Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kannabis

HELP ! HELP !

Recommended Posts

Hallo,

 

Alle grote bladeren worden geel en behandelen van meeldauw lost het probleem niet op. Dit zat namelijk op de bladeren. Het zal waarschijnlijk wel iets van valse meeldauw zijn maar kan niks vind op het internet wat hier op lijkt. Maar nu zit dit onder de bladeren.

 

het ziet er uit als kleine spetterjes witte verf

gallery_23447_10578_266964.jpg

 

dit is 50x vergroot

gallery_23447_10578_606239.jpg

 

 

dit is 200x vergroot

gallery_23447_10578_581137.jpg

 

 

Ik hoop dat iemand iets weet want ik heb al 5% bladverlies en het ziet er niet naar uit dat het stopt.

 

 

Alle hulp is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's zien er mooi uit, zeker die vergrotingen.

 

zwaveldamp schijnt te helpen volgens mij, is wel lastig....

 

zou t niet weten, ist buiten / binnen, bloei, hoelang nog etc....

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het onder het blad zit is het inderdaad nooit meeldauw, hooguit valse meeldauw, maar daar vind ik het niet op lijken. Geen idee! Ontploffende magnum white chocolate? ;)

 

Begrijp ik nou goed dat je behandeld hebt tegen meeldauw? Wat heb je daarvoor gebruikt? Zag je daarna dit onder de bladeren? Of daarvoor al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

 

@polletje het is buiten en ze zijn net in bloei gegaan

 

hoe vind je dit plaatje, deze zaten er ook op (200x vergroot)

gallery_23447_10578_173535.jpg

 

 

 

@whazzup jij zit goed op te letten, heb drie dagen geleden met spuitzwavel gespoten (alleen van boven, niet onder het blad) om dat ik met exact er geen grip op kreeg. nu viel me opeens op dat dit witte spul onder de bladeren zat ( voor het spuiten had ik dit nog niet gezien). Ik dacht misschien is het opgespatte zwavel. maar wist het niet zeker.

 

Dus heb ik expres niet teveel info gegeven en plaatjes laten zien. Mijn gedachte was ook "lijkt geen valse meeldauw want dat worden meer grijsachtige vlekken, maar wat is het dan wel"

 

 

ik ga het maar een paar dagen aankijken denk ik. Ik heb al het gele blad weggeknipt op goed te kunnen zien of het stagneert of erger wordt.

 

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow kapot mooie foto's....

 

die beestjes zien er zelfs lief uit als je ze zo ziet..

 

met je probs kan ik je niet helpen maar geniet erg van de foto's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die beestje is spint, niet zo"n geweldig klimaat voor die beestjes, met dit vochtige weer, maar goed ook, die kunnen in no-time je hele oogst verpesten.

 

Geraldo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polletje ja lachen he die beestjes, je zou ze bijna als huisdier nemen ha ha

 

 

@geraldo weet je wel zeker dat het spint is ? ik dacht eigenlijk dat het bladluis was, en maakte me er niet ongerust over. Maar als het spint is moet ik snel aan de slag.

 

 

FF zoeken of plaatjes van het beestje kan vinden.

 

 

thanks!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoef je niet naar te zoeken, is spint en ik heb ook een microscoop en heb er in het verleden bij een binnenkweek al een hele oogst mee verloren, want daar kunnen ze echt huishouden.

Buiten, met mooi weer en in de buurt van struikgewas, liguster hagen, wil dat ook prima, maar ze hebben een hekel aan een vochtig klimaat. In het ergste geval worden op het einde de toppen volledig ingesponnen.

 

Geraldo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi kannabis. :lol: :) B)

de beestjes zijn 100% bladluis.

het beste wat je doet, is een grote natuurlijke vijand inzetten.

zet een 4 a 5 lieveheerbeestje op je plant,(liefst in de buurt van een BL colonie, dan blijven ze zeker)

en ze zullen alles opvreten wat ze tegenkomen van bladluis.

vermits lieve heersbeestjes vrij groot zijn TOV bladluis,

richten ze vrij snel een ware ravage aan onder bladluispopulatie.

werkt dus ook nog heel snel.

lieve heersbeestjes zijn beschermde diersoort.

dus als je ze ergens in een park wil scoren beetje opletten voor eventuele parkwachters.

nog een tip bladluis wordt aangetrokken bij overvoede planten.

devlaming ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PFFFF !!!! was ff schrikken, er zitten ook helemaal geen spinsels in me planten. Ben toch maar ff plaatjes gaan bekijken, en spint heefteen iets meer "spinnerig" voorkomen.

 

@ devlaming nu iedereen zo stellig is over bladluis, inderdaad maar lieveheersbesies vangen. Mijn planten zijn niet overvoed, maar wel heel goed om te weten. wel logisch eigenlijk er zit dan meer voeding voor die luis in het blad.

 

 

 

thanks voor jullie meedenken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...