Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jackterror

kort paddo grow verslagje

Recommended Posts

Hoi luitjes,

 

Paar weken geleden in een dronken bui in amsterdam een growkit voor mexicaanse mushrooms gekocht, geen idee waarom eigenlijk maar ik laat ze toch maar ontkiemen :). Ik zit echt met een aantal vragen:

 

1. Als er een hele groep aan elkaar vast zit zoals je op de foto ziet, wat moet je dan doen als je gaat oogsten? een hoop zijn namelijk nog niet rijp. Kan ik de rijpe anders nog een tijdje laten staan? hoelang ongeveer?

 

2. Deze growkits zijn om 3/4 rondes mee te draaien, daarna zijn ze uitgeput. Als ik nou een paar volwassen paddos laat staan en de sporen op het mycelium laat vallen, kan ik die kit dan oneindig lang gebruiken? OF het ik dan nog extra voedingsstoffen nodig?

 

3. Wat noemen jullie een goede dosis(droog)?

 

 

 

Piccass:

 

gallery_25297_9551_792610.jpg

 

gallery_25297_9551_787455.jpg

 

gallery_25297_9551_1133987.jpg

 

gallery_25297_9551_534450.jpg

 

gallery_25297_9551_886098.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Ik heb ook zo een soort setje gehad. Als je zo een cluster hebt kan je die beter gewoon uittrekken. Het is beter dan een 'open wond' bij de paddo. En anders zitten er overal sporen, en dat is niet lekker.

 

Voor die rondes, ik deed gewoon door tot er niets meer op stond. Dat waren meestal meer rondes dan normaal, maar niet oneindig. Dus ik zou gewoon verder proberen doen, ik gebruikte geen extra voedingsmiddelen.

 

Over de dosis heb ik niet echt een idee meer...

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze morgen al oogsten, ze zijn het meest potent als hun hoedje ng niet los zit van het vliesje.

De kleinere kan je ng een dagje langer laten staan en dan kan je beginnen aan de 2de flush.

Ze zien er erg lkr uit :)

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@t trippin jayo

 

Hoezo meest potent? Je moet toch pas oogsten als het vlies scheurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@t trippin jayo

 

Hoezo meest potent? Je moet toch pas oogsten als het vlies scheurt?

 

Jep net als het vliesje scheurt is het beste!

Dit zal vdg al het geval zijn voor de grootste als ik zo naar die foto's kijk.

 

Voor het verwijderen altijd met draaiende beweging de paddestoel losdraaien hé, die clusturs zijn wat moeilijker maar het gaat nog, altijd langs de zijkant beginnen. Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

Ik heb ook zo een soort setje gehad. Als je zo een cluster hebt kan je die beter gewoon uittrekken.

 

Niet trekken maar zoals trippin yayo al zei, met een draaiende beweging rustig losmaken.

Waar hij geen gelijk in heeft is dat de potentie het hoogst is net voordat het vliesje scheurt.

 

Er word aangeraden om dan te oogsten omdat ze dan het grootst zijn voordat dat ze hun sporen loslaten.

 

Het best oogst je alles in een keer. Ook de kleintjes, of zelf alleen pins. Alles moet weg ivm. kans op besmetting.

 

Jou theorie over sporen uitzaaien in je eigen kit gaat helaas niet door. De kit stopt met flushes geven omdat het substraat is uitgeput. Bijvoeding oid is niet mogelijk. op=op

 

De dosis droog was bij smartshops paddo's ongeveer 3 gram. Zelfgekweekte lijken om de een of andere reden sterker dus ik zou met 2gram droog ( = 20 nat) te beginnen.

 

1e keer of 2e keer trippen? Of is het erg lang geleden? Dan zou ik met 1,5 beginnen.

 

Zien er erg lekker uit trouwens!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dit moeten jullie even zien... 1 dagje verder en al oogstrijp!!! Totaal 130 gram nat, ik heb er een stuk of 6 laten zitten die nog niet oogstrijp waren. Ik zit wel met een probleem, omdat het zo'n grote cluster was heb ik nogal moeten wrikken en nu is het voor een stukje afgescheurd(zie onderste 2 foto's) is dit een probleem?

 

gallery_25297_9551_527823.jpg

 

gallery_25297_9551_57094.jpg

 

gallery_25297_9551_858636.jpg

 

gallery_25297_9551_645076.jpg

 

gallery_25297_9551_271000.jpg

 

gallery_25297_9551_689405.jpg

 

gallery_25297_9551_114923.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijvoeden is niet mogelijk omdat er geen voeding is die je er zo even bij kan gooien.

Lees eerst eens hoe je zelf paddo's kunt cultiveren.

 

Ik zou de paddo's die niet oogstrijp ook meteen oogsten.

De kans op contaminatie ( zeker met dat afgebroken stuk) is nu erg groot.

