Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Whiteindo

2010 4xpurple widow outdoor

Recommended Posts

Beste mensen:D

 

ik heb dit jaar 4 purple widow staan buiten,

ik heb ze gewoon ontkiemt en daarna geplant.

veder niks mee gedaan alleen water geven.

Ik probeer er toch optimaal wiet uit te halen en goeden.

 

 

Opstelling:

 

4x purple widow

Ontkiemt in 3 dagen.

in boterbakjes gedaan.

totdat ze te groot werden.

heb ik ze met potgrond in me tuin gezet in vrijebodem

Zoals ik al zij alleen water gegeven geen voeding niks,

 

PS: 1tje is een mannetje dus die is inmiddels weg, binnen kort nieuwe foto's

 

 

Hebben jullie tips? en wat voor kwaliteit zou ze nu uit komen denken jullie?

 

Hoop op veel reacties gr indo!

 

gallery_22890_10582_1929332.jpg

gallery_22890_10582_803776.jpg

gallery_22890_10582_1879328.jpg

gallery_22890_10582_2623801.jpg

gallery_22890_10582_2369117.jpg

gallery_22890_10582_1950779.jpg

gallery_22890_10582_3063547.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie plantjes ;)

 

Ga je ze verduisteren?

 

Uhm dat is toch dat je ze savonds helemaal donker geeft bijvoorbeeld een vuilnis zak er over?

Was ik niet van plan maar als dat een tip is en beter voor de plant wil ik het zeker proberen.

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren betekent dat je je plant op 12/12 zet zodat ze in de bloei schieten....

 

Dit doen ze meestal met soortjes die buiten niet snel genoeg in de bloei schieten ;)

 

Ook de purple widdow schiet laat in de bloei (ongeveer over een maandje)simpelweg omdat dit een binnensoortje is.

Als het weer wat minder word +/- 3 maandjes krijg je problemen met het afbloeien van je plantjes en heb je vaak kans op rot...

 

Volgend jaar kan je beter wat buitenplantjes poten, die zijn beter bestand tegen regen etc en bloeien meestal wat eerder als binnenplanten simpelweg omdat ze daarop geselecteerd zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verduisteren betekent dat je je plant op 12/12 zet zodat ze in de bloei schieten....

 

Dit doen ze meestal met soortjes die buiten niet snel genoeg in de bloei schieten ;)

 

Ook de purple widdow schiet laat in de bloei (ongeveer over een maandje)simpelweg omdat dit een binnensoortje is.

Als het weer wat minder word +/- 3 maandjes krijg je problemen met het afbloeien van je plantjes en heb je vaak kans op rot...

 

Volgend jaar kan je beter wat buitenplantjes poten, die zijn beter bestand tegen regen etc en bloeien meestal wat eerder als binnenplanten simpelweg omdat ze daarop geselecteerd zijn ;)

 

 

ziet er toch een geschikt buitensoortje uit! deze info komt van azarius:

 

"Purple Widow is de ideale buitenplant. Deze paarse reus kan enorm groot worden en heeft spectaculaire kleuren. Purple Widow is een hybride van Purple en White Widow. Voor een "paarse" variant, is Purple Widow enorm sterk, terwijl de smaak in de mond zoet is."

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze gaat verduisteren zie je na een weekje een boel witte haartjes als het goed is

als dat gebeurt zou ik er wel wat bloei voeding bij gooien voor het maximale resultaat

gr gustavo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even nieuwe foto's gemaakt,

 

En op de verpakking stond ook dat het een ideale buiten plant is.

Er komen al topjes aan ze zijn nog klein kan er geen goede foto van maken:(

 

Jullie gaan meer horen! kan iemand een schatting doen wat voor kwaliteit er van af kan komen?

