Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nickos

hoe werken seedbanks?!

Recommended Posts

hey iedereen

 

wat is me nu al een tijdje afvraag over de seedbanks:

 

hoe draaien ze? Mag je legaal zaad kweken om te verkopen of zijn daar vergunningen voor of is dit ook een illegaal handeltje?

sommige zaadbanken bijv (sensi) die zijn zo groot kan me niet voorstellen dat het allemaal illegaal is.

vandaar me vraag???

 

ben erg benieuwd naar het antwoord als iemand het weet natuurlijk

grz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vraag ik me dus ook af,

even sannie pb gestuurd.

zal het antwoord hier ook even posten...

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verkopen van de zaden is legaal.....het kweken van wiet planten(ook voor zaad)is illegaal....dus het is weer een kromme regel.

Zaden verkopen mag wel ...maar ze komen weer "nergens" vandaan.

 

Maar waarom vallen de wietzaden wel weer onder de 6% btw regeling terwijl het niet echt aan de regels verbonden zit die volgens de belastingdienst worden gesteld aan "landbouw zaden"

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verkopen van zaad geproduceerd in andere landen is legaal.

Dus ik denk dat de grote zaadbanken hun zaad in het buitenland kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Het verkopen van zaad geproduceerd in andere landen is legaal...

 

...hoe geniaal krom is dit ?!

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh, nog 1 seconden nagedacht, en toen kwam t , k ruik een gaatje in t marktje. O nee t is al uitgehold hahah google maar s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar uuuh.... hoe doen die gasten van greenhouse het dan???

Die Arjan en z'n collega's staan toch iedere keer vol met hun gezicht op youtube enzo :verrygood

Politie hoeft maar 1 volgauto achter hun aan te sturen en ze zijn erbij of zie ik dat verkeerd..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar uuuh.... hoe doen die gasten van greenhouse het dan???

Die Arjan en z'n collega's staan toch iedere keer vol met hun gezicht op youtube enzo :verrygood

Politie hoeft maar 1 volgauto achter hun aan te sturen en ze zijn erbij of zie ik dat verkeerd..

 

Zoals al eerder hierboven beschreven, de meeste zaadbanken hebben hun planten in landen staan waar dit toegestaan is, zo kan je ongestoord zaad kweken.

Er zullen ook in Nederland zaadbanken kweken, en daar zal er best wel eens eentje van opgeruimd worden als wietkwekerij in de krant genoemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeste groote zaadbedrijven kopen hun zaden van dezelfede gozer uit spanje, (nee het is niet legaal in spanje) Maar er zijn wel stukjes in spanje waar het norg op grotere schaal kan.

 

Nee arjen maakt geen zaden he he,

 

De betere en (kleinere) zaadbedrijven maken hun eigen zaden BV sannie. Dat is illegaal in productie, maar zorgt wel ervoor dat jij zaden koopt die gemaakt zijn door het bedrijf en dus voor qualiteit gegarandeerd kunnen zijn.

 

Mr X is de verkooper he he, Op papier kopen alle zaadberdijven, (kan niet zeggen tegen de staat heb ik zelf gemaakt.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

*******************

Meeste groote zaadbedrijven kopen hun zaden van dezelfede gozer uit spanje, (nee het is niet legaal in spanje) Maar er zijn wel stukjes in spanje waar het norg op grotere schaal kan.

*******************

 

Foutje in je text........ In Spanje is het hartstikke legaal om op eigen terrein te kweken wat je wil. Hier is een uitspraak over geweest door

het hogere gerechtshof in Spanje.

 

Vandaar dat je daar ook Cannabis clubs hebt, die mogen ook kweken op eigen terrein. De overheid heeft een keer iets van 50 kilo terug moeten geven aan een Cannabis Club.

 

Leuk land he.....................wil der ook heen!!!

 

Edit: Hier de teruggave van de kilo's http://www.encod.org/info/PANNAGH-SPAIN.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

over die cannabizclubs heb ik indd iets gevonden zit in meerdere landen dan spanje zelfs hier in nederland maar kan niks vinden over dat het legaal is om op eigen terein te kweken in spanje lijkt me ook sterk hebbie een bron ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet hoe goed je Spaans is, maar op deze webstek wordt het als het goed is uit de doeken gedaan. (is de Spaanse cannabis belangen organisatie) http://www.arsec.es/

 

In Spanje is het legaal om wat planten op eigen terrein te hebben, voor jezelf. Ga je het verkopen kun je in een naar gevang belanden. Maar volgens alle verhalen rookt de Guardia Civil in vele gevallen met je mee, of je koopt het daar van hun.

 

http://www.cannabisculture.com/v2/articles/34.html Een stukje in het Engels over de stand van zaken in Espanol.

 

Have fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ik dan even geluk dat ik een spaanse vriend heb :verrygood bedankt voor de info meer links en info altijd welkom

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuk artikel maar het is uit 1998...

 

Ja en toen? Het is nog steeds dezelfde situatie daar hoor, wat alleen maar verbeterd.

 

@nickos.

 

Wellicht, en als je het echt wil weten, kun je je ff aanmelden op het forum van Nol. www.hempcity.net . Hij weet wel het hoe

en wat in Espanol. Heeft er ook een huis. Ook een collega shop houder van hem is daarheen verhuisd.

 

Ergens staat wel een reisverslag. De Guardia Civil doet daar niet moeilijk als er mensen op het terras van zijn zaak zitten te paffen.

 

Ik hou me aanbevolen voor een contact als je die kant op gaat. IK haal wat internationale certificaten hier in NL en dan ga ik mij

op Spanje orienteren. Vind het hier wel leuk geweest nu. Ga ook overwinteren (wel werken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf net terug na een jaar spanje, Is echt niet zo fijn als jij denkt. Gardia is zeker weten niet je vriend als smoker.

 

En ja ze zoeken je kweek en ruimen het op en gooien je in de bak.

 

Je mag volgens de wet voor eigen gebruik wat kweken,(max 10 plantjes) verder is het in spanje niet de gewoonte om jouw huis te betreden.

 

Maar de gardia geeft geen ene shit om de wet. De gewone policia is cool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK man, goed om even wat "hands on" ervaring te verkrijgen.

 

Nu ligt het toch ook nog aan waar je precies daar bent, noorden is toch wat liberaler als het zuiden??

 

Ik ken ook andere verhalen van de Guardia Civil, maar mijn eigen ervaringen zijn ook de jouwe hoor. Tenminste, lang geleden

toen ik in Spanje was. Maar van studenten die ik wel eens tegenkom (in grote getalen) hoor ik ook andere verhalen.

 

Beetje wilde westen dus nog......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...