Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

Doen jullie aan water geven?

Recommended Posts

Hey peeps....

 

 

Gaan jullie water geven met deze droogte of laten jullie ze zelf zoeken?

 

Vandaag namelijk 2 spots tijdens het fietsen gespot omdat er overduidelijke (bij nadere inspectie) met water werd gesleept.

 

kijk uit, met een ander persoon waren deze 2 spots geript geweest!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef alleen water bij het planten.../ aanslaan...

als ik water wil geven cq... voor plantjes wil zorgen.... dan neem ik wel een geranium op me balkonnetje... B)

 

1x water geven en je moet blijven water geven...

 

grow or die ladies....

 

idd op een stekke spot hoef je lekker weinig te komen... :D ...veiliger kan je het niet maken...en of ik geript ben hoef ik niet elke dag te controleren...dat zie ik vanzelf wel...

 

wat doe je zelf ;) ?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
grow or die ladies....

 

Kan het niet beter zeggen. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey, ik doe t net zoals carpe eerste keer wtare met wortelstimulator en daarna niks meer.

Ik zet ook liever paar extra dan dat ik elke keer voor 75 planten water mee moet nemen!

 

Zip

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij wateren wel, maar wij hebben een bron in de buurt, daar hebben we dan een pompje voor gekocht.

al met al iets meer dan 25 euro uitgegeven, en we kunnen wateren wanneer we willen.

 

wij willen graag dat de dames zo goed mogelijk de droogte door komen.

 

groeten munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven zorgt er wel voor dat de planten sneller groeien maar de planten drogen niet uit wanneer je dat niet doet met dit weer. De kans op uitdroging is wel veel groter wanneer er ook nog eens een krachtig windje staat. Dan verdampt de plant veel meer vocht.

 

Water geven is wel belangrijk bij pas gepote planten om ze goed aan te laten slaan.

 

Ik zelf geef deze dagen dan ook alleen de planten water welke pas gepoot zijn in een droge grond. Iedere dag water geven is overdreven. De wortels moeten wel gaan zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha

 

1 kweek is van een wietforummer...

 

maar een paar plantjes.... welke het echt wel redden zonder watergift hoor!

 

kep het tankje + de gieter daarom meegenomen ;P

 

haha

 

rip de gieter

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
kep het tankje + de gieter meegenomen ;P

 

 

je geeft dus zelf wel water B) ?

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste week, of als het wel heel lang heel heet is.

 

Nou moet ik wel bekennen dat mijn enige guerilla een stadsguerilla dicht bij huis was. Dus dat ik makkelijk even langswippen als het zo warm is.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

vraagje...

ik was vanmorgen om 04.00 op een spot....alles was door en door nat van de mist...krijgen de planten dan genoeg water?

maw..hoeveel % kunnen ze opnemen via blad van hun dagelijkse behoefte?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He carpie,

 

vanuit mijn oogpunt denk je verkeerd. Hoe zagen de dames er vanochtend uit? Prima naar hun zin of toch wat slapjes? Als ze er na de afgelopen dagen nog goed bij staan hoef je je over de rest van de week ook nauwelijks zorgen te maken.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi EmTee

de plantjes staan dr prima bij......komt ook zeker door de 20 CM roottrainers...en ik zie veel onkruid opkomen met 3 mm wortels...dus die leven van de nacht mist denk ik.....neemt wiet geen vocht op via blad smorgens vroeg denk je? B) ...het plantproces komt opgang 1 uur na licht aan/zon op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet het antwoord op je vraag carpe_diem maar deze info is wel nuttig:

 

Bij droog weer en lage luchtvochtigheid verdampen de bladeren vocht via de huidmondjes, die de plant naar behoefte kan openen of sluiten.

Dit verdampingsproces zorgt voor een relatieve onderdruk in het (capillaire) vaatstelsel van de plant.

Dit functioneert in combinatie met de capillaire werking als een aanzuigpompmechanisme voor de wateropname via het wortelstelsel.

Veel en vaak sproeien van de bladeren kan daarom de wateropname via de wortels hinderen. Hetzelfde geldt voor een (te) hoge luchtvochtigheid.

De opname van vocht via de wortels is niet alleen van belang voor de waterbehoefte van de plant,

maar dient tegelijkertijd voor de opname en het transport van voedingsstoffen. Als dat proces wordt verstoord,

kan de plant te weinig voedingsstoffen opnemen en wordt daardoor in de groei geremd.

