Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonkoman

Calcium Tekort Problemen?Please Help!

Recommended Posts

Ik heb de topic gelezenvan belangrijkste voedingstekorten en heb begrepen dat het gaat om calcium tekort.Sorry dat ik geen foto kan zetten.Ik heb vanaf begin geen ph gemeten!!Werk met de Canna lijn en zit nu op 25 dagen bloei.De symptomen heb ik een week geleden voor het eerst gezien.Ik heb ze tot nu toe niet meer gegeven dan een vierde tot een derde van de aanbevolen hoeveelheid voeding dus overvoeding lijkt me niet.heb de laatste 2 waterbeurten alleen water gegeven want denk persoonlijk dat het een ph probleem is waardoor er een blokkade ontstaat.Me vraag is nu wat denken jullie dat het is??En wat moet ik doen??Please help want wil niet dat dit nu alles gaat verpesten.

 

Temp 27-19

Lv 30%-50%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch ff proberen een foto camera te scoren/lenen...

 

Dan kunnen de experts je vast wel verder helpen. Thans zo ging dat in mijn topic wel ;)

 

succes en vooral niet in paniek raken en van alles willen doen...ff wachten op de juiste strategie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou als ik jou was even een grondsample nemen en ph/ec meten,

Anders blijft het gissen , kan een tekort zijn maar ook een blokkade.

En een fotootje =misschien wel handig he... ;)

 

Good luck,

benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb geen meters en geen geld voor dat nu ;) .Ik ga kijken of ik ergens kan lenen want anders blijft het maar gissen idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya Jonkoman,

 

Wat voor medium gebruik je en hoe ver zijn ze ?

Hoeveel en hoe vaak geef je ze water ?,.. meer info graag en als je geen geld hebt zou ik ze alleen water mee geven dan daar geld voor te lenen. ;)

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik aarde.Ze staan morgen op 4 weken bloei.Geef ze om de 2-3 dagen water.Heb het net met een kennis overgehad die ook plantjes heeft.Ik denk en hij ok dat de ph nu abnormaal hoog is.Hij heeft me aangeraden om een ph meter te halen en ze een week lang alleen water met enzymen te geven met een ph van 5,8-5,9 om ze te spoelen.Wat denken jullie ervan??Hebben ze niet miss ook een voedings tekort??Want k heb ze tot nu toe hoogtens een derde van de aanbevolen hoeveelheid op die verpakking gegeven,maar als ik naar de Canna schema kijk geef ik ze te weinig voeding.Dus zal ik ook wat voeding meegeven met enzymen en ph5,8-5,9???Ik zal morgen die ph meter maar halen en miss gelijk een ec meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ongebruikelijk dat je op aarde een hele hoge ph krijgt, canna is al behoorlijk zure voeding. Je hebt een tekort en aan de andere kant vertel je dat de maar een kwart van de aanbevolen hoeveelheid gebruikt. 1+1=2?

 

Als je nou eens gewoon gaat gebruiken wat ze aanbevelen om er voor te zorgen dat er wél voldoende in je aarde zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh ok zie je post net te laat.k zal dan ook voeding meegeven.wat voor ec zal ik hanteren dan 1,6-1,7??Sorry weer een edit.

 

Maar vorige x heb ik dit probleem ook gehad en toen meette ik wel de ph geen ec.ik heb alleen nooit een monster genomen van de aarde tussendoor.Maar ja gaf toen ook niet de aanbevoljen hoeveelheid omdat ik vaker heb gelezen dat de Canna voeding aardig sterk was

Share this post


Link to post
Share on other sites

op dit moment heb je een tekort, mogelijk calcium, waarschijnlijk ook (gezien de fase van de bloei) magnesium. Een klein schepje bitterzout bij je volgende voedingsbeurt (te koop in het tuincentrum) helpt al veel. Besef wel dat echt aangetaste bladeren niet meer groen worden.

 

Een foto zou overigens wel helpen, voor hetzelfde geld geven we je nu hele foute adviezen.

 

Verhoog je ec niet te snel, doe het met een paar stapjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de aanbevolen hoeveelheid voeding is bijna bij elk schema te hoog(tenzij je perfecte planten hebt, dan kunnen ze het wel aan) een kwart geven is te weinig dus, en 100% is te veel, wellicht dat 75% perfect is. ikzelf houd 50% aan, en dan zit ik qua ec goed. bij 100% schiet m'n ec omhoog. het scheelt natuurlijk ook wat voor soortje je hebt staan.

 

van canna heb je ook de Ca/Mg toevoeging, deze staat ook op mijn schap en geef ik mee op de aanbevolen bloeiweken 3-5. voorheen niet gedaan, maar vanaf dat ik dat toevoeg heb ik geen problemen meer met Calcium of Magnesium tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...