Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
magma

wanneer je gepakt word

Recommended Posts

als je nu een grootschalige kweker bent, of zelfs als je met een gloeilamp of TL werkt,

en gepakt word, (of je oogst gestolen word e.d) plaats dan een msg op dit forum, zodat we een overzicht hebben en van elkaar kunnen leren om veiliger te werken, EN natuurlijk ook of dit forum int oog gehouden word.

 

ik denk wel voordat ze iemand via dit forum kunnen pakken, ze eerst een bevel voor toegang tot de server moeten vragen, (IP's)

en dat dit ons ook wel een seintje zou geven

 

in ieder geval, vermeld ook steeds ongev hoeveel lampen je had, je koolstof en afzuiging voldoende was, en of je je stroom betaalde.

 

michien is dit onderwerp wel een forumdeel waard?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan een goed plan zijn...

Zeker met het oog op de huidige en komende opsporingsmethodes en samenwerkingen tussen de verschillende instanties.

 

Zo gaan woningbouw, energiebedrijven en justitie (nog meer) samenwerken

(woningbouw heeft recht huurwoning binnen te treden ter controle (aldus een reportage)

en zijn ze bezig met een soort lasergun (infrarood/temp.) om zo zelfs vanuit een auto een kweekruimte op te kunnen sporen. Dit systeem is nog niet optimaal, en zal aardig wat centjes gaan kosten; maar is onderweg.

 

 

Met 1 ding kan je al wel rekening houden......

Des te kleiner de kweek(ruimte), des te kleiner de kans dat deze opgespoord kan/zal worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Choppie heb je nog meer informatie over die infraroodgun die in ontwikkeling is? Houdt mylar dat tegen? Ik denk het wel he :)?

Let me know!

Dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat Mylar zou idd moeten werken hiertegen.

Het word iig wel verkocht hiervoor. Het is in de meeste shops ook te vinden onder de noemer: Anti detectie folie :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol in belgie gelden die regels nog niet een belg heeft dan toch ook eens een voordeel

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Choppie heb je nog meer informatie over die infraroodgun die in ontwikkeling is? Houdt mylar dat tegen? Ik denk het wel he :)?

Let me know!

Dank!

Nog niet echt..... (is lastig vinden dat soort info).

Wel is duidelijk/bekend dat deze aparatuur al wel in gebruik is;

zij het in een groter formaat en vanuit de lucht.

 

Het maken van een handzaam formaat is nogal prijzig,

dus of het werkelijk (op grote schaal) toegepast gaat worden valt nog te bezien.

 

Als iemand meer info hierover heeft is dit natuurlijk van harte welkom :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hiero bij mij in de buurt vliegen die helicopters nogal vaak over met dat soort apparatuur

ze hebbe er dan een rooie lamp er onder hangen tenminste het lijkt op een rooie lamp ! dit soort acties doen ze meestal tussen 1 uur 's middags en 6 uur 's avonds dus dan lampen uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de warmte in de zomer denk ik niet dat ze het zo gemakkelijk zien, in de winter anders is dit wel gemakkelijk.

 

maar als iedereen hier post als ze gepakt worden en hoe (zeker de grotere kwekers onder ons en de gasten) blijven we goed op de hoogte.

 

dat ze desnouds even een andere nick registreren, tot zover valt het persies allemaal wel mee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat Mylar zou idd moeten werken hiertegen.

Het word iig wel verkocht hiervoor. Het is in de meeste shops ook te vinden onder de noemer: Anti detectie folie :arrow:

 

Cool :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In wijchen (Bijsterhuizen, industie terijn) vlak bij nijmegen is een wiet plantage opgepakt. Mijn werk zit er gewoon letterlijk 5 meter van af, Ze hadden een super grote grond gehuurd, wat per maand zeker 10.000 euro kost voor de huur. Reken maar uit hoeveel wins ze moeten maken. Ze zijn dus gesnapt door zo'n helicopter die ik maar telkens boven deze gebouw heen vloog dus ook over onze.

 

Dag later keek ik en me collega's met grote ogen en mond toe hoe meer dan 50 wiet planten in een milieu wagen werd gegooid. :'( . Ze hadden een super mooi systeem kwa licht, water, en lucht. Wij hebben al die tijd nix geroken.

 

Tja daar gaat je inkomsten...lullig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook dom, dat de planten gewoon worden vernietigd en niet worden verkocht door de overheid en de winst wordt gebruikt voor de financiering van de staatspot oid :s

 

Maarja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

even over die warmtezoekers waar hierboven aan gerefereert wordt, heeft iemand ooit gehoord dat een hok daardoor is opgerold? ik nog niet. zit te denken om die warmtewerende folie te halen, maar van de andere kant, volgens mij is justitie hier amper mee bezig of werkt het niet, heb nog nooit iets ervan gehoord. iemand wel toevallig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik je nog ff helemaal op de hoogte brengen dan.

We hebben hier in nederland ook nog een luchtmacht.

Deze kan zeer specifieke warmtefoto's maken. En de apperatuur moet toch getest worden, dus dit wordt vrij veel gecombineerd. Er wordt door de grote kwekers enorme bedragen uitgegeven aan hitteschilden. En dan nog is er een pakkans vanwege de verhoogde omgevingswarmte. Denk hierbij dan toch ook aan de lucht die wordt weggeblazen.

