Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lode

Vroeg oogsten

Recommended Posts

Als je vroeg oogst, bijvoorbeeld na 4 weken bloeien als er na 8 weken voor staat,

zal dat (behalve op het gewicht) invloed hebben op de wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja. volgens mij smaakt de wiet dan heel erg scherp ik zou ze niet te vroeg oogsten gewoon wachten totdat ze zijn uitgebloeid !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is iid dezastreus voor de smaak. Ook het thc gehalt gaat dan nog nergens over.

Vergelijk het met een zwangerschap dan :)

 

Een baby heeft ook 9 mnd nodig om te groeien. ALs die er na 4/5 uitkomt is het ook niks :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt,

 

wachten dus,

 

ze ruiken enorm en staan nog maar net in de bloei en de buren zijn erg netjes, dus nog 4 a 5 weken in angst zitten. Ik heb er maar 6 buiten staan, maar sommige zijn enorm geworden, een is al drie meter hoog !

 

wachten dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 METER ??????? damn post ff foto !!!! dat moet ik zien !je moet trouwens wachten totdat de haartjes een beetje bruinig beginnen te worden dan zijn ze rijp ( tog jonges ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wachten totdat de haartjes een beetje bruinig beginnen te worden dan zijn ze rijp ( tog jonges ?)

 

niet dus :arrow: we gaan nog altijd voor minimaal 70/80 %, ik zelfs voor meer

Klik ff die link aan in mijn onderschrif en ga ff wat lezen.

Daarna zien we je graag terug met ook goed adviezen :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je planten van 3 meter buiten wilt hebben, begin je met februari / maart binnen onder TL, tegen mei is jouw plant al zo groot dat je blij bent dat ze naar buiten kan. Ik doe het niet meer valt veel te veel op, liever een kleine oogst dan geen!

 

PS, het is een PPP van Nirvana een binnensoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik moet jouw planten een beetje vergelijkne met buikmans... ook 3m tjezus ben al blij als mijne 1 meter zijn :) maare geef je ze dan ook extra voeding al je in maart al begint?

en hoeveel liter potten staan ze.. of volle grond :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je planten van 3 meter buiten wilt hebben, begin je met februari / maart binnen onder TL, tegen mei is jouw plant al zo groot dat je blij bent dat ze naar buiten kan. Ik doe het niet meer valt veel te veel op, liever een kleine oogst dan geen!

 

PS, het is een PPP van Nirvana een binnensoort.

 

denk tog wel dat de politie dit gedoogd... of woon je in belgie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

in belgie kijken ze er ook niet meer naar om als er eentje van 1m30 buiten staat hoor ze doen helmaal niet lastig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
in belgie kijken ze er ook niet meer naar om als er eentje van 1m30 buiten staat hoor ze doen helemaal niet lastig

 

No offense, beste Jean, maar dit klopt niet....

In België bestaat er GEEN gedoogbeleid - enkel een hoop belachelijke regeltjes die door de wouten op alle mogelijke manieren kunnen worden geïnterpreteerd.....zoals bvb. de "overlastregel" of de "drie gram-regel"....

 

Bellen je buren de wouten - dan heb je 't zitten wegens "overlast"..... :?

Is je plant rijp, "bezit je méér dan 3 gram".... :?

 

Je planten zichtbaar opstellen is gelijk aan je overleveren aan de willekeur van de plaatselijke dienders....

 

Kijk maar eens hoeveel manschappen en dope-honden men tegenwoordig inzet op rock/folk/reggaefestivals in België om ALLE festivalgangers te fouilleren op wiet ....

Recent nog in Folk-Dranouter en Reggae-Geel.... :)

 

De claim van de belgische overheid dat wiet in België "laagste prioriteit" kwa opsporing zou krijgen is een DIKKE leugen....de Parketten denken er duidelijk anders over....

 

Kweek veilig en geloof geen politici - dat duurt 't langst..... :wink:

 

Groetjes,

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch wel seraphyn onlangs moest een politie agent een bekeuring in men bus staan en ik stond net in de tuin ik hoor men brievenbus dus ga ik naar buiten dacht dat het de postbode was nu niet dus maar men plant staat wel recht in het zicht en dit had de agent ook gezien hij gaf me men bekeuring en hij antwoorde heel koel heb je er zo nog meer en ik antwoorde erop nee maar eentje tis voor eigen gebruik toen zei ha ok maar verkoop er niks van en weg was ie en dat sis nu toch al een maand geleden :) :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die Jean ! :D

 

Wel, vermoedelijk had je geluk en was die agent net aan z'n middagborrel toe.... :)

 

Schrijven doen ze ook niet graag.... :wink:

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je planten van 3 meter buiten wilt hebben, begin je met februari / maart binnen onder TL, tegen mei is jouw plant al zo groot dat je blij bent dat ze naar buiten kan. Ik doe het niet meer valt veel te veel op, liever een kleine oogst dan geen!  

