Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste medekweker

 

1 van mijn plantjes is een beetje raar aan het doen namelijk de bladeren worden bruinig/paarsachtig en dit is niet de bedoeling

 

het soortje dat ik heb is anesthesia en staat nu zo'n kleine 3 weken in de bloei (tijdens de groei waren er geen problemen), de plant in kwestie had al wat meer tijd nodig dan de andere maar helemaal verkleuren vind ik toch wel raar, nu heb ik hier op het forum het een en ander gelezen en dat het misschien aan voeding tekort kan liggen, maar toch vraag ik nog even aan jullie wat het probleem zou kunnen zijn ( ow ik kweek met hesi onder een 400 watter) hier onder wat foto's de kleuren wijken wel wat af vanwege het licht maar de vlekken zijn dus bruinig/paarsachtig

 

 

de plant linksboven gaat het om

gallery_22673_10314_2395584.jpg

 

 

gallery_22673_10314_2785053.jpg

 

 

gallery_22673_10314_453308.jpg

 

 

alvast heeeeel erg bedankt voor alle reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die plant eruit haalt en nog eens wat foto's neemt is het al wat makkelijker. Paarse verkleuringen hebben bijna altijd te maken met de geblokkeerde opname van fosfor, maar wat daar nou precies de achterliggende reden voor is, dat valt (nog) niet te zeggen, ik denk trouwens dat je de kou wel uit kan sluiten deze dagen, lol... Meer informatie zou toch wel handig zijn.

 

Zoals wat voor potten staan ze, wat voor substraat zit daarin, hoelang staan ze al in die potten, wat voor hesi producten gebruik je allemaal en in wat voor dosis, meet je EC/PH, zo ja, afwijkende waardes gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowmonkey bedankt voor je snelle reactie.

denk inderdaad ook niet dat het aan de temperatuur ligt nee, die is sowieso wel redelijk stabiel ;)

- ik heb ze in 8 liter potten staan met canna terra pro (deze is gemixt met een ouwe aarde en een nieuwe zak aarde)

- ze staan nu zo'n 9 weken in deze potten van zaad af aan

- de ph waardes zitten tussen de 6 en 6.4 dus dat zit wel goed dit meet ik met ph papiertjes (die schijnen ook wel redelijk precies te zijn)

- verder gebruik ik het hesi starters pakket dus wortel complex, tnt complex en power zyme voor in de groei ( allemaal zo'n 2 ml per liter)

en voor de bloei heb ik bloei complex en fosfor plus deze doe ik iets wat minder van in dan de aanbevolen hoeveelheid omdat ik hiermee al heel snel te veel voeding geef.

 

hopelijk is dit genoeg informatie

 

Hier nog wat foto's van de plant in kwestie buiten de kast :)

 

gallery_22673_10314_1099967.jpg

 

gallery_22673_10314_65920.jpg

 

gallery_22673_10314_1530584.jpg

 

gallery_22673_10314_1231399.jpg

 

gallery_22673_10314_320190.jpg

 

Muchos Gracias ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH papiertjes zijn indicatoren, niet echt accuraat op de tiendes, maar geeft idd wel een idee tussen welke waardes je ongeveer zit. Maar dan begrijp ik dus dat je afzuurt als je zegt dat je ph (van het water?) tussen de 6 en 6.4 zit, of kom je daarop uit na de voeding te hebben toegevoegd..? Neem anders een grondsample en trek daar de ph van na.

 

Ik denk gewoon dat je grond zwaar aan het verzuren is, je zegt oude aarde te hebben gemengd met nieuwe aarde, zie alleen niet dat je kalk hebt toegevoegd. Plantje staat ook al 9 weken in totaal in dat kleine potje, het heeft allemaal verscheidene problemen, te weinig P, te weinig N, zwavel, etc, je kan door de bomen het bos niet meer zien wat hier nou precies de oorzaak van is geweest. Ik denk niet dat je plantje nog te redden is door zomaar wat vloeibare dingetjes toe te voegen, probeer nog een keer over te potten anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Labdesign en helpende handen,

 

Ik heb soortgelijk symptomen bij mijn bloeiende Dragon Haze F1.

