Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ooggetuigen

nieuw mini kweekhokje!

Recommended Posts

Scrog is op maat geknipt. Heb een leuke pot gevonden, moet nog ff kijken hoe hoog die is om de afstand van het scrog te bepalen.

De inhoud is 25Liter.

 

Passive inlaten moeten nog worden gemaakt. Die zal 3 tot 5 keer de oppervlakte van de afzuiger worden.

De oppervlakte van de afzuiger bereken ik als volgt: pi maal straal in het kwadraat dus 125mm/2 = 62,5 (straal)

62,5 in het kwadraat is:3906,25

3906,25 maal pi= 12271mm2

122271mm2 /100=122cm2

 

De passieve inlaat moet 3 tot 5 keer zo groot zijn dus liggen tussen de 366 en 610 cm2.

 

Bij de bouwmarkt hebben ze een mooi rechthoekig rooster met horrengaas. De afmetingen daarvan zijn 24,5x19,5

De oppervlake van dit rooster is dan: 24,5x19,5=477,75cm2

 

Dit zou in princiepe goed genoeg zijn, maar aangezien ik de luchtinlaat wil verdelen in mijn kast en niet alles vanuit 1 punt wil laten komen, ga ik binnenkort naar kleinere roosters kijken net zoiets als die van SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Kijk ook even mee naar de bouw van jouw kastje. Ziet er allemaal mooi uit. Heb vandaag zelf ook een kastje gekocht via Marktplaats. Verslag volgt.

Ben ook bezig met afzuiging en filter. Ga komende week ook eens naar de Praxis...

Je zegt dat je een Can 2600 filter wilt gebruiken .. kun je niet beter een iets kleinere nemen ( ook iets goedkoper) bv een Can 1500.

Zie:https://www.growshoponline.nu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=40&Itemid=14

 

Je hebt dan alleen een verloopstuk nodig van 100 naar 125 ongeveer € 4,00

Maar ja, als je je filter buiten de kast plaatst maakt iets groter ook niet uit. Alleen verschilt het in euries LOL

Succes met de bouw ... en ik ga je volgen. Kan ik er straks mijn voordeel mee doen!

Fijn weekend.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi PF,

Eerder een grotere filter. Je filter moet namelijk altijd meer aankunnen dan je afzuiger kan aanzuigen. Anders wordt het niet gefiltert.

Ik zit nu te denken om de kast op te hogen en dan door middel van slangen in een labrynth op 4 plaatsen lucht te laten aanzuigen. Dit aanzuigen gebeurd passief door me buis ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje,

 

gallery_27410_10749_338887.jpg

 

Ik heb 3 inlaten van 125mm in me kast gemaakt. De kast van laminaat folie voorzien ivm makkelijk schoonmaken en scrog erin geplaatst!

Het kastje is om en om de 72 hoog en me 30 liter pot is 17 hoog.

 

Hoe hoog zal ik het scrog hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het het makkelijkst om de scroghoogte af te laten hangen van de plant.

 

Dus ff groeien en kijken hoe het gaat. Dan wat stokken in je aardebak en daaraan je net vastmaken. Ook je scrognet iets kleiner maken dan de kast zodat je de hele bak met net nog goed uit je kast kan halen om alles te inspecteren.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee goed idee Emtee!

 

Nog benodigd materiaal:

SMSCOM fancontroller

2x75W Tneon,

1x Blumat Tensiometer (1 plantje)

(filter)

(Kleine propegator)

 

Verder zit ik te denken aan het volgende:

 

Voeding

voeding plagron alga-lijn (geen problemen met ph en biologisch):

plagron growmix 50L

plagron-alga bloei

plagron-alga groei

misschien ook als extra tbv toppen: Nomercy Guano Extract 1 Ltr

 

Seeds:

Een sativa (Moet nog kiezen :rolleyes: )

 

Graag opmerkingen over bovenstaande!

Edited by Torsti
Vragen om handel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ooggetuigen!

 

Lijstje ziet er goed uit

 

Voeding => heb geen ervaring met die voeding. Waarom heb je daarbij geen "last" van pH?

 

Verlichting => ik jouw kastje kan makkelijk 2 x een Tneon set. Ik zou dan denk ik voor 2 keer de 2 x 55 watt versie gaan. Moet zat zijn voor je hokje. Ben bang dat je met 1 setje van 2 x 75 je oppervlak niet goed belicht krijgt.

 

Zaden => ga dan voor feminized of stek Zou zonde zijn dat wanneer je je netje vol hebt, alles er weer uit mag omdat je een kerel hebt.

 

Verder geen commentaar

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ergens op het wietforum gelezen dat je bij de Alga lijn geen last hebt van ph problemen... maar kan er natuurlijk ook goed naastzitten :P.

Ik denk dat ik nog even wacht met spulletjes kopen tot 11 september :rolleyes:.

Misschien dat ik 2 tneons kan hangen van 2x75W? Das 300 Watt totaal. Ik weet alleen niet of ik dan warmte problemen krijg met mijn 185m3 afzuiging.

Ik ga toch eerst voor een Tneon 2x75Watt aangezien ik het zonde vind om een lichtere versie te kopen. Ik snap je idee erachter wel hoor dat het licht beter wordt verspreid. Ik kan mocht het niet goed lopen altijd nog 1 losse tl armatuur erachter hangen :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en 1 ervoor :rolleyes:

 

Ik zou zelf ook niet gauw voor de 2 x 55 gaan, maar in jouw hok is 300 watt misschien wel een beetje overkill

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ooggetuigen,

Voeding

voeding plagron alga-lijn (geen problemen met ph en biologisch):

plagron growmix 50L

plagron-alga bloei

plagron-alga groei

misschien ook als extra tbv toppen: Nomercy Guano Extract 1 Ltr

 

Bij de Plagron-voeding moet je de ph-waarde bijstellen. Een fles ph-min mag dan nog erbij.

