Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

IreZumi1

TEST: Evsa Lumatek pro 400v VS Hamerslagkap en Philips vsa

Recommended Posts

@Irezumi1,

 

Nog even over de update...weer gemist...pagina terug ;)

 

Ik zie geen verschil op de foto's...misschien als je er boven hangt dat het wel te zien is?

Loopt je vloer waterpas? of blijft er water in de hoek hangen waar de lumatek hangt?

 

Ben erg benieuwd wat de Aptus doet...hoor er alleen maar goede dingen over..dus ik wacht af :)

 

Die 60 dagen gaan ze wel halen hoor..dat enkel bruin haartje heb ik ook al..terwijl 99.999999999999991 nog wit is.

 

Suc6 jongen

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schenkie

 

Yep update was snel naar volgende pagina :)

Nee vloer is niet geheel waterpas, het laatste beetje loopt naar de openingkant bij de hamerslag, maar is wel aardig minimaal hoor, wel makkelijk want ik pomp bijna heel me bak leeg.

Ik zie dit niet echt als een probleem jij? Ik pomp altijd me gehele vat erin.

Ja ze hebben vanaf gister 100ml op 200liter water gekregen van de Aptus totaal 1,95ec.

Ik ben ook zeker benieuwd ;) anders terug naar Canna of Hesi.

Ja die paar witte haren is te verwaarlozen, min 60 dagen halen ze wel ja, vorige ronde maar 54 dagen ;) misschien te snel met die super pk begonnen toen ;)

Tja beetje verschil maar niet echt super.........misschien in gewicht? We zien wel..

 

Thanks kerel

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een paar foto`s ;)

ec 1.9 inclusief 100ml super pk aptus ph zoals altijd 5.8.

Alleen AB en pk......

Alles is nog netjes groen en dat voor 43 dagen bloei :)

 

Nog 17 tot 24 dagen ;)

 

med_gallery_12285_9955_329852.jpg

 

De toppen groeien nog flink in de breedte, komen steeds nieuwe pukkels bij....

 

med_gallery_12285_9955_2945428.jpg

 

Maandag weer grote update

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben ook zeker benieuwd wink.gif anders terug naar Canna of Hesi.

ik geloof niet dat jij nog van die Aptus af wil, hoor alleen maar goede verhalen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat het werkt, ze drinken momenteel wat minder, dus het duurt ff wanneer het echt volledig gaat worden opgenomen, zaterdag hebben ze gehad, dus moet komende week gaan blijken. Ze hebben geen last iig van de pk dus zit te denken het nog te verhogen.

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker jung! foto van onderste blaadjes evt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees

Zal er aan denken ;)

 

Vandaag een boodschappentasje vol aan bladeren verwijderd, normaal doe ik dit nooit, toch maar eens proberen!!

De planten krijgen nou ook halverwege de planten/toppen goed licht.

Dus mij benieuwen of dit ook nog mee werkt in het gewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotootjes voor de geintreseerde en de :)

 

Gaat lekker, bladeren verwijderen doet ze goed, op naar de 1 op 1 ;)

 

Eerst de hamerslagkant:

gallery_12285_9955_3441452.jpg

 

De lumatek/gavitakant:

gallery_12285_9955_3268059.jpg

 

Zooitje random foto`s:

 

med_gallery_12285_9955_886399.jpg

med_gallery_12285_9955_2110564.jpg

 

med_gallery_12285_9955_663268.jpg

 

med_gallery_12285_9955_2142743.jpg

 

med_gallery_12285_9955_4524147.jpg

 

med_gallery_12285_9955_3431646.jpg

 

Veel verschillen zijn er echter niet meer.........misschien het gewicht???? ;)

 

En wat vinden jullie ervan??? Lekker veldje toch, alle toppen zijn al keihard.

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Ziet er weer heel mooi uit. Ik zeg op naar de 1 op 1 en verder kan ik niets te zeuren vinden :) ;)

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Kramer ;)

 

Gr IreZumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is vanaf foto's nog onmogelijker natuurlijk om het gewicht te gokken!

 

De 1:1 zou je wel eens gehaald kunnen hebben IMHO, want het ziet er mooi vol en netjes uit!

 

Verzoekje van mij, wat je wat extra hobbytijd (lees; hard work) op gaat leveren:

 

zou je het gewicht van alle planten apart kunnen wegen ? Zodat we niet per kantje het totaal alleen weten, maar ook weten of in het midden onder de kap planten meer op brengen dan aan de buitenkant ?

 

Ik ben zelf wel benieuwd naar het 90% gelijke lichtbeeld bij de Gavita kap!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hedde gij nou ok foto's van de onderkantjes van de planten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KTM

Ik zal 2 planten onder de lamp wegen en 2 aan de buitenkant wegen, oke ;)

Ik heb aan de zijkanten ook dikke planten staan, maar het blijft toch niet te meten, het blijft altijd afhankelijk hoe de stek is de ene stek is beter als de andere, dus echt een beeld dat je ervan wilt kirjgen kan elke ronde weer verschillen, maar zal een aantal planten wegen voor je ....nat of droog?

 

Ik denk indd dat ik deze keer dicht tegen de 1 op 1 aan kom, want het staat goed vol en ook halverwege de planten :)

 

@Amnees

Ja sorry vergeet kerel ;) komt er aan beloofd!! onderkant is eigenlijk wel vreemd, het draaid om de toppen kerel ;) Maar ik snap je wel, dus ga daar ook eerst volgende update een foto van maken voor je........daar zitten rond deze periode altijd wel een paar dode bladeren ;)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd droog wegen, nat heeft geen zin.

