Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hey mense ik ben al en tijdje lowryder 2 aant kweken en heb in 2008 een zaden kweek gedaan met 3 lw2's hier heb ik toch een 500tal zaadjes van af gehaalD;;;

 

Nu soms zijn er zaadjes tussen die 3 kiemblaadjes hebben .

 

Nu vroeg ik me af zijn dit altijd mannetjes enof worden het herma's?

 

want nu ben ik weer 25 lw2tjes aant ontkiemen en er zitten 4 van die zzadjes tussen en heb geen zin om extra tijd in ze te steken als ze toch niets opbrengen(dus dan doe ik ik ze dadelijk weg)

 

heb ooit er nog zo 1tje gehad en dat was een mannetje .....

 

 

tnx voor de raad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik nog nooit van gehoord...

En ik lees hier toch al even

 

Tja, ik zou gewoon zoeken op het forum naar gelijke gevallen (als het er al ergens op staat)

Maar ik denk dat 3 kiemblaadjes niks zegt over het geslacht van je plant, test het eens uit (2 plantjes) en laat ons het resultaat weten (als je er 25 hebt maken die 2 toch niet zo'n verschil)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoek eens op tripolide.

 

of triploide (triploïde) :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

k zal ik eens doen mss dat ik wat meer vind met dit trefwoord.

 

at wakki kzal je eens een fototje trekken dan zie je hoe het er uit ziet ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt (op dit forum toch) bijna altijd een triploïde genoemd, maar dat is eigenlijk incorrect.

 

Een triploïde is een plant met 3 'sets' chromosomen (3n) en cannabis heeft normaal maar 2 'sets' chromosomen (2n).

 

Dat je plantjes soms 3 paar blaadjes hebben wil niet zeggen dat ze een extra set chromosomen hebben.

Dit fenomeen wordt "whorled phyllotaxy" of "Trilateral branching" genoemd. (als je deze termen eens 'googled' zal je voorbeelden genoeg vinden)

Het is een afwijking die niet veel kwaad kan. Het doet de plant geen kwaad, maar je moet er ook geen extra oogst van verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donjon Af seg leuk dat jij er al van op de hoogte bent .

 

heb ene keer zo een plantje gehad (allé laten verder groeien tot hij na 3 weken zn geslacht liet zien toen was het een mannetje .

Nu telkens als ik terug zo van die kiemplanjes had goiede ik ze weg was er toch meestal maar eentje en was niet zeker dat het een dame zou worden maarja dit zegt anders nu dan hopen dat ik er nu tussen die driekopjes wa vroutjes zitten heb :rofl

 

 

grtz en tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mij opgevallen dat de meeste 3 bladerigen (lijkt me een makkelijkere term) die ik hier op het forum heb gezien mannen worden. Of dit verband heeft of stom toeval is, kan ik je niet vertellen.

 

@ smokymcpott

Nooooit planten weggooien omdat je denkt dat het een vent wordt. (tenzij je natuurlijk erg hard moet en kan selecteren).

Bij autoflowers is het een kwestie van 2 a 3 weken wachten en je weet het zeker.

 

EmTee

(Die nog nooit een 3 bladerige had :rofl )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...