Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jackterror

Problemen met filter en afzuig

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb 1000W hangen in mijn 1.20 bij 1.20 tent en dat gaat zeker ik de zomer niet goed. Ik heb een ruck 125L (355 m3) hangen en die trekt het amper. Wat zou ik er wel in kunnen hangen?

 

Ik heb overigens ook nog 2 softboxen van 500m3 liggen, kan ik misschien daar iets mee?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack ik reageer eigenlijk nooit omdat ik zelf amper ervaring heb... maar volgens mij geef je zelf al antwoord op je vraag... je geeft aan dat je 355m3 ruckfan (ik heb dezelfde met 4 standenregelaar) de temperatuur te matig regelt... maar ook dat je 2 x 500m3 softboxen heb liggen... ik weet niet welke filter je gebruikt... maar als je een filter gebruikt die je afzuiging aankan, zal ik eens proberen of je het met 1x500 red... als je dan nog je temperatuur niet onder controle krijgt kan ik je ook niet verder helpen... suc6 ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

ik had vroeger ook een ruck 125l voor een xl-homebox (120x120) en die voldeed hier met een 400w lamp perfect.

je kan misschien wat meer info geven over de lengte van je slang, bochten, filter,lamp enzo...

 

waar je wel rekening mee moet hoeden is dat je nooit met een lagere temperatuur zult uitkomen dan de temperatuurvan de lucht die je aanzuigt, (meestal) is het zelfs enkele graden warmer in je hok door de warmte van je lamp.

 

dus als het buiten/kamer waaruit je lucht komt 27° is zal je het i je hok nooit op 25° krijgen of je moet een koeling gaan gebruiken tussen je inblaas.....

 

maar zoals hierboven al gezegd is kan die 500m³ softbox wel de oplossing zijn voor jouw probleem.

 

edit: ik zie net dat je een 1000W lamp hebt :lol: daar is 355m³ inderdaad wel wat te weinig voor, probeer het maar eens met die softbox vanje, je kan die 2de softbox nog gebruiken voor een actieve inblaas te maken zo kan je buitenlucht in je hok blazen.

zo kan je als je snachts je lamp laat branden je temperatuur nog makkelijker onder controle houden.

 

grtzzzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens velen op het forum zuigt een softbox van 500m3 niet effectief aan omdat die last heeft van drukverval en maar de helft kan aanzuigen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

check mijn topic maar ff kweekverslag s5 ikke gebruik ook een 500m3 afzuiger op het zoldertje is het overdag 35gr en in de tent met volle afzuiging 29graden.max.

werk als het goed is met het zelfde systeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm nee? Ik heb 1000W en jij 400W, lijkt me nogal een verschil. Bovendien zuig ik van binnen aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

ik gebruik nu in mijn nieuw hok voor een 400w lamp ook een 500m³ als afzuiging en die ruck 125L als actieve inblaas de afzuigslang is 1.5meter en er zit een 500m³ carboriginal koolstof filter op.

 

de slang van de actieve inblaas is ongeveer 4meter (alle slangen zijn 125 van diameter)

 

de lamp gaat hier m 19u aan en om 7uur uit

ik heb de fancontroller nog niet boven de 50% gehad dit jaar en heb een max temperatuur gehad van 27°

dit maximum is tussen 19u en 21uur geweest wegens de nog hoge buiten temperatuur

 

ik weet niet juist hoeveel afzuiging je nodig hebt voor 1000W maar voor 400 & 600 weet ik zeker dat een 500m³ softbox genoeg is.

 

als dit niet zo is moet je gaan kijken wat het probleem is -> lengte slang, bochten, verloop naar kleinere diameter enzo voort.....

 

ik heb ook altijd gedacht dat de drukval bij een slak beter is als bij een buisventilator maar dit kan ik niet technisch onderbouwen.

 

grtzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 softboxen van 500m3 als afzuiging gebruiken en de ruck als inblaas. Zeker weten dat het dan werkt voor 1000watt. Ik tel voor een 600watter altijd 400m3 per lamp dus met jou 2 500m3 op 1000watt moet het kunnen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb ze liggen dus test ze eens... staan er al planten in je hokje??... zo niet dan kan je op je gemakje proefdraaien... als je wel planten hebt staan neem de gok en probeer het, je omstandigheden zijn op dit moment ook niet ideaal, dus je kan allicht probeer te roeien met de riemen die je hebt... test eerst eens of die drukval echt zo groot is, of dat je het wel red... laat het hier ff weten... ik denk dat je liever spullen gebruikt die je heb liggen voordat je nieuwe spullen aan gaat schaffen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel rekening houden met je filter... een klein beter oversized geeft een lagere drukval, wat belangrijk is in jouw geval omdat je niet veel druk hebt met 2x500 kuub. Ik ben het er mee eens dat die 500 kuub box niet zoveel meer (zelfs minder) zal trekken dan de ruck, omdat die veel meer druk opbouwt. Je kunt echter die 2x500 ook achter elkaar zetten (zelfde capaciteit, maar dubbele druk dus waarschijnlijk iets meer afzuiging). Denk aan je bochten, trek je slang volledig uit en hou je grof filter schoon. Voor het rustige zou ik gewoon een 1000 kuub boxje neerhangen, die kun je dan tenminste terugregelen zodat het geluidsniveau ook acceptabel werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties.

 

Ik heb gekozen voor het volgende: 2x400W dus 800 ipv 1000W, kan ik ze er ook dichter ophangen. Mn ruck ventilator 125L blijft als afzuig met een nieuwe 400m3 filter, en als inblaas mijn 500m2 softbox, ook is het aantal bochten gereduceerd. Hopen dat dat wel werkt:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...