Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TaiPan79

2x Lowryder#2 in 50x50x90 kast

Recommended Posts

De afgelopen dagen heb ik van een oude open kast een kweekhokje gemaakt. Hoewel.. dat denk ik..

In eerste instantie wilde ik dit kastje als groei- of eventueel droogruimte gebruiken. Later bedacht ik mij dat het wel leuk was om 2 Lowryders te laten groeien en bloeien in dit kastje.

 

Alleen begin ik sterk te twijfelen over de belichting. Ik wil er eigenlijk nog zo min mogelijk in investeren, ik weet dat een HPS van 70 of 100 Watt ideaal zou zijn.. Momenteel zitten er twee Philips tornado spaarlampen in van 23Watt. Vanwege de beperkte afmetingen kan ik niet met goedkope Tl uit de voeten. Wel heb ik nog een dubbele bak liggen die ik verticaal zou kunnen monteren eventueel.

 

Heeft het zin om op deze basis het te gaan proberen?

 

Verder bevat het kastje een koolfilter, 100m3 buisventilator op fancontroller. Ben van plan op growmix van Plagron te kweken met voeding van Canna (Flores / Boost / PK13/14)

 

Mocht het advies hier negatief zijn dan gaan ze naar buiten of bij de WW dames in de tent (zie ander kweekverslag, zal ik zsm updaten).

 

Even foto's:

 

gallery_26856_10356_991632.jpg

 

gallery_26856_10356_847703.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kastje ziet er goed uit.

Jammer dat je er nog niet al tevel geld aan wilt besteden, want dit is wel de ideale setup voor en led lamp.

 

ik zou voor led gaan als ik jouw was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk heeft het zin met je setup, je moet niet denken dat je zonden mega HPS en andere spullen helemaal niet kunt growen, alleen hoe beter de setup, hoe groter de oogst. Oftewel met betere setup krijg je meer grammen maar zo kun je ook genoeg grammen krijgen.

 

Ikzelf ben ook bezig met een lowbugetkweek, zie onderin de link in mijn signature, ik gebruik maar 1 23w spaarlamp en zit nu op 7weken, en de plant is gezond en groot aan het worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje heb je daar, tl of 100watt hps

 

Blijft de kast open of gaat ie dicht, en zo ja hoe regel je je verse luchttoevoer?

 

Veel succes in ieder geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

50x50x90 is toch een mooie afmeting vind ik. Je kunt er zoveel mee doen, misschien kun je deze ronde zo proberen, en geleidelijk aan je setup verbeteren. Onder spaarlampen valt zeker goed te kweken, maar het is algemeen bekend dat de opbrengst gemiddeld iets lager ligt als bijvoorbeeld TL (klik, dit is een voorbeeldje op opengrow)

 

Voorbeelden met HPS lampen in computer cases vind je zat, en ik vind persoonlijk dat zij de mooiste resultaten behalen, maar een TL kweek of T5 kweek heb ik nog nooit gezien in een computerkast, terwijl T5 licht zich zeer duidelijk bewezen heeft in tortsi zijn topic in de micro/flue sectie hier.

 

Er is veel mogelijk, maar je kunt het gewoon zo laten ook :blink:. Als je weet dat je bij een erg geslaagde kweek 1gr/w kunt halen, dan kun je ongeveer berekenen hoeveel jij kan gaan scoren

 

Ik zou het zo laten en wat ervaring opdoen, daarna kun je nog zat veel veranderingen maken!

EDIT

 

2x36W Tneon zou er ook NET in passen. Tneon bewijst zich ook erg hier op het forum vind ik persoonlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zwaar de drang gehad om een 100W hps te bestellen maar het uiteindelijk toch niet gedaan.

Wil inderdaad maar gewoon eens kijken wat er voor resultaat te behalen valt op deze manier, met de twee spaarlampen dus.

 

De twee zaden liggen momenteel te ontkiemen, zal hier een verslag bijhouden :blink:

 

Voor degene die wilde weten waar de luchtinlaat zit: Op de tweede foto zie je twee roosters zitten met 2 gaten van 10 cm.

Word dus passief aangezogen. Op 1 rooster zit een mondstuk zodat ik deze makkelijk op een luchtinlaat van buiten aan kan sluiten.

 

Achteraf gezien ben ik niet blij met de plaatsing van de roosters achterin de kast. De verse lucht word nu, denk ik, te snel afgezogen door het filter dat er vlak boven hangt. Maar denk dat met plaatsen van een ventilator in die hoek dat probleem wel is opgelost (moet toch nog een fan in, heb nog niets moois gevonden/verzonnen, word waarschijnlijk een usb of auto ventilatortje).

 

De volgende ronde in dit kastje word waarschijnlijk wel met een andere lamp, waarschijnlijk hps, maar dat zien we over een week of 12 wel weer :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, ik denk dat je beter die 2 rooster als passieve inlaat kan gebruiken en ergens bovenin nog een afzuiger.

Die trekt dan de warme opstijgende lucht weg.

Hoe zit het nu bij jou met de warmte dan?

Dat zou ook een reden kunnen zijn om met fluo te blijven werken.

Succes, kastje ziet er leuk uit!

 

Groeten BoboJonko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag.....

Mooi kastje zeg ziet er netjes uit.

Als je in de buurt woont van almere,

heb ik nog wel een blauwe en rode enviro light die je mag gebruiken van 200 watt...

Is ook erg leuk onder te kweken in zo'n kastje

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn al die kwekertjes hier toch lief voor elkaar B)

ben zelf ook met zoon lamp bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...