 

Alles verwijderen ( evt. heel voorzichtig met een steriel mesje) en opnieuw soaken voor het levensbehoud van je kitje. Alles wat je nu laat staan gebruikt voeding voor de volgende flush.

 

Wel leuk, die ph donner op de achtergrond :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar wat is contaminatie? bedoel je besmetting? Het is toch geen punt dat ze deze ronde wat meer voeding gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens is er zo'n 19 gram droog vanaf gekomen van run 1. Maar ik snap het niet, ze blijven maar uitlopen echt ongelofelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry maar wat is contaminatie? bedoel je besmetting? Het is toch geen punt dat ze deze ronde wat meer voeding gebruiken?

 

Dat betekend besmetting ja. http://lmgtfy.com/?q=definitie+contaminatie

 

Je moet het hele ''voeding'' systeem van een growbox zo zien.

 

Er zit 100 eenheden voeding in.

Daarmee kun je dus zo'n 4-5 vluchten krijgen.

Elke vlucht gebruik je dus ''10''.

Wanneer je in een vlucht onnodig ''13'' gebruikt, zal je op het einde van de rit voeding tekort komen.

 

190gram vers is wel een lekkere hoeveelheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die eerste flush zag er goed man! Knap werk!

 

Nu wil ik wel even opmerken dat je volgende flush hoogstwaarschijnlijk een hoop minder zal zijn als de eerste, als je de helft haalt, mag je jezelf al gelukkig prijzen

Het is maar dat je niet te hoge verwachtingen stelt...

 

En je kan wel sporen verzamelen op een simpele manier, gewoon een hoedje van een pas geoogste paddo op een zilverpapiertje leggen dat gesteriliseerd is (20 min in de oven in een afgedekt glazen bakje)

en na een dag (of twee) zal je een heel duidelijke sporenprint zien...

Maar als je geen zin hebt om verder paddo's te kweken, doe je het beter niet, want zonder growkits kweken vraagt toch de nodige aandacht en interesse...

 

Ik zou zeggen: veel plezier met je paddo's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je haalt er minder uit? :whistling :P

 

Ronde 3: Pics Wel een beetje aan de late kant met oogsten helassch...

 

gallery_25297_9551_603410.jpg

 

gallery_25297_9551_102974.jpg

 

gallery_25297_9551_294359.jpg

 

gallery_25297_9551_534681.jpg

 

gallery_25297_9551_687767.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ga je hard! Jeetje! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes netjes.

ik ga binnenkort ook beginnen als ik de sporen binnen heb.

 

dit is misschien een mooie opstap naar een nieuwe hobby ?

 

qua sporen maken,zoals eva al zij een print maken.

 

wat ook een makkelijke oplossing is de hoed die net open gegaan is in een gesteriliseerd glas leggen 1 of 2 dagen(max)zodat er een print in het glas achter blijft.

hierop weer gedestiliseerd water gooien en spuiten vullen.

op deze manier kan je van 1 hoedje/print een stuk of 20 of zelfs meer sporen spuiten vullen a 10 ml(per spuit goed voor 6 pf tek cakes of 6 potten rogge).

 

ook kan je de honey tek gebruiken,2 ml honing op 300 ml water,spuit 1 ml van de sporen spuit leeg er in en na een maand kan je wel 40 spuiten vullen.its all in the game als je precies weet hoe(wat echt niet moeilijk is)

 

het is niet zo moeilijk als je weet hoe het werkt allemaal.

maar dat is het mooie aan een hobby,dingen ontdekken.

 

succes met de paddos en een nice trip :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt interessant! Ik heb overigens een paar paddestoelen laten "bloeien" hele kit was zwart en toen onderwater gezet. Kijk nu paar dagen later en jeetje wat staat het vol nieuwe jonkies! Gaat een heerlijke flush worden B)

 

Heb al 30 grammetjes droog er vanaf tot nu toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens, hoeveel zouden jullie nemen als dosering voor de eerste keer? En hoeveel voor als je het vaker hebt gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flush 4 in aantocht, het worden er minder maar ze zijn wel ontzettend groot! Ook weer een hoop mini's in aantocht! PICA'S:

 

gallery_25297_9551_332671.jpg

 

gallery_25297_9551_289361.jpg

 

gallery_25297_9551_194060.jpg

 

gallery_25297_9551_478823.jpg

 

gallery_25297_9551_101950.jpg

 

gallery_25297_9551_1378435.jpg

 

gallery_25297_9551_167791.jpg

 

gallery_25297_9551_301008.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een hoop geoogst, rond de 40 gram al binnen! En ze blijven maar komen:D

 

gallery_25297_9551_1283761.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbaast niemand het dat ze gewoon open en bloot in de lucht staan zonder de filterzak..?:verrygood

Grtz Ray

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk omdat dat komt toen die ze net geplukt heeft.

 

open en bloot kweken van shrooms kan niet,of de luchtvochtigheid moet 90 tot 95% zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...