Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tilburg2009

Guerilla Met Tilburg2009

Recommended Posts

Ziet er goed uit man..... ;)

 

Succes

 

Greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe Update!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE, 15 Juni

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Ja ja, het heeft even op zich moeten laten wachten. Maar hier is hij toch! NIEUWE UPDATE!!!

 

Oke, ik moet even denken waar ik moet beginnen. Ik heb heel veel gedaan:

- Planten getopt

- Planten naar spot 2

 

Het was een hele klus om de planten naar Spot 2 te krijgen. Spot 2 is een nieuw idee om mijn kansen te spreiden. De grond is hier iets minder vruchtbaar en iets minder nat maar er niet ver vandaan kan ik emmers water halen uit een beekje! Ik heb hier 7 planten neer gezet en deze spot ligt vlak bij spot 1 waar ik morgen de rest neer ga zetten! U hoort het goed, morgen komt er dus weer een kleine aanvulling met foto's!

 

De voeding die ik heb samengesteld is:

- DMC aarbei / kleinfruit voeding (Biologisch, vast)

- DMC VIVIROOT wortel stimulater (Biologisch, vast)

- Long Lasting plant foor ( NPK mix, Biologisch, vast)

 

gallery_21645_9910_1980193.jpg

 

 

De planten in de 2L potten zijn ongeveer 38/47 CM en zien er goed uit! (Wel kan je zien dat ze nodig overgepot moeten worden, planten zijn volledig doorgeworteld)

 

Een aantal plantjes getopt op deze wijze:

 

Voor:

gallery_21645_9910_834234.jpg

 

Na:

gallery_21645_9910_1035415.jpg

 

Groepsfoto voor de verhuizing:

 

gallery_21645_9910_123472.jpg

 

Het transport achter in de kofferbak ;) :

gallery_21645_9910_233706.jpg

 

 

Bewerking van de spot:

 

Een gat gegraven van 50 Cm rond en doorgehusseld met de voeding, foto's zeggen genoeg!

 

gallery_21645_9910_481968.jpg

 

gallery_21645_9910_1513184.jpg

 

SLAKKEN=TERROR

gallery_21645_9910_1713738.jpg

 

Plantjes uitgezet:

 

gallery_21645_9910_458159.jpg

 

gallery_21645_9910_1383990.jpg

 

Mooie impressie van de grootte!

gallery_21645_9910_1487796.jpg

 

Royal Dane '09

gallery_21645_9910_764693.jpg

 

Wat een schitterende DCF Skunk met paarse tinten ;)

gallery_21645_9910_206501.jpg

 

Planten die op dakterras blijven:

 

Foto van middaglunch.

 

Een heerlijk topje Shiva van coffeeshop Shiva:

 

gallery_21645_9910_348474.jpg

 

In combo met....

 

"Thnx to Taxi"

gallery_21645_9910_662491.jpg

100gr. knip en fluf in verwerkt

 

 

Morgen nog meer fotos van de planten op spot 1 en 2!

Morgen ook meer fotos van de lelijke planten hoek met misbaksels! ( ik kan alvast verklappen dat ze beetje bij beetje bijtrekken ;) )

 

 

Keep 'm Green boy's! ;)

 

 

Groeten, Tilburg2009 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die mest heb je vast en zeker bij de welkoop gehaald of niet?

 

dan heb je beter andere mest kunnen pakken met veel goede ingredienten!

ik kan zo gauw even niet op de naam komen maar morgen zal ik het melden.

 

Maar met die aardbeien mest moet het ook wel lukken het is altijd beter dan helemaal niks.

 

ziet er goed uit!

 

Greetz. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
die mest heb je vast en zeker bij de welkoop gehaald of niet?

 

dan heb je beter andere mest kunnen pakken met veel goede ingredienten!

ik kan zo gauw even niet op de naam komen maar morgen zal ik het melden.

 

Maar met die aardbeien mest moet het ook wel lukken het is altijd beter dan helemaal niks.

 

ziet er goed uit!

 

Greetz. ;)

 

Thnxx B!

 

Ik heb die mest stoffen bij groenrijk gehaald ;) ik moet er wel bij zeggen dat die aangevuld wordt met bloedmeel en beendermeel vadnaag!

