Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carpe_diem

nachtwandeling gepland?

Recommended Posts

http://www.huis-en-comfort.nl/Kleding-acce...ail.a833.0.html

 

 

 

 

cap-clip lampje

 

 

Nachtwandeling gepland? Handig, als het cliplampje aan je cap je dan de juiste weg toont! Uitgerust met 5 superfelle LED-lampjes, aan/uit-schakelaar en een clip om te bevestigen aan elke cap met klep. Batterijen worden meegeleverd.

 

Materiaal: kunststof

 

 

 

Afmetingen: 9 x 5 x 3 cm

 

 

 

werkt dit :verrygood ?....

 

wat gebruiken jullie als er geen maan schijnt... :D ?

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja :verrygood ...dat is voor naar de spot toe :) ....hands-free mannen zoeken en planten is wel fijn :D

jahhh...jij hebt stekken :P ...moet je ook hermannen zoeken ;)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Nachtkijkers zijn zeker leuk, als je genoeg dames wegzet is het de kosten wel waard. Maar bij het planten zou ik geen wit led/hallogeen gebruiken. Gebruik zelf een LED hoofdlamp met een schakelaar, rood en wit licht. Kan je op je kop zetten en bij rood schijnsel prima je ding doen. Bijkomend voordeel is dat rood licht van een afstand niet meer waarneembaar is met blote oog des nachts.... Je eigen nachtzicht niet aangetast word tijdens het gebruik, wat betekend dat als je je lamp uit zet, je nog even veel kan zien als normaal. Bij wit licht zie je alleen maar vlekken als je hem dooft.Duurt ongeveer 40 minuten voordat je weer goed nachtzicht hebt.

 

Rode hoofdlamp werkt prima, heb er al jaren ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou me een stuk prettiger voelen zonder licht...

met licht ben je veel beter zichtbaar, terwijl jij een ander niet ziet omdat je ogen zijn aangepast aan het licht

 

zowieso vind ik de nacht veel mooier zonder licht(vandaar dat ik ook een hekel heb aan al die straatverlichting overal, kun je niet eens meer normaal van de nacht genieten)

 

ik zou hoogstens een zaklampje meenemen om even nel aan te kunnen doen bij precisiedingen of etiketjes lezen/kleuren zien of iets dergelijks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rode hoofdlamp werkt prima, heb er al jaren ervaring mee.

 

klopt :D Goede Herder,

 

Op de navigatie brug van zeeschepen werken ze ook bijna altijd met rode dimbare verlichting :verrygood

heb je een linkje van jou lamp?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He je hebt ook nachtkijkers die je op je hoofd kan binden :)

Zo heb je beide handen vrij

 

Die lampjes ben ik ook niet voor.. Die pet lijkt mij 10 keer nix.

Dan liever nog een mac-licht dingetje :verrygood

 

Daar kan je eventuele belagers ook mooi mee verblinden :D

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505">

beetje handig ???

kan natuurlijk ook met een iets minder oude camera

als er maar een kijk ook op zit en niet gelijk een schermpje

ir letjes zie je dus niet met het blote oog

groeten

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

IR lichtjes zie je wél met het blote oog

 

In de absolute duisternis zie je van zeer ver al n rood bolletje, net n rood ledje branden.

Ik spreek uit ervaring, mijn nachtkijker met IR bijlichting aan zie je al van ver "aan het werk".

 

Als hoofdverlichting gebruik ik een petzl hoofdlamp:

http://www.petzl.com/en/outdoor/myo-series/myo-xp deze dus (kwam ooit uit decathlon 70 euro fzo)

Ik heb ook nog n 160 lumen tactical zaklamp bij, voor mogelijke mensen hun nachtzicht te verklooien (verdediging)

En dan mijn nachtkijker nog, die ik niet veel gebruik, en wel daarom:

Nachtkijkers (vooral goedkope, onder 300euro) zijn enkel bruikbaar voor het observeren. Dus als je denkt van, he staat daar nu iemand in de bosjes, kun je m eens gebruiken, maar om hem gewoon voor je oog te houden en er vanalle dingen mee wil doen, niet handig...

voor guerilla zou ik geen nachtkijker aanraden dus, ook al omdat je toch wel met n hele investering moet rondlopen die je niet graag onder het vuil wilt zien...

 

dus, wil je geen licht gebruiken, gebruik de maan :verrygood

 

greetz

Jeroen

 

edit: dat cap-lampje zag ik vorig jaar ook al liggen in de xenos voor 1 euro fzo. Vroeger gebruikte ik wel een hoofdlampje uit die winkel, dat goed is van kwaliteit en lichtopbrengst, maar kan natuurlijk niet tippen aan een petzl... Maar ik verwacht wel dat dat lampje niet echt 5.50 euro waard is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

@carpe diem

 

Heb nog ff gezocht naar een link voor het lampje.... kon de mijne niet vinden maar wel de nieuwe versie.

 

http://www.nierle3.com/nl/artikel/6814/Ene...t_7_x_LEDs.html

 

Dit is een model dat zeker werkt voor je nachtwerk ! De prijs is ook mooi onder de 2 tientjes....

 

Je kan waarnemen met een nachtkijker maar werken met zo'n ding op je kop gaat niet lukken, ten minste niet in de prijscategorie waar we het tot nu toe over gehad hebben.

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is de goeie :rofl

Nu (nog) direct uit voorraad leverbaar ;) .

Hoeveel moeten we tegelijk bestellen??? :no

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel ik gebruik mijn katten ogen :rofl

 

Miauw

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Als we meer als 1000 hoofdlampjes bestellen kunnen we misschien gratis het WF logo erop laten zetten en meeleveren....

 

 

Wahahahaha......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...