Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Schimmelwortel

Recommended Posts

inderdaad erg leuk om ff te lezen wat die schimmels nu precies doen :lol: ThnQ voor de link :huh:

 

-WT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben julliedieprijs gezien.............. :huh:

Tja...Kben een jood he :rofl

 

Ik gebruik nu BAC bij 12 planten ..... ik voel een testje aankomen....... :lol:

Voor die prijs kan ik het niet laten :D

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Donner blijft aan het testen :huh: .

Ach...... volgens mij bij jij een perfectionist en voor het meest perfecte wietje/kwaliteit raak je uiteraard nooit uigetest.

 

Wat is tot nu toe jouw meest waardevolle soortje? Toch de Amnees?

Succes, want de test komt er toch :lol:

 

green-lady :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik vind dat altijd mooi, dan voel ik weer een meekijkertje aankomen :lol:

 

-WT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die Donner blijft aan het testen

Ach...... volgens mij bij jij een perfectionist

Wat is tot nu toe jouw meest waardevolle soortje?

Toch de Amnees?

green-lady :excl:

Heb ik zoveel testjes op mn naam hier?.. :huh:

Meestal kom je per toeval ergens achter,althans ik.

Voorbeeld; als ik aarde koop,koop ik biobizz en pimp dr een beetje maar biobizz aarde was op bij de GS laats , ik ging met bac naar huis.

12 x18l is 6x 40liter zakjes en goedkoper ook :D

Vervolgens....Tja de beste draai ooit met stekken!

Maar je heb gelijk,door de dingen te testen leer ik er naar te kijken.

Ik doe nooit test in test gewoon iets er bij ...of iets anders doen,12amnees gewoon gewoon is geen test!

Het is om te laten zien dat het geen drol voorsteld wat ik doe!

Gewoon boerenverstand uit de randstad.ehhhh een en een is 2 :blink:

Ik ben geen plantkuneproofzo......gewoon loonslaaf :lol:

Ik probeer moeder aarde in mn potjes te doen"thats all"en laat de natuur ze gang gaan.

Alles wat ik in dr pot doe moet iets natuurlijks toevoegen,en dat zijn niet de gangbaare zuurtjes.

Die zijn niet zo goed voor het bodum leven.en neee al helemaal geen citroenzuur............. :rofl

Breng dr in balans en je woord beloond Issesimpel, en ik heb dat nu een beetje gevonden met mijn amnees,mijn manier :lol:

Maar we zijn dr nog niet.

 

Beste brengers in mijn leven.

Pupel power,viking,bombay,Citral,Afgaan

 

Binnen is de amnees ja,maar kan nog beter let maar op :rofl

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :P

 

gaat niets boven Groningen hè! Kweken kunnen ze volgens mij ook wel haha.

Ben benieuwd naar je test, prijs/kwaliteit is toch waar het om draait :P

 

Héél leuk dat bodemleven, inmiddels al een aantal kweken gedaan en tevreden. Dus mycorrhiza´s, trichoderma´s, Hesi wortelstimulator en BAC fungy shizzle in de mix en growen!

 

Nu vroeg ik mij af terwijl ik dit zo lees of het nou gunstig is voor het bodemleven om af en toe eens droog te staan.

Niet kurkdroog maar droog totdat de plant slap hangt zeg maar, zou het bodemleven dan juist actiever worden of krijg je een omgekeerd effect?

 

 

salu2

Pierre Paf

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geheel doog is volgens mij niet goed voor je bacterials.

De reden dat ik Vermiculite gebruik.

 

Soms kan ik geen water geven ivm zoeteinvalachtigetoestanden :rolleyes:

 

Die test laat nog wel een dikke 10weken op zich wachten dus wat let je....... :P

 

Wie heeft het hier over grunningen?

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :P

 

naja je klikkerdeklik eindigt ergens in 050. Toen ik vertrok uit NL was dat nog Grun... :rolleyes:

 

Ontopic! Ik zal eens een mail sturen aan "dr. Ingrid Weissenhorn" en vragen hoe dat precies zit met uitdrogen, ik heb een gevoel dat het wel eens gunstig zou kunnen zijn voor het koloniseren van het goedje

Uiteraard hangt het ook af van je substraat en de kweker. Persoonlijk laat ik het drogen wel eens gebeuren in groei en beperk het zoveel mogelijk tijdens de bloei.