 

 

hmmm doe voor mij ook maar n plakje cake :)

 

Die cake was voor een aantal gasten van gistere middag behoorlijk heftig ;)

 

 

Vanmiddag weer foto's he!!

 

Groeten, Tilburg2009 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er fraai uit allemaal. Het is toch wel een klus om planten van dat formaat naar de spot te smokkelen of niet.

 

Vanmiddag weer foto's he!!

 

Ik ben er klaar voor. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens,

 

Gisteren tijdens het bezoek van de spot aardig wat keren in de bossen beland om wandelaars te ontlopen :wOOt Het was in ieder geval een zware tocht om al die planten van 40 CM naar de spot te sjouwen! Maar, het werk wordt wel beloond! Het is daarom ook jammer dat na de eerste foto op de spot mijn batterij leeg was ;) :P

 

 

Hier onder de foto van een Pot mix net vers in de aarde met een flinke scheut water:

 

gallery_21645_9910_262320.jpg

 

Over een week zal ik terug keren naar de spot om de planten elk 5L water te geven. Dan zal ik pas kunnen zien of er is gegeten van mijn plantjes! Ik heb heel de omgeving vol gestrooit met slakkenkorrels om al die monsters te doden ;) Op allebei de spots staan nu 8 planten. Ik heb nog 4 kleine planten op het dak staan die ik nog op een andere spot wil gaan zetten :huh: Wordt vervolgd dus.

 

 

Verder wil ik jullie introduceren met mijn planten die op het dakterras blijven staan :huh: . De planten zijn geselecteerd op uiterlijke vorderingen, oftewel: of ze mooi groeide :huh: Ik zal ze 1 voor 1 even aan jullie voorstellen :huh:

 

 

Zeg maar eens halloOo! ;)

 

Soort: Royal Dane 2009

Geslacht: Vrouw (te zien op foto 2)

Ontkiemingsdatum: 26 April

Getopt: Nee

 

Bovenaanzicht:

gallery_21645_9910_1506817.jpg

 

Close up:

gallery_21645_9910_472755.jpg

 

 

Soort: Duckfoot X Lowsnow

Geslacht: Onbekend ( ik hoop een vrouw!)

Ontkiemingsdatum: 27 April

Getopt: Nee

 

Bovenaanzicht:

gallery_21645_9910_1023914.jpg

 

Close up:

gallery_21645_9910_166912.jpg

 

 

Soort: Royal Dane 2009

Geslacht: Vrouw

Ontkiemingsdatum: 26 April

Getopt: Ja

 

Bovenaanzicht:

gallery_21645_9910_110081.jpg

 

Close up:

gallery_21645_9910_1459079.jpg

 

 

Soort: DFC Skunk

Geslacht: Onbekend (verwacht een vrouw)

Ontkiemingsdatum: 28 April

Getopt: Ja

 

Bovenaanzicht:

gallery_21645_9910_332969.jpg

 

Close up:

Zie hoe mooi deze een tweesprong maakt! :huh:

gallery_21645_9910_129425.jpg

 

 

Soort: Duckfoot X Lowsnow

Geslacht: Vrouw

Ontkiemingsdatum: 27 April

Getopt: Nee

 

Bovenaanzicht:

gallery_21645_9910_586257.jpg

 

Close up:

gallery_21645_9910_1195595.jpg

 

 

Hier een foto van de Planten samen:

 

gallery_21645_9910_1005193.jpg

 

 

Ik overweerg Canna Vega en Terra aan te schaffen. Dit is groei en bloei middel voor relatief weinig geld. Dit wou ik gebruiken naast de vaste voeding die de planten al hebben gehad. Is dit verstandig?

 

 

Volgende week dus een nieuwe update! :lol:

 

 

Groeten, Tilburg2009 ;)

 

 

 

@ Edua: Lekker scherp hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

enigste wat ik kan zeggen is dat je planten er zeer goed uit zien

en succes deze ronde en een goede opbrengst gewenst

 

groene groeten uit noorwegen dark alias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar. Denk dat je voorlopig nog geen voeding nodig hebt hoor, maar voor die planten in de bakken is het zeker geen overbodige luxe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Dark Alias en Blowmonkey!