 

gr

 

gallery_22890_10582_492053.jpg

gallery_22890_10582_789404.jpg

gallery_22890_10582_1720052.jpg

gallery_22890_10582_292047.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kanje nooit op voorhand weten maar, alsje er goed voor zorgt is mijn gedacht dat het wel een lekker rokertje zal zijn!

ik heb vroeger eens purpel gerookt,dat trekt op nix maar met dat ie gekruist is met een white widow zal het wel kwalitatief wel redelijk goed zijn voor een buitenwietje! purpel is heel gemaklijk te kweken! kan heel lage tempraturen en bloeit gemaklijk in ons regenachtig klimaat! en white widow! tjah das een klassieker e!

 

thangt er vooral van af hoe je er voor zorgt:de voeding, het weer, (storm, regen), om dan nog maar te zwijgen over al die beesjes,......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd! als ze nu al bloeien heb ik niks gezegd ;)

 

Kende de purple widdow van deze kweker niet, had een ander in gedachte en dat is absoluut geen buitenwietje!

 

Leuk dat ze lekker vroeg bloeien verduisteren hoef je in ieder geval niet meer te doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanje nooit op voorhand weten maar, alsje er goed voor zorgt is mijn gedacht dat het wel een lekker rokertje zal zijn!

ik heb vroeger eens purpel gerookt,dat trekt op nix maar met dat ie gekruist is met een white widow zal het wel kwalitatief wel redelijk goed zijn voor een buitenwietje! purpel is heel gemaklijk te kweken! kan heel lage tempraturen en bloeit gemaklijk in ons regenachtig klimaat! en white widow! tjah das een klassieker e!

 

thangt er vooral van af hoe je er voor zorgt:de voeding, het weer, (storm, regen), om dan nog maar te zwijgen over al die beesjes,......

 

Het klimaat zit niet echt mee, nederland he hebben 2 weekjes supper weer en nu regent het al weer elke dag dus vind ik zwaar klote.

en voeding heb ik er niet bij gedaan. alleen mest af en toe. en helemaal geen last van beesjes tot nu toe:D

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo klagen we hebben goed weer gehad de afgelopen weken (behalve de laatste 2 dan...) ik heb er nog de volste vertrouwen in!

 

Dit jaar gaat top worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben even positief als jou Wekpot! komt allemaal goed! ;)

 

 

 

@Whiteindo

je planten zien er mooi uit!veel nodes enzo dus je bent goed bezig volgens mij.

moest ik jou zijn zou ik toch om een flesje bloei voeding gaan naar de gs! je kwaliteit hang heeeeel veel af van de hoeveelheid en soort bloevoeding dat je geeft!

je voedingstoffen in je pot zullen tegen nu al een groot deel (zoniet mss al volledig)(hangt af van soort potgrond en pot grote) opgebruikt zijn!

en de belangerijkste "periode" er nu pas aan! ;)

met mest heb ik geen ervaring, kan even goed werken en is mss wa goeikoper B)

 

grtz jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

VRAAGJE:

 

Weet iemand of ik ook goede voeding bij de boeren-bond kan halen?

of een tuincentrum gewoon planten winkel? of moet het echt van een growshop?

 

 

groeeeet:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuurlijk kan dat...

 

Even zoeken op het forum wat je allemaal kan gebruiken!

 

Als beginner zou ik ps voor een vloeibare voeding kiezen ;)

 

-(Bio) bloeivoeding

 

- bloeistimulator

 

- pk booster

 

- Myzo. schimmels (Sannie`s bacto`s)

 

Dan kom je een heel end deze zomer (+volgende zomer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het moet niet van de growshop zijn ;)

in den aveve hebben ze groei - en bloei voeding voor groene planten ;)

de groeivoeding werkt tot nu toe bij mij prima, de plant heeft nix tekort en zit toch maar in een 30 liter pot.

dus de bloeivoeding zal het ook wel goed doen

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik weeer naar jullie reacties heb ik actie ondernomen

voor 4,25 heb ik dit gekocht

 

is voor de bloei

 

gallery_22890_10582_2842434.jpg

gallery_22890_10582_1143986.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten, die voeding is niet bedoelt voor planten die voor compsumtie dienen! en al zeker niet voor op te roken ;)

nuja alsje maar nu een keertje planten hebt begrijp ik je wel!