 

Juist de voedingsstoffen zijn belangrijk om de planten te laten groeien en deze zitten in de grond!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi EmTee

de plantjes staan dr prima bij......komt ook zeker door de 20 CM roottrainers...en ik zie veel onkruid opkomen met 3 mm wortels...dus die leven van de nacht mist denk ik.....neemt wiet geen vocht op via blad smorgens vroeg denk je? B) ...het plantproces komt opgang 1 uur na licht aan/zon op?

 

Hey carpie.

 

Als ik je een tip mag geven:

 

Graaf even een gat van een centimeter of 30 diep.

 

Je wortels zitten op dit niveau, is de grond op dit niveau nog te doen kwa vocht dan trekken ze het wel.

 

gr

pret

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen...geen water geven.

 

ik heb mn planten aan een riviertje staan dicht bij het water.... B)

 

scheelt me een hoop geleur....

en hoeft niet te kijken of het goed gaat.

eind september ga ik kijken of ze er nog staan , voor die tijd kom ik er denk ik niet meer..

 

 

groet erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Graaf even een gat van een centimeter of 30 diep.

 

Je wortels zitten op dit niveau, is de grond op dit niveau nog te doen kwa vocht dan trekken ze het wel.

Als je dat al wist, waarom open je dan nog een topic om het aan anderen te vragen? B)

 

En laat die gieter voortaan lekker staan joh, als je het zelf niet nodig hebt, waarom spullen jatten? Ook nog iemand van het forum, lekker aardig, lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je snapt de essentie van dit topic niet blowaap

 

Ik wil mensen ervoor waarschuwen dat ze door water geven hun plekkies verraden en dat is jammer, want de plantjes redden het wel!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het helemaal aan de plek ligt of je water moet geven of niet, kleine planten kunnen met deze temperaturen echt wel wat water gebruiken hoor. Groeit alleen maar harder met dit weer als je water geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :D ...ik ga op mijn woorden terug komen...en veel stekken trekken het niet...en staan dood te gaan...en sommige spots blijken te droog...

Regen komt niet...en de temperaturen nemen toe :rolleyes: ...ben dr niet gerust op... ;)

planten die vroeg gezet zijn gaan het redden...hopelijk...

 

volgend jaar minder planten en meer zorg...

 

gr

Carpie

 

http://www.volkskrant.nl/binnenland/articl...ge_waakzaamheid

<H1 title="Droogte vereist de nodige waakzaamheid">Droogte vereist de nodige waakzaamheid</H1>Van onze verslaggeefster Sterre Lindhout op 06 juli '10, 22:59, bijgewerkt 07 juli '10, 15:03droogte_191435x.jpg Op een weiland in Oijen is vrijwel geen grasspriet meer te bekennen. Geen reden tot paniek, maar waakzaamheid is geboden. (Marcel van den Bergh/ de Volkskrant)

 

AMSTERDAM - Nederland droogt op. In maanden mei en juni waren de temperaturen hoog en viel er minder neerslag dan gemiddeld. Het grondwaterpeil is de laatste weken sterk gezakt en ook de waterstanden in de rivieren is aan de lage kant.

 

Omdat het ernaar uitziet dat de hitte en de droogte de komende tijd aanhouden, liet Rijkswaterstaat gisteren een officieel Droogtebericht uitgaan. Geen reden tot paniek, maar waakzaamheid is geboden, meldt een woordvoerster. Welke maatregelen zullen worden genomen om de gevolgen van de droogte te beperken, is nog niet duidelijk.

 

'Waterbeheer is maatwerk, dus die beslissing is aan de Waterschappen,' zegt Hanneke Heeres van de Unie van Waterschappen. Grootste bronnen van zorg op dit moment: de poreuze veendijken in West-Nederland, het waterpeil in de grote rivieren en de kwaliteit van het zwemwater.

 

Het KNMI meet ieder jaar vanaf april de balans tussen de hoeveelheid regen en de verdamping. Inmiddels is het neerslagtekort opgelopen tot waarden die begin juni maar eens in de twintig jaar worden bereikt. Dat betekent dat er sinds april gemiddeld 164 milliliter meer water is verdampt dan er is gevallen. In Zeeland, Brabant en delen van Zuid-Holland is de droogte het grootst.

