Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Wat heb jij mooie katten!! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Stelletje luie donders zijn het.

Heb namelijk al weer wat moeten spuiten tegen die klote rupsen ;)

 

Hopelijk heeft het nu wat meer effect, aangezien ik ook wat heb gedievt. ;)

Misschien helpt het wat.

 

We zullen zien.

 

ps: erg grappig die verschillende icons. Ik ontdek elke keer weer meer op dit superforum!

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hangt trouwens de tijd van oogst af van de verkleuring van de witte haartjes of van een bepaalde tijd?

 

Wie kan me iets meer vertellen?

 

Meestal houd ik de bloeitijd aangegeven door de breeder als leidraad aan

Als je 80% brukne haren hebt kun je oogsten

Of je haalt je een zakmicroscoopje en kijkt naar de verkleuring van de trichomen

 

gallery_17276_6548_37086.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Guesswho:

 

Oke top. Ik denk dat ik maar eens op zoek moet gaan naar zo'n zakmicroscoop.

Aangezien ik buitenplantjes heb, moet ik er snel bij zijn denk ik, ivm toprot.

Denk dan dat zo'n zakmicroscoop dan het beste is.

 

In ieder geval bedankt voor het advies! ;)

 

mvg,

Growmaster74

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Welke regio van het land waar die witte 'Peshawar' papaver ook vandaan komt zijn de zaadjes vandaan, dit ivm de bloeitijd????

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb namelijk al weer wat moeten spuiten tegen die klote rupsen ;)

 

Is toch niet nodig dat chemische spul telkens... gebruik het nooit en zal het nooit gebruiken!

Ga effe s avonds met je zaklampje je plant inspecteren en en pluk ze van je takken!

Of laat ze zitten...zo heel veel kwaad kan het ook niet, als je planten een zekere maturiteit hebben! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vette planten!

succes met de kweek,het gaat lekker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welke regio van het land waar die witte 'Peshawar' papaver ook vandaan komt zijn de zaadjes vandaan, dit ivm de bloeitijd????

 

Namaste ;)

 

@Elmanito: Ze komen uit het zuiden. Hoogte zo rond 650 meter boven zeeniveau, maar dan wel uit het buurland ten westen ervan ;)

 

@Lion: Ik zal vanavond eens even gaan kijken. Moet wel zeggen dat sinds de laatste keer spuiten het echt minder is geworden.

Maar zijn die rupsen geen gevaar voor toprot? Las dat namelijk laatst op het forum. Ben daar namelijk bang voor. Wil dat gewoon proberen te voorkomen snappie?

 

@Nederwierie: Thanks man. Ben ook trots op ze. Elke keer als mijn vrienden langs komen staan ze versteld hoe groot ze worden.

Sommige planten hebben ook negenvingerige bladeren. Schijnt dat het plantje het dan naar zijn zin heeft, dus ideaal dacht ik zo

 

Groet Growmaster74

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@Elmanito: Ze komen uit het zuiden. Hoogte zo rond 650 meter boven zeeniveau, maar dan wel uit het buurland ten westen ervan ;)

 

Hier heb je een beetje een indicatie van de bloeitijd etc.

 

Strain: Mazar-i-Sharif

 

Genetics: Pure North Afghan Charas Cultivar

Latitude: 36°N

Regional Maturation: October to November

Height: 2 - 4 meters in natural outdoor environment in Mazar-i-Sharif.

Yield: 1kg to 2 kg of dried flowers in natural outdoor environment

Characteristics: lowland desert cultivar with wide leaved characteristics, big resin production, and a pungent hashy aroma; handsome yields

Grow Type: Outdoor, Greenhouse, or Indoor (requires experience)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 meter zijn ze al. Nu die 1 tot 2 kilo opbrengst nog ;)

Wel apart dan, dat meerdere van de planten al beginnen te bloeien.

 

Maar bedankt in ieder geval voor deze, wederom, zeer nuttige informatie!

 

Growmaster74

Edited by Growmaster74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer ff een update.

 

Na een weekje chillen in Italië, weer terug op eigen bodem.

Thuis gekomen was dit keer niet zo heel geweldig.

Door de harde regen en wind waren twee takken afgebroken van twee van mijn mooiste planten B)

Ook heb ik een aantal planten moeten kappen omdat de betere planten in de verdrukking kwamen.

Uiteindelijk heb ik er van de 13 planten nu nog 9 over.

Hopelijk krijg ik geen stamrot. Houd het dus goed in de gaten.

Maar zolang ik geen rot heb, laat ik de planten gewoon zelf alles repareren en tot dusver gaat het goed.

 

Ruiken doen ze ook steeds meer waardoor mijn vriendin nu toch af en toe begint te klagen en te zeuren dat dit volgend jaar niet meer gebeurd.

