Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

opstelling: 50 x 11 liter pot

cocos van plagron

3 x 600 watt

a&b cocos house&garden

bud xl/pk13-14/shootingpowder

superthrive/cannazym/cannarhizotonic

hesi supervit.

luchtbevochtiger

heb de stekjes gisteren opgehaald, en zagen er redelijk uit(behalve dat ze niet echt goed geworteld zijn).

heb de potten ingewaterd met een ec van 1.2 en een ph van 5.8 en verder cannaenzym, cannarhizotonic en supervit van hesi toegevoegd.

vervolgens heb ik de stekblokjes in dat zelfde mengsel gedoopt.

heb gisteren 3 x de stekjes besproeid met afgezuurd water met rhizotonic, en vandaag weer.

heb vandaag een beetje van onderaf voeding gegeven met ec 1.2 en ph 5.8, zodat de wortels lekker moeten gaan zoeken.

de temperatuur is 21 gr/ 27 gr en een luchtvochtigheid van 60/80% en heb de afzuiger op minimaal draaien.

ben van plan om minimaal 2/3 weken te groeien

en nou maar hopen dat alles goed blijf gaan, opmerkingen en suggesties altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je plantjes nog niet goed geworteld zijn kun je beter van bovenaf water geven, met een sproeistok bijvoorbeeld. ik snap dat je de wortels wilt laten zoeken, maar ze moeten eerst nog aanslaan. anders is de onderste helft zeiknat en de wortels nemen dat ook niet op en de bovenkant droog, waar de wortels nu juist zitten. na een week of 2 moet je dan wel kunnen beginnen met van onderaf water geven. heb zelf nu ook pp staan en laat ze 2 weken groeien, dat vind ik zelfs al vrij lang aangezien de potten tegen elkaar staan. maargoed ze waren ook binnen 3 dagen allemaal aangeslagen, dus daar is het ook afhankelijk van.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey gozer!

 

dikke setup hoor!!

zo te horen al wel wat kweekervaring?

ik wens je veel suc6 en ik volg je!!

 

groetjes frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu nog wat mooie fotos...! Dan pak k mijn :lol:

 

Succes gozer...!

 

Gr junk

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je plantjes nog niet goed geworteld zijn kun je beter van bovenaf water geven, met een sproeistok bijvoorbeeld. ik snap dat je de wortels wilt laten zoeken, maar ze moeten eerst nog aanslaan. anders is de onderste helft zeiknat en de wortels nemen dat ook niet op en de bovenkant droog, waar de wortels nu juist zitten. na een week of 2 moet je dan wel kunnen beginnen met van onderaf water geven. heb zelf nu ook pp staan en laat ze 2 weken groeien, dat vind ik zelfs al vrij lang aangezien de potten tegen elkaar staan. maargoed ze waren ook binnen 3 dagen allemaal aangeslagen, dus daar is het ook afhankelijk van.

 

succes!

bedankt voor je reactie, (iedereen trouwens)

ja klopt ik hou ook de plugjes vochtig tot ze zijn aangeslagen, ik heb veel ruimte in dit hok 6 lampen hangen, dus 3 weken groeien moet makkelijk lukken dacht ik zo, heb alleen niet de financien om hem vol te gooien(schuldsanering)

 

En nu nog wat mooie fotos...! Dan pak k mijn :lol:

 

Succes gozer...!

 

Gr junk

o...ja morgen komen er wat fotos + kleine update.

want ik denk dat morgen alles wel is aangeslagen, hangt er nog 1 een beetje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan staan de potten dus een stuk van elkaar af, dan is 3 weken wel het best ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor volgende update:

de stekjes staan nu 4 dagen, volgens mij zouden ze nu toch wel moeten gaan groeien of ik ben zoals gewoonlijk weer ongeduldig.l

de luchtvochtigheid was een stuk gezakt, naar 40% en de temperatuur gestegen.

dus moest ik maatregelen gaan nemen: ik heb de afzuiger een tikje harder gezet, en heb wat doorzichtig folie over de potten gespannen.