 

Bij een neerslagtekort hoger dan 200 ml adviseert De Stichting Onderzoek Waterbeheer (STOWA) waterschappen om dijken extra te controleren vanwege het gevaar voor uitdroging.

 

 

 

 

Extra controle

 

Een inspectieteam van het Waterschap Rijnland begint morgen al met een extra controle van alle veendijken in het gebied. In de extreem droge zomer van 2003 veroorzaakte een uitgedroogde veendijk een grote overstroming bij het plaatsje Wilnis. 'Nat veen is heel stevig, maar als het verdroogt wordt zo'n veendijk een grote spons, die heel gemakkelijk verschuift,' zegt Bas Molenkamp van Waterschap Rijnland. De kans dat het scenario van 2003 zich herhaalt, acht Molenkamp klein. Sindsdien zijn veel kwetsbare veendijken versterkt met een laag rivierklei.

 

Dat de dijken droogstaan, komt ook door het lage waterpeil in de rivieren. Door de Rijn bij Lobith stroomt in een gemiddelde julimaand ruim 2.100 liter water per seconde. Nu is dat ruim 500 liter minder.

 

Ook in de Maas is de afvoer lager dan normaal. Als het water verder zakt, kan de Maas geen koelwater meer leveren aan elektriciteitscentrales. Om dit te voorkomen zijn bij een aantal stuwen in Zuid-Limburg extra balken geplaatst om meer water vast te houden.

 

De temperatuur van het oppervlaktewater kruipt ondertussen gestaag omhoog. Het Rijnwater bij meetpunt Lobith is 24 graden en dat van de Maas bij Eijsden 23.

 

Als de temperatuur verder stijgt, zoals het KNMI verwacht, liggen zoetwaterziekten als blauwalg en botulisme op de loer. Bij de Unie van Waterschappen druppelde de afgelopen dagen de eerste meldingen binnen. Maar van een grootschalige uitbraak is nog geen sprake. In de meeste plassen en rivieren kan een frisse duik dus voorlopig geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje raar dat je iemands gieter mee neemt terwijl er zo'n droogte aankomt. zal de kweker van het forum leuk vinden :rolleyes:

denk dat je je beter zorgen kan maken om je eigen guerillla het is niet jou probleem als iemands guerilla word gejat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm...gieters stelen van een ander is niet zo netjes man..

anyways..ik geef geen druppel water maar laat het aan de planten over.

guerilla farmen is onmogelijk met stekken.ZAAILINGEN VOOR GUERILLA..EN ANDERS NIET!!!

die pennen verankeren zich binnen een maand zo dusdanig.dat het wel heel erg gek moet gaan voordat de plant de geest zal geven..

en natuurlijk verdroogt er iets..dat risico hoort erbij..

en natuurlijk vindt en of ondekt men altijd wel es iets...ook dat risico hoort erbij.

maar gieters stelen?why man?

zoals cannabizznis al zei,maak je liever druk om je eigen plekjes..

leven en laten leven kerel..tis al druk genoeg zo..

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey indo,

 

Met de gieter actie heb ik de mannen enkel maar geholpen, ze gingen zo vaak naar de planten toe dat er haast een wandelpad was herrezen. grondwater zit daar op 50 a 60 cm.

die planten redden het makkelijk!

 

Wanneer ik een mooie top op ga halen breng ik de gieter wel terug.

 

Eens kijken wat ze ervan gebakken hebben.... tis zaad maar welke soort weet ik niet.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja :D ...ik ga op mijn woorden terug komen...en veel stekken trekken het niet...en staan dood te gaan...en sommige spots blijken te droog...

Regen komt niet...en de temperaturen nemen toe :rolleyes: ...ben dr niet gerust op... ;)

planten die vroeg gezet zijn gaan het redden...hopelijk...

 

volgend jaar minder planten en meer zorg...

