Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kick Smit

Bij verlichten

Recommended Posts

Ik weet niet zeker of ik het in de goeie groep plaats omdat het over verlichting gaat maar tevens ook over me buitenkweek.

 

Maar goed ik had gelezen dat het misschien verstandig is om me buiten planten extra onder lampen te zetten om toch tot een aardige oost te komen. Ze zijn net in de bloei dus ik moet nog zo'n 7 a 8 weken. Het weer wordt er niet beter op dus zit ik te denken om ze dan toch maar onder een lamp af te laten bloeien.

Ik heb natuurlijk al zitten lezen hier op het forum maar heb toch nog wat specifieke vragen.

Ten eerste gaat het werken om ze alsnog met lampen te laten afbloeien?

En kan ik dan een lamp kopen die je gewoon met een stekker in het stopcontact kan steken?

En aan welke prijs moet ik dan denken?

 

Ik had begrepen dat de Philips son-t-pia 400 Watt goed zou werken iemand ervaring mee en werkt die dan met een stekker.

 

Misschien beetje simpele vragen voor de gevorderde kwekers maar ja in de topic beginners vragen moet het kunnen toch :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan werken ja...zeker als veel toppen op 1 hoogte zitten...

 

-relais, beslist nodig.. 12/12 instellen

-bloeilamp 400/600watt

-(e)vsa 400/600w

-lampkap

 

werkt op 230v...met geaarde stekker uiteraard

 

zit je plant in een pot? dan kan je hem ergens binnen zetten ja...

heb je last van de lucht dan een afzuiger en filter erbij...

haal je een plant van buiten naar binnen dan even behandelen tegen beestjes..

succes

Carpie

 

aanvullende info zie je hier:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=17120

 

prijzen google je even.. of kijk bij een online gs...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had vandaag meeldauw geconstateerd en ben maar even naar de growshop geweest met 2 blaadjes. Het bleek dus echt meeldauw te zijn en hij zag ook nog thripsen (waar ik niet bekend mee was) voor allebei maar weer een flesje gekocht.

 

En natuurlijk ook gelijk dus over een lamp gehad want ik was er nu echt doodziek van om steeds iets te hebben terwijl ik nog 7 a 8 weken moet. Maar goed heb dus een lamp gekocht. Een 400 wat master son-t pia van Philips. Vandaag en morgen ga ik de planten schimmel een beestjes vrij maken en maandag moeten ze onder de lamp staan.

Ben erg benieuwd of dit gaat werken en het een beetje minder zorgelijk kan laten bloeien.

Ik zal van de week even een foto maken en plaatsen.

 

 

Ik heb nog wel een vraagje

 

Ik wil ze snachts onder de lamp zetten ivm met goedkoper stroom maar hoe kan ik dat het beste aanpakken. Langzaam een uurtje verzetten. Of kan ik ze een keer langer in het licht zetten of juist langer in het donker?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of kan ik ze een keer langer in het licht zetten of juist langer in het donker?

Langer in het donker....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay alvast bedankt voor je reactie :rolleyes:

 

 

Maar even voor mijn duidelijkheid ...... dat betekend voor 1 dag een keer 20 uur donker dus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt :P

ik hoop dat je een mooie oogst gaan krijgen :rolleyes:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals belooft een paar foto's van de huidige situatie.

Het geeft een stuk meer rust nu ze binnen staan en zie nu elke dag verbetering. Zeker op zo'n dag als vandaag ben ik blij dat ik deze beslissing genomen heb.

Het is nog steeds me eerste kweek dus sta open voor verbetering of tips.

 

gallery_27642_10773_1002912.jpg

 

Balken waarschijnlijk door het licht ;) En de lamp hangt inmiddels wat lager :spliff:

 

gallery_27642_10773_239380.jpg

 

gallery_27642_10773_1494749.jpg

 

gallery_27642_10773_896096.jpg

 

Me vraag is nog wel of de wiet meer opbrengt dan ik kosten maak aan energie en investeringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook benieuwd of het veel meer zal opbrengen zoizo word de kwaliteit beter? ik ben ook van plan om boven mijn white widow 2 400 watters te hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er gezond uit, die strepen komen door de hps lamp inderdaad.

De volgende keer meteen als licht uitgaat de foto maken aub of net voordat het licht aangaat.

Dan zien we de kleur groen mooi. :spliff:

de stoom calculator zit onder de knop extra rechts boven, dus die kan je uitrekenen.

wat is de temp en de lv met licht aan en licht uit?

Een lv en temp combimeter met min-max functie kost ong 10 euro dacht ik.

wat je gekocht hebt gaat jaren mee dus kan je ze afschrijven over meerdere oogsten...