Je hebt normaal geen probleem met hoge ec-waardes, omdat het geen minerale voeding is.

Als top-booster zou ik eerder Green Sensation gebruiken.

Guano is, volgens mij, een stikstof-meststof. Dat heb je in de bloei minder nodig.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update-je:

Vandaag bij indoorgarden.eu alle spulletjes besteld! En maar liefst 10% korting gekregen ;).

Ik moet zeggen echt een goede zaak en met een snelle response tijd.

En eerlijk is eerlijk, hele scherpe prijzen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms heb je van die momenten en dan kom je ineens apparatuur tegen ;)

Vraag: Waar ergens in mijn kast kan ik het beste de thermostaat ophangen?

 

PS: De ac adapter heb ik met een kroontsteentje aan een computer voeding verlenger vastgemaakt met vervolgens een watervast tapeje eromheen.

 

gallery_27410_10749_99352.jpg

 

Het volgende komt er aan en is besteld bij indoorgarden.eu:

 

- Complete alga voedingslijn (alga groei,bloei,roots,phytamin,greensensation)

- Alga Preventief (ph min) (Ik heb speciaal daarvoor gekozen aangezien het melkeiwit bevat dat puur natuur is ipv canna)

- ph ijkvloeistof

- ec ijkvloeistof

- Tneon 2x 75 Watt incl stek,groei,bloei lampen

- Hygro/Thermometer

- Propagator

- Blumat Tensiometer

- Plagron growmix 50L

 

Dat was het wel, seeds waarschijnlijk amnesia van rqs, omdat ik die voor erg weinig kan aankomen :spliff:. Maar misschien wel een ander soortje gezien het me eerste kweekje wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee ooggetuigen,

 

Het is een erg mooi hokje geworden, dat roostertje 125mm heb ik ook op me inblaas zitten tegen insecten e.d.

 

Ik kijk uit naar je kweekverslag.

 

Hoeveel plantjes ga je zetten straks?

 

Gr.

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Dat is een mooi kastje ooggetuigen ;), en wat betreft het aantal planten zou ik voor twee gaan.

Om je netje(s) vol te krijgen hoef je minder lang voor te groeien als met één plant en kan ook wat lager blijven ivm. de beperkte hoogte.

Mn temperatuur meet ik iets onder het net.

Ik ben benieuwd naar je eerste ronde in deze kast.

 

Succes,

 

Microgrower :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet er persoonlijk liever 1 in om te kijken wat ik er maximaal vanaf kan halen :P.

Maar ik begrijp jouw insteek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ooggetuigen!

 

Wat ben ik jaloers op jouw hokje!

Ik zoek nu zeker al 3 weken rond op het internet naar een kastje van 1.2x0.9x0.6m maar nergens!!!:P

Ik wil weer beginnnnnennn..

 

Nee maar mooi hokje heb je daar hoor.. En idd als je gaat scrogge in die ruimte zou ik ook voor 1 plantje gaan.

Ik heb ervaren dat voor scrogg meerder planten niet ideaal zijn..

Op 1m2 max 4 planten om te scroggen is netjes denk ik ? Dus bij jouw 1 plant is een mooie hoor..

 

En als je voor sativa kiest, zal ik vroeg stoppen met groeien..

Aangezien deze nog aardig door strekken ( en zoals ik ervaren heb, tegen de lamp aankomen en deels blad verdroogt ).

 

Maar succes man!

Ik ga je volgen!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Skafz,

 

Leuk dat je me volgt!

 

Ik ben nog wat research aan het doen m.b.t. het groeien van sativa. Ik wil ze iig gelijk in de bloei zetten. Want tijdens de bloei groeien ze toch nog altijd in de hoogte door...

Ook ben ik van plan om geen groei voeding tegeven aangezien daar stikstof inzit en dat vinden de amneesjes zover ik weet alles behalve leuk.

 

Over een kastje niet moeilijk doen, een computerkast kan zelfs ook, of simpelweg bij de bouwmarkt gipsplaten halen. Deze zijn goedkoop en hebben de juiste afmetingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update-je

Ph meter is geijkt.

Tneon met stek licht en pc fan ingebouwd

Thermostaat aangesloten op smcom fan controller

Scrog net iets ingekort, zodat ik deze later aan de pot kan bevestigen en eenvoudig uit de kast kan halen voor evt inspectie op sprint enz.

 

Wat nog rest:

- EC meter ijken

- plieger fan bevestigen

- fan controller instellen.

- Temperatuur testen / meten

 

Kast zonder licht:

gallery_27410_10749_99481.jpg

 

En toen was er licht:

gallery_27410_10749_214148.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zoek nu zeker al 3 weken rond op het internet naar een kastje van 1.2x0.9x0.6m maar nergens!!!:lol:

Ik wil weer beginnnnnennn..

Hey Skafz, had eventjes zitten checken op marktplaats en heb een paar leuke kasten gevonden.... sommige zijn wat duur, maar er zijn er in ieder geval genoeg te vinden.

kast1

 

kast2

 

kast3

 

kast4

 

En nog een kast

 

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB!

 

Thanks voor het posten van deze kastjes.

Zijn erg mooie kastjes, alleen aangezien ik met vervoer zat had ik voor een kastje in de buurt gezocht vandaar de beperkingen.

Ik heb nu ook al een kastje met de afmetingen die ik zocht.

Dit is een grenen kast en die heb ik voor heel weinig kunnen kopen.

 

Gr, zie mijn topic met het probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik heb de Tneon rechtstreeks aangesloten op een analoge schakelklok. Uiteraard zijn de contacten geaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...