Heb haar nog niet verteld dat ik volgend jaar wat autoflowers wil gaan neerzetten haha.

 

Maar ja dat zien we dan wel weer.

 

Nu maar hopen dat de plantjes het goed blijven doen en dat er een mooie nazomer komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vriendin moet niet zo zeuren....

 

Die van mij zeurt ieder jaar maar krijg er toch elke keer over de streep :P

 

Ga toch zeker geen 400 euri in de maand aan wiet uitgeven B)

 

Wel willen we ff een foto`tje van de dames zien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer een update

 

Na een tijdje druk geweest te zijn voor mijn werk, weer ff een update.

Schandalig ook maar oké, ik probeer het een en ander goed te maken.

 

Na mijn laatste reactie had ik er ook nog steeds de pest in vanwege die gebroken takken.

Nu na een storm, een politie helikopter en te veel mannetjes is er nog maar eentje over! ;)

Weekendje druk geweest met snoeien en kappen :D . En dan maar netjes al het afval wegsmijten, want wil niemand wakker maken natuurlijk.

Gelukkig is mijn grootste plant, een vrouwtje, overgebleven en die staat nu werkelijk heel vrolijk te bloeien.

Elke keer wanneer ik na een weekje van huis te zijn geweest, weer thuis kom, wordt ik vrolijk van de steeds mooiere toppen die aan het groeien zijn.

Bloeivoeding(bio-bloom) gaat er dan meteen als voeding op. Natuurlijk hoop ik nog op een paar dagen mooi weer, want dat doet mijn wijfie wel goed!

Hopelijk krijg ik met het natte weer geen last van toprot en krijg ik een leuke aardige oogst.

 

Morgen zal ik wat foto's maken en die aan jullie laten zien in een volgende post.

 

Groetjes van de growmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Middag allemaal,

 

Zoals beloofd wat foto's van my last standing woman!

Ik hoop dat mensen mij ook kunnen vertellen hoe lang die nog ongeveer moet bloeien voordat ik mag/kan oogsten!

Thansk alvast en veel kijk plezier!

 

Growmaster74

 

gallery_26846_10327_38002.jpg

Enige stronkjes van een mannetje en vrouwtje die ik heb moeten kappen.

 

gallery_26846_10327_16595.jpg

Still going strong

 

gallery_26846_10327_58413.jpg

Enige topjes

 

gallery_26846_10327_32393.jpg

Wat bloempjes ;-)

 

gallery_26846_10327_20334.jpg

Hoe lang nog?

 

gallery_26846_10327_154829.jpg

Same same

 

gallery_26846_10327_130835.jpg

 

gallery_26846_10327_165244.jpg

Close-up

 

Hopelijk kunnen jullie mij wat vertellen vwb de oogsttijd!

 

Keep you posted this time!

 

Growmaster74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dit (als je geen problemen zou krijgen met rot) hele mooie sinterklaascadeuatjes worden :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die is pas net in de bloei .

hoop voor je dat het een beetje redelijk droog blijft de komende maand , 1.5 maand

 

met sinterklaas heb je wel wat leuks ja :popcorn:

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo daar weer,

 

@ Dr G, Ladylover en Elmo 2007

Top! bedankt voor de tips.

Vandaag weer teruggekomen van een weekje duitsland en ze zijn aardig gegroeid :-)

Dus werd weer helemaal blij!!

 

Maar heb eigenlijk nog een vraag of eigenlijk twee.

Wat te doen bij een teveel aan toprot? En dan bedoel ik eigenlijk, merk je verschil in roken wanneer je ze te vroeg oogst, behalve dan de opbrengst in gewicht, of maakt dat niks uit. Zou het namelijk zonde vinden als ik alles door het natte weer en toprot kwijt raak. Oogst dan namelijk liever wat vroeger.

 

Ook hoorde ik dat het zou gaan vriezen bij de grond de aankomende week. Moet je daar iets aan doen en zo ja, wat dan?

 

Oke nou alvast bedankt voor de nodige tips en zal weer een foto maken deze aankomende week.

 

Gr Growmaster74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet er wel rekening mee houden dat de wiet natuurlijk nog indroogd en dat je dan veel kleine topjes hebt.

Als ik jou was zou ik nog wat langer wachten, wanneer je toprot krijgt, en het is niet zoveel dan zou ik het wegknippen en gewoon aankijken.

Als het dan duidelijk wordt dat het rotten niet ophoud, dan zou ik snel oogsten want dan is er geen houden meer aan en je opbrengst wordt natuurlijk te weinig.

Qua effect is het veel completer om ze zo lang mogelijk te laten staan zodat er ook een beetje een stoned effect kan ontstaan.