en verder de standaard dingen zoals een paar keer per dag de blaadjes nat sproeien afgezuurd naar ph van 6 met wortelstimulator.

ik heb ze vandaag niks te drinken gegeven, naar mijn idee waren de potten nog nat genoeg.

verder heb ik niets bijzonders te vermelden, alles gaat volgens mij zoals het gaan moet.

oke dan nu de beloofde fotos; ik weet dat de kwaliteit niet goed is en dat ik te laat was met schieten omdat de lampen al aan waren maar ik had fotos beloofd dus vandaar.

de volgende zullen van betere kwaliteit zijn.

ps. kan ik ook op deze manier filmpje erop zetten, die zijn namelijk van betere kwaliteit.

gallery_24466_10112_607617.jpggallery_24466_10112_190441.jpggallery_24466_10112_607617.jpggallery_24466_10112_466025.jpgoeps, sorry 2x dezelfde foto en weet niet hoe ik hem moet wissen. :lol:gallery_24466_10112_607617.jpggallery_24466_10112_190441.jpggallery_24466_10112_466025.jpggallery_24466_10112_607617.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb de afzuiger een tikje harder gezet

 

Als je een hogere lv wilt, kun je de afzuiger juist beter zo laag mogelijnk zetten, .......als je temperatuur het toe laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten besproeid met wortelstimulator?? heb ik nog nooit van gehoord.

als ik jou was zou ik 1 lamp aanzetten, geen afzuiging, paar keer per dag afzuiging heel even laten draaien om een keer te luchten. dan komt je LV op 80/90 % en slaan ze WEL aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de planten besproeid met wortelstimulator?? heb ik nog nooit van gehoord.

als ik jou was zou ik 1 lamp aanzetten, geen afzuiging, paar keer per dag afzuiging heel even laten draaien om een keer te luchten. dan komt je LV op 80/90 % en slaan ze WEL aan.

wortelstimulator als bladvoeding werkt beter, dan als je het samen met je basis voeding vermengd ;)

maar wat de lampen betreft heb je gelijk, kan er beter 1 aan doen.

dan kan de afzuiger uit , is de luchtvochtigheid hoger en de temperatuur beter te controleren.

dat is het eerste wat ik vanavond ga veranderen, thanx voor de tip :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh heb je nou 3 of 6 lampen hangen?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt je potten tegen elkaar aan staan,....zou ze niet langer dan 14 dagen voorgroei geven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de andere kant, als ze zo langzaam blijven groeien heb je wel 3 weken nodig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
huh heb je nou 3 of 6 lampen hangen?????

ik heb 6 lampen hangen maar ga er maar 3 gebruiken, financieel probleem :lol:

 

Je hebt je potten tegen elkaar aan staan,....zou ze niet langer dan 14 dagen voorgroei geven ;)

als ik ze staks in de bloei zet, komen ze onder 3lampen te staan en dan staan de potten wel van elkaar af :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

financieel probleem :lol: ......

 

dat snap ik nou ff niet, als je er 6 opstart ben je eerder uit de problemen dan met 3.

 

hoog risico is hoog rendement ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb 6 lampen hangen maar ga er maar 3 gebruiken, financieel probleem ;)

maar waarom groeien ze zo langzaam, naar mijn weten doe ik niks verkeerd.

het enige wat ik mij kan bedenken is, dat de stekjes bij het ophalen al de hele dag in de doos hebben gestaan

 

als ik ze staks in de bloei zet, komen ze onder 3lampen te staan en dan staan de potten wel van elkaar af :P

 

 

financieel probleem :lol: ......

 

dat snap ik nou ff niet, als je er 6 opstart ben je eerder uit de problemen dan met 3.

 

hoog risico is hoog rendement :P

jep dat klopt, maar 50 stekjes en voeding en cocos is goedkoper dan 150 stekjes + voeding+cocos.

en dat is het financiele deel ervan, niet dat ik schulden heb.

volgende ronde gaat die ook weer helemaal vol. :)

 

heeft iemand trouwens enig idee waarom de stekjes niet echt willen groeien????????? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja als ik ze met mijn pp's vergelijk, die dus wel goed aanslaan zie ik een paar verschillen.