 

@ Blowmonkey:

De voeding was uiteraard alleen bedoelt voor de planten in de bakken. Ik denk dat ik ze een kwart dosis Canna Vega ga geven vanaf volgende week. De 1e week van de bloei begin met geven van 1/2 dosis Canna Terra. Ik wil geen overbemesting maar toch grote bomen. Ze zullen het vast niet erg vinden ;)

 

Owja, een algemende opmerking wat ik was vergeten. De planten van de lelijke planten hoek zijn omgekapt. ze waren goed aangetrokken maar bleken mannetjes te zijn. ;)

 

Groeten, Tilburg2009 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is er een Duckfoot x Lowsnow uitgekomen die de Duckfoot bladeren heeft? Anders zou je ze moeten kruisen.... Zijn ze Autoflower? Staan ze al in bloei?

Ben benieuwd wat deze planten gaan doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee daal!

 

Nee en Nee :whistling De Duckfoot X Lowsnow die ik heb staan hebben zowel de bladeren als de autoflower verschijnselen niet. Sommige hebben al wel geslacht laten zien maar de bloei zet niet echt door. Erg jammer! Ik zal ze dus niet gebruiken voor een zadenkweekje..

 

Groeten Tilburg2009 :P

 

 

Ps. Ik zal er deze week nog foto's van updaten! Later deze week ook nog een bezoek aan de spots! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe Update!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE, 23 Juni

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Daar zijn we weer met een kleine update!

 

Vandaag ben ik op mijn spot (2) geweest om de planten te inspecteren. Echter tot mijn verrassing stonden de planten er erg goed bij! Je kan op sommige foto's wel zien dat de plantjes een beetje droog staan. Ze hebben immers een week niks te drinken gehad! De planten zijn niet aangetast door herten, slakken, konijnen of ander ongedierte!! Alle plantjes zijn +/- 5 tot 10cm gegroeid en lijken niet te stressen!

 

De foto's van vandaag op spot 2:

 

Royal Dane 2009

gallery_21645_9910_756267.jpg

 

Andere RD '09

gallery_21645_9910_1621153.jpg

 

 

DFC Skunk mix

gallery_21645_9910_1989795.jpg

 

DCF Pot mix

gallery_21645_9910_2219887.jpg

 

Andere Pot mix

gallery_21645_9910_607006.jpg

 

Duckfoot X Lowsnow

gallery_21645_9910_433571.jpg

 

Dak terras:

gallery_21645_9910_90906.jpg

Links voor: RD '09

Links achter: Duckfoot x Lowsnow

Midden: DFC Skunk

Rechts: RD '09

 

Ook heb ik nog een mannetje gespot en hem zijn nek om gedraaid:

 

gallery_21645_9910_330150.jpg

 

 

Vrijdag ga ik water brengen naar spot 1 en 2 en zal ik uiteraard nog een paar foto's van de plantjes van spot 1 posten!!

 

Reacties graag welkom! :whistling

 

 

Groeten, Tilburg2009 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten zijn idd mooi aangeslagen

 

succes

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Da Dende!

 

 

Morgen krijgen ze weer wat water en ik hoop dat ze dan een grote sprong gaan maken richting de 1,5 meter :P

 

Ik heb nog een kleine vraag:

De planten in de blauwe bakken staan redelijk snel droog. Als ik ze water heb gegeven totdat de bakken zwaar aanvoelen zijn ze een dag later weer zo ligt als een een pakkie boter :s Ik heb het idee dat het niet de plant is die zo ontzettend veel drinkt maar dat het vocht verdampt. Het kan op het dak terras (bedekt met dakleer) al gouw zon 45 graden worden in de volle zon!

 

Heeft iemand hier een efficiënte oplossing voor?

 

Groeten, Tilburg2009 :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, die staan er mooi bij op die guerilla spot.

 

Ik zet de potten vaak op pallets zodat er lucht onder kan waaien en ze niet direct op de hete tegels staan. Ik denk dat het wel helpt tegen snelle uitdroging.

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het beide proberen. Deze zal ik de bakken op wat houte planken zetten en de bovenkant afdekken. Ik hoop dat dit werkt. Gaat de grond niet rotten ofzo met folie erover?

 

Groeten, Tilburg2009 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jongens,

 

Vandaag kon ik het niet laten om mijn grootste vrouwlijke royal dane in een spacy kuip A 65L te zetten. De bakken waar ze nu in staan blijken iets te klein want de bakken zijn nu al helemaal doorgeworteld! Kunnen ze hier tot de bloei in blijven staan denk je?