 

(je hebt ook niks aan natte wiet)

 

Kees. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Is goed Kees zal 2 planten onder het kapje wegen en 2 aan de kant, zal de gewichten er vervolgens van posten ;)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites
zal de gewichten er vervolgens van posten ;)

 

Das een mooie bijkomstigheid ;) :) ;)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Als ik van de minima van 20gram uitgaan wat deze keer wel gaat lukken :P kom ik op 60x20gr=1200 1 op1

 

Maar ja het kan ook altijd tegen vallen he (wat best vaak gebeurd) ;)

 

 

Ps geslaagd voor me motor vandaag :wOOt :) ;) alles in 1 keer gehaald ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan gebeuren haha, maar het is meer zodat ik kan vergelijken hoe mijn bladeren met die van jou verschillen. maargoed misschien moet ik er net als jou ook gewoon niet naar kijken, idd heb je elke ronde wel dat de oudste bladeren onderin langzaam afsterven. ben bang dat ik een probleem probeer op telossen wat haast niet op te lossen valt, bovenste bladeren zien er net als bij jou knalgroen uit en dat is waar de toppen groeien he..

 

zet 'm op! hoop dat mijn plantjes net zo lekker blijven gaan als die van jou! als er een extreem verschil in gewicht zit moet dat haast wel aan mapito vs aarde liggen. als dat zo is ga ik ECHT op mapito beginnen binnenkort ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeker in jouw geval overgaan op mapito, scheelt je ook veeeeeeel werk met potjes vullen, mapito kan je zeer lang gebruiken.

Nee je kan het niet met mij vergelijken op moment, de bladeren die dood gaan dat verhaal begint pas na dag 40 12/12 ongeveer.

En indd als het niet teveel is niks aan doen, met al die toevoegingen haal je meer ellende op je nek dan je wilt, geloof me maar, heb het ook al vaak gehad :)

Alle mapito is echt behalve die met die kleurtjes erin.........neem Cultilene die ik heb, mooi spul.

Ik meet eigenlijk ook nooit me uitgaande waardes, heb een schema in gedachte dat geef ik en daar doen ze eht maar mee.......hoe dan ook en dat gaat altijd goed.

 

Gr Ire ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee zumi :)

 

gefeliciteerd man met je motorrijbewijs ;)

 

je tuintje gaat ook lekker ;)

 

ik hoop voor je op een gram de watt, moet toch mogelijk zijn!!

 

groetjes

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Henkiedepenkie

 

Tijd al weer niet gesproken, die KFK ook al een tijdje niet meer :P

Ja tuintje gaat goed, maar ben indd blij dat ik geslaag ben voor het motorrijbewijs ;) :)

Eindelijk lekker rond scheuren ;)

Gram/watt ik hoop het word wel een keer tijd he ;)

 

Thanks man

ps ook nog steeds gestopt ik he ;)

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent direct op 12/12 gestart toch? dus je hebt nu een totaal van 45 dagen vanaf stek tot vandaag toch?

 

ik zit op dag 28 12/12, MAAR heb 2 weken voorgegroeid dus zit vandaag op dag 42 vanaf stek.

 

vandaar dat dat blad opzich best vergelijkbaar kan zijn, right?

 

 

 

sprak laatst een grote jongen (ouwe man) die al jaren op dit spul kweekt, maar hij noemde het zelf anders als mapito, volgens hem was het net anders.. weet niet meer wat dan wel, en die gebruikte enkel en alleen basisvoeding, met 400 watters, deense tafels, 9 planten op 1 m2.. en dat zou altijd goed werken..

 

tja iedereen heeft zo z'n eigen werkmethode, de een zet er 9 op 1m2, de ander zet er 40 op 1 m2.

 

mare gefeliciteerd met je motorrijbewijs!! lekker raggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heyy

Ja maar de groei periode vind ik daar niet echt in mee tellen, maar indd ze zijn wel bijna even oud dan.

Mijn planten zijn in 14 dagen zeg maar dood en die van jouw gaan nog 32 dagen ik denk dat dat eerder telt als andersom zeg maar.

Als ik 2 weken voor groei en 28 bloei hebt heb ik echt nog geen 1 verkleurd blaadje onderaan. Komt echt pas na 40 dagen bloei, soms later.

Ik weet het dan ook niet Amnees, ik zal iig wel een foto voor je plaatsen.

Tja ieder ze eigen methode en medium, er leiden meer wegen naar Rome :)

 

Ik denk dat je quantigo of zoiets bedoel kwa mapito waar Racker op kweek.

 

Thanks kerel, eindelijk lekker rond ragguhh ;)

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook rond 30 dagen bloei en hele lichte verkleuring bij sommige bladeren onderin.

Ik denk als het zo is als hieronder op de foto je je geen zorgen moet maken.

Is het erger dan is er iets niet best.

 

Edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

die foto lijkt erg op mijn planten, ongeveer dezelfde dag 12/12 als bij mij nu. helemaal onderin is het toch iets erger als op jou foto, maargoed daarboven heb ik geen 1 blad die ook maar een beetje lichter begint te worden, dus laat 't maar voor wat 't is. als het echt erger word is het waarschijnlijk ook makkelijker te zeggen wat het probleem is. tot nu toe kan het van alles zijn. tnx voor de foto en info!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...