Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kannabis

Hardnekkige meeldauw en bladproblemen

Recommended Posts

Hallo allemaal ik ben al een tijdje aan het vechten met de natuur. De meeldauw blijft terug komen, vorige week in de avond met exact van bayer gespoten. Maar 3 dagen later zatten ze weer vol met stippen.

 

Gisteren nogmaals gespoten met een iets hogere dosis. Maar ik weet niet goed wat ik mag verwachten, vanmorgen leek het alsof de meeldauw was opgedroogt, maar het zit nog wel op het blad.

 

Op het pakje staat na 7 dagen nogmaals spuiten maar vorige keer zat het na 3 dagen al weer vol.

 

Verder hebben de planten veel gele blaadjes, kan dat door de meeldauw komen ?. Ik heb 5 planten waarvan een in een grote pot en de rest in 11liter potten. de plant in de grote pot heeft de minste problemen.

 

Ik geef om de dag bloeivoeding van bac met een ph van 6. En ze staan ondertussen in bloei, dus het groeit wel lekker verder maar het ziet er niet fraai uit.

 

gallery_23447_10578_2745010.jpg

 

gallery_23447_10578_3612971.jpg

 

 

Er zit ook een soort zwarte schimmel op, tenminste dat denk ik.

 

gallery_23447_10578_3391328.jpg

 

Het valt mij niet mee buiten, echt alles wat je maar kan bedenken komt wel ff langs dit gezinnetje vond ook nodig om op mijn planten te gaan zitten.

gallery_23447_10578_173535.jpg

Alle hulp is welkom!!!

 

 

groet,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo allemaal ik ben al een tijdje aan het vechten met de natuur. De meeldauw blijft terug komen, vorige week in de avond met exact van bayer gespoten. Maar 3 dagen later zatten ze weer vol met stippen.

 

Gisteren nogmaals gespoten met een iets hogere dosis. Maar ik weet niet goed wat ik mag verwachten, vanmorgen leek het alsof de meeldauw was opgedroogt, maar het zit nog wel op het blad.

 

Op het pakje staat na 7 dagen nogmaals spuiten maar vorige keer zat het na 3 dagen al weer vol.

 

Verder hebben de planten veel gele blaadjes, kan dat door de meeldauw komen ?. Ik heb 5 planten waarvan een in een grote pot en de rest in 11liter potten. de plant in de grote pot heeft de minste problemen.

 

 

 

Er zit ook een soort zwarte schimmel op, tenminste dat denk ik.

 

 

Kannabis

 

ik vrees jouw probleem hiertussen zit op deze foto's _ Thrip ( Thripidae family )

http://www.google.be/images?q=thrips&o...680&bih=849

wolluis

http://www.google.com/images?hl=nl&sou...q=&gs_rfai=

meeldauw

http://www.google.be/images?um=1&hl=nl...q=&gs_rfai=

Edited by latin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je je planten wat voeding moet geven, goed in de zon en uit de tocht zeten.

ze zijn gewoon een beetje zwak en dan krijg je al die problemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je problemen gaan niet weg tot je plant gezond is, dat is ook de voornaamste reden dat ze er zijn. Je ziet het zelf al,, overpotten!!

 

En rustigaan doorgaan met bestrijden, de beestjes

moet lukken, meeldauw is vaak wat lastiger. Zwavel kun je nu nog proberen. Dat kan tot je topjes krijgt ongeveer: microsulfo van bayer.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

Allemaal bedankt voor de reacties.

 

Dit is uiteindelijk de oplossing geworden.

 

gallery_23447_10578_5245658.jpg

 

Ik denk dat kees gewoon gelijk heeft en dat zwakke plantjes gewoon overal last van krijgen. Ze staan nu in mooie 40 liter potten met mooie schotels, geen zwarte dus de temperatuur blijft nu ook goed. Voldoende voeding tot het eind van de bloei. De meeldauw verdwijnt al.

 

 

Ik heb een pot met universelepotgrond en twee met cocopeat, wat een lekkerspul is dat zeg!

 

 

 

 

greetz,

 

kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...