 

cocos vs plagron light-mix

paar dagen lage LV vs 90% LV

alle lampen tegelijk aan vs 1/6e van delampen aan

cannaenzym, cannarhizotonic en supervit van hesi vs enkel wortelstimulator

sproeien met wortelstimulator vs sproeien met afgezuurd water en anti-spint middelen.

en ik heb 1 gram mycor mix onder elke stek liggen.

 

dat zijn de verschillen, dan kun je nog slecht-gewortelde stekjes hebben, maar die gaan alsnog net zo goed alleen dan 2 dagen later.

en je verhaal omtrent wortelstimulator snap ik echt niet, jij beweert dat je die beter kunt spuiten dan bij je basisvoeding kunt gebruiken, dat lijkt me echt de grootste onzin, (wie heeft je dat verteld??)je zult af en toe wat moeten afwijken van je werkwijze, TENZIJ deze werkt, maar aan je stekken te zien doe je toch iets fout.

 

ben benieuwd hoe je er over denkt

 

ps: is het niet zo dat je NOG STEEDS van onderaf water geeft, en niet van boven, je plug vochtig houden is niet genoeg! je moet gewoon van boven water geven! met wortelstimulator!

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja als ik ze met mijn pp's vergelijk, die dus wel goed aanslaan zie ik een paar verschillen.

 

cocos vs plagron light-mix

paar dagen lage LV vs 90% LV

alle lampen tegelijk aan vs 1/6e van delampen aan

cannaenzym, cannarhizotonic en supervit van hesi vs enkel wortelstimulator

sproeien met wortelstimulator vs sproeien met afgezuurd water en anti-spint middelen.

en ik heb 1 gram mycor mix onder elke stek liggen.

 

dat zijn de verschillen, dan kun je nog slecht-gewortelde stekjes hebben, maar die gaan alsnog net zo goed alleen dan 2 dagen later.

en je verhaal omtrent wortelstimulator snap ik echt niet, jij beweert dat je die beter kunt spuiten dan bij je basisvoeding kunt gebruiken, dat lijkt me echt de grootste onzin, (wie heeft je dat verteld??)je zult af en toe wat moeten afwijken van je werkwijze, TENZIJ deze werkt, maar aan je stekken te zien doe je toch iets fout.

 

ben benieuwd hoe je er over denkt

 

ps: is het niet zo dat je NOG STEEDS van onderaf water geeft, en niet van boven, je plug vochtig houden is niet genoeg! je moet gewoon van boven water geven! met wortelstimulator!

ik heb nu 1 lamp aan van de 3 ivm warmte, hoef ik niet zo veel af te zuigen, temp. 26 lv 85% met 2lampen+afzuiging, temp29 lv55% dan lijkt mij de eerste optie beter

van de wortelstimulator heb ik van growshop en hier op het forum gelezen, ze zeggen dat wortelstimulater beter werkt zonder andere toevoegingen zoals basisvoeding

(dit is mijn eerste x op cococs).

en water geven doe ik van boven af, heb ik 1x van onderaf gegeven zodat ook de bodem van de potten vochtig is.

maar jij zeg dus dat ik beter alle lampen kan aan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb nu 1 lamp aan van de 3 ivm warmte, hoef ik niet zo veel af te zuigen, temp. 26 lv 85% met 2lampen+afzuiging, temp29 lv55% dan lijkt mij de eerste optie beter

van de wortelstimulator heb ik van growshop en hier op het forum gelezen, ze zeggen dat wortelstimulater beter werkt zonder andere toevoegingen zoals basisvoeding

(dit is mijn eerste x op cococs).

en water geven doe ik van boven af, heb ik 1x van onderaf gegeven zodat ook de bodem van de potten vochtig is.

maar jij zeg dus dat ik beter alle lampen kan aan doen.

