Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bloody

Bloody's eerste echte buitenkweek.

Recommended Posts

Dag Guerilla strijders en forumlezers,

bij deze ook maar een verslag van mijn kant, van mijn eerste guerilla.

 

Soortjes:

Henkes Lolland

Purple Typhoon

Royal Dane

UK08 x Danish Gold

Afghaan

Olfarmer Nepal

med_gallery_18053_10137_557271.jpg

 

2 dagen geleden de eerste 30 zaden te kiemen gelegd, vandaag al 26 in turfpotjes kunnen doen. en meteen maar ff wat meer te ontkiemen gelegd.

 

De spot:

med_gallery_18053_10137_525208.jpg

med_gallery_18053_10137_852984.jpg

 

Gelegen in een groot onkruid veld waar je niet zomaar doorheen wandelt naar mijn idee. (laten we het hopen ;) )

 

Ik stak er meteen de schep in de grond, en het beviel me wel, bovenste laag hele losse substantie. maar daarna werd de grond loei en loei hard.. Najah, dan maar met bloed zweet en tranen een kleine 1000liter aarde anvoeren, zie wel hoever ik er mee kom.

hier een klein deel ;)

med_gallery_18053_10137_1167438.jpg

 

Ik verwacht zelf geen grootse dingen van dit gebeuren, maar doe het voor de fun, dus zie wel hoever ik het schop! tot de volgende update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, puur voor de fun vind ik dat wel een dikke investering, al die aarde en opwaardeerspullen.

 

ik hoop voor je dat de grootste fun in het oogsten gaat zitten!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, jah nouja, hobby's mogen geld kosten vind ik altijd maar ;)

En ik hoop met je mee ;)

 

gr, Bloody

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de voorbereiding kan het in ieder geval niet liggen, succes ik denk dat dit helemaal goed gaat komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice! Jou volg ik zeker en vast, ik zie nu al dat het bomen gaan worden ;)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wordt flink slepen geblazen ;)

 

ga je volgen keep m growing

 

greetzz st0ny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soorten en een mooie spot. Ook een beste lading grond, dat wordt zeker zweten.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha 1000 liter grond naar je spot brengen...

 

Je bent niet lui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties allemaal. ;)

eerst nog 'ff' m'n akkertjes aanleggen en dan komt er weer een update. of er moet al leven in de propagator zijn. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfoe dat moet n karwei geweest zijn die kuil spitten met zo'n plooischopje :lol:

en nu nog de zakken naar de spot sleuren :huh:

 

mooie voorbereiding ;) , deze volg ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn er intussen zo'n 30 boven de grond gekomen ;)

akkertje omspitten en aarde die kant op zal deze week ook gebeuren.

Heb net btw nog 1x Royal Dane en 1x Royal dane X Typhoon besteld bij frobanken, dus er komen er nog wat extra's bij.

Bij de volgende update zal ik weer met foto's komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm,.. spot is ontdekt. najah beter dat ik er nu achter kom dan later in 't jaar.

Zo trof ik het aan, beetje vreemd maarjah.

med_gallery_18053_10137_440506.jpg

 

Maar we gaan gewoon door op een nieuwe spot:

 

Voordat ik er bezig ging:

med_gallery_18053_10137_268286.jpg

 

Na een uurtje in de bloedhete zon:

med_gallery_18053_10137_579173.jpg

 

Heb zo'n 4 bij 2 meter kompleet omgespit en zoveel mogelijk wortels verwijdert. Binnenkort zal ik verder gaan met omspitten en opwaarderen. kweekplek word uiteraard nog wat groter.

 

Na het zweten recht op een kleine beloning :wOOt

med_gallery_18053_10137_578536.jpg

 

Ohjah voor ik het vergeet; de plantjes:

med_gallery_18053_10137_471593.jpg

 

Leerpunten tot nu toe:

- spot moeilijk bereikbaar, betekent niet onbereikbaar voor iedereen...

- volgende keer met een grote schop spitten ipv klein legerdingetje.

(- nieuwe camera kopen. foto's moest ik nu met telefoon maken, omdat ik me camera kapot had geslingert tegen een boom :verrygood

 

vragen, reacties of opmerkingen welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spijtig van de spot, maar gelukkig waren er nog geen plantjes, en had je je aarde nog niet versleurd!

