Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tabacca

nu al bloeien?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

ik heb nu 10 deense plantjes buiten staan en 6 hebben hun geslacht al getoond? ik vind dit heel raar want ik neem aan als de plant dan weer in de groeifase schiet dat hij gaat reveggen of zie ik dat verkeerd? ik wil er namelijk ook nog stekjes van af halen voor guerilla maar dat lijkt me niet zo slim om van een bloeiende of reveggende plant stekjes af te halen...

 

 

please help me!

 

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan de witte haartjes en de ballen van de mannen gewoon zien zitten.... dus neem aan dat het bloei is of zie ik dat verkeerd?

 

thnx voor de snelle reactie!:)

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb halverwege april ook wat deense soortjes binnen laten ontkiemen en opgroeien, en rond 10 mei naar buiten gedaan. kon bij sommige purple typhoon's en Royal dane's ook al een tijd geleden geslacht bepalen. heb je ze binnen opgegroeid? anders misschien voorbloei door lichtstress ofzo..

(dat is ook de reden waarom ik mijn Guerilla zaden allemaal vanaf t begin buiten laat opgroeien.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bloody,

ik heb ze ongeveer op dezelfde tijdstippen als jou buiten gezet en ontkiemd, ik heb voor het raam laten ontkiemen en altijd voor het raam laten staan voor ze naar buiten gingen.

nu is mijn vraag, gaan ze nu reveggen omdat ze inprinciepe al in bloei staan en straks weer terug in de groei of zijn ze nog niet ver genoeg in de bloei en groeien ze gewoon normaal verder? dat laatste zou wel mooi zijn want moet er nmlk stekken van snijden en dat lijkt me niet zo goed om dat te doen van een plant die aan het reveggen is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb er ook last van. :)

 

Van binnen naar buiten is een ramp met die denen. Zelfde aantal uren licht kregen ze voor ze naar buiten gingen, maar een paar vrouwen en alle mannen, die trokken dat niet. 1 man is al vol aan het lozen, 2 vrouwtjes staan net in de bloei hier.

gallery_4607_7504_377202.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus die gaan gewoon reveggen? bij mij zie je net de eerste haartjes nogmaar vind het nogal raar, ze staan nu al een maand buiten ongeveer en zijn 60-70 cm en ze laten nu ineens geslacht zien.. maja zal wel aan mij liggen dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt niet te zeggen, misschien bloeit het wel in 1 keer af, misschien gaan ze weer treuzelen als het mooi weer word. Vorig jaar precies hetzelfde met m'n plantjes, maar dat waren alleen geen Deentjes, die Royal Dane's zijn nóg lichtgevoeliger, dus ik heb er geen goed gevoel bij, volgens mij wordt het niks meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blowmonkey,

 

bij jou is het dus niks meer geworden? heb net maar nieuwe zaadjes neer gelegd om te ontkiemen.... voor de zekerheid dan.

 

ik vraag me nou af hoe het komt , de langste dag zit er tog aan te komen of zie ik dat vekeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej!

 

ik heb ook Deense soortjes van binnen naar buiten gezet. (binnen voorgebloeit) 1 vrouwelijke royal dane lijkt in voorbloei te schieten. Verder heb ik al 4 mannetjes gespot. Deze lieten al aardig wat ballen zien!

 

De rest groeit gewoon zoals het hoort. Ik denk dat ze wel terug in de groei schieten hoor!

 

Groeten, Tilburg2009 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
blowmonkey,

 

bij jou is het dus niks meer geworden?

Nou, ik kan dat nu nog niet zeggen natuurlijk, maar ik heb er een hard hoofd in. Zou zo ff moeten checken in een aantal kweekverslagen op het forum wanneer de gemiddelde (in mijn geval) Royal Dane in de bloei schoot vorig jaar, maar zo uit m'n hoofd hadden ze daar niet zo heel lang meer voor. Deze bloei zet bij mij nog wel ff door, tenminste, daar lijkt het op. Als het eenmaal mooi weer is trekken ze misschien wel weer bij, maar dan hebben ze misschien nog maar een maandje om te groeien ofzo, reveggen kost echt enorm veel energie als de bloei er een beetje goed inzit, je krijgt dan raar blad, rare slappe vertakkingen, het is iig niet bevorderlijk voor een plant. Het is wel leuk stekken van een reveggende plant, overal uitlopers, maar als je tegen die tijd stekken neemt is het waarschijnlijk al weer te laat om er buiten fatsoenlijke plantjes te van laten groeien.

 

Ik weet wel dat ik iig geen deentjes meer onder kunstlicht laat opkomen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet wel dat ik iig geen deentjes meer onder kunstlicht laat opkomen. :)

@blowmonkey,

kheb me deentjes idd buiten op laten komen

wat denk je van deense stekjes die onder 23/1 binnen gestaan hebben?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die denen van mij staan staan ook in de bloei, ze zullen wel weer omschakelen en anders maar niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@flamingo:

welke en zijn die binnen of buiten opgekomen?

indien binnen welk lichtbron en tijdregime?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweenie carpe, het zou zo maar een auto flower veldje kunnen gaan worden, soort van auto-affies. :) :P Hoop voor je dat je er eentje hebt gestekt die niet te veel problemen op gaat leveren. Kheb zelf 6 vrouwen, 2 ervan lijken er (nog) geen moeite mee te hebben, 2 staan er duidelijk al een week in de bloei, 2 weet ik het nog niet helemaal zeker van, maar 't lijkt er toch op dat die het ook niet echt trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@flamingo:

welke en zijn die binnen of buiten opgekomen?

indien binnen welk lichtbron en tijdregime?

gr

Carpie

 

Royal dane /danisch passion zijn binnen opgekomen onder tl 24/0 na een paar weken buiten 1 week verduisterd om achter het geslacht te komen 7 stks staan al Guerilla sommige gaan wel als een speer om hoog weinig tot geen zijtakken misschien dat ook wel het soort heb ze voor de eerste keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het bij een zaadkweek met deze super snelle soortjes mischien juist beter om een late vader uit te zoeken

ipv één van de eeste die geslacht laat zien??!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal bedankt voor jullie reactie, maar ze zitten nogniet egt goed in de bloei, kan net het geslacht zien, zijn intotaal 9 vrouwtjes van de 12 zaadjes (hulde frohbanken).... hoop dat het goedkomt

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij zitten er ook een paar haartjes in de oksels van mijn planten maarja het weer is ook bagger de laatste tijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...