Eigenlijk is ze niet geschikt voor buiten maar ik heb het toch geprobeerd.

Ze staat samen met een Danish Gold, een Early Misty en twee White widow plantjes die ik verduister sinds 17/4.

 

Eigenlijk is geen een van de dames echt mooi, ondanks dat ze in 12 liter potten staan gevuld met BioBizz allmix.

Ze hebben nauwelijks groeivoeding gehad in de groei, wel BioBizz Fishmix.

Inmiddels zitten ze aan de max dosis BioBizz bloei en Topmax.

Ik heb eenmalig 'Kruiden voor groenten en kruiden' van Ecostyle toegevoegd.

Ik bewater als de potten licht aan voelen, in de praktijk eens in de 3/4 dagen tot nu toe.

 

Ik heb geprobeerd het probleem van de zwart/paars kleurende op te zoeken maar er leiden te veel wegen naar Rome.

Een fosfor afwijking, dat kom ik het meest tegen.

Ik heb een tijd gedacht dat het door de temp schommelingen buiten komt, of de route die de dames hebben afgelegd: van begin Feb onder de 18w TL's, maar buiten in koude kas begin april en vanaf 17 april echt buiten en in de verduistering in schuur.

Trouwens, niet alleen de Dragon Haze heeft het, ook de andere vier vertonen, zij het in mindere mate dezelfde symptomen.

De laatste paar dagen heb de plantjes behandeld met Spruzit, ze zaten van de 1 op de andere dag onder de luis. Ze zijn erg hardnekkig.

Kan iemand me vertellen wat er met de meisjes aan de hand is?

 

Hier een foto van de bloeiende plant:

gallery_7512_10352_26389.jpg

 

Blad van dichtbij:

gallery_7512_10352_18610.jpg

 

Close up van top:

gallery_7512_10352_71550.jpg

 

The Sorry Bunch: achter drie Early Misty's en 1 Shiva, in bloei van links naar rechts: WW1, WW2, Early Misty, Dragon Haze, Danish Gold.

gallery_7512_10352_61334.jpg

 

Nice day.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar Ziektes, ongedierte & bladproblemen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowmonkey

 

Bedankt voor je advies ik ga morgen maar eens overpotten dan, gelukkig heb ik nog wat 12 liter potten, hoop dat deze groot genoeg zijn ..........

de ph meet ik altijd nadat ik alles aan voeding etc heb toegevoegd. verder zal ik ook wat meer fosfor en zwavel toe te voegen en kijken of het nog wat wordt .

 

mocht het nix worden kan ik er altijd nog hasj van maken want er zit wel al best wat van die heerlijke witte poeder op :P

 

@ Nesta

 

Hoi nesta leuk tuintje heb je daar staan zeg en wat zijn ze lekker groot, jammer alleen van de verkleuring alleen, helaas kan ik je verder niet helpen maar hoop dat je een goede helpende hand kan vinden. Ik hoor het graag als je een oplossing gevonden hebt :whistling

 

maar nu na een lange dag "hard" werken ga ik eerst maar even een lekkere dikke joint roken en morgen alle maatregelen treffen, mocht er verandering in komen laat ik het weten !!!!

 

growze en smokze y'all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just to be complete:

Ik ben achter de oorzaak van mijn paars/bruin/zwart verkleurde bladeren.

Overvoeding.

Ik heb tijdens de hele bloei een twee keer te hoge dosis voeding gegeven per voedingsbeurt

Erg dom, oliedom.

Nu kijken of er nog iets van te bakken is en of een Vital behandeling de dames kan bekoren.

 

Nice day

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo medegrowers

 

De plant in kwestie staat nu alweer bijna 2 weken in een grotere pot en geef nu ook al bijna 2 weken wat meer voeding en het ziet er naar uit dat ze het weer heel goed heeft, dus het probleem is dus opgelost.

 

Iedereen bedankt voor de reacties

 

Grow on !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...