 

succes met de nieuwe :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb twijfels of je nieuwe spot safe is. Als je niet over een paar slooten moet springen of 200m onder bosjes en bereklaw/brandnetels moet kruipen, is de kans groot dat het ontdekt wordt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je nieuwe spot niet ontdekt wordt. :verrygood

 

Veel succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, je spot ziet er idd nog vrij toegankelijk uit maar dat kan ook maar ogenschijnlijk zijn natuurlijk :wOOt

Ik hoop dat deze spot niet ontdekt wordt!

 

Mijn spot is vrij makkelijk te bereiken als je er niet tegen op ziet om wat onder takken/bomen door te klauteren :verrygood

Dus normaal gezien doet niemand dat hier (belgië is ook niet zo druk bezaaid met guerilla farmers heb ik de indruk)

 

Je plantjes gaan lekker zo te zien, dat wordt een mooi veldje!

 

Zelf heb ik gewoon een degelijk schop op mijn spot begraven :wacko:

Ik heb er eigenlijk tamelijk veel liggen maar allemaal goed ingegraven/onder een struik en met gedroogd gras overheen... (jerrycan's met water liggen er voornamelijk)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties!

Deze spot is een stuk meer afgelegen, was vanmiddag eigelijk op zoek naar een spot die ik in de winter had ontdenkt, maar was verdwaald. kwam toen na wat zoeken op dit plekje uit. achteraf gezien altijd makkelijk lullen, maar denk dat deze spot beter beschermd ligt dan de vorige. Al hoewel ik daar wel meer zon had gevangen op me plantjes. Maarja, ik ga binnen een paar dagen weer heen om te kijken of er niemand is geweest. misschien maar wat brandnetelzaadjes bij vreeken bestellen en rondom het veldje strooien voor wat extra camouflage?

 

edit: jerrycans met water onder lappen gras verstoppen is goed idee, thnx, wakki :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je zeker volgen :verrygood

 

Mooi spot heb je daar maar ik raad je aan om niet teveel van de omgeving te laten zien man ;) voor je eigen bestwil... ;) dus iets lager die camera zetten...je weet maar nooit.

 

Ik gebruik een aluminium (kunstof) spade en die bewaar ik gewoon in een vuilniszak verstopt tussen de brandnettels en struiken...roest niet,licht van gewicht de spade bovenkant blad heeft geen scherpe rand maar is mooi gekruld zodat als je met je voet op drukt geen last hebt en het blad is zuiver scherp ...:wOOt:...is van het merk torq (hornbach) mocht je er eentje willen halen.

 

Dit is mijn schatje waar ik mijn dagen en gaten mee vol maak :wacko: B)

gallery_23661_10217_172370.jpg

 

Ik zie dat je beendermeel..bloedmeel ..etc biologische voeding hebt..dat kost wel tijd voor dat het goed is opgenomen in de grond.....check recept van Dame Blanche..op het forum..is een combi van kippenmest groei..kunstmest npk korrels voor de bloei.Je bent wel goed serieus bezig...Bravo...

 

Wat is trouwens de verhoudingen van je recept die gaat geven op liter volume aarde?

 

 

Groeten Greenrecon,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de bloedmeel, beendermeel en tuinkali een paar weken voor ik ging planten over de plantengaten verdeelt (er boven op), toen heeft de regen zijn werk gedaan en in alles mooi in de grond getrokken :verrygood

Voor het planten heb ik de gaten dan nog eens goed omgespit zodat de meststof mooi verdeeld is doorheen het volledige gat

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een kleine update van de stand van zaken/plannen.

(kwaliteit foto's is nog steeds ruk, want allebei de camera's kapoet..)

 

De kleintjes, zijn nu 15 dagen geleden te ontkiemen gelegt. en doen goed hun best, bij sommige groeien er al wat worteltjes door het turfpotje.

 

med_gallery_18053_10137_820206.jpg

(aan de linkerkant staat een Henkes Lolland tweeling)

 

Hier een foto die ik net genomen heb. Ze staan behoorlijk nat, omdat ik de kap van propagator eraf had, om ze al vroeg een beetje de wind te laten voelen. zometeen maar ff een dikke laag seramis op de bodem strooien.

 

Ben laatst ook even wezen kijken of me spot onaangeroerd was. Met me verstrooide (maar vooral: stonede) kop wat opwaardeer spul vergeten. maar had wel me plooischepje (tegen beter weten in :) ) bij me. Dus heb ik de kweekplek nog ff wat wat groter gemaakt. Had maar even de tijd dus heb maar paar m2 kunnen doen. maarja alles is mooi meegenomen dacht ik zo.