Over de "gun" heb ik nog geen sucsessen gehoord :arrow:

Maar ik weet wel dat er op de andere methoden wel al diversen pakt zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het enige dat ik wel weet is dat zulke acties (en met name wanneer ze een inval willen doen) de overheid cq. politie aardig wat tijd, geld en moeite kosten en dat zullen ze alleen doen wanneer er sprake is van een grootschalige kweek. Kleine thuiskwekertjes (minder dan 100 plantjes en max 4mlampen ) zullen ze hierdoor echt niet aanpakken want het kost ze veel meer dan het oplevert. De hoogste strafmaat voor bovengenoemde verhaal is namelijk 2500 euro geldboete en inbeslagname van je apparatuur (dit weet ik geeneens zeker) en plantjes, dit weegt geenzins op tegen de kosten en moeite die ervoor gedaan moeten worden ( contact met woningbouw en energiebedrijf, aanvraag van een huiszoekingsbevel etc.) Dus mocht je bij puur toeval (op heterdaad dus) worden gepakt loop je als thuiskweker geen enkel erg risico. De grote jongen zouden gebruik kunnen maken van het anti detectie folie maar ook heb ik gehoord dat er een soort sonar bestaat die de apparatuur van de helicopter e/o andere meetapaaratuur kan storen, weet iemand daar iets van toevallig ?????

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het dan aan te raden iets aan warmtewering te doen? vanaf hoeveel watt bijvoorbeeld.

en weet iemand wat die folie mag kosten?

 

heb ook wel het idee, dat als bv een gemeente echt alles wil oprollen, bv helmond tijdje terug, dan zullen ze alles proberen, toch zijn er toen maar redelijk weinig kwekerijn gerold volgens mij, en zeker niet met hittezoekers.

ook schijnt er zoeits te zijn dat men snachts de stroompieken kan meten in een wijk, dan kunnen ze al 4 lampen ontdekken denk ik, (wie gebruikt snachts nu zoveel stroom). dan kijken ze naar de rekeningen schijnt, en kunnen ze iets doen, hebben ze zo iedereen te pakken volgens mij.

maar aangezien dit niet gebeurt, is al die technieken niet legaal , of te kostbaar, of heeft gewoon geen prioritiet.

alleen bij stankoverlast en klachten buren is pakkans de grootste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand waar ik die anti-detectie foltie kan halen en wat dat ongeveer per m2 kost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand waar ik die anti-detectie foltie kan halen en wat dat ongeveer per m2 kost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel veel growshops hebben het dus ik zou daar eens kijken, wel is het aardig prijzig (voor 1 hok van 2x3x2.5 betaalden wij een paar 100 euro ) dus ik zou ook eens kijken of het het wel waard is. Als je kweek met bijv. 4 lampen max. denk ik niet dat het nodig is !!

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

beginnertje,

en moet je dan het hele hok beplakken of alleen het plafond?

en heeft die folie ook een zelfde effect als die zilverfolie? of moet je die dan daar weer op plakken?

en nog iets, mochten ze met die hitte-zoekers bezig zijn, dan zien ze toch ook de warme lucht die uit je hok komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
beginnertje,

en moet je dan het hele hok beplakken of alleen het plafond?

en heeft die folie ook een zelfde effect als die zilverfolie? of moet je die dan daar weer op plakken?

en nog iets, mochten ze met die hitte-zoekers bezig zijn, dan zien ze toch ook de warme lucht die uit je hok komt.

 

Je moet het in je hele hok doen.

Verder weerkaatst die 98% van het licht en is dus veel beter als alufolie, naar mijn mening zelfs te goed. Ik prefereer z/w folie langs de planten te hangen, wel die mylar(anti-detectiefolie) erachter.

 

En wat die lucht betreft, dat is ook de rede waarom de echte grote toch nog worden gepakt, op hun omgevingswarmte.

Afvoer dus eigenlijk binnen houden en verse lucht van buiten.

Scheelt je ook een hoop stook kosten in de winter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

te goede reflectie? hoe meer licht hoe beter toch?

en als je lucht van buiten aanzuigt, in de winter haal je dan lucht naar binnen van 0 graden, kan dat geen kwaad?

en in de zomer, mocht het buiten boven 30 zijn, kan je toch nooit koel genoeg krijgen in het hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zulke technieken is luchtafvoer inderdaad wel het gevaarlijkste, moet je al de kans hebben de lucht binnen te houden, maar wat dan met de luchtvochtigheid?

die lucht kan je niet zomaar in je living duwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoge LV is ook goed voor de mens :arrow:

 

Verder gaat mijn lucht altijd via een labyrint, zodat ik het nog kan voor behandelen :wink:

 

ps. ik heb ook met alufolie gewerkt, eigenlijk nog steeds, maar ga het zeker aanpassen.

Ik ga dadelijk nieuwe wanden opzetten rondom mijn hok en dan gaat die oude er later uit.

Zal ook zeker Mylar tegen de wanden plaatsen, maar dan daarna toch nog z/w folie.

Heb de indruk brandplekken te krijgen en weet dat ik dat met z/w folie niet krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt me sterk, je bedoel dus omdat mylar zo zuiver het licht terugkaatst dat daardoor brandvlekken ontstaan?

dat is onlogisch, agfeketst licht is toch minimaal 50% minder sterk in lumen lijkt me..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag vorige week in de shop een ander soort folie (minstens 3 keer zo dik als zw/wit folie) met aan de ene kant wit en de andere kant zilverkleurig, kent iemand dit folie?

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...