maar ik rook het liever niet, zou het ook nooit gebruiken! ik ben van belgie, moet iedere keer 60 km rijden naar de shop te gaan

dus begrijp ik niet waarom je niet gewoon naar daar een flesje gaan halen bent! koste mss 3euro meer en daar hangt je "kwaliteit" vanaf

 

succes

jack

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie planten, die voeding is niet bedoelt voor planten die voor compsumtie dienen! en al zeker niet voor op te roken ;)

nuja alsje maar nu een keertje planten hebt begrijp ik je wel!

maar ik rook het liever niet, zou het ook nooit gebruiken! ik ben van belgie, moet iedere keer 60 km rijden naar de shop te gaan

dus begrijp ik niet waarom je niet gewoon naar daar een flesje gaan halen bent! koste mss 3euro meer en daar hangt je "kwaliteit" vanaf

 

succes

jack

 

Als ik het er 1 keer bij doe zal het niet ze veel kwaad doen, maar ik ga morgen even naar een growshop er voor.

en hoe weetje dat die voeding niet voor consumptie is bedoeld?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

die voeding is waarschijnelijk bedoelt voor,hortensias en begonia's,diascia's en al van die balkonplantjes,staat op de voorkant van die fles ;) !

je weet wel van die plantjes in zon lange rechthoekige bakken die op mensen hun vensterbank staat!

ik kweek bio! gewoon omdat het voor eigen gebruik is en zo ben ik zeker dat ik geen chemische rotzooi rook!

er kunnen chemische stoffen in dat flesje vanje zitten die niet zo gezond zijn alsje ze rookt( of opeet) ;)

nuja je zal er niet van sterven moestje het roken!

 

grtz

jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan van die bloemen op de foto, je kan het beste voeding halen voor tomatenplanten/moestuin enzo, dan weet je zeker dat je geen giftige stoffen aan je planten geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een optie!dan blijven je planten misschien rechtop staan tot hun eind is gekomen, en moetje niet naar de growshop!

maar of het echt kwalitatief goed spul zal zijn betwijfel ik.

 

grtz jack

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat is een optie!dan blijven je planten misschien rechtop staan tot hun eind is gekomen, en moetje niet naar de growshop!

maar of het echt kwalitatief goed spul zal zijn betwijfel ik.

 

grtz jack

 

Ik ga morgen naar de growshop ;) bedankt voor de reacties snel meer fotos

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal:D

 

De growshop was dicht:( dus heb ik maar online bestelt net zo handig! op http://www.growpro.nl/

Makkelijke site voor voeding te bestellen zeg, nu hopen dat ik het snel binnen krijg maar dat komt wel goed!

ik heb

 

GrowPro Flower 1 Ltr

PK 13/14

Weight Gainer

 

bestelt.

 

over 2 dagen nieuwe foto's

 

 

CYAAAA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
mooie planten, die voeding is niet bedoelt voor planten die voor compsumtie dienen! en al zeker niet voor op te roken B)

 

Het is plantenvoeding op biologische basis en geen bestrijdingsmiddel en bij een NPK-gehalte van 3-1-1 best te gebruiken, anders de Humboldt Nutrients, BioBizz od Advanced Nutrients organische lijn.Het merk Ecostyle levert hun producten trouwens ook aan biologische boeren.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wist ik niet dat dat zou lukken, heb het nog nooit geprobeert mijn planten af te bloeien met kant en klare flesjes van de aveve.

ne maat van mij had een plant waarbij hij tomaatvoeding gaf en der was altijd iets van voedingsstoffen dat ze tekort had! B)

crappy planten maar ze leven nog! staan nog steeds buiten achter zijn tuinhuis :lol: en hij is ook overgeschakeld naar gs voeding ondertussen!

het enigste dat ik gebruik van daar is mijn spruzit, ik ben ook zeker dat je beter en meer zal oogsten met die vette voedingslijn die je gekocht hebt dan met kant en klare flesjes van de aveve!

ziet er naar mijn mening goe gerief uit van growpro, ga ik misschien ook es bestellen!

 

peace jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...