Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Forambik

Voorbloei ---> Bloei

Recommended Posts

Hallo ik ben nieuw op dit forum

heb 3 stekken ( 1 paarse , 2 groene ) staan die ondertussen al zijn uitgegroeid tot aardige planten ( paarse komt al +- 1.80m ).

Ik merkte rond 20 juli reeds de 2 verse witte haartjes op in de oksels van de groene soort en dacht dat de bloei begonnen was

Na het zien van volgende foto ( indoor , begin 3de week -C-gothdragon- ) duidelijk niet dus

bloei7.jpg?dc=4675432707845313296

 

nu m'n vraag :

Wanneer kan je een onderscheid maken tussen de voorbloei en de bloei ?

( kan je dus met zekerheid zeggen dat de bloei begonnen is ?)

 

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De palnten op de foto's staan duidelijk in de bloei. Voor de bloei buiten heb je nog 2 weken geduld nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 2 weken voordat ze in bloei gaan ? want mijn planten die ik buiten heb staan zijn nog niet in bloei gegaan ! komen ook nog geen knopjes aan in de oksels dus ook geen voorbloei ik maak morgen wel ff foto en open een aparte topic in foto's...

maar terug op je vraag yup je planten zijn zeker weten in bloei kun je mischien nog meer foto's plaatsen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed lezen Pizzaboy, de foto is van Gothdragon (zie indoor). Na het zien van de foto concludeert Forambik dat zijn planten in ieder geval nog niet in de bloei staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is duidelijke voorbloei.

 

voorbloei2.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedank voor de reacties Bambo en Onimusha

( Pizzaboy voor de moeite :wink: )

 

Dus als ik het goed voor heb zie ik op die foto van Onimusha 2 haartjes uit iedere oksel ( erg gezonde bladeren lijkt me overigens )

Is het juist te stellen dat de bloeitijd begint als er meer dan 2 haartjes worden gevormd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is na 16 dagen bloei in een binnenkweek.

Dit zijn de eerste foto's die ik heb van de bloemvorming.

Bij 12 dagen was het nog dezelfde voorbloei als in de vorige pic.

 

topje0.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is duidelijke voorbloei.

 

bij mijn plantje zijn nu uit de oksels nieuwe bladeren gegroeid. geeft dit ook al wat aan of moet ik echt wachten tot de 2 haartjes zichtbaar worden? jammer dat het plaatsen van een foto niet zo een twee drie wil anders kan ik het laten zien..

 

tgif1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kzie totaal nog niks bij mij :? kzie nog geen bloemekes en bij ne maat die heeft er al en zijn planten zijn dan nog wel kleiner?

 

greeeetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn K2 zie ik ook nog niks.

Het ligt aan het soort en de verdere omstandigheden die er heersen.

Het is geen binnenkweek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TGIF :arrow: je foto staat erbij

 

Het lijken mij trouwens wel dames :)

Als ik op het bovenste gedeelte van de foto kijk zie ik naar mijn mening toch tekens van die 2 haartjes :?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TGIF :arrow: je foto staat erbij

 

Het lijken mij trouwens wel dames :)

Als ik op het bovenste gedeelte van de foto kijk zie ik naar mijn mening toch tekens van die 2 haartjes :?

 

bedankt voor het plaatsen :D

ik heb nog even irl gekeken en ik zie ook twee uitgroeiingen (om ze zo maar te noemen) :D deze uitgroeiingen zijn groen. ik dacht dat haartjes wit zijn. of zijn ze eerst groen voordat ze wit worden :?:

deze uitgroeiingen zitten er nu iets van 1 a 2 weken.

 

de nieuwe bladeren zijn wel erg licht (groen). ik ga even zoeken op het forum wat ik daar het beste aan kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen moeite :wink:

 

De haartjes die we hier bedoelen zijn iid. niet wit. Ze zijn iid. gewoon groen. Ze lijken in een iets later stadium wel wit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De haartjes die we hier bedoelen zijn iid. niet wit. Ze zijn iid. gewoon groen. Ze lijken in een iets later stadium wel wit.

 

een vrouwelijke plant *is blij* :) :D

 

Onimusha weet jij wat ik het beste kan doen tegen het niet helemaal groen worden van de bladeren en ook dat sommige bladeren niet egaal groen zijn. Ik heb alleen iets gevonden dat de bladeren geel werden maar dat is niet het geval bij mij. Ze worden niet (donker) groen genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onimusha weet jij wat ik het beste kan doen tegen het niet helemaal groen worden van de bladeren en ook dat sommige bladeren niet egaal groen zijn. Ik heb alleen iets gevonden dat de bladeren geel werden maar dat is niet het geval bij mij. Ze worden niet (donker) groen genoeg.

 

Ik gebruik zelf N27, dit houdt je planten keurig strak groen. Alleen gebruiken in de groei en de eerste weken bloei. Daarna niet meer toevoegen anders krijg je uitschieters in je toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk heb ik niet te vroeg gejuicht. ik zie nu ook iets anders groeien in 2 oksels :? :)

nog - een week? - afwachten dus. plantje is Purple Tops dus een vroege bloeier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...