 

Foto's:

 

gallery_21645_9910_1472512.jpg

 

gallery_21645_9910_2046997.jpg

 

De DFC skunk rechts achter in de blauwe bak is vandaag ook verhuist van 2L pot naar 35L. Ze had het echt nodig! :whistling

gallery_21645_9910_901363.jpg

 

Een mooie duckfoot X Lowsnow. Ik denk stiekem dat dit een mannetje wordt. Ze krijgt al verschijnselen van mini balletjes in de oksels maar ik wacht het voor de zekerheid nog even af!

gallery_21645_9910_874752.jpg

 

Deze week nog fotos van de oplossing tegen het uitdrogen van de grond en waarschijnlijk ook fotos van de spots! ;)

 

 

Groeten, Tilburg2009 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze krijgt al verschijnselen van mini balletjes in de oksels maar ik wacht het voor de zekerheid nog even af! ?????????????????????????????????????????????? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haa, nice hoor. In die 65 l bakken kun je ze goed groot krijgen hoor en afbloeien is geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Tilburg,

Wat je ook zou kunnen doen is onder in de potten kleikorrels of nog beter cocos doen, deze houden meer en langer vocht vast, dan heb je zeg maar een kleine buffer.

 

Over de Duckfoot X Lowsnow: het kan kloppen dat je niks merkt van de AF of de duckfootbladeren, deze kenmerken zijn waarschijnlijk recessief. Dat betekent dat ze pas tot uiting kunnen komen in de F2 kruising. Dus als je ze elkaar nu wel laat bevruchten dan zul je zien dat de nieuwe zaden wel deze kenmerken gaat vertonen. Ongeveer een kwart van deze planten zal AF zijn en een kwart zal duckfootbladeren hebben. Een op de 16 zou zowel duckfoot als AF hebben. Dat is natuurlijk wel in theorie.

 

Jammer dat ze bij Frobanken niet gewoon al een F3 hebben, dan zouden we meteen klaar zijn...

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lolo, ik bedoelde die blauwe bakken eigenlijk? Zouden die groot genoeg zijn?

 

Hmmm.. Ik heb toevallig een vrouw en een man duckfoot. Ik ben alleen bang dat de bloei periode te lang is om een goede zadenkweek te draaien.. Ik zal het deze week overwegen :whistling

 

 

Gr tilburg2009 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste growers!

 

 

Ik was vandaag bezig om het uitdroging/hitte probleem op te lossen op mijn dak terras. Nou kwam daal met het idee om iets zachts/buffer materiaal te gebruiken. Na hier even overna gedacht te hebben kwam ik met de volgende oplossing: Een oud tapijt van 6 M2 op het dakleer :P Dit houd vocht vast en isoleert tegen de warmte die van het dakleer af komt!

 

Zo gezegt zo gedaan, de warmte daalde binnen 20 min van 45 naar 30 graden!!

 

Foto's:

 

gallery_21645_9910_2269147.jpg

 

gallery_21645_9910_2127152.jpg

 

gallery_21645_9910_1907038.jpg

 

De twee plantjes op het tafeltje zijn reserver planten voor het geval we mannetjes ontdekken. B)

De Duckfoot X lowsnow waar ik het al eerder over had is een man :D Weet iemand de bloeitijd van deze rakkers ivm een potentiele zadenkweek? :P

 

 

Een nieuwe member van het "Blauwe bakken gezelschap"!

 

Omdat ik mijn grootste Royal Dane heb over gepot naar de 65L kuip had ik weer een plaatsje vrij. Het zou zonde zijn om deze bak leeg te laten staan. Ik heb daarom mijn schepje gepakt en de bak ververst voor een nieuw plantje!

 

Soort: Dfc Skunk

Geslacht: Vrouw

gallery_21645_9910_1775772.jpg

 

Close up, in het midden goed de witte meeldraden te zien:

gallery_21645_9910_715662.jpg

 

Hier nog een foto van een heerlijk 9 vingerig blad van een Royal Dane2009:

gallery_21645_9910_1567707.jpg

 

 

Ik weet nog niet of ik de grond van de planten op het dak nog ga afdekken. Ik kijk eerst zo wel even hoe snel ze weer droog staan :)

 

Zo snel mogelijk weer fotos van de planten op de spots!

 

Groeten, Tilburg2009 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...