 

PS, het is een PPP van Nirvana een binnensoort.

 

 

hmm dat ga ik ook eens proberen.... dis trouwes ook een domme vraag...maarre, kan je een outdoor plant (early misty) ook eerst laten groeien onder de TL buis binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, fijn in jan of feb beginnen met het ontkiemen van je zaadje.

Lekker laten vertoeven onder tl. 18 uur wel hé :wink:

Na de ijskoningen kunnen ze dan naar buiten, zo heb je al een hele voorsprong :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant is door de bloei toch weer doorgeschoten naar de 3 meter, heel de buurt heeft al staan kijken dus ik laat het nu maar zo, vandaag zwavel gehaald want er zit wat meeldauw op.

 

Geen idee hoe ik hier een foto bij moet plakken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is wel degelijk een gedoogbeleid in belgie, alleen stilzwijgend, denkte dat al die jaren dat ze niet over de wiet gepraat hebben dat ze alle kleine kwekers de bak indraaiden?

 

Neen hoor,alleen maken ze het niet bekend anders zou dat het stimuleren zijn van de kweek

 

Maar hier is het ongeveer net hetzelfde als in holland plus nog enkele domme regels erbij

 

Nu mag je toch al zeker één plant hebben , hopelijk worden het er wat meer want dit is vastgelegd door een ei van een vroeger minister zonder ballen die nog vlug es de 5gram naar 3 gram liet zakken, duidelijk iemand die geen verstand van wiet heeft en ook niet eens weet waarvan het komt. Wie kweekt nu één plant als er iets gebeurd ben je al je moeite, je ziet dat er maar weinig verstand in die man zit.

 

Deze regel bevordert eigenlijk het stoned rijden want je koopt meestal 5 gram en als je dan terug moet rijden en maar drie gram op zak mag hebben in belgie moet je toch wel eerst je twee gram oproken :D Wat ik maar wil zeggen dat sommige ministers beter hun es zouden moeten inlichten. En deze mannen laten wij ons land besturen!

 

Moesten ze nu es legaliseren kunnen ze nog mooie geld verdienen eraan en kunnen ze tenminste al het verspilde geld aan opsporingen en accijzen op wiet spenderen aan mensen in armoede, drugprobleme, opvang en vele andere sociale problemen wauw dat zou tenminste een slimme zet zijn en een prachtig belgenlandje

 

Net zoals ik nu in holland lees dat een kamp bestormt wordt met 400 manschappen om enkele kwekerijen op te rollen van duizenden planten en dat kost dan 200.000 euro!!!!!!! Is dat de moeite om geld aan te verkwisten? Niet moelijk dat nederland in geldtekort zit, ze gaan wel besparen op gezondheidszorg, onderwijs maar rollen misschien elke week of meer kwekerijen op die duizenden euro's kosten.

 

Zijn die ministers nu zo dom dat ze dat niet weten want elke logisch nadenkend mens vindt dit toch belachelijk.

 

Moest al het geld dat nu over de wereld gespendeerd wordt aan bestrijding van wiet en andere drugs ingezet worden om sociale problemen en armoede tegen te gaan, ziet de wereld er binnen een maand veel mooier uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.gva.be/dossiers/-d/drugs/

op deze site vind je ee onderdeel artikels met daarin een titel:

Vervolging of niet?

met daaronder link naar enkele feiten

http://www.gva.be/dossiers/-d/drugs/magniet.asp

 

Nu een tijd geleden was er ook een andere pagina op die site (link komt rechtstreeks uit m'n favorieten)

http://www.gva.be/dossiers/-d/drugs/mag.asp

duidelijk niet meer aanwezig :D

daarin stonden enkele feiten van grote kwekers (honderden planten) die door gaten in de wetgeving vrijgesproken werden.

 

exact wat turttle power zegt dus

alleen maken ze het niet bekend anders zou dat het stimuleren zijn van de kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelf ook 2 megaplanten denk 3.5 meter( en staan nog maar net in bloei) en beginnen stillaan in het zicht van iedereen te geraken :-) maar om verder te gaan op je vraag over vroeg ooogsten heb ik een zeer goede link let wel op hij is in het engels en in het midden word het vrij technish. Gewoon doorlezen en naar het einde word het terug mensen taal excelent gewoon

 

http://www.geocities.com/hempgenes/botany4.htm

 

hoop dat dit help(ben er vrijwel zeker af)

triple

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...