Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xqlusiveboz

Amnesia outdoor?!

Recommended Posts

Beste Lieden,

 

vandaag heb ik een viertal Amnesia stekjes van iemand gekregen. Ik heb geen hok waarin ik de plantjes kan gaan growen, dus ben afhankelijk van een buitenkweek. Nu hoor ik van verscheidene mensen dat Amnesia geen goede soort is om in het Nederlandse klimaat buiten te kweken.

Graag zou ik van jullie tips ontvangen waardoor ik deze kweek toch succesvol kan uit voeren.

 

Alvast erg bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel moeilijk om dat te doen. je moet ook geluk hebben met een goede zomer.

Heb je de lange bloei versie of de kortere??

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat durf ik niet te zeggen, ik kreeg de stekjes zomaar aangeboden. Er is me alleen verteld dat het Amnesia is. Maar dit is dus geen goede soort voor een buitenkweek?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia Haze is aardig gevoelig voor rot....

 

 

Je kan het proberen, moet je wel verduisteren <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah ik wou het dan zeker op proberen met het verduisteren. Maar als ik nu begin met de kweek, vanaf wanneer zou ik dan moeten gaan verduisteren om rot te voorkomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb vorig jaar 1 amnesia buiten gekweekt. Was mijn allereerste kweek, dus wist nog niet goed hoe & wat. Wat ik er van heb opgestoken :

 

- als je te vaak naar de spot gaat (1/Week of meer) heb je in no-time een paadje waar een voorbijganger wel eens nieuwsgierig naar kan worden. Toen ik het doorhad ging ik door een aantal struiken naar de spot zodat er geen spoor werd gevormd. Bovendien leuke manier om de "illegaal bezig zijn" kick te verhogen.

 

- Amnesia wordt best groot. Heb dat plantje in een pot gehouden achter het raam tot het ong. 60 cm was. Half juni heb ik het buiten gezet en dan is het nog gegroeid tot ong. 1.50m hoogte, ong. 1m in doorsnee. Gelukkig had ik wel getopt zodat ik 2 hoofdtoppen kreeg, wie weet hoe hoog het was het geworden met 1 top. Heb een zak potgrond voor moestuin gebruikt, geclaimd met voedsel voor 100 dagen (40l), gemengd met rozenkorrels (3 soeplepels) en kalk (een handje of 2). Geen tekenen gezien van onder of overvoeding (denk ik toch).

 

- qua geur valt deze plant eigenlijk mee, pas als je binnen een meter of 2-3 in de buurt kwam rook je iets. Stond wel op een plaats met veel lookkruid.

 

- door de droge maand september geen toprot gezien tot de eerste buien begin oktober. En dan ging dat wel snel, moest om de 2-3 dagen langsgaan om de besmette toppen eruit te knippen zodat niet de hele oogst verloren ging.

 

- uiteindelijk geoogst half oktober, na weerberichten over nog veel meer snertweer. Bovendien leek het plantje mij ver klaar, quasi geen witte haartjes meer. Ideaal wordt eind oktober/begin november als oogstdatum aangegeven op het net, maar tegen dan heb je in ons klimaat waarschijnlijk altijd zwarte toppen.

 

- heb er 8 uur aan geknipt, wel met aandacht gedaan. Opbrengst was 70 gr droog. De toppen bovenaan waren best ok, onderaan zat vooral fluffy spul en dat was bijlange niet zo straf. Bij een volgende guerillia zoek ik een oplossing om de volledige plant te drogen te hangen, denk dat dat véél minder lang zal duren om te knippen nadien.

 

greetz,

Warsawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das volgens mij niet echt een geschikte plant voor buiten..... volgens mij kan je daarmee pas nov/dec oogsten met alle kans op toprot <_<

Tenzij je kan verduisteren en daar de tijd voor heb, maar zou voor buiten lekker een buitensoortje of een skunk of pp'tje kiezen.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Warsawa,

 

gelukkig zal ik van nieuwsgierige mensen geen last hebben want wil de planten gewoon in de tuin kweken.

Ik zal zeker rekening gaan houden met alles waar je tegen aan bent gelopen. Thnx voor de tips.

Heb je zelf niets met verduisteren gedaan?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ze zo`n 20/30cm hoog worden, zet ze dan in de bloei...

 

Kans op toprot heb je altijd, gewoon alles goed in de gaten houden vooral de laatste 2 weken.

 

EDIT:

 

Kijk ff wat voor blad de stekken hebben, is het lang en dun of groot en dik.....

 

Als je Amnesia Haze hebt zijn de vingers van het blad erg lang en dun, anders heb je de nep Amnees en die zou ik direct de prullenbak in zodemieteren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ exqlusiveboz

Ik heb niet verduisterd want het plantje stond ergens eenzaam in het bos. Heb wel zitten overwegen om bij een volgende buitenkweek met Amnesia binnen op te kweken, op 14/10 zetten (zou de bloei moeten in gang zetten) vanaf bijv. 15 juni en pas de laatste 2 weken van augustus naar buiten.

 

Voor wat het dan nog waard is om buiten te kweken natuurlijk + verreist dat je toch wel wat faciliteiten hebt binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...