Edit: ben nu 2x op me spot geweest, en allebei de keren onder de teken. dus ging ik het pet op, capouchon op, broek in sokken opweg naar me plekkie. en verdomd, toch zie ik vandaag zo'n klein k*t ding op me schouderblad. dus inspecteer jezelf altijd!

 

med_gallery_18053_10137_296597.jpg

is nu ongeveer 14-18 m2.

 

Het topic van Carpe diem en dat verslag waar ze guerilla op zakken aarde met pot erop kweken, hebben me beetje geinspireerd. Ik was dus weer aan het spitten, en kwam erachter dat op sommige plekken de aarde echt wat te hard is om op te kweken. k heb gelukkig nog 1000 liter (50/50 Special mix/cocopeat met wat opwaardeer korrels erdoor) dus dat komt er zoieso te liggen. En dan is het idee, om elke plant in een 3,5 tot 5 liter pot te doen. Dan snijd ik de onderkant eruit, en zet ze boven op de laag goede aarde (die wel iets gemengt is met lokale grond). najah boven op, wel iets erin natuurlijk. de potten camoufleer ik dan met lappen gras, even als de overige zichtbare aarde.

(Ben benieuwd of ik de enige ben die dit een goed idee vind? :) ) misschien moet ik wel wat meer watergeven, maar dat is een acceptabele optie.

 

Verder heb ik in de tuin nog een paar Purple Typhoons, Royal Dane's en Oldfarmer Nepals.

 

med_gallery_18053_10137_579456.jpg

olfarmer nepals in volle grond.

 

med_gallery_18053_10137_350350.jpg

links 2 purple typhoons (de paarse is net buiten beeld gevallen), en daarnaast een paar Royal dane's.

 

Als deze planten nog wat gegroeid zijn wil ik er stekken van nemen, om de weggevallen plaatsen van de kerels op te vullen..

 

 

@ Greenrecon, ik neem het niet zo heel precies.. :P op die 2 dozen staat voor 15m2, nou dan gooi ik alles erdoor. met een handje koemestkorrels en shake & feed korrels per 35 liter aarde, hoop ik dat het goedkomt. :)

En over die schop, ik ga denk ik binnen een paar dagen aarde heen brengen, en neem dan meteen een grote schop mee die kant op. voor het ploeg en spit werk.

 

@ Wakki, tjah, k heb een deel al door de cocopeat heen gedaan, en de rest komt gewoon door de aarde van de spot zelf denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat net op internet te zoeken naar leuke autoflowers, toen ik de brievenbus hoorde klepperen. Ik snel naar beneden, omdat ik hoopte dat mijn bestelling van frobanken er eindelijk was. ik open de brievenbus, en ja hoor :P. heeft 10 dagen geduurd, wat t langst was tot nu toe. Het lijkt wel alsof ze in mn kop kunnen kijken, want er zaten freebies bij.. autoflowers! :)

 

med_gallery_18053_10137_17166.jpg

 

De Lowryders ga ik zoieso binnenkort ontkiemen, maar heb het idee dat ik al beetje aan de late kant ben om nog echt voordeel te hebben van het 'vroegbloeien' van de andere 2.. wie denkt er met me mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aah met de lowriders moet nog makkelijk kunnen zijn ze rondt half august klaar

moet nog makkelijk kunnen maar dat is mijn mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je mening, maar dat was mijn vraag niet.. :) ik doelde zeg maar op de royal dane's en Typhoon X Rd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh maar de royal dane , typhoons dat moet ook nog kunnen het is net juni moet zeker nog kunnen

sorry ik dat het verkeerd gelezen ik had vorig jaar typhoonsx rd zelfs in noorwegen in julie gezaait en dat was zeker nog haalbaar ze worden wat kleiner maar dat moet de pret niet drukken ik weet niet hoelang julie zonlicht hebben maar hier dat 20 uur in julie maar het moet zeker nog lukken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit ervaringen van anderen heb ik kunnen opmaken dat Royal dane en Typhoon hier in NL eind augustus begin september klaar is.

en in Juli hebben we hier 16 en een half uur zon per dag.

 

ps: heb net besloten dat ik de lowryders allemaal in 3,5 of 4 literpotje doe met special mix en een buffertablet. Als ik de mannetjes eruit kan halen, hou ik de mooiste over. en die komt bij iemand anders in de tuin samen met een vrouwtje, zodat ik later nog meer kan spelen met deze kleintjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...