Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Farmerjohn

spontane klaplong

Recommended Posts

Dag Weedforummers!

 

Afgelopen maandag heb ik spontaan in de les een klaplong gekregen. Ik had eerst niet door wat het was en ben zelfs een tijd gewoon in klas gebleven tot de pijn(steken) erger werd en de kortademigheid toenam. Ze hebben mij dan ook naar de spoedafdeling van het ziekenhuis gebracht waar snel duidelijk werd dat ik een spontane klaplong gekregen had. Het zou voorkomen bij lange, jonge, slanke mannen die roken en ik voldeed jammer genoeg aan die kenmerken. Nou heb ik het geluk gehad dat het om een "kleine" klaplong ging, 19,7 mm op het ergste punt. De dokter stelde dan ook voor, nog niet te draineren, en spontaan herstel af te wachten. En dit gebeurde dus ook. Nu is het nog steeds aan het herstellen en morgenochtend nemen ze weer een foto.

 

Dezer dagen heb ik dus amper iets te doen en denk ik veel na over m'n levensstijl( de vele joints, de snoeiharde bass uit de boxen op feestjes en het intensief sporten) en hoe het verder moet. Ik zou nooit meer mogen roken... Een periode zou ik wel kunnen stoppen bv tot na de examens, maar ik kan me niet inbeelden dat ik deze zomer nooit meer joints zou kunnen roken! <_< Ik lees verslagen van mensen die bij hun eerste sigaret direct alweer een klaplong kregen. Laat staan wat de gevolgen bij een joint(niet puur) dan niet zouden zijn.

 

Plots stond ik stil bij het idee van een vaporizer. Is dit de beste oplossing voor mijn probleem of is af en toe eens een joint roken toch niet zo erg voor mijn longen, of beter gezegd: verhoogt dit niet meer de kans op een klaplong als men beweert?

 

Alle info is welkom! Groetjes uit Ghent! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel, een klap long heeft totaal niks met roken te maken.

Dat roken niet goed voor je longen is, is een ander geval. <_<

 

Het komt trouwens bij zowel jonge lange mannen als vrouwen voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Farmerjohn,

 

ten eerste welkom bij de klup van klaplongleiers :smoke

 

Ik, jonge slanke man die nog steeds rookt <_< , heb ook ooit op 16 jarige leeftijd een spontane klaplong gehad.

Kreeg toen inderdaad ook het advies om niet meer te roken, echter krijg je dit advies omdat het gewoon ongezond is, verder heeft het niks met je klaplong te maken.

 

Ik had een klaplong van een aantal centimeters dus dat was een ferme ben nu 10 jaar ouder en leef nog steeds. :huh:

 

Wel is het zo dat je tijdens het herstel moet opletten omdat, te veel roken in deze periode, het herstellen vertraagd en verslechterd.

Een klaplong zoals jij en ik hem hebben gehad heeft verder niks met wel of niet roken te maken. Eerder met de bouw van je lichaam en noem het maar toeval.

 

Nu ga ik je niet vertellen dat je gewoon door moet roken, in tegendeel, gebruik dit voorval om te stoppen met roken (had ik toen eigenlijk ook moeten doen). Maar af en toe een joint roken doet in jouw geval niet meer schade dan bij een ander hoor. En zoals je aangeeft is een vaporizer natuurlijk een verstandige keus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat bbb zegt, komt vaak bij dunne/slanke en lange mannen voor.

Heb 't ook met een collega gezien en die rookt toch echt niet <_<

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farmerjohn,

 

Geloof dat het krijgen van een klaplong niet veel te maken heeft met roken. Tuurlijk probeert een longarts of zijn arts assistent je bang te maken. Maar misschien is dit voor je de tricker om gewoon te stoppen met die peuken.

Ik ben 58 en heb copd van het roken ( rek uit de longen).. geloof me had er ooit van gehoord... maar dat het zo erg is.

Kan niet veel meer, werk 3 halve dagen in de week .. met moeite. Douchen is een geweldige opgave. Dus doe PF en vooral jezelf een plezier .. en probeer te stoppen! Ach, en dan gewoon een goed voornemen ... stoppen met roken .. maar jezelf elk weekend 4 joints gunnen. Try it!

Heb zelf nooit een klaplong gekregen op jeugdige leeftijd. Want Farmerjohn, de risicogroep is niet lange jonge slanke mannen. De groep waarbij een klaplong gemakkelijk optreedt is bij lange jonge lelijke slanke mannen.

Daarom bleef ik buiten schot. <_<

Nee, nu zonder gekkigheid. Hoop dat je snel weer opknapt en weer lekker je ding kunt gaan doen. Ach, maar stoppen met roken is nog niet zon slecht idee toch.

Snel herstel!

PF

 

Boy ... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

PF er stond volgens mij... de groep waarbij een klaplong gemakkelijk optreedt is bij lange jonge NIET lelijke slanke mannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boy,

 

Zie je wel ... toch 59 over een paar dagen.

Ja het lezen is erg selectief ... beetje Alzheimer misschien.

Dus je hebt meer kans op het krijgen van een klaplong als je lang jong slank en niet lelijk bent.

Ja, dat zal de verklaring zijn. PF kreeg daarom nooit een klaplong op jeugdige leeftijd ... hij was niet lang. :verrygood

Tjuus

;)

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was het bij, lang geschapen jonge mannen

 

Nu heeft iedereen zeker een klaplong gehad ??? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij was het bij, lang geschapen jonge mannen

 

Nu heeft iedereen zeker een klaplong gehad ??? ;)

 

Inderdaad BBB, ik meen mij te herrineren dat dat de enige ware vereisten zijn :P .

 

Vanochtend heb ik dus de check-up ondergaan. Foto zag er goed uit, bijna niets meer te zien en ik heb terug 99% van m'n longcapaciteit ofzoiets. Het is hier werkelijk schitterend weer en ik heb me alweer in de verleiding gebracht vanavond een trekje of 3-4 te nemen? Doen of liever nog een weekje wachten? :verrygood

 

Alvast vele groene groeten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoel met het volgende niet dat je weer veilig kan gaan roken ,, dat moet je zelf maar bepalen

 

maar een vriend van mij heeft een paar jaar geleden ook een klaplong gehad , toen een paar dagen in het ziekenhuis gelegen enzo .. maar die rookt nog steeds gewoon als een schoorsteen

 

het moment dat zn long klapte was wel tijdens een jointje want daar was ik toevallig bij

 

beterschap in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow Farmerjohn

 

Verzorg u klaplong kadey! Als je het moeilijk hebt met dat jointje te laten kan je miss.

effe met wat wietolie experimenteren werkt perfect om het duiveltje van je schouder te halen!

Enkel nog een engeltje als je begrijpt wat ik bedoel! het stoppen of minderen gaat vééél gemakkelijker.

Dampen is ook een aanrader maar moet je wel leren apprecieren. Het geeft geen "zware longen" gevoel

als bij roken wel het geval is. Ik wil niks promoten alleen maar tips geven om je beter en gezonder te voelen.

 

Grtzz..Phete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...