 

10 wk nog?! Da´s een lange zit nog, succes :bier

 

 

 

salu2

Pierre Paf

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ontopic! Ik zal eens een mail sturen aan "dr. Ingrid Weissenhorn" en vragen hoe dat precies zit met uitdrogen.

Al gedaan?

Daar ben ik wel benieuwd naar!

Horen we wel van je neem ik aan .

 

ja je hebt gelijk er gaat niets boven 020 :rolleyes:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

yepz nu wachten op antwoord...

 

Mhuaw heb 050 en 020 overleefd, boerenverstand vs ongezouten mening :P

 

 

salu2

Pierre Paf

:rolleyes:

 

@rich

check

Edited by Pierre Paf

Share this post


Link to post
Share on other sites

rotterdam jongens dat is waar de actie is, daar wonen de echte nederlanders :rolleyes:

 

PH je hebt inderdaad gelijk, het draait allemaal om je substraat en wat je ermee doet, een goed bodemleven betekend een superoogst.

 

kijk maar bij sannie, die draait 1 op 1,25 met zijn sannies jack op een organische manier, dat zegt toch wel iets ofniet?

 

en die B.A.C. lava aarde, is dat echt zo goed joh? ze hebben het hier ook liggen maar zit nu op plagron light mix.

ik zal volgende ronde ook maar ff ee nzakkie van dat spul erin flikkeren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
*rotterdam jongens dat is waar de actie is, daar wonen de echte nederlanders :P

 

PH je hebt inderdaad gelijk, het draait allemaal om je substraat en wat je ermee doet, een goed bodemleven betekend een superoogst.

 

kijk maar bij sannie, die draait 1 op 1,25 met zijn sannies jack op een organische manier, dat zegt toch wel iets ofniet?

 

B.A.C. lava aarde, is dat echt zo goed joh?

 

010..?

Alleen homo's lopen hand in hand :bier (geintjeeeeehu)

 

Ja denk ik ook wel....maar er is meer dat weet ik zeker!

 

Ik was bijna met de aarde van doc aan de slag geweest maar ik was tieten druk en moest snel weer starten..... :rolleyes:

 

Zoziejemaar .......geluk kan je niet stuuren......

 

En die aarde van doc komt ook wel aan de orde bij me..... :P

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :P

 

heb inmiddels antwoord gekregen via de mail. Lekker rap binnen 24uur, chapeau!

Uitdrogen van je substraat blijkt dus positief voor de ontwikkeling van wortels en mycorrhiza

 

...Het is inderdaad zo dat als je de grond, zeker in potten, niet te nat houdt, maar regelmatig laat uitdrogen, dat de wortelgroei en ook de ontwikkeling van de mycorrhiza gestimuleert wordt. Er is dan ook meer zuurstof beschikbaar en de plant profiteert relatief meer van de fijne mycorrhiza-draden om voeding op te nemen, want in een droge grond zijn voedingsstoffen minder mobiel.

 

Met vriendelijke groet,

Mit freundlichen Grüßen

Best regards,

 

dr. Ingrid Weissenhorn...

 

salu2

Pierre Paf

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zijn ook plantenfamilies en geslachten waar zelden of noit mycorrhiza voorkomt, b.v. pioniers op voedselrijke, humusarme grond zoals Kruisbloemigen (Cruciferen), Ganzevoet (Chenopodiaceeën)- en Amarantenfamilie en Paardestaarten of moerasplanten zoals Russen (Juncaceeën) en Cypergrassen (Cyperaceeën), maar ook de Anjers (Caryophyllaceeën) en Brandnetels (Urticaceën), Oenanthe en Astragalus.

