Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Daggaman

Astma en wiet, gaat dat goed samen?

Recommended Posts

Ik heb een vraag voor 1 van mijn familieleden. Hij lijd aan astma en vraagt zich af of het roken van pure wiet geen extra schadelijke gevolgen kan hebben voor hem. Hij heeft al een aantal keren een klein beetje pure wiet gerookt die ik zelf heb gekweekt en ook 1 keer hash die we hebben gekocht in een shop. Na het roken van de hash kreeg hij het erg benauwd en een fikse hoest aanval. Bij het roken van de wiet is dit niet het geval. Hij gebruikt verschillende medicijnen tegen de astma (flexotide, salbutamol en ventolin) zou dit ook geen kwaad kunnen in combinatie met het (geringe) gebruik van wiet? Ik heb zelf ook een vaporeizer maar deze heeft hij (nog) niet gebruikt, het effect van pure wiet (gerookt) vind hij wel erg prettig.

Als iemand hier ervaring mee heeft of iemand kent die hier ervaring mee heeft zal ik erg dankbaar zijn voor een nuttig antwoord :lol:

ik ben sinds kindsbeen atsmapatient zo een 41 jaar nu sinds mijn 16 blow ik met een beetje tabak in mijn joints .

Van de wiet heb ik geen last of dergelijke ,maar eens ik hasj rook krijg ik heel snel een korte piepende adem

,vandaar ik maar bij wiet ben gebleven

Bob Marley schreef ooit in een van zijn songs ,i'ts good for atsma ........ hij zal het wel geweten hebben :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was Peter Tosh die dat zong! ;)

 

Heb zelf ook last van astma,maar door dagelijkse dosering vrijwel(al jaren!) geen last! :D

 

Zelfs de longarts is het ermee eens dat ik regelmatig mijn medicijn neem en is ook overtuigd van de werking! :D

 

Heb weleens op vakantie binnen 3 dagen last van astma gekregen omdat ik niks te roken had! :lol: (zaten me schouders onderhand tegen mijn oren!) :D

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat was Peter Tosh die dat zong! :bier

 

Heb zelf ook last van astma,maar door dagelijkse dosering vrijwel(al jaren!) geen last! :D

 

Zelfs de longarts is het ermee eens dat ik regelmatig mijn medicijn neem en is ook overtuigd van de werking! :D

 

Heb weleens op vakantie binnen 3 dagen last van astma gekregen omdat ik niks te roken had! :lol: (zaten me schouders onderhand tegen mijn oren!) :D

 

kusjes fotografe

had net dikke join op ;) bedankt voor de correctie :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een vraag voor 1 van mijn familieleden. Hij lijd aan astma en vraagt zich af of het roken van pure wiet geen extra schadelijke gevolgen kan hebben voor hem. Hij heeft al een aantal keren een klein beetje pure wiet gerookt die ik zelf heb gekweekt en ook 1 keer hash die we hebben gekocht in een shop. Na het roken van de hash kreeg hij het erg benauwd en een fikse hoest aanval. Bij het roken van de wiet is dit niet het geval. Hij gebruikt verschillende medicijnen tegen de astma (flexotide, salbutamol en ventolin) zou dit ook geen kwaad kunnen in combinatie met het (geringe) gebruik van wiet? Ik heb zelf ook een vaporeizer maar deze heeft hij (nog) niet gebruikt, het effect van pure wiet (gerookt) vind hij wel erg prettig.

Als iemand hier ervaring mee heeft of iemand kent die hier ervaring mee heeft zal ik erg dankbaar zijn voor een nuttig antwoord ;)

De Vaporizer is het middel om al het schadelijkste te vermijden, enkel het is een heus ritueel , zou u familielid enkel aanraden te leren roken met een vaporizer dit zal hem het langst en meest plezier opleveren naar mijn mening, het prijskaartje is redelijk voor zo een toestel ,kijk hier maar eens je hebt keuze zat trouwens het is iets wat op mijn verlanglijstje staat en waar ik ook naar hunker omdat ik kortademig ben van tabak :D ,maar ga eerst mijn kastje bouwen :bier kost al genoeg de hobby :D wat ik zelf als medicatie gebruik voor atsma is duovent en serotide in combinatie met de cannabis sativa :lol: en daar ben ik goed mee groetjes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van cannabis is bekend dat het de bronchien verwijd, het effect is vergelijkbaar met reguliere medicijnen.

Het blijft alleen een raar gezicht om iemand die een astmatische aanval heeft al piepend een joint te zien opsteken, maar het werkt wel.

Een bekende astma patient die mede daarom cannabis gebruikt is Ben Jolink van normaal.

 

Stof en slijm worden uit de longen verwijderd door de trilhaartjes.

Cannabinoiden en met name THC stimuleren de trilhaartjes in je longen, nicotine verlamt die haartjes juist.

Vandaar dat tabaksrokers die eens een pure joint opsteken vreselijk gaan hoesten. Ze zeggen dan dat pure wiet te scherp is terwijl hun longen zich juist dan gaan reinigen. Het verlammend effect van nicotine is waarschijnlijk een van de grote toegevoegde gevaren van tabak. Rook daarom altijd puur en je zult nooit meer hoesten en altijd schone longen hebben, ook al rook je, zoals ondergetekende ruim 30 jaar.

 

Enne, inderdaad het schoonste roken is het verdampen. Je ademt alleen de damp in van de 3-5% cannabinoiden zonder de rook en teer van de wiet zelf.

Met name de verdamper van Evert de Verdamper uit Heerhugowaard is Rolls Royce.

Waarom? Omdat het de enige verdamper is waarbij de smaak behouden blijft evenals het rookgenot.

 

Waarom eigenlijk roken of verdampen?

Omdat je dan het effect binnen secondes merkt en goed kunt doseren.

En het gebruik is 3/4 keer voordeliger.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat al naar die VapBong te kijken, dok.

Leek me zoiets als die elektrische sigaret maar dan voor blowers.

En heeft er dan echt niemand een verroestte Rolls Royce op zolder staan ?

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaah, cool ding suffie die kend eik nog niet :lol: , Maar die verdamper, oldschool met verfstripper.. :D werkt nog steeds perfect..maar die andere met warmte element enzow is inderdaad beter. De vapir heb ik ook liggen maar is niet zow cool, duurd lang voor ze heet is, en koelt snel af onder het verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook astma en blow ook geregeld, maar ik doe het met een bong. voor mij werkt dat bestwel goed, van de eerste paar hijsen moet ik meestal wel flink hoesten, maar als ik rustig verder rook gaat het steeds beter. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...