de top hoogte nog niet heb kan ik die niet meten:D de zaailingen staan nu al weekje of 2 onder 2x 18w TL tot ze groot genoeg zijn voor de tent in te gaan , maar wou toch zeker zijn van de temp ipv hopsakee erin te duwen...

 

 

en zou een fan van 20-25 cm naast de lamp ( zodat de lucht stroom naar afzuig gaat ) niet helpen ? wat is echter de max voor de jonge plantjes ( 2-3 weken zowiezo ) 20-24 maar anderen zeggen dan weer dat temp hoger mag ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zwenkventalor is zo-ie-zo een goed idee, komt de planten ook ten goede. Maar denk er wel om dat de ventilator NIET op de planten blaast, dan krijg je windbrand, is niet goed voor je zaailingen.

 

Succes ermee

 

ps.. Bij mij is de temp nu 22 met de lamp uit en 27/28 met de lamp aan. Was ook meer dan 31° in het begin en zie wat er van geworden is

 

Mijn verslag 400 watt 1.00x1.00x1.80

 

Veel succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie dat je inblaas meer capaciteit heeft dan je uitblaas, is 't niet verstandig die om te draaien?

je zou bv. ook nog een extra fan aan je lampenkap kunnen hangen, scheelt ook weer wat ;)

gallery_13095_7227_507166.jpg

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

die afzuiger is te klein

met een 400 wat red je het wel het word tog winter

maar 600 is veels te veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus afzuig en inblaasveanderen van plek , en die zwenk fan aande lampen kap ( zodat de warmte vande lamp richting uitblaas gaat ) is een goeie oplossing ?

 

maak het dan zoveel veschil uit van die inblaas en uitblaas? is toch redelijk klein veschil niet ?

 

want als ik voel aan de afzuiger( die ervoor dient ) en de inblaas buisvent ( die ik uit de brico heb ) voel ik toch ( denk ik ) dat deze feller afzuigt dan de iblaas ( die op zijn beurt weer fel blaast tov de afzuiger ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat als je inblaast met buitenlucht, en binnenshuis uitblaast ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

verwarm ik toch de ruimte waar de kast instaat = hetzelfde as lampje bijhangen denk ik zo :spliff:

 

ga zo meteen de lamp eensaanzetten en proberen WEERAL ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inblaas van buiten nu weg gedaan , en zwenk fan ontdaan van voet zodat ik enkel de fan en kap heb .. die ligt nu links onder .. gericht naar de afzuig ( gedeeltelijk )

 

voor fan in de hoek ( dus met inblaas van buiten af : 36.1

 

 

fan in de hoek ( inblaas weg ) : 33.3 na 10 min ...

 

spijtig genoeg nog 1 gat vrij ( steken nu alle kabels in .. ) en dat is te klein om eventueel de inblaas als extra afvoer of mss zelfs toch als inblaas te gebruiken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus zoals voorgesteld : alles verandert , temp blijft op 30-32 hangen ook met fan langs de lamp ..

 

dus nog steeds te warm voor kleine plantjes van 2-3weken :specool :spliff: ;)

 

alles blijft goed tot de zon is goed op het dak schijnt...dan gaat de temp de lucht in en is ni af te krijgen ...

 

 

iemand nog idee ? en of een lucht bevochtiger de temp nog wat kan laten zakken?of iets anders ... want ben ten einde raad en zou toch liefst de boel na dit weekend in de tet te hebben omdat de rest opgeruimd moet worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je al een grotere afzuiger geprobeerd? want dat is je probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de 298m3nu als afzuig staan en de 225m3 als inblaas en steeds niks verschil .. zelfs met zwenk langs de lamp :/ en alles op max

 

 

is erveel temp verschil tussen 400 en 600 anders haal ik gewoon andere lamp want die slapeloze nachten van nadenken beginnen door te wegen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan een andere lamp halen maar dan kan je beter een grotere afzuiger halen ;)

Je mag die warmte gewoon afvoeren met een grotere afzuiging

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik ook eerder voor een grotere afzuiging gaan dan een lagere wattage lamp!

 

Zo en hebben ik en 100 andere het ook, en trekken het makkelijk zo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke raden jullie aan zodat ik het temp probleem toch onder controle krijg?

 

wil liefst dan die 225 houden als inblaas ( anders ligt die hier voor niets ;) )

 

 

ga dit weekend normaal toch effe tripje maas dus kan dan hopelijk eentje meebrengen die wel voldoet

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een 250 watt hps kopen. En daar de eerste weken mee groeien en dan over op je andere lamp.

De planten gaan over 2 weken ook helpen koelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

liever zekeheid en gaan op de afzuig denk ik...

 

want als de temp soms to 34-36 oploopt zie ik de planten niet afkoelen tot de juiste temp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...