 

 

Is de Cannabis plant geen (verre) familie van de brandnetel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij niet, al vroeg me moeder zich af waarom ik een grote pot met brandnetels in de tuin had staan.. sommige mensen moet je niet slimmer willen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimmels hebben namelijk een uniek voordeel boven bacteriën. Ze kunnen met hun uitlopers, hyphen, door luchtporiën heen groeien, een stukje luchtledig niemandsland oversteken. Voor bacteriën is dat onmogelijk, die kunnen zich alleen maar verplaatsen door een waterfilmpje.Het is echter nog de vraag waarom filamenteuze bacteriën, zoals actinomyceten, de opmars van de schimmels niet hebben kunnen tegenhouden. Deze bacteriën kunnen namelijk ook ‘draden’ vormen en beschikken daarmee over dezelfde voordelen als schimmels. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het beperkte formaat dat bacteriën kunnen bereiken

 

 

‘Vooral bij de opname van eenvoudige, makkelijk opneembare voedingsstoffen zoals suikers en organische zuren is er sprake van een volledige oorlog. Bij een lage beschikbaarheid van deze substraten winnen bacteriën het, ze nemen praktisch alles op, en schimmels hebben het nakijken. Bij hoge concentraties van simpele voedingsstoffen zijn de rollen omgedraaid.’

 

Dit betekent dat beide partijen hun best doen om de ander het leven zuur te maken. Zowel schimmels als bacteriën maken antibiotica die helpen bij de wederzijdse onderdrukking. Een bekend voorbeeld is natuurlijk peniciline, een door schimmel gemaakte bacteriedoder.

 

Voor schimmels is het extra belangrijk om bacteriën af te remmen, vanwege hun manier van voedselopname. Het uitscheiden van lytische enzymen om complexe stoffen af te breken, zoals hout, maakt dat er rond de schimmel makkelijk opneembare voedingsstoffen ontstaan. Dat is natuurlijk een uitgelezen kans voor hun bacteriële aartsvijanden om die nutriënten op te nemen. Bacteriën profiteren zo mee van de investeringen die schimmels doen. Vandaar dat schimmels bacterie-dodende stoffen maken.

 

BRON

 

Zoals altijd moet je dr tussen gaan zitten,lekkerderder ook :rolleyes:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :P

 

lekker knus hè zo in het midden... :rolleyes:

 

Als je planten om water vragen dan is het substraat over het algemeen niet kurkdroog vermoed ik. Wel zal er meer plek zijn om zuurstof op te nemen voor de wortels en schimmels maar ook voldoende vocht om niet te sterven.

Blijft het toch een beetje natte vinger werk, want het is moeilijk te bewijzen hoe je bodemleven ervoor staat. Tenzij daar apparatuur voor bestaat hehe.

 

Voorts blijf ik nog met de twijfel of onze plantjes inderdaad bij de brandnetel-familie hoort of niet, want dan zouden de mycorrhiza weinig nut hebben...

 

salu2

Pierre Paf

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
‘Vooral bij de opname van eenvoudige, makkelijk opneembare voedingsstoffen zoals suikers en organische zuren is er sprake van een volledige oorlog. Bij een lage beschikbaarheid van deze substraten winnen bacteriën het, ze nemen praktisch alles op, en schimmels hebben het nakijken. Bij hoge concentraties van simpele voedingsstoffen zijn de rollen omgedraaid.’

 

PH

 

Kijk nu komt het(MIJN)zuur verhaal om de hoek kijken!

Dus stop vooral fosforzuur,saltpeterzuur,citroenzuur enweetikwatvoorzuuruithetkasjevandekeuken............... :rolleyes:

Zal zeker oorlog geven maar aan deze oorlog heb je plantje nix

 

Ik weet wel zeker(eigen testjes) dat de schimmmels werken net als de Bacterials!

En het lijkt er op dat ze prima samen werken,ze brengen het in balans voor de plant denk ik....

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil niet zwijgend meelezen dus vandaar maar deze reactie!

 

Ben me ook al een tijdje aan het inlezen in deze geweldige materie.

 

Dus ook maar een kleine bijdrage in het leesvoer:

Leesvoer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Dank!

Heerlijk leesvoer :rolleyes:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze brengen het in balans voor de plant denk ik....

PH

 

Oorlog met de plant als lachende derde.........? :rolleyes:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :P

 

ik herinner me ergens de uitspraak..."Kweken op aarde is vooral je substraat optimaal verzorgen en die zorgt voor de rest" Weet niet meer precies meer van wie, maar het wordt me nu stukken duidelijker :P

 

Symbiose is een veel terugkomend begrip in deze materie en heeft een duidelijk positief invloed op het vormen van je bodemleven en plant

 

Heb je zuur verhaal even doorgenomen en gezien dat het afzuren veel efficiënter kan verlopen middels een biologisch middel. Hetgeen ik ook meteen in praktijk ga brengen

 

salu2

Pierre Paf

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...