Zoals de schematjes ook aangeven, laten trichomen wanneer ze nog niet amber genoeg zijn, een high effect merken.

Dan raad ik aan om er een gumby hashje van te maken, wanneer dat goed wordt gedaan kan er 10% van het gewicht van de topjes en afval met trichomen gehaald worden.

Dat is dus indien de topjes niet graag gerookt worden.

Veel succes nog!

 

Groeten BoboJonko <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks,

 

hier ff weer wat foto's van hoe ze er nu bij staan.

Een aantal toppen begint al bruin te worden, maar vraag me af of ze dus nog groter worden en of dat bruin worden door de regen komt en dus een beginnende rot is?

Las dus ook wanneer ze te bruin worden, ze te laat ge-oogst zijn en het dus allemaal voor niks is geweest.

Bloeien ze wel door dan met dat kouder wordende weer??

 

gallery_26846_10327_37523.jpg

Topje met al wat lichte bruine verkleuring in de witte sliertjes?

 

gallery_26846_10327_289267.jpg

Beginnende rot??

 

gallery_26846_10327_104656.jpg

Laten staan of oogsten?

 

gallery_26846_10327_172481.jpg

Laten staan of oogsten?

 

gallery_26846_10327_27759.jpg

Kan het nog groter worden?

 

gallery_26846_10327_372377.jpg

Laten staan of oogsten?

 

gallery_26846_10327_58202.jpg

Wordt het nog groter en moet ik het nog ff laten staan?

 

 

Ben dus benieuwd of ze nog groter kunnen worden en wat de inschatting is qua oogsten en wat die bruine verkleuring inhoudt?

 

Alvast bedankt weer voor alle bruikbare tips!

 

Growmaster74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee, je moet niet naar de kleur van de haartjes kijken maar naar de trichomes, zoals dit plaatje.

med_gallery_5651_2643_24210.jpg

En bij mij was het zo als de rot eenmaal begint moet je snel handelen, ik heb een week na de eerste rot geoogst omdat het met de dag erger word!, bij mij waren de trichomes milky.

Als je trichomes nog niet milky zijn heeft oogsten geen zin, zoals het plaatje ook zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog effe laten staan, maar scherp de rot in de smiezen houden...en: duimen maar :whistling

ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Bedankt allemaal weer voor de tips. Moet volgens mij ff een microscoopje aanschaffen, of is er ook nog een andere manier om de tricomes te bekijken?

 

Ik laat ze in ieder geval nog wel ff staan en hoop natuurlijk weer op droge dagen. Tot nu toe geen rot kunnen ontdekken, dus laten we hopen dat het zo blijft.

 

Wel zijn de topjes weer wat gegroeid dus dat doet me wel weer goed zo in het begin van het weekend.

 

Mensen een goed weekend en ik houd jullie op de hoogte.

 

Gr Growmaster74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ff een dagje vrij, dus weer even een update.

 

Vorige week toch maar een microscoopje gehaald om de tricomes maar een keertje te gaan bekijken.

Moet zeggen dat het er allemaal prima uit zag. Begon al een melkachtige kleur te krijgen dus wilde ze nog een weekje laten staan voordat ik wilde beginnen met oogsten :smoke

 

De regen speelde parten en vanwege de tips dat ik moest letten op toprot ben ik over gegaan op een fijne inspectie.

Wat bleek? Toprot in een hele kleine mate. Daar waar takken over elkaar schuurden was schimmel te zien en ook in sommige toppen zaten kleine plekjes. Balen dus maar was wel te verwachten na al dat bagger weer.

 

Omdat ik weer een tijdje weg moest heb ik toen maar besloten om te oogsten, wat ik dus afgelopen maandag heb gedaan. Het was droog dus meteen mijn kans gegrepen en ben zo'n 5 uur bezig geweest met knippen.

 

Al het afval bewaard en dit ligt ook te drogen want wil er boter van maken. Eens kijken of dit me gaat lukken.

Op zolder had ik al wat lijnen gespannen en daar hangen al mijn topjes dus heerlijk in het donker te drogen.

Mijn vriendin vindt het stinken maar elke keer als ik de boel ff check ruikt het heerlijk.

 

Omdat ik op het forum meerdere manieren van drogen heb gelezen, laat ik een gedeelte geknipt drogen en een andere gedeelte laat ik drogen met de meeste bladeren er nog aan. Ben nieuwsgierig wat er uit komt en laat et dus over twee weken testen door wat rokende vrienden, die uiteraard ook al erg nieuwsgierig waren :verrygood

 

Aangezien mijn camera nog geen gevulde batterij heeft zal ik vanmiddag wat foto's maken van mijn voorraadje.

 

Gr Growmaster74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...