En door binnen af te bloeien is de tuin ripper ook meteen buitenspel gezet...( er zijn mensen die alleen al om die reden binnen afbloeien) en er komt nu geen pluisjes en ander zooi in je toppen terecht en heb je als alles goed gaat binnenwiet kwaliteit.....dus ja.. dat reken sommetje komt wel goed ;) ..al zul je nu nooit weten of ze buiten total loss gegaan waren :specool

tot later

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie is er op je kap gaan zitten ? Hij zit bijna dubbel.

 

Enne...hoe ga je nou douchen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er gezond uit, die strepen komen door de hps lamp inderdaad.

De volgende keer meteen als licht uitgaat de foto maken aub of net voordat het licht aangaat.

Dan zien we de kleur groen mooi. :specool

 

De volgende foto's ga ik op die manier maken

 

de stoom calculator zit onder de knop extra rechts boven, dus die kan je uitrekenen.

 

Intussen gedaan ...... ik had geen idee hoeveel ik moest rekenen en het viel me mee :-)

 

wat is de temp en de lv met licht aan en licht uit?

Een lv en temp combimeter met min-max functie kost ong 10 euro dacht ik.

 

Zaterdag laat ik me grond controleren bij de growshop en ga ik het gelijk even vragen.

 

al zul je nu nooit weten of ze buiten total loss gegaan waren ;)

 

Er staat er nog 1 buiten die paste er niet in dus we zullen zien :spliff:

 

Thanks Carpie tot nu toe heb ik veel aan je tips gehad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie is er op je kap gaan zitten ? Hij zit bijna dubbel.

 

Oke thanks voor de tip was me nog niet opgevallen ga ik morgen gelijk regelen

 

Enne...hoe ga je nou douchen ?

 

4 plantjes eruit en ketting los en douchen maar ....... het is niet ideaal maar is te doen. Met een vrouw in huis had het waarschijnlijk niet gemogen ;)

Het is voor tijdelijk omdat ik ze spontaan en snel naar binnen moest hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geuroverlast? filter? Afzuiger? Luchtvochtigheid (vóór en ná het douchen ;))?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kick smit: Er staat er nog 1 buiten die paste er niet in dus we zullen zien :spliff:

 

MOOI MAN :specool ...lijkt me mooi om de verschillen te gaan zien....als je blijft posten, blijf ik dat zeker volgen ;)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK heb ondertussen een temp/LV meter gekocht en dit is tot nu toe de uitslag

 

Overdag 29/30 graden en een lv van 45%

'sNachts 20/21 graden en een lv van 64/65%

 

Nu heb ik begrepen dat die 65% lv te hoog is, zou ik dat voor nu op kunnen lossen door er snachts een ventilator erop te zetten?

Of zijn er misschien andere tips?

(er wordt gespaard voor een echte luchtvochtigheids apparaat aangezien ze nog al duur zijn)

 

Ik ben sowieso wel nieuwsgierig wat het doel is van een ventilator ik kon het niet terug vinden op het forum.

 

En binnenkort nieuwe foto's en nu ook een combo met de plant die nog buiten staat. (speciaal voor carpe_diem :P )

 

(en ik weet dat dit op het randje is voor de topic buitenkweek maar wil niet steeds een nieuw topic openen en ben wel buiten begonnen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heeft even geduurd maar hier dan even een paar foto's hoe ze er nu bij staan. Je kan ook mooi zien hoe de planten binnen het tot nu toe gedaan hebben en die 1ne die tot nu toe altijd buiten heeft gestaan.

 

De binnen planten krijgen al aardig wat toppen :)

 

gallery_27642_10773_776977.jpg

 

gallery_27642_10773_1062463.jpg

 

Hier alle 5 naast elkaar raad maar welke van de 5 constant buiten heeft gestaan. :popcorn:

 

gallery_27642_10773_655851.jpg

 

De middelste dus ..... hij/zij is duidelijk minder ver.

 

gallery_27642_10773_1175060.jpg

 

2 planten hebben bovenin een soort verbrande bladeren ik denk zelf dat ik iets teveel bloei voeding heb gegeven. Zou dat het kunnen zijn?? en zo ja moet ik daar iets aan doen?

 

gallery_27642_10773_225160.jpg

 

 

Zoals eerder vermeld is dit mijn eerste oost dus ik weet niet precies (door onervarenheid) wanneer ze in bloei zijn gegaan dus moet een beetje raden hoe lang nog. Van 2 planten is nu 1/3 bruine haartjes hoelang duurt het ongeveer nog voor je kan oosten? Voor de echte oost heb ik een mini micro gekocht dus dat gaat wel lukken maar ik wil 1 a 2 weken van te voren stoppen met voeding en daarvoor moet ik het ongeveer weten. Afgelopen maandag voor het laatste voeding gegeven. Ik heb ook begrepen dat je 3 a 4 dagen voor het oosten geen water meer geeft om zoveel mogelijk thc uit de plant te krijgen kan iemand dat bevestigen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...