ik heb eens naar jou verslagen/ fotos gezocht maar kan niks vinden, jammer ik wilde de verschillen ook wel eens zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaatjes ipv praatjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plaatjes ipv praatjes ;)

 

 

 

 

gallery_24466_10112_84648.jpg

trekplaatjes? gallery_24466_10112_342878.jpggallery_24466_10112_492157.jpggallery_24466_10112_264042.jpggallery_24466_10112_220628.jpg

 

 

gallery_24466_10112_492157.jpg

gallery_24466_10112_342878.jpg

weet niet waar camera last van heeft, zal er vanavond bij mij ouwe eentje lenen, een beetje tevreden bbb :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_24466_10112_492157.jpg

gallery_24466_10112_342878.jpg

 

 

weet niet waar camera last van heeft, zal er vanavond bij mij ouwe eentje lenen, een beetje tevreden bbb :lol:

hier staan ze trouwens 5 dagen in de groei, en ja ik weet het ze zijn aan de kleine kant ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alle lampen tegelijk aan vs 1/6e van delampen aan

 

daarmee bedoelde ik dat ik van de 18 lampen er maar 3 aan had de eerste paar dagen, en jij was begonnen met 3 lampen van de 3.

 

miscommunicatie, maar zoals je zelf hebt ondervonden is 1 lamp beter voor de LV, omdat je de afzuiging dan kunt minimaliseren.

 

de reden dat ik momenteel geen foto's kan nemen heb ik her en der al gezegd, camera heb ik nog niet (komt deze week binnen) en m'n telefoon met camera is voor de 4e keer ter reparatie opgestuurd, maar ik maak zsm foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites
alle lampen tegelijk aan vs 1/6e van delampen aan

 

daarmee bedoelde ik dat ik van de 18 lampen er maar 3 aan had de eerste paar dagen, en jij was begonnen met 3 lampen van de 3.

 

miscommunicatie, maar zoals je zelf hebt ondervonden is 1 lamp beter voor de LV, omdat je de afzuiging dan kunt minimaliseren.

 

de reden dat ik momenteel geen foto's kan nemen heb ik her en der al gezegd, camera heb ik nog niet (komt deze week binnen) en m'n telefoon met camera is voor de 4e keer ter reparatie opgestuurd, maar ik maak zsm foto's!

ik had 1 van de 3 lampen aan en heb nu 2 van de 3 aan.

gelukkig beginnen ze eindelijk te groeien.

hoe groot waren jou pptjes ongev. na een week?

 

alle lampen tegelijk aan vs 1/6e van delampen aan

 

daarmee bedoelde ik dat ik van de 18 lampen er maar 3 aan had de eerste paar dagen, en jij was begonnen met 3 lampen van de 3.

 

miscommunicatie, maar zoals je zelf hebt ondervonden is 1 lamp beter voor de LV, omdat je de afzuiging dan kunt minimaliseren.

 

de reden dat ik momenteel geen foto's kan nemen heb ik her en der al gezegd, camera heb ik nog niet (komt deze week binnen) en m'n telefoon met camera is voor de 4e keer ter reparatie opgestuurd, maar ik maak zsm foto's!

18 lampen hoeveel pptjes heb je wel niet staan? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

288, heb 2 dagen in de eerste week de afzuiging continu aan gehad, maar elke volgende dag zag ik dat ze amper verschilden in grootte, en elke dag dat de afzuiging uit stond groeide ze 2 cm ongeveer, dus na een week een cm of 18, en na 2 weken 18/6 gemiddeld 30 cm hoog en 25 cm breed, inmiddels staan ze 2 of 3 dagen op 12/12 en ik schat dat ze nog steeds 2 cm in de hoogte en iets meer in de breedte aan het groeien zijn per dag. het zou wel lekker zijn als ik ze lekker kort kan houden, en dat de zijscheuten omhoog schieten, zodat ze niet te veel in hoogte verschillen met de hoofdtop, heb de lamp nu ook op 60 cm van de plant hangen, en ongeveer 70 cm van de zijscheuten. ik top overigens niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...