Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OrientalSmoking

Planten bloeien nog niet én tonen nog geen geslacht

Recommended Posts

Aloha luitjes,

 

Ten eerste even een inleiding. Dit jaar is dus mijn eerste kweekje. Ik kweek de soort Super thai X Skunk (high quality seeds). Voordat ik weg ging in de vakantie had ik eigenlijk de hoop al opgegeven want ik dacht: "die 4 weken zonder mij overleven ze niet". Ik had het fout, ik kwam terug en ze waren enorm (eentje is dik 2 meter). Na een week of anderhalf thuis ontdekte ik een mannetje (ongeveer 2 weken geleden). Ik liet hem een weekje staan omdat de andere nog geen geslacht toonden, daarna ging hij met veel moeite (pijn in m'n hart om). Ik had de hoop weer te pakken, maar is helaas weer in mijn schoenen gezakt; DE andere planten tonen nog steeds géén geslacht! Ik meende even wat te zien bij de plant in de volle grond (witte haartjes) maar die verdwenen na 4 dagen op een raadselachtige manier. Het klinkt misschien raar maar maak me nu toch wel een beetje zorgen, want ik zou echt niet willen dat ze, als ze pas over 2 weken gaan bloeien, toprot krijgen. Maar ik verwacht het ergste!

 

Jongens, please help me!

 

Mahalo,

 

OS

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :verrygood ..het is zoals het is....

misschien iets gaan gebruiken tegen toprot... :D ?

en volgend jaar een vroeger soortje zetten

kijk hier eens bijvoorbeeld...

http://www.wietforum.nl/Deense-buitensoorten-t52760.html

 

of de binnensoortjes in 2011 gaan verduisteren...

 

succes :D

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Zie bij mijn Big Bang buiten ook nog geen teken van bloei. De Ultra Haze begint nu voorzichtig te bloeien .. na 2 weken donker zetten.

We moeten gewoon hopen dat het najaar een beetje droog blijft.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een beetje gevaarlijk nu met huidig weer, zeker met laat bloeiertjes. Nuja we kunnen misschien nog een mooie nazomer krijgen. Ik zal duimen voor jullie!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had inderdaad al het idee dat er meer mensen zaten met hetzelfde probleem. Het is gewoon heel jammer, want na al die energie die je erin hebt gestoken wil je natuurlijk niet dat je plantjes geen flikker "uitvoeren". Helaas is dit wel het geval dus laten we met z'n allen duimen op een droog najaar en géén toprot!!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, vroegere soorten zetten volgend jaar, en dit jaar maar hopen dat het weer nog redelijk goed blijft...

Mijn Jackberry's bloeien ook nog niet, de NDB en AfghaanXnycd wel al.

 

We zullen wel zien wat het wordt, rot goed in de gaten houden en preventief spuiten kan je zeker doen!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor spul kan je tegen toprot gebruiken??? Ik heb nog nooit gehoord van toprot bestrijding in de vorm van een spuitbus :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon volgende keer een echte buitensoort nemen, zo eentje van sensiseeds ofzo die al 20 jaar gewend is aan het nederlandse klimaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...