 

gr

Carpie

 

http://www.volkskrant.nl/binnenland/articl...ge_waakzaamheid

<H1 title="Droogte vereist de nodige waakzaamheid">Droogte vereist de nodige waakzaamheid</H1>Van onze verslaggeefster Sterre Lindhout op 06 juli '10, 22:59, bijgewerkt 07 juli '10, 15:03droogte_191435x.jpg Op een weiland in Oijen is vrijwel geen grasspriet meer te bekennen. Geen reden tot paniek, maar waakzaamheid is geboden. (Marcel van den Bergh/ de Volkskrant)

 

AMSTERDAM - Nederland droogt op. In maanden mei en juni waren de temperaturen hoog en viel er minder neerslag dan gemiddeld. Het grondwaterpeil is de laatste weken sterk gezakt en ook de waterstanden in de rivieren is aan de lage kant.

 

Omdat het ernaar uitziet dat de hitte en de droogte de komende tijd aanhouden, liet Rijkswaterstaat gisteren een officieel Droogtebericht uitgaan. Geen reden tot paniek, maar waakzaamheid is geboden, meldt een woordvoerster. Welke maatregelen zullen worden genomen om de gevolgen van de droogte te beperken, is nog niet duidelijk.

 

'Waterbeheer is maatwerk, dus die beslissing is aan de Waterschappen,' zegt Hanneke Heeres van de Unie van Waterschappen. Grootste bronnen van zorg op dit moment: de poreuze veendijken in West-Nederland, het waterpeil in de grote rivieren en de kwaliteit van het zwemwater.

 

Het KNMI meet ieder jaar vanaf april de balans tussen de hoeveelheid regen en de verdamping. Inmiddels is het neerslagtekort opgelopen tot waarden die begin juni maar eens in de twintig jaar worden bereikt. Dat betekent dat er sinds april gemiddeld 164 milliliter meer water is verdampt dan er is gevallen. In Zeeland, Brabant en delen van Zuid-Holland is de droogte het grootst.

 

Bij een neerslagtekort hoger dan 200 ml adviseert De Stichting Onderzoek Waterbeheer (STOWA) waterschappen om dijken extra te controleren vanwege het gevaar voor uitdroging.

 

 

 

 

Extra controle

 

Een inspectieteam van het Waterschap Rijnland begint morgen al met een extra controle van alle veendijken in het gebied. In de extreem droge zomer van 2003 veroorzaakte een uitgedroogde veendijk een grote overstroming bij het plaatsje Wilnis. 'Nat veen is heel stevig, maar als het verdroogt wordt zo'n veendijk een grote spons, die heel gemakkelijk verschuift,' zegt Bas Molenkamp van Waterschap Rijnland. De kans dat het scenario van 2003 zich herhaalt, acht Molenkamp klein. Sindsdien zijn veel kwetsbare veendijken versterkt met een laag rivierklei.

 

Dat de dijken droogstaan, komt ook door het lage waterpeil in de rivieren. Door de Rijn bij Lobith stroomt in een gemiddelde julimaand ruim 2.100 liter water per seconde. Nu is dat ruim 500 liter minder.

 

Ook in de Maas is de afvoer lager dan normaal. Als het water verder zakt, kan de Maas geen koelwater meer leveren aan elektriciteitscentrales. Om dit te voorkomen zijn bij een aantal stuwen in Zuid-Limburg extra balken geplaatst om meer water vast te houden.

 

De temperatuur van het oppervlaktewater kruipt ondertussen gestaag omhoog. Het Rijnwater bij meetpunt Lobith is 24 graden en dat van de Maas bij Eijsden 23.

 

Als de temperatuur verder stijgt, zoals het KNMI verwacht, liggen zoetwaterziekten als blauwalg en botulisme op de loer. Bij de Unie van Waterschappen druppelde de afgelopen dagen de eerste meldingen binnen. Maar van een grootschalige uitbraak is nog geen sprake. In de meeste plassen en rivieren kan een frisse duik dus voorlopig geen kwaad.

 

 

Als je dan toch water gaat geven doe dit dan wel op een slimmige manier, gebruik gewoon een pomp op accu of generator waar dit kan!

 

Slepen met water is killing!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

code oranje mensen,dit is bijna tegen code rood,het droogste weer dat er kan zijn.

mijn guerilia plantjes zijn jammer genoeg meegenomen door een ander maar ik denk dat het nu geen kwaad kan om wat extra water te geven.

 

en oppassen,boven bepaalde natuur gebieden word er nu veel gevlogen om het gebied in de gaten te houden op brand.

 

succes en sterkte mensen,dit is een zware tijd voor de guerillias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...